Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
buster4ever schreef:hey mensen vanmiddag eens zitten dippen over wat voor brood ik zou eten..
nu hebben mijn schoonouders altijd bruinbrood met al die pitjes enz erin ik vind dat dus echt niet lekker maar smeer er dan een enorme dikke laag pindakaas op om t door me keel t krijgen..
maar wat is nou voor brood beter om t eten??wit of echt donker bruin?? zelf vind ik gewoon ertussen in t lekkerst..wel bruin maar zonder pitjes.
en wat betreft pasta hoevaak in de week eten jullie dat?? ik zo 2 keer in de week..
Emmaa_ schreef:Met mij gaat het niet zo goed.
Ik let nog steeds té veel op mijn voedsel en (volgens Nadine; Broccoli) zie ik er alleen maar slechter uit
Broccoli schreef:Er zijn geen stoppende voedingsmiddelen.
Dus ook geen wit brood, rijst, bananen ed.
De darmen worden sowieso tot beweging aangezet.
Geleerd bij voeding op school.
cruesli schreef:Broccoli schreef:Er zijn geen stoppende voedingsmiddelen.
Dus ook geen wit brood, rijst, bananen ed.
De darmen worden sowieso tot beweging aangezet.
Geleerd bij voeding op school.
Ik ben verpleegkundige, ook veel over voeding gehad tijdens de studie.
Je darmen worden door beweging wel gestimuleerd, maar dingen die jij
noemt als rijst, banen en wit brood, maken de ontlasting harder en vaster.
Dingen met veel vezels (bruin brood, pruimen ed) maken de ontlasting zachter
waardoor het makkelijker door het darmkanaal kan en dus ook makkelijker eruit![]()
Als je ontlasting harder wordt, kan het zijn (als je er gevoelig voor bent sneller natuurlijk,
niet dat je het al hebt van 1 sneetje wit brood oid) dat het niet meer door je darmkanaal
kan, waardoor je dus 'verstopt'.
Emmaa_ schreef:Met mij gaat het niet zo goed.
Ik let nog steeds té veel op mijn voedsel en (volgens Nadine; Broccoli) zie ik er alleen maar slechter uit
Broccoli schreef:Dan moet je grote hoeveelheden van zgn 'stoppende' middelen eten.
cruesli schreef:Broccoli schreef:Dan moet je grote hoeveelheden van zgn 'stoppende' middelen eten.
De hoeveelheid die je daarvan 'moet' eten, ligt er per persoon aan hoe gevoelig je ervoor bent![]()
Voor de 1 kan 1 banaan al 'stoppen', voor de ander een tros nog niet.