xLoki schreef:Hoe TS er precies aan toe en wat de prognose is qua ondervoeding en elektrolytenbalans weten wij niet, dus we kunnen daar ook helemaal niks over zeggen. Middels bloedonderzoek kan in de gaten gehouden worden hoe het van binnen gaat met TS, dat kunnen wij niet vanachter een beeldscherm.
Nouja, de preciese waardes zullen we niet weten. Maar als TS op een blikje cola per dag leeft, denk ik niet dat een bloedonderzoek nodig is om te weten dat ze een tekort aan elke voedingstof heeft. Cola zit niet heel veel in...
De rest is geen doomdenken, maar gewoon wat er gebeurd als je (bijna) niks binnen krijgt zoals TS aangeeft in haar topic gezien daar naar gevraagd werd. Nouja, behalve dat stukje over het nieuws dan. Maar dat is wel een zorg die door mijn hoofd speelt als ik dit topic lees. Zoals ik ook zei, hoop ik dat het in de realiteit toch iets anders ligt voor TS, of dat het iig niet zo ver komt voor haar omdat er toch ergens een arts ingrijpt.
secricible schreef:In dit geval verwacht ik bijna geen vetverbranding meer, bij forse ondervoeding is de verbranding grotendeels spiermassa vd skeletspieren.
Vandaar ook dat er stond "over het algemeen". TS is daar idd al lang voorbij, maar dat stukje was algemeen op de vraag "Hoe lang kan iemand het eigenlijk vol houden met zo weinig zonder out te gaan?" waarna ik uitlegde waarom het lang kon duren en wat er grofweg gebeurd. Vet is de eerste stap bij te korten, maar ik gaf ook al aan dat TS waarschijnlijk al haar spieren aan het afbreken was.