Zwanger, uitgerekend najaar & winter 2024

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

horsii

Re: Zwanger, uitgerekend najaar & winter 2024

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-24 22:01

Pieneappel, wat verdrietig.

Hier vermoed ik dat de placenta met de twintig weken echo omhoog getrokken is. Was bij Saar ook dus dan is er geen risico.

J0anieke

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-24 11:08

Welkom Lene! :)
Hier ook gestopt met rijden nu ik de kleine meer voel en m'n man gaf ook aan dat hij zich er eigenlijk niet fijn bij voelde (maar hij wilde mij er niet in beperken, zo lief). Mijn laatste ritje was met 24 weken.. Was wel echt een heeeerlijke buitenrit, dus zo blij dat ik het daarmee heb kunnen afsluiten (al wist ik toen niet dat het de laatste zou zijn).
Ik ben volgende week 27 weken en het voelt echt als een mijlpaal weer, derde trimester!

Zira1994

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-07-24 12:17

Oh wauw 27 weken alweer ! Dat klinkt echt al heel ver haha

J0anieke

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-24 12:30

Ja donderdag pas hoor, maar de tijd gaat zo snel.. :')

Jolien87

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-24 21:19

Wij gaan niet op vakantie. In plaats daarvan gaat mijn vriend de badkamer verbouwen en ik lig waarschijnlijk ergens in een hoekje uit te puffen.
We willen nog wel een nachtje of twee ertussenuit naar een hotel aan de kust of op de Veluwe maar dat zien we tegen die tijd wel even.

Fijn, J0anieke.
Alvast veel plezierige en veilige kilometers gewenst!

Welkom, Lene! :wave:
Dat zal flink schrikken zijn geweest!
Gelukkig zijn jullie er allebei goed vanaf gekomen maar ik snap wel dat je nu een rijverbod opgelegd hebt gekregen. :(:)

Mijn placenta's zitten ook aan de voorkant maar voor zover ik weet niet te laag.
Ik vind het wel fijn eigenlijk, zo'n extra beschermlaagje voor de baby's.
En inmiddels voel ik ze meerdere keren per dag.
Het zijn nu nog gezellige plopjes en blobjes maar ik vrees voor het moment dat ze mijn ribben gaan vinden. :')

Wat jammer dat meerderen het paardrijden zo missen.
Voor jou extra verdrietig, Pieneappel.
Was het onverwachts dat je hem/haar moest laten inslapen?

Wij hadden een heerlijk productieve dag vandaag.
We hebben het kamertje in de eerste laag latex gezet, morgen de tweede laag.
En inmiddels zijn we een complete kinderwagenset, twee maxi cosi's met Isofix base, twee co-sleepers en een dubbele babyfoon rijker.
Kost even wat maar we hebben de grootste uitgaven voor nu dan ook wel zo'n beetje achter de rug.

Over een paar weken ga ik met een vriendin al het kleine spul inslaan zoals doekjes, zalfjes en wat kleertjes <3
Heerlijk om dat allemaal te regelen.

Ohja en gisteren had ik de glucosetest.
Het prikken en drankje waren echt peanuts, gewoon een flesje sterke sportdrank, zo smaakte het.
Maar die twee uur lang zitten en wachten vond ik vreselijk.
Ik voelde me zo beroerd, had een torenhoge hartslag en had ondertussen het gevoel alsof ik ieder moment van mijn stokje kon gaan.
Ik had allerlei vermaakt meegenomen in de vorm van tijdschriften, puzzelboekje en koptelefoon maar uiteindelijk heb ik alleen maar twee uur lang als een hoopje ellende in de stoel gehangen.
Woensdag hebben we weer een groeiecho en dan wordt direct de uitslag besproken, nog even afwachten dus.

Inwonderland

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-24 23:10

Welkom Lena!

Hoe doe je dat eigenlijk met een tweeling, doe je dan aan beide kanten van het bed een co-sleeper?

Zira1994

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-07-24 00:28

Wat fijn dat jullie zo goed opgeschoten zijn met de babykamer verven! Hier vanochtend ook weer aan het verven geweest. Ik behang besteld dus als dat binnen is opzoek naar een kleurtje dat erbij matcht.

En lekker geshopt! Leuk he! Ik kan me ook zo verlekkeren aan al die leuke spulletjes <3

Fijn de glucose test overleefd. Hopelijk woensdag ook een goede uitslag!

Pieneappel

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-24 12:23

Super fijn dat jullie productief bezig zijn geweest met de babykamer, jolien!
Hopelijk goede uitslag van de glucosetest.

Ja heb m’n pony 1 mei onverwacht moeten inslapen ivm gaskoliek.. daarvoor waren we nog lekker bezig met rijden

Zira1994

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-07-24 13:38

Wat verdrietig zeg Pieneappel ! Sterkte !

