Leven met Autisme

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Alwiene

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-09 15:22

Oei, ik beloof niks maar ik kan het even aan mijn zus vragen, mijn neefje (haar zoontje dus) is een pdd-nos'er :)
Gevraagd, ze gaat hem straks voor je invullen :j

Edit2: Heb hem per mail naar een andere pdd-nos ouder gestuurd, als zij mee wil werken krijg je de antwoorden van mij per pb :)

Phylos

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-09 16:02

ontzettend bedankt alwiene!! hier ben ik heel erg mee geholpen!!
super bedankt de ouders ook van mij!

hiphopje

Re: Leven met Autisme

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-09 17:31

Phylos
ik heb twee kids met PDD-NOS.
Maar beide zijn echt totaal verschillend.
Ik weet niet of je op internet al info gezocht hebt over PDD-NOS, maar niet een is er hetzelfde!
Zo heb je hele drukke PDD-NOS'ers, die van de hak op de tak springen, en zo heb je hele stille PDD-NOS'ers die gewoon verlegen overkomen. Zo zijn er die vreselijk kwaad kunnen worden als iets niet gaat zoals de planning was, en de andere weer zwijgzaam toezien en echte binnenvetters zijn.

Alwiene

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-09 17:37

hiphopje schreef:
Phylos
Ik weet niet of je op internet al info gezocht hebt over PDD-NOS, maar niet een is er hetzelfde!
Zo heb je hele drukke PDD-NOS'ers, die van de hak op de tak springen, en zo heb je hele stille PDD-NOS'ers die gewoon verlegen overkomen. Zo zijn er die vreselijk kwaad kunnen worden als iets niet gaat zoals de planning was, en de andere weer zwijgzaam toezien en echte binnenvetters zijn.

Dan vermoed ik dat ze er bijzonder mee geholpen zou zijn als je voor ieder kind 1 enquete in zou vullen ;)

hiphopje

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-09 17:40

Alwiene schreef:
hiphopje schreef:
Phylos

Dan vermoed ik dat ze er bijzonder mee geholpen zou zijn als je voor ieder kind 1 enquete in zou vullen ;)

heb ik al gedaan, zo slim was ik al :D

Alwiene

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-09 17:44

Haha oke dat haalde ik er nog niet uit :+ Zo schiet ze wel aardig op :j

Phylos

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-09 18:33

ja mensen dit is echt super! harstikke bedanknt allemaal die tot nu toe de enquetes hebben ingevuld....ik kreeg al zo'n vermoede dat er ook veel verschillen dussen de kinderen zitten...ik krijg soms namelijk echt hele wisselende antwoorden eruit. een paar dingen zijn voor bijna iedereen wel van toepassing maar sommige ook heel uitlopend...ik heb tot nu toe 20 enquetes...hoop dat ik er uiteindelijk 30 heb, maar dat gaat lastig worden denk ik...ik ben met die 20 al best tevreden...maar echt goede conclusies kan en mag ik daar natuurlijk niet uit trekken...ik vind het wel steeds interessanter worden.

Alwiene

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-09 18:34

Phylos ben je al op autsider.net wezen vragen??
Ik denk dat met een beetje goede wil 30 zeker haalbaar moet zijn, wanneer moet je ze hebben?

Phylos

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-09 18:36

a.s maandag..

Phylos

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-09 18:36

bedankt voor de tip, ga meteen even kijken
Ik zie dat je voor het forum wel ingelogd moet zijn op die site of niet?...ga ik dat maar even doen...

Phylos

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-09 18:45

zo ik heb ook daar een enquete geplaats, ik ben benieuwd!

Siggislief

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-09 19:20

Succes met het verder vinden van mensen/kinderen die PDD-NOS hebben.

Ik heb teminsten een lichtere vorm.. niet zo hevig.

Phylos

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-09 23:15

mm dat autsider foru mwas toch niet zo'n slim plan...ik krijg een paar hele vreemde reacties..waar ik beetje raar gevoel bij krijg..denk dat ik de enquete daar maar weer weg haal...
Als hier nog mensen zijn die hem in kunnen/willen.. vullen heel graag ;)

eilleen333

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-09 23:20

Ik heb via msn contact met een jongen van 15 met PDD-nos. Hij heeft het daar best wel moeilijk mee, durft geen echte contacten te leggen of vragen te stellen. Ik wil heb daar graag bij helpen, omdat hij graag wil paardrijden, maar dat dus aan niemand durft te vragen. Vragen of hij les kan krijgen bij de manege durft hij al niet.
Maar ik woon lichtelijk aan de andere kant van het land, dus dat is lastig. Ik kan bijv niet met hem meegaan ofzo. Hebben jullie misschien tips voor hem?

Verder vroeg ik me af of het typisch is dat hij zich enorm vast kan klampen aan één ding. Hij zegt namelijk tegen mij dat hij niet zonder mij zou kunnen. Ik heb hem nooit ontmoet, spreek hem alleen op msn en 'ken' hem zo nu misschien een week of 3?
Ik ben een beetje bang dat hij in een soort virtuele wereld probeert te leven die perfect is. Hij heeft namelijk met vrij veel mensen contact via msn, maar in het echt heeft hij weinig vrienden, terwijl ik denk dat hij die juist harder nodig heeft.

Orange_peach

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-09 01:04

vastklampen aan mensen die ik enkel via msn ken heb ik ook wel ... heel erg zelfs, heb ook continu op die manier "vrienden", terwijl dat in het echte leven heel wisselend is en heel beperkt.
Maar ik heb geen PDD-nos ...

