verstandskiezen!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Jenkins

Re: verstandskiezen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-08 17:28

aan de linker en rechterkant komen ze nu door bij mij geloof ik. je voelt aan allebei de kanten een puntje. en t doet zeer met eten.
paar maanden terug zei de tandarts al dat ze eraan kwamen maar dat ze niet verder konden groeien door me andere kiezen? maar nu komen ze dus toch wel Tong uitsteken

Chantal78

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-08 00:16

ik heb al 2 eruit die heeft de tandarts toen zelf eruit gehaald ging heel makkelijk maar nu heb ik een andere tandarts en die doet het dus niet zelf Bloos! nou moet ik 8 januarie naar de kaakchirurg voor me andere verstandskies Bloos! zie er nu al tegen op

ikke20

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-08 00:22

ik heb paar weke gelede ze moetne laten trekken, werd int ziekenhuis gedaan. eerst foto laten maken had er 3. 4de was nergens te vinden. toen keuze alles in 1 of nog keertje terug dus alle 3 laten doen goed laten verdoven en ik ben echt een watje daarmee.
bovenkiezen hebben ze bij alleei maar 1 verdoving hoeven te zetten.
onder in totaal 3. heb beetje last van gehad alleen paar dagen later begonne de rest van mijn tanden terug op hun plek te schuiven die werden du door mn verstandskiezen naar voren geduwt, doordat ze eruit gehaald waren konden de rest van m tanden weer gewoon gaan staan. daar heb ik echt ruim een week last van gehad.

manonxxlove

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-08 00:27

bij mij komen ze links door, doet nu geen pijn meer. links onder heeft nog helemaal geen pijn gedaan en links boven heb ik paar dagen last van gehad dan moet je gewoon even op wat harts kouwen dan kan hij door het tandvlees heen,

kitty_gomez

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-09 18:23

.
Laatst bijgewerkt door kitty_gomez op 08-03-24 14:08, in het totaal 1 keer bewerkt

Fairytail

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-09 00:27

Ik moet ook een afspraak maken. Een staat achterover en de ander ligt horizontaal :+ zie er tegenop maar het zal wel moeten!

Phoebe_

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-09 00:29

Eik als ik daar aan terug denk ...
Ik heb dat een jaar terug laten doen. Allemaal eruit laten halen in het ziekenhuis.
Meer als een maand heb ik daarmee afgezien van de pijn.
Ze hadden mijn mond zover open gezet dat hij gekneusd was enz.
Echt mee afgezien !

magda_90

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-09 09:13

Herkenvaar Phoebe :(:)

De twee bovenste komen geloof ik door. Die moeten goed doorkomen aldus de kaakchirurg. Ben benieuwd.

Mijn onderkaak is nu eindelijk helemaal genezen heb ik het idee. Gapen doet niet meer pijn, maar soms heb ik wel steken erin zitten.

Hvelreki

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-09 19:42

Ik moet de mijne er dinsdag laten uithalen..
En dan ook echt uithalen, ze zijn nog niets doorgekomen, zitten nog helemaal in m'n kaak. Maar er is te weinig plaats in m'n mond. Onderaan moesten ze er sowieso uit, boven konden ze nog even aan kijken, echter adviseerde hij om ze toch alle 4 in een keer eruit te halen omdat het niet geheel onwaarschijnlijk was dat ik later van die bovenste last zou krijgen. Op die manier ben ik er in een keer vanaf. Het zal onder volledige narcose gebeuren, daar heb ik ook expliciet om gevraagd. Ik denk dat ik anders van m'n stokje zou draaien, ik zit echt met enorme bibbers om er heen te gaan... :=

kitty_gomez

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-09 20:30

.
Laatst bijgewerkt door kitty_gomez op 08-03-24 17:09, in het totaal 1 keer bewerkt

Lottie84

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-09 19:40

Hey nog altijd pijn na mijn behandeling, is al in november geweest!!! Heb linksboven last van die zenuw. Zoooo vervelend!

Puck__

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-09 19:48

Hee!
Ik heb een maandje geleden me 2 onder verstandskiezen laten trekken, ik moest onder algehele narcose, want ze lagen heel moeilijk.
Bij mij is het eigelijk vies tegengevallen := , ik dacht dat ik een weekje wel weer alles kon, nou niet dus.
Ik heb de eerst 4 dagen eruit gezien als een mega mega mega hamster, kon niks eten (alleen vloeibaar) en kon amper praten (alleen wat mompelen). Na een week is er ook nog een kant gaan ontsteken en moest ik aan de antibiotica. Het is nu een maand geleden, maar heb er helaas nog last van, kan me mond nog niet helemaal opendoen :(:)

NiBo

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-09 10:41

Hmm ik kan erover mee praten.. 25 februari zijn er 2 uitgesneden bij mij die nog niet door waren. Op 1 mei moet ik voor de andere kant waarvan de bovenste al een beetje door is maar de onderste moet er weer worden uitgesneden!
De verdovingen enzo vond ik echt heel erg meevallen ik had alles veel erger verwacht! Meteen opweg nar huis heb ik zo'n cold-pak tegen m'n wang aangehouden maar toch is het dik geworden en blauw/groen/paars/geel!
Napijn heb ik wel gehad, ongeveer 3 weken.. En de hechtingen heb ik er uiteindelijk zelf maar uitgetrokken want die bleven maar zitten.. :S

