[Centraal] Voor alle vragen over anticonceptie, deel 2

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Emytje

Re: [Centraal] Voor alle vragen over anticonceptie, deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-07 19:38

Om welk spiraaltje ging het? Tong uitsteken

Scum

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-07 12:25

Nicole10 schreef:
Suusoi schreef:
Ik heb een vraagje..
Ik had eerst de mycrogynon 30 maar omdat die nu vervangen is door ethinylestradiol/levonorgestrel (mond vol Haha! ) heb ik een paar vraagjes..
Ik heb gisteren mijn laatste mycrogynon gehad, en ik was nog niet van plan een stopweek in te lassen omdat ik anders ongesteld ben op vakantie (ga zaterdag naar gran canaria).. Kan het kwaad dat ik nu gelijk met die nieuwe begin? En is 'ie dan ook wel veilig enzo ?

Ik heb 'm vandaag opgehaald bij de assistente, en ben het in mijn haast vergeten te vragen.. Maar ze zei er verder ook niks over dat er iets is veranderd, alleen dat er precies dezelfde stoffen inzitten als mycrogynon alleen die wordt niet meer vergoed en deze wel ofzo ? dus vandaar ..

Alvast bedankt Lachen

Tipje van mij: Vraag eens bij je verzekering na of de mycrogynon écht niet meer vergoed wordt. Mij hadden ze dat ook wijsgemaakt bij de apotheek, maar dat bleek helemaal niet waar te zijn.... Volgens mij is ie wel gewoon veilig hoor.

Kan het trouwens kwaad als je de pil 3 maand doorslikt? Hoor dat wel meer mensen dan doen..

Dat klopt. Het wordt nog wel vergoed door de verzekeraars. Alleen proberend de apotheken je iets anders wijs te maken, omdat ze meer winst krijgen over een goedkoper merk. Ik ben zelfs overgestapt naar een andere apotheek omdat mijn vorige apotheek wel heel hardnekkig was. Ik ben dus niet van verzekeraar gewisseld en tock krijg ik nu zonder problemen microgynon mee Knipoog

BloemBloem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-07 12:32

Emytje schreef:
Om welk spiraaltje ging het? Tong uitsteken

Koperhoudend Knipoog

poes

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-07 13:57

Bealy schreef:
poes schreef:
Ik zit de laatste tijd een beetje te twijfelen om even geen hormonale anticonceptie te gebruiken ... Vriendlief heeft eindelijk toegestemd om een tijd condooms te gebruiken. Maar ergens vind ik het wel eng, we hebben al eens een gescheurd condoom gehad, das ook niet prettig natuurlijk. Maar ik zou het wel heerlijk vinden om weer eens hormoonvrij te zijn, gewoon eens kijken of het verschil uitmaakt. Uiteraard ga ik de regelmaat en de mogelijkheid van het uitstellen van de ongesteldheid missen, maar aan de andere kant wil ik het echt proberen. Nog mensen die deze stap gezet hebben?

Ga ik ook doen! Ben al die hormonen ook helemaal zat en wij hebben het wel vaker periodes met condoom gedaan, geen probleem. Je moet alleen zorgen dat je ze altijd en overal bij je hebt, you never know. Haha!

Overigens is mijn natuurlijke cyclus superregelmatig dus er zijn ook wel momenten in de maand dat we het dan gewoon zonder doen. Knipoog En ja, ik weet dat dat link is maar mocht het toch een keer misgaan dan is een kindje welkom, dus ik sta er wel wat makkelijker in.

Fijn dat ik niet de enige ben Lachen Bij ons is een kindje helaas niet zo welkom dus ik wil het echt wel veilig doen. Ik kan me niet inbeelden dat er periodes zijn waar je echt veilig bent? Ik heb laatst gehoord dat de kalendermethode weer aan populariteit wint maar dat laat ik maar Knipoog

Roelke: fijn dat het bij jou zo goed gaat Lachen Ik kan ook heel snel omslaan qua stemming en zeer geïrriteerd zijn en ik wil even zien of dat er wat mee te maken heeft. Ik heb nog twee nuvaringen dus we kunnen nog even aan het idee wennen Haha!

naam

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-07 16:04

ik ga dit topic even volgen....

