Automutilatie

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

MelOdYs_Star

Re: Automutilatie

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-07 18:54

Succes met je huiswerk en met het piano spelen. Lachen

Groetjes, Mel.

lovelucky

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-07 20:34

Mijn laatste post hier. Mijn ouders lezen weer mee en ze doen nog wel meer dingen. Maargoed, ken het hier iig niet meer vertellen.
Heel veel sterkte alemaal.

Groetjes Pauline

MelOdYs_Star

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-07 20:44

Wat naar om te horen Pauline. Echt heel vervelend dat jouw ouders jou jouw privacy afnemen door jouw berichten te lezen.

Ik wens je nog heel erg veel sterkte en succes. Jammer om je hier te moeten missen. Liefs, Mel.

Nicje87

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-07 20:51

nu ik er over nadenk....
ik heb de nare gewoonte om altijd oude wondjes open te krabben. Maar dit doe ik automatisch. Ik ben iemand die denkt, heel veel denkt/peinst. Ik weet niet of dat ook een vorm hier van is....

MelOdYs_Star

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-07 21:14

Krab je die ouden wondjes open, met opzet om jezelf expres pijn te willen doen/straffen e.d? Dan is het namelijk wel een vorm van automutilatie. Heel veel denken/piekeren is natuurlijk geen automutilatie Knipoog.

Nicje87

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-07 21:35

het is niet in de zin van pijn willen doen/straffen. het is gewoon dagelijkse automontisme/gewoonte zoals nagelbijten wat ik ook doe als ik peins.

anne_fury

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-07 21:38

dan denk ik niet dat het valt onder automulitatie Lachen

MelOdYs_Star

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-07 23:06

Nee, dat is geen automutilatie. Automatisme en Automutilatie is wat dat betreft niet hetzelfde. Knipoog

Wartertje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-07 13:49

Mag ik even zeer irritant binnenvallen in julie topic? Ik heb het zelf jarenlang gedaan en heb nu toch weer constant drang omdat het me gewoon even teveel is.

MelOdYs_Star

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-07 14:32

@Wartertje ; tuurlijk mag je binnenvallen, je valt niet irritant binnen, vind ik. Ik hoop dat je de drang onder controle kunt houden en dat toch ergens iets in je is wat jou tegen zou kunnen houden om het te doen. Dat je andere manieren kan vinden om jouw emoties te uiten op een goede manier zonder jezelf pijn te doen of te beschadigen.

Sterkte ermee!
Laatst bijgewerkt door MelOdYs_Star op 12-11-07 15:04, in het totaal 1 keer bewerkt

Wartertje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-07 14:41

Ik praat er veel over maar ik heb vaak nog altijd het gevoel dat dit niet genoeg is. Ik heb het ong een jaar gedaan (niet zo lang eigenlijk) maar toen heeft het me zoo ontzettend kalm gemaakt. En nu, ja nu denk ik gewoon dat het me weer kalm gaat maken en dat heb ik net nodig. Eerst had ik ook zo veel aan mijn verzorgpaardje maar nu ik met een pas uit de kom geschoten knie zit mag ik daar niet heen. Mijn moeder weigert zelfs dat ik hem zie omdat ze bang is dat Wardy me pijn doet op de een of andere manier. Moeders heeft namelijk bang van paarden.. En die steunt valt me gewoon helemaal weg nu. Ik ben 1 brok stress en kan er echt niet mee om nu, en dan heb ik echt een uitweg nodig. Met praten alleen haal ik het niet. Er is niemand wie ik echt 100% vertrouw en weet waar hij/zij over praat dus valt praten zo goed als weg..

MelOdYs_Star

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-07 15:04

Kan je moeder je niet brengen en dat ze dan gewoon bij je blijft, voor de veiligheid zeg maar, dat ze buiten de stal staat bijv.? Of is ze echt heel bang van paarden dat ze dat ook niet zou durven?

SteffiiY

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-07 15:09

Mede-mutilator meldt!

Heb het een poosje geleden gedaan toen ik in een ontzettende dip zat, me benen zitten onder de littekens van het snijden met een aardappelscheermesje!

Wartertje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-07 15:18

MelOdYs_Star schreef:
Kan je moeder je niet brengen en dat ze dan gewoon bij je blijft, voor de veiligheid zeg maar, dat ze buiten de stal staat bijv.? Of is ze echt heel bang van paarden dat ze dat ook niet zou durven?

Ze wil het paard niet eens zien, laat staan ze meegaat Lachen Aaien enzo durft ze echt wel, als ik niets heb.. Maar ze is zo ontzettend bang dat er iets met me gebeurd (wat dus niet het geval is). Maarja maakt ook niet uit, de steun van Wardy valt gewoon helemaal weg

SteffiiY schreef:
Mede-mutilator meldt!

Heb het een poosje geleden gedaan toen ik in een ontzettende dip zat, me benen zitten onder de littekens van het snijden met een aardappelscheermesje!

Same here Lachen Mag ik weten wat je ertoe aan heeft gezet?

SteffiiY

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-07 15:30

Na een relatie van 4 jaar met me ex-vriend was hij vreemdgegaan..
ik was er stuk van vooral toen ik erachter kwam dat hij al een half jaar een dubbel relatie had!