Inky_devil

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-09 19:44

Ik heb ze gisteren aan de rechterkant eruit laten snijden door de kaak chirurg. Oh wat was ik bang. Ik ben al vanaf kinds af aan bang voor de tandarts en dan kom je in het ziekenhuis binnen.
Ik kwam huilend de kamer binnen. Ze stelden me gelukkig gerust en van de verdoving voelde ik amper wat. Het waren hele prettige mensen. Tijdens de operatie geen seintje pijn gehad. Alleen de onderste kies moest in stukken want daar liep een zenuw doorheen en de kans bestond dat ik t gevoel in mn onderlip kwijt zou raken.
Mn gezicht is wel erg dik en ik heb nog steeds geen gevoel in mn rechter onderlip en kin wat me een beetje bang maakt.

Het snijden en trekken viel echt 100% mee. ik zat al weken in de stress. 6 mei moet de andere kant gedaan worden.

LisaD

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-09 20:12

Mijne zijn net een maandje ofzo helemaal door.
Geen last van gelukkig!
*klopt af*

LadyAngel

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-09 22:28

Bij mij is er vanochtend eentje getrokken, veel napijn heb ik nog niet, beetje zeurderig word het nu wel..
Wanneer kregen jullie echt goede last van de napijn?

afram

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-09 22:39

Als de verstandskiezen mooi kunnen doorkomen hoeven ze er over het algemeen niet uit.
Door middel van een foto kan de tandarts zien hoe ze liggen. Het komt nogal eens voor dat de kiezen gedraaid
liggen zodat de kies ervoor in de verdrukking komt.
Je kan het beste de kiezen laten trekken als ze bezig zijn door te komen, ze zijn dan nog in beweging
en het verwijderen gaat dan makkelijker.Ze liggen dan nog niet vast, zeg maar.

De boven verstandskiezen zijn makkelijker te verwijderen dan de onder kiezen, onder wordt dan ook vaak
door de kaakchirurg gedaan omdat onder een zenuwbaan loopt waar de wortels nog wel eens doorheen lopen.

succes, het valt best mee.....................

assistente van de tandarts...

LK_2312

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-09 22:50

Hoelang mogen verstandskiezen erover doen om door te komen?
Ik heb al wel 3 maand links en rechts onder een klein puntje zitten die niet verder komt..

Alwiene

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-09 22:52

Dat kan best een hele tijd duren, maar met wat je zo verteld kan het dus ook heel goed zijn dat ze gedraaid liggen en iet verder door gáán komen :o

LK_2312

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-09 22:56

wat ik wel weet is dat een paar jaar geleden de foto's bij de ortho er goed uit zagen.. gewoon afwachten dus :)

Hvelreki

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-09 13:58

Bedankt, kitty_gomez. Ondertussen is het al voor bij en viel het beter mee dan ik verwacht had. Mijn kaken zijn wel opgeblazen en ik kan m'n mond bijna niet open doen of kauwen, zo dus eet ik de hele dag yoghurt en ijs. Maar van pijn heb ik bijna geen last. :)
Het is gewoon even spannend tot je in slaap wordt gedaan, maar je bent heel snel weg gelukkig. Ik zou zeggen voor al degene die dit nog moeten laten doen; laat je niet bang maken door de horrorverhalen die hier verkondigd worden. Kan best zijn dat sommigen meer last hebben dan ik, maar dat hoeft niet zo te zijn.

kitty_gomez

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-09 10:34

.
Laatst bijgewerkt door kitty_gomez op 08-03-24 17:07, in het totaal 1 keer bewerkt

saroanda

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-09 16:37

Zo, ik ben er ook weer na bijna 2 jaar. Zomer 2007 verstandskies laten trekken, liep uit op een fiasco, kaakbotontsteking. Nu zojuist weer bij de tandarts geweest, sinds gisteren last van andere verstandskies, zat dus een gat in, deze is dus ook getrokken. Was geen pretje zat goed vast! Nu maar hopen dat dit beter afloopt.....

Hvelreki

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-09 16:39

Ondertussen ben ik een goede week verder en kan weer bijna alles eten, af en toe nog wat last, en het bloedt wel regelmatig een klein beetje. Volgende week hechtingen eruit en hopelijk ben ik dan ook van die bloedingen vanaf. Maar de pijn is me over het algemeen heel goed meegevallen!

itsmi

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-09 16:54

Oh gets, ik moet ook! Heb verdrongen wanneer ik moet, maar volgens mij moest ik in juli ofzo! Bij de kaakchirurg, en ik ben ook al als de dood voor de tandarts. Maar ik mag geen narcose :( Wordt alleen lokaal verdoofd en ik schijt nu al zeven kleuren als ik er aan denk.

Ik wens jesucces....