Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird
buster4ever schreef:hey mensen vanmiddag eens zitten dippen over wat voor brood ik zou eten..
nu hebben mijn schoonouders altijd bruinbrood met al die pitjes enz erin ik vind dat dus echt niet lekker maar smeer er dan een enorme dikke laag pindakaas op om t door me keel t krijgen..
maar wat is nou voor brood beter om t eten??wit of echt donker bruin?? zelf vind ik gewoon ertussen in t lekkerst..wel bruin maar zonder pitjes.
en wat betreft pasta hoevaak in de week eten jullie dat?? ik zo 2 keer in de week..
) en je raakt ervan aan de diarree als je het te vaak eet.
Maaaaarrr gelukkig ook niet afgevallen!
Gefeliciteeeeeerd! 
.
Emmaa_ schreef:Met mij gaat het niet zo goed.
Ik let nog steeds té veel op mijn voedsel en (volgens Nadine; Broccoli) zie ik er alleen maar slechter uit
. Dat je wilt aankomen is al heel wat, en laat het allemaal maar vanzelf de goede kant op gaan. Denk er niet teveel aan - dat helpt echt niet en het maakt je alleen maar ongelukkig 
Zij gaat berekenen hoeveel vet ik nou eigenlijk per dag eet, en dat doorgeven aan de arts. En ze gaat me helpen om aan te komen. Want ijn arts zei dat 100 gram vet per dag gemiddeld was, en ik kom nauwelijks op 20. En dan kloppen de uitslagen van mijn onderzoeken ineens niet meer. Broccoli schreef:Er zijn geen stoppende voedingsmiddelen.
Dus ook geen wit brood, rijst, bananen ed.
De darmen worden sowieso tot beweging aangezet.
Geleerd bij voeding op school.
) dat het niet meer door je darmkanaal
. cruesli schreef:Broccoli schreef:Er zijn geen stoppende voedingsmiddelen.
Dus ook geen wit brood, rijst, bananen ed.
De darmen worden sowieso tot beweging aangezet.
Geleerd bij voeding op school.
Ik ben verpleegkundige, ook veel over voeding gehad tijdens de studie.
Je darmen worden door beweging wel gestimuleerd, maar dingen die jij
noemt als rijst, banen en wit brood, maken de ontlasting harder en vaster.
Dingen met veel vezels (bruin brood, pruimen ed) maken de ontlasting zachter
waardoor het makkelijker door het darmkanaal kan en dus ook makkelijker eruit![]()
Als je ontlasting harder wordt, kan het zijn (als je er gevoelig voor bent sneller natuurlijk,
niet dat je het al hebt van 1 sneetje wit brood oid) dat het niet meer door je darmkanaal
kan, waardoor je dus 'verstopt'.
Emmaa_ schreef:Met mij gaat het niet zo goed.
Ik let nog steeds té veel op mijn voedsel en (volgens Nadine; Broccoli) zie ik er alleen maar slechter uit
ja jammer genoeg.
Broccoli schreef:Dan moet je grote hoeveelheden van zgn 'stoppende' middelen eten.
. Ik ben er zelf nogal gevoelig voor 
) en daarna te gaan paardrijden. Ik hoop dat ik nog steeds 51 weeg
. Ik heb daarna wel 1 mueslireep, 1 liga, 1 appel en 2 boterhammen gehad. 

...... 54,7 !!!! (digitale hebben wij).
ben er zo blij mee, als ik nog 3 kilo aan kom zit ik op het gewicht wat ik moet hebben voor mijn lengte.
cruesli schreef:Broccoli schreef:Dan moet je grote hoeveelheden van zgn 'stoppende' middelen eten.
De hoeveelheid die je daarvan 'moet' eten, ligt er per persoon aan hoe gevoelig je ervoor bent![]()
Voor de 1 kan 1 banaan al 'stoppen', voor de ander een tros nog niet.

.