nog meer mensen met eczeem?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Arabesk

Re: nog meer mensen met eczeem?

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-07 22:56

sinds ik mijn ontslag heb ingediend gaat het uitstekend met mijn eczeem, het is bijna weg

toch duik ik even onder de zonnebank Haha!

Kimmm

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-12-07 15:49

Echt supergoed dat het nu weg is sinds je ontslag heb genomen Haha! Ik heb mn verkering na 4 jaar uitgemaakt en ben sinds ruim een half jaar schoon Haha! Dus drastische veranderingen hoeven niet altijd negatief te zijn Knipoog

Josien_

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-07 16:17

Ik reageer hier niet zovaak margoed. Myn exceem is weer op zn ergst, heb het (gelukkig?) alleen op armen,borst,nek en gezicht maar dat zijn wel weer de plaatsen die het meest bloot zijn Boos!
Ik schaam me er echt door voor, loop nu al weken alleen nog maar met coltruien en anders met een sjaaltje. Heb a dingen afgezegd omdat ik me zo lelijk voelde, het begint nu zo erg te worden dat heel mijn leven eraan aangepast word Boos!

Phrono

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-07 20:00

Ik ben op 't moment ook weer schoon sinds vorige week na dagelijks gebruik van hormoonzalf. Gebruik nu 2 keer daags paardenmelkcapsules (jaja, ik ben van het alles proberen) en 't gaat tot nu toe erg goed!

marlies85

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-07 11:57

Is voor mij ook weer even geleden dat ik een post heb achter gelaten.Op dit moment sta ik stijf van het eczeem.Wordt helemaal gek van de jeuk, en de pijn als ik toch weer eens gekrabt heb.Het zit op mijn onder en boven benen mijn rug en flanken vingers handen onderarmen en bovenarmen.Wat voor dingen kan ik proberen om het te doen minderen?Want op dit moment kan ik bijna wel elke week naar de apotheek omdat m'n zalf weer op is.Iemand sugesties?

Noeps

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-07 18:02

Mijn vader ging bij hele erge jeuk vaak redelijk heet douchen, maar dat droogt de huid erg uit dus daarna goed smeren! Ik weet niet of het echt helpt, maar wel dat hij dat deed..

Arabesk

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-07 18:20

ben vandaag bij de HA geweest en die gaf me behalve zalf ook anti-histamine pilletjes mee Ja

Amaryllis

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-07 19:34

Plien91 schreef:
Mijn vader ging bij hele erge jeuk vaak redelijk heet douchen, maar dat droogt de huid erg uit dus daarna goed smeren! Ik weet niet of het echt helpt, maar wel dat hij dat deed..

Ik wilde net zeggen! Heet douchen, ik kijk wel uit Nagelbijten / Gniffelen

Dais_

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-07 21:31

Ik heb eczeem wanneer ik stress heb of me erg ongelukkig voel.
bij 'niet lang durende stress' zit het op mijn handen en armen.
Bij langdurige stress in mijn knieholtes, voeten, hielen...

Ik heb een hele vette zalf (weet ff de naam niet) waar parafine en vaseline in zit..
Werkt als enige bij mij.. Ja
Als ik mijn creme niet bij de hand heb smeer ik er ook gewoon vaseline op Ja

Laar

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-07 22:21

Ben zaterdag naar de efteling geweest, dan loop je heel de tijd in de kou, en dan weer in de droge warmte, dus mijn gezicht is nu wat vlekkerig.. Ach, de efteling was erg gezellig dus ja Haha!

EL4a1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-07 18:57

ben vandaag ook weer een naar de HA geweest voor een nieuw zalfje... dus dan gaan we dat maar proberen he... word er ook egt niet goed van heel die eczeem... en mijn moeder helpt ook zo lekker mee, sta je in de badkamer in je bh en dan zegt ze er zit weer veel eczeem he :@ nee dat wist ik nog niet...

muiszje

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-07 19:55

vandaag weer naar de derma geweest: goed nieuws: De zalven slaan aan en ik kan gaan afbouwen!

Phrono

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-07 19:58

muiszje schreef:
vandaag weer naar de derma geweest: goed nieuws: De zalven slaan aan en ik kan gaan afbouwen!

Dat is mooi nieuws! Welke zalf gebruik je?