Alwiene

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-09 01:05

Phylos ik heb ff poging gedaan ze terug in hun mand te sturen, stelletje hongerige wolven had ik ook niet verwacht dat ze zo zouden reageren hoor. Enne voor Knarf moet je niet bang zijn hoor, knarf is gek, maar is een goede gozer :j Die privacywaarschuwing zijn verder gewoon goed welgemeend advies :)

Eileen, dat vastklampen is idd een veelvoorkomend iets, herken het ook heel erg. Enne veel internetcontacten is op zich best logisch, omdat het minder vermoeiend is dan real life contacten :)

Phylos

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-09 09:28

bedankt Alwiene ;)

eilleen333

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-09 11:05

Naja, ik heb er niet zoveel problemen mee ofzo, maar ik weet niet of hij zich niet teveel aan het focussen is op mensen die aan de andere kant van het land zitten. Terwijl hij juist zo graag contact met mensen in de buurt zou willen, maar dat durft hij niet aan te gaan...

Alwiene

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-09 13:42

Phylos schreef:
bedankt Alwiene ;)

LOL geloof dat het terug in de mand sturen behoorlijk gelukt is 8-) Weet niet of je er nog enquetes vandaan gaat krijgen, maar sfeer is iig weer beter nu :D

tantethee

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-09 14:33

poos meegelezen, en ook wat bladzijde gemist.
ik heb gewerkt met autistische kinderen ( zowel pdd nos, asperger adhd enz) zowel in zwaardere vorm ( gehandicaptenzorg) als in het speciaal onderwijswaar ik veel 1 op 1 werkte ..
ik werk nu als schoolfotograaf en als freelancer en kom daar bij beide veel in aanmerking met kinderen die extra bijzonder zijn.
bijna geen enkele fotograaf wil die uitdaging aannemen, maar ik vind het het mooiste wat er is, gun ze iets meer tijd, geloof in ze, en vaak worden het de mooiste foto's. en ik ga er van uit dat dat niet alleen geld voor foto's, als je ze al benaderd als apart, word het niks, ik ben duidelijk geef structuur, maar dat doe ik ook bij "gewone" kinderen

ik zie overigens veel mensen met een stoornis in het autistisch spectrum die bijzonder creatief begaafd zijn. ( kom ze veel tegen in de fotografie) maar ook met kunst en in de muziek..
geweldig vind ik dat, en word ook altijd helemaal blij als ik op een school kom waar extra aandacht word besteed aan muziek kunst en theater.

trouwens als ik het topic zo doorlees, heeft bijna iedereen wel wat autistische trekjes, ik herken me ook wel in sommige dingen...

moonfish13

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-09 19:36

Ik heb op stal nu een andere aanpak! :Y)
Alles en iedereen zegt je gedag en doet.. Heel storend.
Dus nu ga ik gewoon mijn gang en zeg gewoon niks of ze moeten iets tegen mij zeggen.
Ze denken toch wel dat ik een raar figuur ben, dan maar nog raarder. :Y)
Nu heb ik een stuk meer rust, ik steek gewoon mijn nek niet meer uit om ''sociaal'' over te komen waar ik helemaal geen zin in heb.
Veeeeel meer plezier voor mij, ik ben anders een brok spanning omdat ik overal spoken zie in mensen van wat ze wel niet denken.
Ik kom daar voor peerd en voor niemand anders, ze denken maar.

Zo heerlijk hele rode lucht, weinig wind, lekker tempratuurtje.. Kan niet beter toch?

Orange_peach

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-09 00:19

ben blij dat je je goed voelt moonfish =)

ikzelf ben weer even de weg kwijt en weet niet meer welke kant nu op ... had nochtans veel om naar uit te kijken dit weekend maar er hangt weer een slechte sfeer over nu :(

Siggislief

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-09 09:43

Aaaaaaaaaah, vandaag dat gesprek met een wildvreemde die ik nooooit van me leven heb gezien..

Sem_

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-09 15:20

Orange_peach schreef:

ikzelf ben weer even de weg kwijt en weet niet meer welke kant nu op ... had nochtans veel om naar uit te kijken dit weekend maar er hangt weer een slechte sfeer over nu :(
Hier ook even wat minder.

Tieme

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-09 16:07

Sem_ schreef:
Orange_peach schreef:

Hier ook even wat minder.

Wat voor een problemen hebben jullie als je "de weg kwijt ben??"

ik merk bijv. aan mezelf dat ik erg negatief en down wordt en dat ik amper meer weet wat ik aan het doen ben. er hoeft maar iets te gebeuren of ik raak in de stress/paniek en ik ben totaal het overzicht kwijt. op zo'n moment kan ik bijv. amper boodschappen doen en wil ik van alles, maar er komt gewoon niets van. weet gewoon niet hoe en waar ik moet beginnen. (bijv. met opruimen of schoonmaken). dat het blijft liggen maakt mij dan vervolgens weer onrustig. van de week zag ik bijv. op 'm'n rooster dat ik van 17.00 uur tot 21.30 uur moest werken. geen probleem. halverwege m'n dienst keek ik nog eens goed naar m'n rooster en bleek er niets van te kloppen. er stonden bijv. veel meer adressen op dan dat ik in die tijd zou moeten redden en ook van alle tijden klopte niets. (ik werk in de thuiszorg). ben toen een beetje in paniek naar collega gegaan die me even snel heeft geholpen met alles op een rijtje te zetten. puntje bij paaltje was ik om 23.30 uur klaar i.p.v. 21.30 uur. :(