Ilona__

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-07 19:35

Iemand een idee over het doorslikken van de 3 fasenpil? (mn vraag staat op vorige pagina)

Mar77

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-07 20:04

hebben de mirena dragers die niet meer ongesteld worden ook soms het gevoel het wel te zijn????? Ik voel me dus op sommige dagen zo vreselijk ongesteld, gevoelige borsten, buikpijn....
herkennen jullie dit?

Bruintje_87

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-07 20:27

Nextdomino schreef:
Mijn HA had aangegeven dat als je nog geen kinderen hebt dat het dan door de gyn wordt gezet.
Gyn heeft zeker meer ervaring maar zijn ook een stuk ongeduldiger.
Ik spreek uit ervaring.

Nou ik denk niet dat dat voor iedereen ze is...

Ik ben op twee maanden tijd, totaal vijf keer daar geweest.
Drie keer bij dezelfde en twee andere keren bij iemand anders, ben over beide heel en dan ook heel tevreden!

Ik had een spiraaltje laten zetten (Mirena) en ik was ook heel gespannen en nerveus, en ze waren heel leuk en hebben me heel goed geholpen met alles, ik zelf vond het zetten trouwens wel echt vreselijk en heel pijnlijk, maar ik was wel erg gespannen...

Helaas is het fout gegaan, en is mijn spiraaltje vandaag eruit gehaald (mijn lichaam stootte het af)
Ik moest vandaag terug voor het eruit te halen, en ik was zo super nerveus omdat het plaatsen zo pijnlijk was, en dit keer moest dus een andere het eruit halen, maar ook zij heeft me weer super gerustgesteld en me heel goed geholpen.

Ik ben hiervoor liever naar de gyn. dan naar de huisarts, heb bij de gyn. veel meer vertrouwen erin Lachen en voel me daar een stuk prettiger.

Bruintje_87

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-07 20:31

Storm76 schreef:
Alexx schreef:
Vraagje; er scheint een pil te zijn waarvan je niet aankomt, weet iemand welke dit is? Wil ik heel graag weten

Verder heb ik net mijn eerste menstuatie gehad met de Pil maar ik stierf van de pijn, heb alleen maar gekotst en pijnstillers hielpen niet, wat zonder de pil altijd wel hielp... Komt dit door de eerste keer?

Waarschijnlijk bedoel je de Yasmin-pil, daarvan word idd gezegt dat je er niet door zou aankomen en dat je puistjes wegblijven. Er word ook beweerd dat je meer zin in sex zou hebben en het overbeharing tegengaat.

Helaas is dit niet helemaal waar, de pil word mooier in het weer gezet dan hij daadwerkelijk is. Mijn HA raadde deze pil af, ik was zelf aan de diane35 maar had veel klachten. Mijn HA zei dat de Yasmin deze klachten niet zou verminderen. Als de Yasmin zou doen wat hij beloofd, zou iedereen wel aan die pil gaan.

Ik heb gehoord dat de huisartsen deze niet veel voorschrijven omdat hij te duur is...
En dat hij daarom niet veel word gegeven. Ik kreeg hem bij verschillende huisartsen ook gewoon niet, en zeiden ook van ja zo goed is die niet en een heel verhaal.

Kwam vandaag bij de gyn. en ze schreef hem me gewoon voor, tegenwoordig doen ze dat niet meer zo snel omdat hij te duur zou zijn...

Maar goed, iedereen daar natuurlijk zijn eigen verhaal en mening over.

Mijn gyn. heeft gezegd als je je niet fijn voelt bij een pil, dan gewoon een andere pakken, de eene pil vindt de eene geweldig en de andere vreselijk, ik denk dat dat gewoon heel persoonlijk is.

Storm

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-07 20:31

Mar77 schreef:
hebben de mirena dragers die niet meer ongesteld worden ook soms het gevoel het wel te zijn????? Ik voel me dus op sommige dagen zo vreselijk ongesteld, gevoelige borsten, buikpijn....
herkennen jullie dit?

Ja, heb ik ook, ik weet precies wanneer ik eigenlijk had moeten vloeien, maar dat gebeurd dus niet, maar ik heb ook de andere klachten.