Als ik erg last van eczeem heb, bij mij komt het ook bij vlagen (ook door stress o.a.) ga ik heerlijk relaxen in bad. Even ontspannen, scrubben mee zeezout (vreslijk prikken als je het scrubt, maar maakt de huid lekker glad en ben dan wel een dagje jeukvrij) en daarna lekker insmeren met een hele vette creme met vaseline of idd de zalf van de dokter. Werkt goed bij mij.

muiszje

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-07 20:39

ik gebruikte 3e graads hormonen zalven omdat het echt de spuitgaten uitliep en ik het ook al te lang heb..
daarnaast gebruikte ik protopic voor de gevoelige delen (gezicht etc). Dat brand als de pest maar ff doorbijten en het werkt wel!

Helderder

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-07 21:24

Het is volgens mij wel weer lekker eczeem weer met dat vriezen... m'n gezicht slaat al helemaal rood uit doordat alles zó schraal is. Het is echt glimmend vet door al m'n smeerseltjes of ineens weer super schraal/droog.
Achja, ben er wel achter dat helemaal niets smeren nog beter werkt dan allerlei smeersels Nagelbijten / Gniffelen ?

Arabesk

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-07 11:22

ik heb nu ook een nieuwe zalf die niet op hormoonbasis is, en het werkt als een speer! Al vier dagen niets hoeven smeren, het is gewoon weg!

Het is geen tacrolimus maar iets wat er op lijkt. Als je het opsmeert krijg je af en toe even het gevoel dat er tijgerbalsem op je huid zit.

Vrouw2014

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-07 14:36

Ik heb alleen last van eczeem als ik gestresst ben!

Phrono

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-07 16:55

Dit plaats ik voor bokker Twinki, zij leest mee maar kan hier nog niet posten:

Citaat:
Protopic:
Dé zalf, geen hormonen, toch zijn de lange termijn gevolgen nooit onderzocht (er zijn instanties die er negatief over zijn, google maar). Het is een perfecte zalf om direct (binnen 2-3 dagen) je rooie plekken weg te krijgen. Hij smeert op zich prima, er blijft echter altijd een laagje op je huid zitten. Ik smeer dit altijd voordat ik op bed ga. Helaas kan ik het niet meer gebruiken op m'n hoofd/buik maar nog wel op m'n benen/nek/rug. Op m'n hoofd en buik "WERKT" deze zalf zo erg dat het niet uit te houden is, slapen lukt dan simpelweg niet meer. Je voelt dat de zalf werkt. Ik zou zeggen probeer het uit! Eerst op kleine oppervlaktes.

Elidel:
Doet bij mij niets, is wel een lekkere zalf om te smeren, maar voert bij mij niets uit. Trekt snel in. Ook geen hormoonzalf.

Cutivate zalf:
Is een lichte hormoon zalf die ik nu voor mijn hoofd/buik gebruik i.p.v. protopic die teveel werkt (dus niet uit te houden is). Cutivate voel je (bijna) niet en is ook heerlijk voor 't slapen, opstaan en je huid voelt een stuk beter aan Toch is de heling van de huid bij Cutivate trager dan als je Protopic gebruikt. Nadeel: niet te vaak gebruiken, ik geloof dat het voorschrift 3/4x per week is.

SkinSolv (nieuw)
Ik heb de huidbalsem gekocht hiervan, een lekkere onderhoudszalf waar ik al tijden naar zocht. Via gezondheidaanhuis.nl of een grote drogist kun je deze bestellen. Meestal hebben de drogisten alleen de creme, ik hou van de huidbalsem. "Het bevat een zuurstofcomplex Ardox-X". Moeite waard om te testen!

Nivea Intensive Rescue (verlichtende en herstellende balsem):
Ook een lekkere onderhoudszalf, soms werkt SkinSolv niet en gebruik ik deze, hangt ook van de plek af waar ik 't heb. Gewoon te koop bij de drogisterij.

Neribas vetzalf:
Ik heb last van droge lippen, ik smeer elke dag tientallen keren (vooral in de winter). Hiermee onderhoud ik 't, labello, blistex en al die S.O.S lipdingen werkten niet (meer). Deze is helaas niet meer te verkrijgen in Nederland. Verkrijgbaar via Duitsland (google of PM me). Deze bevat geen gekke bestandsdelen!

