GLP-1 (Ozempic, Mounjaro etc) om af te vallen. Tips, ervaringen enzo

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Kinke

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-25 14:25

ik weeg 2x per week, vrijdagochtend (spuit vrijdagmiddag) en dan maandagochtend nog een keer.

opisop_shop

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-25 14:29

Setteli schreef:
ik weeg nu nog elke dag, ben elke keer zo benieuwd of er wat af is gegaan. Ik weeg ook alleen thuis en dan ook zonder kleren (en zonder horloge en haar elastiekje :D , kan net weer iets helpen, hahaha)

Ik heb tot nu toe nog niet gesnaaid, maar merk wel dat de spuit vanaf vandaag niet echt meer wat doet. Dus ik moet echt een beetje op m'n handen gaan zitten. Vanavond wel uit eten, ik neem wel een toetje, maar daarna gewoon weer niks.

Oh dat is balen. Nog even volhouden tot de volgende dosis!

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-25 14:30

Setteli schreef:
ik weeg nu nog elke dag, ben elke keer zo benieuwd of er wat af is gegaan. Ik weeg ook alleen thuis en dan ook zonder kleren (en zonder horloge en haar elastiekje :D , kan net weer iets helpen, hahaha)

Ik heb tot nu toe nog niet gesnaaid, maar merk wel dat de spuit vanaf vandaag niet echt meer wat doet. Dus ik moet echt een beetje op m'n handen gaan zitten. Vanavond wel uit eten, ik neem wel een toetje, maar daarna gewoon weer niks.

Op hoeveel dagen zit je nu? De laatste dagen moet je soms echt op karakter doorkomen inderdaad.

Elke dag wegen motiveert niet voor mij. Als ik dan een keer niet naar de wc ben geweest dan zou ik aangekomen zijn en dat voelt niet goed voor mij. 1 x in de week geeft tot nu toe elke keer een mooi resultaat (op 1 week na dan, toen bleef ik stilstaan).

Mariska_28

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-04-25 14:53

Suzanne F. schreef:
Goede resultaten hier! Mooi. Ik weeg me alleen thuis en dan zet ik de weegschaal altijd op dezelfde plek neer. Ik weeg 1x per week zonder kleding.

Ik doe het precies zo, elke vrijdag ochtend. Week 4 zit er op en nu totaal -5.1 kg. *\o/*
Fijn dat het met de rest ook zo goed gaat!

MarjanB

Re: GLP-1 (Ozempic, Mounjaro etc) om af te vallen. Tips, ervaringen enzo

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-25 15:14

Heb even niet meer meegelezen dus breek even in :+

Zijn hier mensen met lipoedeem waar het goed bij werkt? Ben vanmorgen bij de huisarts geweest en die zegt ook, je bent te licht om trajecten in te gaan en je gewicht is puur te hoog door je lipoedeem. Als je dat niet had dan zat je makkelijk onder de 25 met je bmi. Vind het zo frustrerend, wil er graag wat af, maar wat ik ook doe….

Polar

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-25 15:53

Ik heb lipoedeem en bij mij is het extreem verbeterd, het is echt voor 75% weg.
Nu moet ik er wel bij zeggen dat ik sinds een jaar of 2 alle voedingsmiddelen waar ik een allergie of intolerantie tegen heb, uit mijn dieet heb geschrapt, waaronder gluten, soja, zuivel en caffeïne.
Dus ik durf niet te zeggen dat het 100% door de Ozempic komt, maar ik heb wel het idee dat het een flink aandeel heeft gehad.

Het gekke is dat veel bronnen aangeven dat lipoedeem niet te genezen is, maar ik heb hier uit eerste hand andere ervaringen.
Mijn arts had het over een bepaald behandelingstraject in de US waar ook succesvolle resultaten uit naar voren zijn gekomen.

Liselot

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-25 16:21

Suzanne F. schreef:
Goede resultaten hier! Mooi. Ik weeg me alleen thuis en dan zet ik de weegschaal altijd op dezelfde plek neer. Ik weeg 1x per week zonder kleding.

Zo doe ik het ook idd.
Elke dag zou ik niet aanraden, als je gesport hebt hou je de dag er na namelijk meer vocht vast en de andere keer heb je misschien net je darmen geleegd. Dat schommelt zo

Setteli

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-25 16:51

Suzanne F. schreef:
Op hoeveel dagen zit je nu? De laatste dagen moet je soms echt op karakter doorkomen inderdaad.

Ik zit nu op dag 5 (zondagochtend gespoten). Ik had echt zo'n zin om een snoepje of koekje te pakken, maar nu komt het echt even aan op wilskracht (en dat heb ik normaal gesproken niet echt als het op lijnen aankomt :+ ).
Ik heb vandaag wel wat meer gegeten dan andere dagen, maar niet gesnoept. Dus dan gaat het goed.

