Ik wil juist aankomen!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

miltonlover

Re: Ik wil juist aankomen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-08 19:58

O ja, nog iets, hebben jullie ooit jullie vetpercentage gemeten?
Ik heb het toevallig vandaag in de sportschool gemeten, en kwam uit op 13%.
Een vrouw moet tussen de 20-30% vet hebben, dus dat word nog flink mn best doen..

superpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-08 21:26

Hallo, ik heb in het begin gereageerd, maar alle pagina's doorlezen is wel erg veel geworden inmiddels, dus daarvoor sorry...

Ik ben 34, 1.68m en weeg nu 53 kilo!!

Vroeger was ik altijd zo een 47kilo. Eind van mijn zwangerschap zat ik op 63. Daarna woog ik snel 51 en bleef daarop.

Toen mijn ex weg ging woog ik meteen 49 en zakte soms naar 47. Ik kreeg colitis ulcerosa en heb meerdere prednison kuren gehad. Dan woog ik wel 65!

In 2006 ben ik 2x geopereerd daaraan en ik bleef rond de 50. In Dec nog een hernia operatie en in April mijn amandelen en bleef maar rond die 50.

Ik hou niet echt van vette dingen. Hooguit een koekje, chocolaatje of chips, maar niet genoeg. Ik at ook erg vet vrij. Vlees en kip van de grill etc.

Toch ben ik anders gaan eten. 's ochtends 1 bolletje en soms 2. Maar nu dus wel met boter!! Dat deed ik nooit!!
Tussen de middag 2 bolletjes en weer met boter!

's avonds at ik altijd wel goed. Het wisselde soms door medicatie of ik trek had, maar is nu wel stabiel. Net als de stress factoren in mijn lijf beter gaan.......

Ik eet nu meer aardappels dan rijst en bak deze ook in boter tegenwoordig ipv olie. Net als mijn vlees en kip!! Pasta at ik ook altijd al veel.

Ik weeg nu dus 53 ipv die 50 en ben er al best trots op!! Je ziet het bij mij anders snel in mijn gezicht.

Ik slik nog ferro voor bloedarmoede en vitamine c na het eten daarbij op voorschrift dus.

Ik gebruik veel druivesuiker en las dat je daar ook van aankomt als je dat voor het eten neemt????? Ik neem het voor ik ga rijden bijv en weet dat ik extra energie nodig heb. Zet het dan ook aan, of alleen voor het eten?

Ik hoop het bij te kunnen houden, maar het gaat hard en ik val er nu weer zo midden in.....

NathalietjeB

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-08 16:27

hey mensen vanmiddag eens zitten dippen over wat voor brood ik zou eten..
nu hebben mijn schoonouders altijd bruinbrood met al die pitjes enz erin ik vind dat dus echt niet lekker maar smeer er dan een enorme dikke laag pindakaas op om t door me keel t krijgen..

maar wat is nou voor brood beter om t eten??wit of echt donker bruin?? zelf vind ik gewoon ertussen in t lekkerst..wel bruin maar zonder pitjes.

en wat betreft pasta hoevaak in de week eten jullie dat?? ik zo 2 keer in de week..

superpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-08 17:07

Zit je in een aankom topic staat er allemaal reclame onder voor afvallen...........

buster4ever, ik eet wit zelf, maar geen idee waarvan je meer aankomt. Door mijn darmziekte eet ik geen bruin, maar mijn zoontje juist wel. Wij eten meestal bolletjes, dat eet makkelijker weg vind ik.
Wel boter onder de pindakaas!! Ik vond boter altijd smerig, maar het went en het doet volgens mij wel wat. Ook moet je toch wat vetten binnen krijgen.

*edit* ik eet ook zo een 2x per week pasta. Wij zijn alleen meer aardappels gaan eten. Ik [akte altoijd naar rijst, maar dat is nu 1x per week, hooguit 2x, ligt eraan hoe ik de rest verdeel.....

Iemand nog een antwoord voor mij over de druivesuiker?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-08 17:12

buster4ever schreef:
hey mensen vanmiddag eens zitten dippen over wat voor brood ik zou eten..
nu hebben mijn schoonouders altijd bruinbrood met al die pitjes enz erin ik vind dat dus echt niet lekker maar smeer er dan een enorme dikke laag pindakaas op om t door me keel t krijgen..

maar wat is nou voor brood beter om t eten??wit of echt donker bruin?? zelf vind ik gewoon ertussen in t lekkerst..wel bruin maar zonder pitjes.

en wat betreft pasta hoevaak in de week eten jullie dat?? ik zo 2 keer in de week..