Wartertje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-07 15:42

Okee een zeer ernstig iets dus.. Praat je er wel ooit met iemand over?

MelOdYs_Star

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-07 15:49

Wartertje ; Hoe lang duurt het voor je weer bij wardy kan zijn? Of dat je hem weer kan zien? En mag ik reden vragen waarom jij automutileerd?

SteffiiY

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-07 15:54

Wartertje schreef:
met een van mijn beste vriendin praat ik er vaak over, dat ik mezelf snij enz. maar verder niemand! het is voor mijn ook al een grote stap om het nu hier te vermelden.

Wartertje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-07 15:56

De reden.. Ik ben vorig jaar eerst mijn paardje verloren, een hele klap dus. Daarna kreeg ik te horen dat mijn beste vriendin automutileerde, mijn moeder had anorexia, slechte punten op school, vele ruzie's... En het bleef maar duren. Ik en mijn beste vriendin konden elkaar wel een beetje steunen maar meer ook niet. Daarna relatie op de klippen. Een maand later kreeg ik te horen dat de beste vriend van een vriendin van mij was overleden en daarna nog een vriend van haar. Ik kon haar niet langer steunen en ging er zelf onderdoor. Daarbij kreeg ik te horen dat mijn beste vriend overleden was in een auto ongeluk.. Ik moest gewoon ergens in vluchtten om mij te doen stoppen met huilen en als een zombie rond te lopen. Nouja dit was het wel zowat..

SteffiiY

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-07 15:58

Wat een leven heb jij achter de rug watertje! Ik begrijp dat je een uitweg ging zoeken!

MelOdYs_Star

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-07 15:59

Jeetje, dat is inderdaad ook niet niets nee. Heel wat nare dingen zijn het zeg! Ik wens je er ontzettend veel sterkte mee en hoop dat je alles een plekje kan geven en er op een dag vrede mee te kunnen hebben, al zal dat altijd moeilijk zijn en blijven. Sterkte.

Wartertje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-07 15:59

SteffiiY schreef:
Wartertje schreef:
met een van mijn beste vriendin praat ik er vaak over, dat ik mezelf snij enz. maar verder niemand! het is voor mijn ook al een grote stap om het nu hier te vermelden.

Heel netjes dat je het dan hier neer duft zetten Lachen En goed dat je erover praat. Verder zou ik zeggen, achterhaal eens wat momenteel de reden is. Toen ik het moeilijk had deed ik het, maar toen ik terug wat 'tevreden' was ben ik ermee gestopt omdat het geen zin meer had. Het is zeer zwaar om te denken dat je het ooit los moet laten. Maar ik zeg het je zo.. Met praten krijg je niet slet littekens, met snijden loop je heel je leven met de gedoemde littekens rond. Als je later ouder, getrouwt en gelukkig bent zie je altijd elke dag opnieuw die littekens weer. En ik denk niet dat dat leuk is.. En ja ik weet dat het moeilijk is, ik zeg het altijd tegen anderen maar doe het zelf ook niet. Maar het is gewoon wel zo.

SteffiiY

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-07 16:01

De laatste keer dat ik het ook gedaan heb is ook al zeker een jaar geleden.
Ik wist dat een goede vriendin van mijn het deed, we wilde er allebei vanaf, want net zo als jij zegt je krijgt steeds die nare littekens weer naar je hoofd gesmeten!
We hebben toen samen gezegd als je in jezelf snijd, zeg je het eerlijk tegen elkaar dan heeft die gene verloren en moet de ander mee uit eten nemen!
En heb het gewonnen en sinds dien nooit meer gedaan, maar ik ben bang dat het niet lang meer gaat duren voordat ik er weer mee begin, al komt er weer een slechte deed gebeurd het denk ik weer..

Veel mensen noemen het aandacht trekkerij maar ik zie er iets anders achter.

Wartertje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-07 16:02

Nouja ik red me wel. Maar momenteel ben ik voor het eerst sinds een tijdje weer hopeloos verliefd. Maar nu zit ik gedoemd met het feit dat hij volgens mijn moeder veel te oud voor me is (schelen 3 jaar) en te ver weg woont. En dat maakt me gewoon knetterzot. Daarbij komt nu weer stress op school en ruzie onder de groep van de vrienden. Mijn knie is uit de kom, mag niet lopen, niet fietsen, niet paardrijden. Ik ben gewoon 1 grote stressbal op het moment en daarom heb ik die drang weer. Het geeft me het gevoel dat de stress uit me loopt, dat ik ahw 'leegloop'.

anne_fury

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-07 16:04

ik had gelijk,school heeft me idd geen goed gedaan Sigaar .
uit school was het gelijk weer raak,er lag (per ongeluk denk ik,) een foto naast mijn moeder bed.
op die foto stond ik met mijn moeder,vader en mijn zusje.zo lang geleden al..ik wil er liever niet meer aan denken maar telkens zie ik die foto weer in mijn hoofd Scheve mond ,en bovendien heeft mijn moeder volgens mij het aardappelschilmesje in mn toiletas gevonden.. Huilen want het lag opeens weer in de la,en ik heb het daar zelf niet teruggelegt Koe
nu liggen mn armen dus weer open Verdrietig