Meer mensen met burn out/overspannen?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Pollewoppy

Re: Meer mensen met burn out/overspannen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-08 17:37

Lekker, je zal het wel nodig gehad hebben Knipoog
Ik ben vanochtend al wel mijn bed uitgekomen. Had vanmiddag bezoek, die ik om half 3 weer weggestuurd heb. Toen ook mijn bed weer ingegaan en net eruit. Had een wekker gezet, omdat ik zo naar de fysio moet en bang was dat ik anders niet op tijd wakker zou zijn. Ik zou nu nog wel kunnen slapen...

BarbaLala

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-08 17:43

Zo dat is eens uitslapen Kanelly! Haha!

Ik ben net weer bij de psych. geweest.
Was dit keer echt niet leuk.
Ik heb zitten janken als een baksteen.
Wat en hoe kom ik misschien nog wel op terug, maar nu even niet, tranen zijn net weg namelijk.

Nu snel omkleden en naar stal, heerlijk relaxen met mijn kleine Abe en even stappen met Linda... Lovers

Pollewoppy

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-08 17:44

Goed zo, ga maar even lekker relaxen...
Geniet ervan he! Je hebt het verdiend Lachen

Fairytail

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-08 17:48

Tjeeh dat is lang slapen inderderdaad.
Geniet van de buiten lucht en de paardjes!

Pollewoppy

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-08 17:49

@ Barbalala: Wat heb je trouwens een mooie tekst in je profiel staan!

(Carola, dat is ook wel een tekst die jou aanspreekt!)

BarbaLala

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-08 17:49

Die eerste regel bovenaan?
Dat is echt mijn hou-vast geworden... Bloos

Edit; of die van slechts een paard?
Die vind ik namelijk ook zo sterk! (gejat van een andere bokker)

Fairytail

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-08 17:52

Beide zijn sterkte teksten.

Ik slaap de laatste tijd juist veel te weinig..

Pollewoppy

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-08 18:01

Inderdaad beide teksten.
Maar ik doelde op die van het slechte paard.

De bovenste regel is ook heel sterk en daar probeer ik me ook steeds meer aan vast te houden.

C_arola
Moderator Over Paarden & Markt

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-08 20:33

Pollewoppy schreef:
Inderdaad beide teksten.
Maar ik doelde op die van het slechte paard.

De bovenste regel is ook heel sterk en daar probeer ik me ook steeds meer aan vast te houden.

Die tekst had ik al gevonden in het engels, van een bokker Haha!
Je hebt gelijk; idd een erg mooie tekst Pollewoppy, en het is idd ook mijn gevoel voor paarden Knipoog

C_arola

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-08 20:35

Met mij gaat het wisselend.
Ben er vanmorgen vroeg uitgegaan nadat ik de hele nacht niet heb kunnen slapen.
Vanmiddag om 1500 naar bed gegaan, hield het niet meer vol. om 1900 maakte mijn vriend me wakker of ik wou eten.
Ben ontzettend moe en weet dat ik vanacht waarschijnlijk moeilijk in slaap val.
Nog 6 weken en dan kan ik weer naar de psychiater. Ik denk dat ik een afspraak maken voor tussendoor. Trek het anders niet meer...

janne

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-08 13:45

ik ben gister voor het eerst naar de psycoloog gewees.
had gister dus ook echt een huildag en durfde niet alleen te zijn.
vond het heel er spannend eigenlijk,had een gesprek van een uur.
ze wilde wat weten over mijzelf vrienden relatie enz.
ook over het werk.
toen ze wat dieper door ging vragen over mijn werk begon ik te hyperventileren en begon te huilen.
het werd me te veel.
het probleem is dus de stress op mijn werk,ik heb letterlijk jaren vel te veel last op mijn schouders genomen.
dat komt er nu uit.
ze vond het jammer dat ik niet eerder langs ben geweest.dan was het niet zo erg uit de had gelopen.
heb ook een lijst meegekregen waarin ik op moet schrijven wat ik gedaan heb op een dag en een formulier waar ik mijn angstaanvallen op moet schriven.
was gister ook helemaal kapot toen ik er geweest was.
had een gesprek van een uur wat uiteindelijk een half uur is geworden omdat het mij te veel werd.
voel me vandaag wel beter heb weer gewoon geslapen en gegeten.
had 3 dagen niet geslapen en alles wat ik at braakte ik er weer uit.
het komt allemaal wel goed