Bruin brood is véél gezonder.
Van wit brood kan je ziek worden (weet alleen even niet meer welke ziekte Bloos ) en je raakt ervan aan de diarree als je het te vaak eet.
Met veel pindakaas is juist goed als je moet aankomen toch?!

cruesli

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-08 17:32

Hallo daar ben ik ook weer!

@amigos: Wat goed van je, hartstikke knap, ben benieuwd hoe het daar met je gaat
@Emmaa: van wit brood raak je juist niet aan de diarree, maar wit brood 'stopt' juist. In bruin brood zitten veel meer vezels waardoor je stoelgang veel makkelijker is.

Oke, ik ben net terug uit Italie, me helemaal volgevreten aan pasta's en andere lekkere dingen en geen grammetje aangekomen Boos! Maaaaarrr gelukkig ook niet afgevallen!
Alleen nu MOET ik wel echt aan gaan komen, want mijn lieve vriendje heeft mij in Venetië ten huwelijk gevraagd Haha! Haha!
29 mei 2009 wordt DE datum, maar ik wil natuurlijk niet als een graatje in die jurk, dus aankomen is vanaf nu t/m mei echt heel belangrijk..

Sheran

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-09-08 17:50

Wauw, Cruesli!!! Wat super zeg! Go jij! Go jij! Gefeliciteeeeeerd!

miltonlover

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-08 19:26

@Crueslie: gefeliciteerd!!
Misschien een tip voor je, als aankomen even heel belangrijk voor je is, en je geen buikje wilt creeren (tenminste, dat neem ik aan): kraachttraining!!
Echt waar, ga eens langs de sportschool en vraag wat informatie, met regelmatig trainen, flink eten en rusten, heb je zo prachtige armen gecreerd!

natural_

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-08 19:30

Ik heb er even snel doorgelezen, maar het leek me wel leuk ook te reageren! Ik ben bijna 17 jaar, 1.77 meter lang en weeg 62 kilo..

Zou er best nog minimaal 3 kilo aan willen hebben, ziet er toch net iets mooier uit, al heb ik verder niks te klagen Lachen

Nadine_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-08 20:48

Er zijn geen stoppende voedingsmiddelen.
Dus ook geen wit brood, rijst, bananen ed.
De darmen worden sowieso tot beweging aangezet.
Geleerd bij voeding op school.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-08 20:51

Met mij gaat het niet zo goed .
Ik let nog steeds té veel op mijn voedsel en (volgens Nadine; Broccoli) zie ik er alleen maar slechter uit Verdrietig

Muurp

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-08 21:23

Emmaa_ schreef:
Ik let nog steeds té veel op mijn voedsel en (volgens Nadine; Broccoli) zie ik er alleen maar slechter uit Verdrietig

Van plotselinge veranderingen in je 'eetgewoontes' kun je ook afvallen.
Je lichaam moet altijd wennen aan veranderingen. Niet alleen bv. temperatuur of hoogte, maar ook aan bepaald voedsel/voedingsstoffen.
Als je dus wilt aankomen, zul je langzaam je eetgewoontes moeten veranderen , en niet plotseling Lachen

Sheran

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-09-08 21:37

Inderdaad, Emma. Ik heb een tijdje geleden ook geprobeerd om anders te gaan eten... het gevolg was dat ik heel snel afviel. Rustig aan doen Lachen. Dat je wilt aankomen is al heel wat, en laat het allemaal maar vanzelf de goede kant op gaan. Denk er niet teveel aan - dat helpt echt niet en het maakt je alleen maar ongelukkig Lachen

Ik heb eindelijk een verwijzing naar de dietiste van mijn maagleverdarmarts! Go jij! Go jij! Zij gaat berekenen hoeveel vet ik nou eigenlijk per dag eet, en dat doorgeven aan de arts. En ze gaat me helpen om aan te komen. Want ijn arts zei dat 100 gram vet per dag gemiddeld was, en ik kom nauwelijks op 20. En dan kloppen de uitslagen van mijn onderzoeken ineens niet meer.

cruesli

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-08 00:05

Broccoli schreef:

Ik ben verpleegkundige, ook veel over voeding gehad tijdens de studie.
Je darmen worden door beweging wel gestimuleerd, maar dingen die jij
noemt als rijst, banen en wit brood, maken de ontlasting harder en vaster.
Dingen met veel vezels (bruin brood, pruimen ed) maken de ontlasting zachter
waardoor het makkelijker door het darmkanaal kan en dus ook makkelijker eruit Vork
Als je ontlasting harder wordt, kan het zijn (als je er gevoelig voor bent sneller natuurlijk,
niet dat je het al hebt van 1 sneetje wit brood oid Knipoog ) dat het niet meer door je darmkanaal
kan, waardoor je dus 'verstopt'.

