toch duik ik even onder de zonnebank

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Plien91 schreef:Mijn vader ging bij hele erge jeuk vaak redelijk heet douchen, maar dat droogt de huid erg uit dus daarna goed smeren! Ik weet niet of het echt helpt, maar wel dat hij dat deed..
muiszje schreef:vandaag weer naar de derma geweest: goed nieuws: De zalven slaan aan en ik kan gaan afbouwen!
Citaat:Protopic:
Dé zalf, geen hormonen, toch zijn de lange termijn gevolgen nooit onderzocht (er zijn instanties die er negatief over zijn, google maar). Het is een perfecte zalf om direct (binnen 2-3 dagen) je rooie plekken weg te krijgen. Hij smeert op zich prima, er blijft echter altijd een laagje op je huid zitten. Ik smeer dit altijd voordat ik op bed ga. Helaas kan ik het niet meer gebruiken op m'n hoofd/buik maar nog wel op m'n benen/nek/rug. Op m'n hoofd en buik "WERKT" deze zalf zo erg dat het niet uit te houden is, slapen lukt dan simpelweg niet meer. Je voelt dat de zalf werkt. Ik zou zeggen probeer het uit! Eerst op kleine oppervlaktes.
Elidel:
Doet bij mij niets, is wel een lekkere zalf om te smeren, maar voert bij mij niets uit. Trekt snel in. Ook geen hormoonzalf.
Cutivate zalf:
Is een lichte hormoon zalf die ik nu voor mijn hoofd/buik gebruik i.p.v. protopic die teveel werkt (dus niet uit te houden is). Cutivate voel je (bijna) niet en is ook heerlijk voor 't slapen, opstaan en je huid voelt een stuk beter aan Toch is de heling van de huid bij Cutivate trager dan als je Protopic gebruikt. Nadeel: niet te vaak gebruiken, ik geloof dat het voorschrift 3/4x per week is.
SkinSolv (nieuw)
Ik heb de huidbalsem gekocht hiervan, een lekkere onderhoudszalf waar ik al tijden naar zocht. Via gezondheidaanhuis.nl of een grote drogist kun je deze bestellen. Meestal hebben de drogisten alleen de creme, ik hou van de huidbalsem. "Het bevat een zuurstofcomplex Ardox-X". Moeite waard om te testen!
Nivea Intensive Rescue (verlichtende en herstellende balsem):
Ook een lekkere onderhoudszalf, soms werkt SkinSolv niet en gebruik ik deze, hangt ook van de plek af waar ik 't heb. Gewoon te koop bij de drogisterij.
Neribas vetzalf:
Ik heb last van droge lippen, ik smeer elke dag tientallen keren (vooral in de winter). Hiermee onderhoud ik 't, labello, blistex en al die S.O.S lipdingen werkten niet (meer). Deze is helaas niet meer te verkrijgen in Nederland. Verkrijgbaar via Duitsland (google of PM me). Deze bevat geen gekke bestandsdelen!
Nerisona Vetzalf:
Als neribas 't niet meer kan onderhouden kan ik terugvallen op nerisona, dat is neribas + een soort hormoon er in die iets agressiever reageert. Éen of twee dagen smeren en ik kan weer overstappen op Neribas. Ook deze is te verkrijgen via Duitsland (hier heb je wel een dokterrecept voor nodig).
Oké dat is mijn informatie, misschien dat er íemand iets mee kan, hopelijk! Mijn vraag is nu, wie heeft er ervaring met "KOMBOECHA"? Schijnt nogal een goed middel te zijn tegen allerlei kwaaltjes waaronder eczeem, maar ook astma, allergieën, darmproblemen (ook gehad) en veel andere dingen.
Roelke_ schreef:Als ik erg last van eczeem heb, bij mij komt het ook bij vlagen (ook door stress o.a.) ga ik heerlijk relaxen in bad. Even ontspannen, scrubben mee zeezout (vreslijk prikken als je het scrubt, maar maakt de huid lekker glad en ben dan wel een dagje jeukvrij) en daarna lekker insmeren met een hele vette creme met vaseline of idd de zalf van de dokter. Werkt goed bij mij.