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-25 17:10

Dat is al knap. Goed water drinken en je kan een bakje kwark nemen ofzo. Eiwitten zorgen voor snel vol gevoel. En even doorzetten nog.

janderegelaa
vanaf nu met een R erachter

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-25 17:51

MarjanB schreef:
Heb even niet meer meegelezen dus breek even in :+

Zijn hier mensen met lipoedeem waar het goed bij werkt? Ben vanmorgen bij de huisarts geweest en die zegt ook, je bent te licht om trajecten in te gaan en je gewicht is puur te hoog door je lipoedeem. Als je dat niet had dan zat je makkelijk onder de 25 met je bmi. Vind het zo frustrerend, wil er graag wat af, maar wat ik ook doe….

Ik denk dat het wel helpt. Er is in elk geval onderzoek naar gedaan:
https://www.lipedema.net/weight-loss-me ... edema.html

Mer1980

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-25 18:24

Als mijn prik niet meer 'werkt' merk ik dat ik bij het eten alsnog snel vol zit en zelfs misselijk als ik teveel probeer te eten. Dus het hongergevoel is dan wel terug, maar het vermogen om veel te eten niet. Dus het 'werkt' dan toch. Ik weeg iedere dinsdag op de sportschool bij mijn PT.

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-25 18:36

Mer1980 schreef:
Als mijn prik niet meer 'werkt' merk ik dat ik bij het eten alsnog snel vol zit en zelfs misselijk als ik teveel probeer te eten. Dus het hongergevoel is dan wel terug, maar het vermogen om veel te eten niet. Dus het 'werkt' dan toch. Ik weeg iedere dinsdag op de sportschool bij mijn PT.

Klopt. Dit ervaar ik ook. Maar er is dus wel meer risico op ongezonde keuzes. Al is de inname dan minder. Maar goed, je mag ook wel wat hè? Vorige week ook een berenklauw pinda op. Verder paste er niks meer in maar hij was heerlijk. Keertje kan alles.

Mer1980

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-25 18:44

Ik had pannenkoeken gebakken, maar na 1 zat ik tsjok vol := de kids hadden er 5 p.p. op en ik was de hele avond misselijk.

Annelies_VG

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-25 19:03

Ik weeg elke dag, mijn weegschaal zet het in een grafiek en berekent een week gemiddelde. Dat gemiddelde hou ik aan. Juist omdat ik veel kan schommelen vind ik dit fijn werken, anders kun je op je weegdag ineens aangekomen zijn en dat vind ik heel demotiverend.

opisop_shop

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-25 20:42

Kennen jullie een goede app om je vordering in bij te houden? Dus waar je je weegmomenten kunt noteren voor een mooi overzicht?

Polar

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-25 20:57

Wendy_Komen

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-25 10:08

opisop_shop schreef:
Kennen jullie een goede app om je vordering in bij te houden? Dus waar je je weegmomenten kunt noteren voor een mooi overzicht?

Ik vond de app "monitor je gewicht" toen erg fijn om gebruik na mijn maagverkleining.

Liselot

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-25 10:10

Ik gebruik fatsecret, daar hou ik mijn dagelijkse inname in bij en mijn gewicht

fjordjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-25 10:11

Vanmorgen leek het hongergevoel terug te zijn... Nu wel gegeten en wel voldaan gevoel dus ik hoop dat het voorlopig zo blijft.

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-25 12:27

fjordjes schreef:
Vanmorgen leek het hongergevoel terug te zijn... Nu wel gegeten en wel voldaan gevoel dus ik hoop dat het voorlopig zo blijft.

Op hoeveel dagen zit je nu? En pas je eerste week toch? Het wordt beter naarmate je verder komt. Honger komt veel later terug of zelfs helemaal niet meer. Even volhouden nog. Probeer als je honger hebt iets gezonds te pakken wat goed vult.

fjordjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-25 12:32

Ja donderdag inderdaad de eerste keer dus vandaag 2 dagen. Na het ontbijt heb ik ook niks meer gehad behalve een glas water, zometeen ga ik lunchen

Sansevieria

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-25 12:58

opisop_shop schreef:

Wij gebruiken de app van de (slimme) weegschaal.
Kun je de datum ingeven die je vergelijken wil.

MarjanB

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-25 12:59

Dank je Jan en polar!

fjordjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-25 23:29

Kan het zijn dat je smaak veranderd? Vandaag had ik aardappel anders gemaakt (tuinkruiden knoflook) en ik vond het behoorlijk zout smaken. Normaal heb ik daar geen last van. Meer mensen die zoiets ervaren?

Furst

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-25 23:57

Ja, dat kan. Schijnt ook zo te zijn als je bariatrische chirurgie hebt gehad dat je smaak veranderd.