Bruintje_87

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-07 20:38

Storm76 schreef:
Mar77 schreef:
herkennen jullie dit?

Ja, heb ik ook, ik weet precies wanneer ik eigenlijk had moeten vloeien, maar dat gebeurd dus niet, maar ik heb ook de andere klachten.

Wat voor een klachten heb je erbij?

Ik heb ook de Mirena, was er super blij mee. Todat ik ook vaker raare buikpijn kreeg net zoals ik had toen ik vroeger ongesteld was, ben terug naar de gyn. gegaan, en hij was gezakt en scheef gegaan... Hij is er vandaag uitgehaald.
Ik kan hem opnieuw laten plaatsen, maar ik durf het helaas niet meer... Vind het jammer want vond het een geweldige oplossing!

Storm

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-07 20:45

Als ik ongesteld moet worden dan heb ik buikpijn en een zere rug. Ook kan ik dan moeilijker op mijn buik slapen wegens pijnlijke borsten.
Maar de rest van de maand heb ik geen last gelukkig.

Ik ben ook wel eens bang dat de mijne scheef is gezakt maar ik heb geen klachten. Alleen je kan hem niet zien he? En dan weet je het niet zeker, dan dat vind ik best eng.
Toen ik hem 6 weken had is er wel naar gevoeld of hij goed zat door mijn HA, en die zei dat alles oke was, maar ik hoor dat sommige vrouwen ook een scan krijgen.

Bruintje_87

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-07 20:47

Hoe hebben ze bij jou dan gekeken of hij goed zat?

Ik heb twee keer een echo gehad waarop ze het goed hebben kunnen zien.

Storm

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-07 21:02

Ze heeft gevoeld, van binnen en gekeken door de eendebek (wat een heerlijk praatje, ahum)

MarjoEisla

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-07 17:36

misschien een rare vraag, maar hadden jullie iemand meegenomen met het laten plaatsen? Eigenlijk wil ik het wel want vind het zo eng!!

zweetvos

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-07 20:45

Hmm met de mirena ben je niet meer ongesteld he. Dat is altijd wel 'fijn'.. elke maand even extra zekerheid nie zwanger te zijn.

Maarja ik word met mn pil echt niet blij, ben een jaartje gestopt maar slik m nu weer voor de 3e week. Sinds die tijd heb k t steeds koud, hele tijd ongesteldheidsbuikpijn, niet lekker, strontchagerijnig..
Maar even langs de dok van de week, lichtere pil of een andere oplossing. Ik dacht ook aan de mirena.

Storm

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-07 11:03

MarjoEisla schreef:
misschien een rare vraag, maar hadden jullie iemand meegenomen met het laten plaatsen? Eigenlijk wil ik het wel want vind het zo eng!!

Ik was alleen gegaan, maar ik heb uiteindelijk mijn moeder moeten bellen of ze me wilde komen halen, ik was namelijk van mijn graatje gegaan.
Nou val ik al heel erg snel flauw hoor, dus dat lag ook aan mij, maar neem voor de zekerheid even iemand mee, diegene hoeft niet mee naar binnen toe als je dat niet wil.

Alexx

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-07 12:46

eh jongens, ik zit met een groot probleem
Maandag nam ik mijn eerste pil na de stopweek, zaterdag ben ik hem vergeten en heb ik wel seks gehad. Ik ben er pas net achter gekomen, ik ben 16 uur te laat met de pil van zaterdag, ik heb nu beide pillen genomen, maar wat nu?!

sweetheart

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-07 12:48

zweetvos schreef:
Hmm met de mirena ben je niet meer ongesteld he. Dat is altijd wel 'fijn'.. elke maand even extra zekerheid nie zwanger te zijn.

Maarja ik word met mn pil echt niet blij, ben een jaartje gestopt maar slik m nu weer voor de 3e week. Sinds die tijd heb k t steeds koud, hele tijd ongesteldheidsbuikpijn, niet lekker, strontchagerijnig..
Maar even langs de dok van de week, lichtere pil of een andere oplossing. Ik dacht ook aan de mirena.

