Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Nicole10 schreef:Suusoi schreef:Ik heb een vraagje..
Ik had eerst de mycrogynon 30 maar omdat die nu vervangen is door ethinylestradiol/levonorgestrel (mond vol) heb ik een paar vraagjes..
Ik heb gisteren mijn laatste mycrogynon gehad, en ik was nog niet van plan een stopweek in te lassen omdat ik anders ongesteld ben op vakantie (ga zaterdag naar gran canaria).. Kan het kwaad dat ik nu gelijk met die nieuwe begin? En is 'ie dan ook wel veilig enzo ?
Ik heb 'm vandaag opgehaald bij de assistente, en ben het in mijn haast vergeten te vragen.. Maar ze zei er verder ook niks over dat er iets is veranderd, alleen dat er precies dezelfde stoffen inzitten als mycrogynon alleen die wordt niet meer vergoed en deze wel ofzo ? dus vandaar ..
Alvast bedankt
Tipje van mij: Vraag eens bij je verzekering na of de mycrogynon écht niet meer vergoed wordt. Mij hadden ze dat ook wijsgemaakt bij de apotheek, maar dat bleek helemaal niet waar te zijn.... Volgens mij is ie wel gewoon veilig hoor.
Kan het trouwens kwaad als je de pil 3 maand doorslikt? Hoor dat wel meer mensen dan doen..
Emytje schreef:Om welk spiraaltje ging het?
Bealy schreef:poes schreef:Ik zit de laatste tijd een beetje te twijfelen om even geen hormonale anticonceptie te gebruiken ... Vriendlief heeft eindelijk toegestemd om een tijd condooms te gebruiken. Maar ergens vind ik het wel eng, we hebben al eens een gescheurd condoom gehad, das ook niet prettig natuurlijk. Maar ik zou het wel heerlijk vinden om weer eens hormoonvrij te zijn, gewoon eens kijken of het verschil uitmaakt. Uiteraard ga ik de regelmaat en de mogelijkheid van het uitstellen van de ongesteldheid missen, maar aan de andere kant wil ik het echt proberen. Nog mensen die deze stap gezet hebben?
Ga ik ook doen! Ben al die hormonen ook helemaal zat en wij hebben het wel vaker periodes met condoom gedaan, geen probleem. Je moet alleen zorgen dat je ze altijd en overal bij je hebt, you never know.
Overigens is mijn natuurlijke cyclus superregelmatig dus er zijn ook wel momenten in de maand dat we het dan gewoon zonder doen.En ja, ik weet dat dat link is maar mocht het toch een keer misgaan dan is een kindje welkom, dus ik sta er wel wat makkelijker in.
Nextdomino schreef:Mijn HA had aangegeven dat als je nog geen kinderen hebt dat het dan door de gyn wordt gezet.
Gyn heeft zeker meer ervaring maar zijn ook een stuk ongeduldiger.
Ik spreek uit ervaring.
Storm76 schreef:Alexx schreef:Vraagje; er scheint een pil te zijn waarvan je niet aankomt, weet iemand welke dit is? Wil ik heel graag weten
Verder heb ik net mijn eerste menstuatie gehad met de Pil maar ik stierf van de pijn, heb alleen maar gekotst en pijnstillers hielpen niet, wat zonder de pil altijd wel hielp... Komt dit door de eerste keer?
Waarschijnlijk bedoel je de Yasmin-pil, daarvan word idd gezegt dat je er niet door zou aankomen en dat je puistjes wegblijven. Er word ook beweerd dat je meer zin in sex zou hebben en het overbeharing tegengaat.
Helaas is dit niet helemaal waar, de pil word mooier in het weer gezet dan hij daadwerkelijk is. Mijn HA raadde deze pil af, ik was zelf aan de diane35 maar had veel klachten. Mijn HA zei dat de Yasmin deze klachten niet zou verminderen. Als de Yasmin zou doen wat hij beloofd, zou iedereen wel aan die pil gaan.
Mar77 schreef:hebben de mirena dragers die niet meer ongesteld worden ook soms het gevoel het wel te zijn????? Ik voel me dus op sommige dagen zo vreselijk ongesteld, gevoelige borsten, buikpijn....
herkennen jullie dit?
Storm76 schreef:Mar77 schreef:hebben de mirena dragers die niet meer ongesteld worden ook soms het gevoel het wel te zijn????? Ik voel me dus op sommige dagen zo vreselijk ongesteld, gevoelige borsten, buikpijn....
herkennen jullie dit?
Ja, heb ik ook, ik weet precies wanneer ik eigenlijk had moeten vloeien, maar dat gebeurd dus niet, maar ik heb ook de andere klachten.
MarjoEisla schreef:misschien een rare vraag, maar hadden jullie iemand meegenomen met het laten plaatsen? Eigenlijk wil ik het wel want vind het zo eng!!
zweetvos schreef:Hmm met de mirena ben je niet meer ongesteld he. Dat is altijd wel 'fijn'.. elke maand even extra zekerheid nie zwanger te zijn.
Maarja ik word met mn pil echt niet blij, ben een jaartje gestopt maar slik m nu weer voor de 3e week. Sinds die tijd heb k t steeds koud, hele tijd ongesteldheidsbuikpijn, niet lekker, strontchagerijnig..
Maar even langs de dok van de week, lichtere pil of een andere oplossing. Ik dacht ook aan de mirena.
Alexx schreef:eh jongens, ik zit met een groot probleem
Maandag nam ik mijn eerste pil na de stopweek, zaterdag ben ik hem vergeten en heb ik wel seks gehad. Ik ben er pas net achter gekomen, ik ben 16 uur te laat met de pil van zaterdag, ik heb nu beide pillen genomen, maar wat nu?!
mickeytje schreef:Nextdomino schreef:Mijn HA had aangegeven dat als je nog geen kinderen hebt dat het dan door de gyn wordt gezet.
Gyn heeft zeker meer ervaring maar zijn ook een stuk ongeduldiger.
Ik spreek uit ervaring.
Nou ik denk niet dat dat voor iedereen ze is...
Storm76 schreef:Alexx schreef:Vraagje; er scheint een pil te zijn waarvan je niet aankomt, weet iemand welke dit is? Wil ik heel graag weten
Verder heb ik net mijn eerste menstuatie gehad met de Pil maar ik stierf van de pijn, heb alleen maar gekotst en pijnstillers hielpen niet, wat zonder de pil altijd wel hielp... Komt dit door de eerste keer?
Waarschijnlijk bedoel je de Yasmin-pil, daarvan word idd gezegt dat je er niet door zou aankomen en dat je puistjes wegblijven. Er word ook beweerd dat je meer zin in sex zou hebben en het overbeharing tegengaat.
Helaas is dit niet helemaal waar, de pil word mooier in het weer gezet dan hij daadwerkelijk is. Mijn HA raadde deze pil af, ik was zelf aan de diane35 maar had veel klachten. Mijn HA zei dat de Yasmin deze klachten niet zou verminderen. Als de Yasmin zou doen wat hij beloofd, zou iedereen wel aan die pil gaan.