Nerisona Vetzalf:
Als neribas 't niet meer kan onderhouden kan ik terugvallen op nerisona, dat is neribas + een soort hormoon er in die iets agressiever reageert. Éen of twee dagen smeren en ik kan weer overstappen op Neribas. Ook deze is te verkrijgen via Duitsland (hier heb je wel een dokterrecept voor nodig).

Oké dat is mijn informatie, misschien dat er íemand iets mee kan, hopelijk! Mijn vraag is nu, wie heeft er ervaring met "KOMBOECHA"? Schijnt nogal een goed middel te zijn tegen allerlei kwaaltjes waaronder eczeem, maar ook astma, allergieën, darmproblemen (ook gehad) en veel andere dingen.

Josien_

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-07 01:12

Roelke_ schreef:
Als ik erg last van eczeem heb, bij mij komt het ook bij vlagen (ook door stress o.a.) ga ik heerlijk relaxen in bad. Even ontspannen, scrubben mee zeezout (vreslijk prikken als je het scrubt, maar maakt de huid lekker glad en ben dan wel een dagje jeukvrij) en daarna lekker insmeren met een hele vette creme met vaseline of idd de zalf van de dokter. Werkt goed bij mij.

Als ik in bad ga begint het bij my juist enorm te jeuken, ik vind badderen heerlyk maar omdat ik dan zo'n last van jeuk heb kom ik er elke keer met nog meer korstjes uit en dus heb ik het maar even afgezworen (A)

e_horse

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-07 10:52

Gister bij iemand met 3 katten op visite geweest.. ging best goed. Tot ik thuis was; kreeg vreselijke last van mijn handen: jeuken! Ben in de frisse lucht gaan hardlopen en daarna onder de zonnebank.. en flink smeren met zalf. 's Avonds was het weer iets beter, nu heb ik weer een beetje last..

natasja1991

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-07 11:04

ik heb ook eczeem, maar ik heb het gelukkig alleen op mijn armen.
Ik gebruik nu hydrocortison, het helpt voor een tijdje, maar na een maand komt het weer terug

Djoena

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-07 14:36

bij mij dachten ze ook dat ik ecxeem had, jammer genoeg heb ik SCLE, maar de jeuk blijft hetzelfde Nagelbijten / Gniffelen
voor meer info check mijn onderschrift, daar staat de uitleg van de ziekte Lachen

Geriette

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-07 11:00

Mijn eczeem is op dit moment ontzettend heftig. Het zit vooral op mijn handen en armen. Het lijkt wel of ik onder de brandwonden zit. Er zit bijna geen vel meer op, het is knalrood en het plasma druipt er vanaf. Het doet ontzettend zeer, het brand, klopt en jeukt ontigelijk.
Ik word er echt ontzettend verdrietig van. Ik schaam me er ook ontzettend voor en probeer de mouwen van mijn kleren zover mogelijk over mijn handen te trekken, zodat het niet teveel opvalt. Geeneen zalfje helpt meer, ook de huis,tuin en keuken zalfjes niet. Ik vraag me af of het ooit nog overgaat. Ik zit er echt heel erg mee.
Thuis heb ik een lichtkabine voor lichttherapie. Dit hielp in het begin erg goed, maar de laatste twee weken is het weer net zo heftig als in het begin en minder wordt het op dit moment niet.

Sterkte voor iedereen die hier last van heeft, het is echt een hele erge huidaandoening!

AniqueN

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-07 11:41

Hee Geriette, wat zwaar klote dat het weer zo erg is! Ik begrijp wat je bedoelt, als ik denk aan mn hele leven met die ellende...
Ook ik zit weer gezellig onder, tentamens komen er aan dus ik weet waar het van komt, maar ik baal verschrikkelijk. Alles doet zeer, hele nacht niet geslapen en is het ook nog oudjaarsavond vanavond, heerlijk. Ik denk dat ik dat maar oversla dit jaar.
Niet echt een opbeurend bericht wordt dit merk ik, sorry! Ik Leef iig met je mee en hoop dat het snel weer beter met je gaat. Misschien moeten we allemaal maar emigreren en volgend jaar oudjaarsavond gezellig met z'n allen in een warm land vieren!

Rozanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-07 11:42

Ik had het vroeger, op mijn armen enzo, altijd krabben, na een jaar was het wel weer weg.