Even wat recht zetten. Ongeveer 50% van de vrouwen die de mirena laat zetten wordt niet meer ongesteeld. Bij de rest van de mirena dragers verminderd de ongesteldheid aanzienlijk. (of nou ja... de meeste, uitzonderingen heb je altijd Knipoog)
Het is dus NIET zo dat als je die mirena krijgt je hoe dan ook niet meer ongesteld wordt. Persoonlijk heb ik meestal ook nog 1 a 2 dagen licht bloedverlies (voldoende om met een inlegkruisje op te vangen).

Succes bij de dokter!

Marloes_R

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-07 14:38

Alexx schreef:
eh jongens, ik zit met een groot probleem
Maandag nam ik mijn eerste pil na de stopweek, zaterdag ben ik hem vergeten en heb ik wel seks gehad. Ik ben er pas net achter gekomen, ik ben 16 uur te laat met de pil van zaterdag, ik heb nu beide pillen genomen, maar wat nu?!

Lees even goed je bijsluiter. Ik slik de pil al jaren niet meer, maar er stond wel iets in over dan derest van je strip een condoom te gebruiken.
Vertrouw je het niet, haal dan morgen bij de drogist (kruitvat ofzo) een Morning After Pil. Die kost rond de 15 euro en kun je tot 72 uur na de onbeschermde sex innemen.

Kipje39

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-07 16:07

Hebben jullie ook sinds jullie eern mirena hebben, last van pukkels....
Ik was altijd pukkel vrij, heb de mirena nu 4 maanden en gewoon steeds kraters op me gezicht en rug.... das echt niet leuk, en baal daar verschrikkelijk van
Vooral omdat hij voor de rest echt super bevalt... ben paar daagies ong. en dan echt heel weinig.. maar die pukkels is echt not done... iemand een idee of dat nog wegtrekt?

Marloes_R

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-07 16:28

Nee, dat heb ik niet...
Ik heb de Mirena nu 6 maanden, maar ik heb geen bijwerkingen.

Mar77

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-07 17:48

ik heb ook geen bijwerkingen.

Suusjeher

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-07 18:02

mickeytje schreef:
Nextdomino schreef:
Mijn HA had aangegeven dat als je nog geen kinderen hebt dat het dan door de gyn wordt gezet.
Gyn heeft zeker meer ervaring maar zijn ook een stuk ongeduldiger.
Ik spreek uit ervaring.

Nou ik denk niet dat dat voor iedereen ze is...

Dan vrees ik dat ik net de verkeerde heb getroffen die dag.
Vervelend voor je dat het niet goed is gegaan met het spiraaltje, Kan me voorstellen dat je nu even geen meer wilt.
Sterkte ermee, weet je al wat je nu gaat doen, welke anticonceptie?

Sassje

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-07 18:11

Storm76 schreef:
Alexx schreef:
Vraagje; er scheint een pil te zijn waarvan je niet aankomt, weet iemand welke dit is? Wil ik heel graag weten

Verder heb ik net mijn eerste menstuatie gehad met de Pil maar ik stierf van de pijn, heb alleen maar gekotst en pijnstillers hielpen niet, wat zonder de pil altijd wel hielp... Komt dit door de eerste keer?

Waarschijnlijk bedoel je de Yasmin-pil, daarvan word idd gezegt dat je er niet door zou aankomen en dat je puistjes wegblijven. Er word ook beweerd dat je meer zin in sex zou hebben en het overbeharing tegengaat.

Helaas is dit niet helemaal waar, de pil word mooier in het weer gezet dan hij daadwerkelijk is. Mijn HA raadde deze pil af, ik was zelf aan de diane35 maar had veel klachten. Mijn HA zei dat de Yasmin deze klachten niet zou verminderen. Als de Yasmin zou doen wat hij beloofd, zou iedereen wel aan die pil gaan.

ik heb de yasmin nou bijna 4 maanden en het bevlt me super!! met de M30 hield ik nogal veel vocht vast en was 10 kilo aangekomen.. nu voel ik me super fit, ben weer op m'n oude gewicht.. kortom mij bevalt ie super...! nadeel is dat ie 3x zo duur is....