Marlou91

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-24 13:59

Lekker bezig met klussen Jolien! Phoe ik geloof wel dat het een flinke uitzet is zo met alles keer twee. En een verbouwde badkamer lijkt me ook een prima vooruitzicht. Wat vervelend dat je je zo beroerd voelde bij de glucose test. Ik voelde me na een uur vooral misselijk en heel erg moe, maar kon wel wat filmpjes kijken en shoppen op mijn telefoon. Hopelijk zijn de uitslag en de groeiecho goed. Ik vind je trouwens echt prachtig zwanger van de twins! Wel vervelend dat je lichamelijk zo veel klachten hebt, hopelijk bieden het floaten en de fysio wat verlichting.

J0anieke, gefeliciteerd met je nieuwe auto! Hopelijk komt hij in NL door de keuring en kun je lekker nog een paar daagjes weg. En 27 weken alweer, dat schiet echt al op! En fijn dat je het paardrijden nog hebt kunnen afsluiten met een heerlijke buitenrit.

Welkom Iene! Leuk dat je mee komt kletsen. Jeetje wel schrikken van je val. Fijn dat ook jij het rijden wel positief hebt kunnen afsluiten. Wat spannend van je placenta, is er nog een grote kans dat hij toch nog opschuift?

Zira, jullie zijn zo te lezen ook lekker aan het klussen. Wat voor behang heb je besteld (als je het wilt delen)?

Verdrietig dat je op deze manier noodgedwongen moest stoppen Pineappel. Ik denk dat je het liever anders had afgesloten voor jezelf.

Verder las ik een paar pagina's terug nog iets over hoofdpijn. Ik heb daar ook heel veel last van gehad, maar nu al een paar weken (even afkloppen) niet meer. Bij mij was het denk ik wel echt een teken dat ik teveel deed. Ik heb elke 2 weken bloeddruk meting en bloed/urine onderzoek en dat is tot nu toe steeds nog goed.

Zira1994

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-07-24 14:08

We hebben dit behangetje besteld
Nu nog opzoek naar een matchende kleur voor de overige muren

Afbeelding

Wat fijn dat je hoofdpijn over is en dat de controles nog steeds allemaal goed zijn! Hoeveel week ben je nu?

Marlou91

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-24 14:32

Ohh wauw wat mooi! Ja lastig een kleur voor erbij. Ik zou denk ik de muur waar het behang op zit lichtgroen verven en de rest gewoon wit. Maar misschien vind je dat wat saai en zijn er andere creatieve dames met betere tips.

Ik ben 25 weken nu.

Zira1994

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-07-24 16:23

Het behang komt over de hele muur dus die hoeven we niet te verven. Wil op de andere drie muren een kleurtje. Behalve de schuine kant die blijft wit.

Oeh 25 week! De magische grens van 24 week dus al gehad :D

heleen06

Woonplaats: in het weekend vlakbij Assen/doordeweeks in Rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-24 18:27

Wat mooi Zira! Zoiets lijkt me zo gaaf, maar ook lastig behangen. Of valt dat mee?

Zira1994

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-07-24 19:31

Dankje! Geen idee dat mag mijn moeder doen haha. Die behangt altijd alles bij ons in de familie. Denk niet dat ze al vaak zo’n foto behang heeft gedaan, maar wel veel andere behangetjes met allerlei printjes

lene

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-24 16:37

Dank jullie wel voor het warme welkom ;) De placenta kan inderdaad nog opschuiven, maar de volgende echo is pas op 28 weken dus nog wel wat geduld om te weten te komen of die opgeschoven is. Vooraan liggende en voorliggende zijn inderdaad twee verschillen dingen. Vooraan in je buik is prima, maar die van mij ligt dus achteraan/onderaan. En dat onderaan geeft risico op bloedingen en, als het zo blijft, sowieso een keizersnede... Onze eerste had ik een heel complexloze natuurlijke bevalling, dus dit was wel een behoorlijke domper + dat ik dan dus net van mijn paard gekukeld was :+

Wat een heel mooi behang zag ik hier passeren! Ook lekker neutraal (in de zin van geen auto's/prinsessen).

Wat jammer om te lezen @Pieneappel dat je je pony zo onverwacht verloren bent :(:) Het is toch ook een stukje uitlaatklep, gewoon al "bij de paarden zijn", zelfs als je niet meer kan/mag rijden.

Krabburger

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-24 17:02

Welkom lene, hoe dicht ligt de placenta bij je baarmoedermond? Of echt volledige eroverheen? Als het een paar mm te dichtbij is, dan bestaat er wel een kans dat het mee omhoog groeit. Ik zal voor je duimen in iedergeval.

Jolien, ik ben ook wel benieuwd hoe je dat doet met de cosleeper met een 2ling?

Zira, super leuk behang <3

Zira1994

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-07-24 17:14

Ah dan heb ik het verkeerd begrepen Lene. Ik dacht aan de buik kant ipv aan de onderkant over de uitgang. Ja dan snap ik de risico’s inderdaad. Kan me voorstellen dat dat een domper is inderdaad !

Dank, ben heel benieuwd hoe het er straks uitziet als het behang eraan zit <3

lucifertje

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-24 18:51

Wat een waanzinnig leuk behang! Op iedereen reageren is een beetje veel. