Afvallen voor een auto

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

eroslover

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-26 11:24

Wat eten jullie voor tussendoortjes? Ik grijp wel makkelijk naar een verpakt koekje of mueslireep?

En welke app gebruik je om de calorieën te bekijken.

Wiwabalia

Re: Afvallen voor een auto

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-26 11:58

Ik kom ook weer eens binnenvallen.. ben tijdens de kerstdagen weer op het oude gewicht gedropt, maar dat geeft niet. Vol goede moed weer door.

Als tussendoortjes eet ik een gekookt ei, appel, beetje kwark/skyr, rijstewafel met dun laagje pindakaas of hummus..

Ik gebruik hier myfitnesspal

KimD

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-26 12:43

Mijn balansdag lunch, simpel, lekker en vult als een tiet! Zo fijn!

Afbeelding

Aangezien ik het programma van WW volg, tel ik mijn macro's en calorieën daar.

Wiwabalia

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-26 12:51

Dat ziet er lekker uit! Eet jij voornamelijk koolhydraat arm?

KimD

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-26 13:06

Wiwabalia schreef:
Dat ziet er lekker uit! Eet jij voornamelijk koolhydraat arm?

Nee, niet bewust. :Y)

Boyzone

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-26 14:06

KimD schreef:

[ Afbeelding ]

Wow, dat ziet er lekker uit.
Wat heb je er op zitten?

KimD

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-26 14:20

Boyzone schreef:
KimD schreef:

[ Afbeelding ]

Wow, dat ziet er lekker uit.
Wat heb je er op zitten?

Zelfgemaakte eiersalade (recept van ww waardoor die daar 0 punten is) , kipfilet & komkommer en runderrookvlees.

Boyzone

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-26 14:51

Jammie, dank je wel

Boyzone

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-26 12:02

In een week tijd 1,2 kg afgevallen. Ik heb veel bewogen op de loopband, soms een half uur, soms wel een uur. Ook om mijn gedachtes en gevoelens uit te schakelen. Mijn vader heeft vorige week zaterdagochtend een herseninfarct gehad en dan gaat je leven volledig overhoop. Ik had alleen een boterham op toen mijn moeder belde en pas om 22u was ik weer thuis voor de 2de boterham. Gelukkig gaat het nu redelijk goed met mijn vader maar ik maak nu lange dagen. Door de sneeuw en ijswegen mag (en kan) mijn moeder niet zelf rijden dus samen met mijn broer op en neer naar het ziekenhuis. Loop toch nog op de loopband en ik zorg dat ik goed en gezond blijf eten.

Kimmie25501

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-26 12:40

Blijft heftig Boyzone! Je bent veel kwijt, misschien ook wat stress met ineens zo veel?

KimD, ziet er Nice uit!

Ik wissel heel erg af in tussendoortjes, vaak fruit, mueslirepen af en toe, soms ook een lekker snackje zoals een muffin/koek en ook vaak alleen maar een kop thee oid. Mijn pauzes zijn nooit zo lang en eer ik geplast heb en even zit moet ik alweer door.

Ik hou mijn kcal ook bij met Myfitnesspal. Die is ook gekoppeld aan mijn Garmin, is wel handig.

Deze hele week me goed aan mijn planning gehouden, behalve gisteren. Was nog tot kwart voor 12 in de avond aan het werk en was enorm gaar. Daarom mezelf naast druiven wat snackjes gegund ter motivatie. Vandaag even een schroevendraaier meenemen van mijn ouders zodat ik kan kijken wat voor batterijen er in mijn weegschaal moeten en dan kan ik mezelf hopelijk na het weekend weer wegen.

Boyzone

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-26 13:28

Kimmie25501 schreef:
Blijft heftig Boyzone! Je bent veel kwijt, misschien ook wat stress met ineens zo veel?

KimD, ziet er Nice uit!

Ik wissel heel erg af in tussendoortjes, vaak fruit, mueslirepen af en toe, soms ook een lekker snackje zoals een muffin/koek en ook vaak alleen maar een kop thee oid. Mijn pauzes zijn nooit zo lang en eer ik geplast heb en even zit moet ik alweer door.

Ik hou mijn kcal ook bij met Myfitnesspal. Die is ook gekoppeld aan mijn Garmin, is wel handig.

Deze hele week me goed aan mijn planning gehouden, behalve gisteren. Was nog tot kwart voor 12 in de avond aan het werk en was enorm gaar. Daarom mezelf naast druiven wat snackjes gegund ter motivatie. Vandaag even een schroevendraaier meenemen van mijn ouders zodat ik kan kijken wat voor batterijen er in mijn weegschaal moeten en dan kan ik mezelf hopelijk na het weekend weer wegen.

Let even op of je een kruisschroevendraaier of een platte schroevendraaier nodig hebt.

Ik heb afgelopen week gewoon geen tijd gehad om te snoepen. Ik vermoed dat het de aankomende week een stuk moeilijker gaat zijn om af te vallen maar we gaan het meemaken.

VogeltjeM

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-26 20:05

Die gevulde puntpaprika's: supergoed idee!

Tussendoortjes: zelfgemaakt bananenbrood (met eiwitpoeder erin), kwark met rood fruit, zelfgemaakte soep met cottage cheese erin en een cracker, fruit met een gekookt ei, fruit met bone broth, restjes avondmaaltijd.. etc. :)

Cheytjuh
Winnaar Bokt Veulenverkiezing 2024

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-26 23:43

@KimD : Dat ziet er eigenlijk erg lekker uit :o ik ben niet enorm van de paprika,maar ga dat ook eens proberen met bijvoorbeeld een eiersalade :j

@Boyzone : Heftige week achter de rug, jeetje… Dikke knuffel van hier, dat is niet niks. Veel kwijt inderdaad, maar dat is ergens wel logisch in jouw situatie ook :j. En veel bewogen, lopen maakt het hoofd altijd lekker leeg, ik hoop dat ik dat op de loopband ook weer wat meer op kan pakken in de avonduurtjes straks

@Kimmie25501 : Goed bezig, op naar een mooi weegmoment :j

Tussendoortjes zijn voor mij ook vaak een gekookt ei, een rijstewafel met kaas, een banaan, handje nootjes, een khdarme cracker in stukjes met spread erop (in plaats van toastjes oid), paar blokjes kaas, etc.

Ik ben deze week alweer wat actiever bezig qua het oppakken , maar zit in mijn hormonen week dus lekker poef en opgeblazen. Verschrikkelijk is dat altijd. Moet even erop letten met dit weer dat ik wel de 2 liter water haal elke dag, en dat ik weer meer porties over de dag verdeel en genoeg calorieën inneem. Misschien moet ik ook eens zo’n calorieën ap installeren, helemaal omdat aankomende week de loopband binnen komt en het echte opbouwen van de thuis workouts gaan beginnen.

Ga morgen even zitten om het weekmenu te maken en de boodschappen te bestellen bij Picnic. Altijd even zo’n momentje om voor te gaan zitten, maar wel belangrijk om te doen.

EmptyWords

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-01-26 10:14

Jeetje boyzone, heftig. Dan is op je eten letten niet het meest makkelijk. Misschien cliché, maar voor jezelf zorgen, is voor anderen zorden. Als je goed voor jezelf zorgt (dus eten, drinken, slapen, bewegen etc) kun je beter voor anderen zorgen.

Hier maar 4 uur geslapen, een ziek kind is funest voor je slaap. Geen gekke dingen gegeten, en ben nu met de honden in de sneeuw aan het lopen. 2 dagen mijn stappendoel niet gehaald, dus nu even extra gaan. Als de kleine straks slaapt, doe ik ook nog een dutje denk ik

horsii

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-26 10:26

Jeetje wat heftig zeg, fijn dat het naar omstandigheden goed gaat.

Hier slecht nieuws van mijn vader, plek op lever en ascites vocht in de buik. Waarschijnlijk een tumor. Morgen ct scan en vrijdag de uitslag. Stresslevel is dus sky high hier.
Vorig jaar mijn moeder zeer kritiek gelegen en nu dit weer.
Daarnaast weer veel gezeik met a.i. manager op werk.
Maar op gisteren een frietje na gaat het gezond eten gelukkig nog goed.

Net een lekker vers zuurdesembrood gebakken, heerlijk met kalkoen filet en avocado.

Moet zo tien km hardlopen maar bos is spekglad, hoofdwegen wisselend. Kijken hoever we komen.
Afbeelding

KimD

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-26 13:52

Mijn hemel, wat een verdrietig nieuws allemaal zo aan het begin van het jaar! Heel veel sterkte allemaal! :knuffel:

horsii

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-26 13:56

Dankjewel

Hardlopen werkt altijd goed om even gedachten te verzetten, en moesten deze week nog tien km volgens schema.
Gevoelstemperatuur van -9 en spekglad maar heerlijk gelopen.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

EmptyWords

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-01-26 08:13

Lekker zo!

Hier 1,9 kilo afgevallen deze week. Nu weeg ik minder dan voor de kerst. Dus lekker doorgaan zoals ik nu doe.

Celebi

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-26 08:29

Wat goed! Gisteren zat ik op -1 deze week, maar heb vandaag nog niet gewogen en gisteren was een slechte dag. Maar rond de -1 zou geweldig zijn voor een week. Komt dan echt doordat ik bizar veel verbrand heb met sporten en in de sneeuw.

EmptyWords

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-01-26 08:30

Dit verlies is voornamelijk vocht van de feestdagen, hoewel het leuk dtaat, geloof ik niet dat het echt vet is. Een kilo afvallen is veel logischer

KimD

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-26 08:31

EmptyWords schreef:
Lekker zo!

Hier 1,9 kilo afgevallen deze week. Nu weeg ik minder dan voor de kerst. Dus lekker doorgaan zoals ik nu doe.

Lekker! *\o/* Dat is inderdaad heel fijn ter motivatie!
Hier zitten we nu op -11kg, dus de eerste mijlpaal bereikt, ook fijn voor mijn motivatie.

EmptyWords

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-01-26 08:32

Jij gaat echt hard! Lekker bezig.

Celebi

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-26 08:49

Heb je toevallig iets van een Smartwatch of slimme weegschaal die de lichaamssamenstelling kan meten? Ga er niet vanuit dat het volledig accuraat is, maar misschien geeft dat je beter inzicht in wat je die week verliest aan het/vocht? Vind het in ieder geval zelf wel heel interessant om dat te meten elke keer.

EmptyWords

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-01-26 08:56

Allebei, en die gebruik ik ook. Val ook netjes af in vet en spieren.

KimD

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-26 09:03

Welke hebben jullie? Ben ik wel benieuwd naar! Wij hebben twee smartscales gehad, dat was beide geen succes maar die deden verder geen vet enzo meten. :')