Pollewoppy

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-08 14:44

Goed dat je naar de psycholoog geweest bent. Wat kan zo'n eerste gesprek al veel losmaken he?? Was bij mij ook zo, ik was daarna ook complet gesloopt en helemaal van de kaart. Goed dat je je vandaag wat beter voelt!

Ik heb vandaag niet zo'n beste dag. Ben om 12 uur m'n bed weer ingegaan en kom er net weer uit. Ze zijn in de straat auto aan het wassen met de muziek heel hard aan. Word er helemaal geïrriteerd van. Gisteravond woorden gehad met mijn vriend en uit boosheid op het bureau geslagen met mijn vuist. Heb er nu nog behoorlijk last van. Ben dus weer lekker bezig...

Pollewoppy

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-08 18:18

Zucht, waarom kan ik niet gewoon normaal doen tegen mijn vriend???
Het gaat weer even minder en meteen kan ik weer helemaal niks van hem hebben Frusty Ik word zo moe van mezelf Misselijk
Lips are sealed Kan in zulke situaties maar beter mijn mond houden, maar dat bedenk ik dan ook weer achteraf...

Vraag me wel eens af: Wordt het ooit weer eens normaal?

Fairytail

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-08 18:35

Pollewpoppy je mond houden is ook niet goed. Ik val ook steeds vaker uit tegen mijn vriend en heb mezelf nu maar aangeleerd mijn mond te houden maar dan keerd die energie alleen maar jezelf in en dat is ook niet goed.

Ik zit ook al weer de uren af te tellen voor ik weer naar mijn studenten kamer kan gaan. Kom eigenlijk alleen hierheen voor mijn beestjes mijn ouders zien me geloof ik nooit.Zoals ik ooit tegen mijn vriend zei: ik ben een achter het behang geplakt muurbloempje die ze vergeten water te geven

C_arola

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-08 19:00

Ik probeer nu een balans te maken in wat ik wanneer moet en kan zeggen. Als het niks met mijn vriend te maken heeft en ik weet dat dan ga ik me even terug trekken, even mijn dingen doen. Vaak kan ik later wel gewoon met mijn vriend over dingen praten, ook dingen waar ik moeite mee heb wat te maken heeft met hem en zijn gedrag.

Fairytail

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-08 19:02

Terug trekken is opzich goed Carola maar je moet je gevoelens ook niet opsluiten!

C_arola

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-08 19:09

Fairytail schreef:
Terug trekken is opzich goed Carola maar je moet je gevoelens ook niet opsluiten!

Dat doe ik ook zeker niet!
Dat heb ik nu geleerd in mijn relatie met mijn vriend.
Vroeger moest ik juist mijn gevoelens en emoties opsluiten voor mijn vader.
Anders zag ik de hoeken van de kamer weer. (ook zonder die reden, hoor).
Door mijn vriend heb ik juist geleerd dat ik mijn gevoelens mag uiten bij hem.
Ik bedoelde alleen dat wanneer ik gevoelens heb die niks met mijn vriend te maken heeft, maar met mijn verleden,
ik me even terug ga trekken om het niet af te reageren op mijn vriend die er niks mee te maken heeft.
Als ik later tot rust ben gekomen dan ga ik naar mijn vriend en hij troost me, daarvoor ben ik helemaal gesloten en kan hij me niet bereiken.
Dan kan ik er ook met mijn vriend over hebben en krijg ik meer inzicht, troost en rust.

Fairytail

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-08 19:14

Dan begreep ik je verkeerd Knipoog

C_arola

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-08 19:24

Fairytail schreef:
Dan begreep ik je verkeerd Knipoog

En ik legde het denk ik verkeerd uit Knipoog

Fairytail

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-08 20:06

Misverstanden zijn gelukkig menselijk.
Ik vind het wel knap dat je het zo aanpakt hoor. Ik sluit mijn gevoelens vaak op.

Pollewoppy

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-08 20:14

Ik ook, eigenlijk wéét ik vaak zelfs geen eens wat ik precies voel.

Wat ik bedoelde met het uiten naar mijn vriend is dat in onredelijk ben tegen hem als ik mezelf in de weg zit. Gelukkig kunnen we heel goed praten en leert hij steeds beter dat het niet op hem als persoon gericht is. Dat maakt het al veel makkelijker. Ik ben vanmiddag even met de hond naar het bos gegaan. Even zelf weer tot rust komen en dan kan ik daarna in wat meer redelijkheid met hem praten Knipoog Dat is dan ook gelukt.

Net zijn we even samen met de hond naar het water geweest. Lekker aan het water gezeten en de hond bij ons. Even heerlijk tegen elkaar aan gezeten en dat deed me even goed...

C_arola

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-08 20:22

Ik had het ook dat ik dingen voelde waarvan ik niet wist wat het was. Vooral woede en verdriet.
Ik uitte het altijd naar de verkeerde mensen, mijn moeder, zus, broer en mijn vriend.
Nu begin ik er steeds meer achter te komen dat veel van mijn gevoelens te maken hebben met mijn verleden en dat als ik niet ging oppassen ik mijn vader achterna ging en dat wil ik absoluut niet.
Er zijn nog vaak momenten dat ik onredelijk word naar iemand, maar dat heeft dan niks te maken met diegene, maar alles met iets dat opgeroepen word uit het verleden. Ik lijd ook aan PTSS en dat heeft daar alles mee te maken.
Er zijn voor heel veel dingen niks waar ik een naam aan kan geven. Er hoeft soms maar iets te gebeuren en ik zit in het verleden in elkaar gedoken met mijn vader boven me uitstaand, slaant en schoppend.
Ik vind het vaak ontzettend moeilijk om het verschil te zien tussen het heden en het verleden.
Ik moet dan even mijn gevoelens opsluiten anders uit ik het helemaal verkeerd. En dat wil ik mijn vriend niet aandoen.
Als ik dan tot rust ben gekomen kan ik weer een beetje nadenken en ben ik voor rede vatbaar. Dan kan mijn vriend me ook weer bereiken, troosten en steunen.

Pollewoppy

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-08 13:52

Mijn schoonouders zijn er, zitten met mijn vriend voetbal te kijken. Het zijn hele lieve mensen, maar het is me gewoon even te veel. Weet niet wat ik moet zeggen, wil eigenlijk gewoon niks zeggen en doe het dan ook lekker niet. Ga een beetje mijn eigen gang, maar voel me zo ongezellig.

Ben net maar even met de hond naar het bos geweest. Voor de hond leuk, want er waren veel andere wandelaars met honden. Kon hij even lekker spelen. Dat was wel leuk om te zien. Ik voelde me heel ongemakkelijk, zelfs die wandelaars gedag zeggen kost me al moeite.
Gaat weer lekker dus...

Fairytail

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-08 17:10

Pollewoppy ken het gevoel dat je niet goed weet wat je wilt en moet. Ik moet voor school nu 6 dagen veld onderzoek doen je slaapt dan met 8 andere mensen op een kamer en hebt eigenlijk geen eigen tijd zie er echt tegen op..

Pollewoppy als zij toch voedbal kijken ga je toch lekker wat voor jezelf doen. Een boekje lezen of in de tuin wat doen?

Pollewoppy

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-08 18:57

Kan me voorstellen dat je tegen het veldonderzoek opziet. 6 dagen is dan ook wel lang. Succes in ieder geval.

Ik ben vanmiddag nog maar weer naar bed gegaan. Heb echt een offday vandaag. Probeer er maar aan toe te geven, want het hoort er nou eenmaal bij. Morgen misschien weer beter