Sheran

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-09-08 11:17

Ik merk het meteen als ik een keer een sneetje ander brood neem dan heel donker meergranenbrood. Ik heb dat blijkbaar echt nodig Tong uitsteken.

Nadine_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-08 18:41

cruesli schreef:
Broccoli schreef:

Ik ben verpleegkundige, ook veel over voeding gehad tijdens de studie.
Je darmen worden door beweging wel gestimuleerd, maar dingen die jij
noemt als rijst, banen en wit brood, maken de ontlasting harder en vaster.
Dingen met veel vezels (bruin brood, pruimen ed) maken de ontlasting zachter
waardoor het makkelijker door het darmkanaal kan en dus ook makkelijker eruit Vork
Als je ontlasting harder wordt, kan het zijn (als je er gevoelig voor bent sneller natuurlijk,
niet dat je het al hebt van 1 sneetje wit brood oid Knipoog ) dat het niet meer door je darmkanaal
kan, waardoor je dus 'verstopt'.

Dan moet je grote hoeveelheden van zgn 'stoppende' middelen eten.

Nadine_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-08 18:42

Emmaa_ schreef:

Ja ja jammer genoeg. Verdrietig

Nadine_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-08 18:43

Ik moet morgen weer wegen...
Haat het zo. Boos!

cruesli

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-08 21:45

Broccoli schreef:

De hoeveelheid die je daarvan 'moet' eten, ligt er per persoon aan hoe gevoelig je ervoor bent Knipoog
Voor de 1 kan 1 banaan al 'stoppen', voor de ander een tros nog niet.

Sheran

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-09-08 21:54

Inderdaad, cruesli Tong uitsteken. Ik ben er zelf nogal gevoelig voor Bloos

Ik heb gisteren heel wat calorietjes verbrand door weer een stuk te wielrennen (met rugzak om en cap op Tong uitsteken) en daarna te gaan paardrijden. Ik hoop dat ik nog steeds 51 weeg Lachen. Ik heb daarna wel 1 mueslireep, 1 liga, 1 appel en 2 boterhammen gehad.

Milky_Way

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-08 19:44

Cruesli, GEFELICITEERD! spannend waneer de datum is Tong uitsteken

Ik heb goed nieuws!
Ik had me al lange tijd niet meer gewogen omdat ik altijd rond de 51 woog, dus vaak op de weegschaal sta ik niet omdat het toch vaak het zelfde is Tong uitsteken
Nu dacht ik van de week, laat ik toch eens kijken, en weet je wat die aan gaf Haha! Haha! Haha! ...... 54,7 !!!! (digitale hebben wij).
Nou is dat niet mooi Tong uitsteken ben er zo blij mee, als ik nog 3 kilo aan kom zit ik op het gewicht wat ik moet hebben voor mijn lengte.
Maar ik ga niet op een kilo meer of minder letten, gaat er vooral om dat mijn eetpatroon gezond is nu en dat je aan de buitenkant kan zien dat ik wat dikker ben, wat bij mijn bovenbenen nu wel het geval is! Nu mijn armen nog hahah Haha!

Nadine_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-08 09:21

cruesli schreef:
Broccoli schreef:

De hoeveelheid die je daarvan 'moet' eten, ligt er per persoon aan hoe gevoelig je ervoor bent Knipoog
Voor de 1 kan 1 banaan al 'stoppen', voor de ander een tros nog niet.

Ik ga er niet over in discussie. Ik houd het lekker bij m'n schoolboeken...

miltonlover

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-08 18:01

Nou, nou wat een gediscuseer hier Knipoog
Hoe gaat het verder met iedereen?
Ook zo druk met studies etc. of ie is iedereen ziek Knipoog

Sheran

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-09-08 20:34

Ik ben net weer beter Tong uitsteken.
En aanstaande donderdag ga ik naar de dietiste! Go jij! Go jij!

Nadine_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-08 07:55

Ik ben hier weg.
Het is toch niet goed wat ik zeg en daarbij vind ik het helemaal niet meer erg dat ik ondergewicht heb. Ik ben er juist blij mee. Zou voor geen goud een gezond gewicht meer willen.
Succes allemaal.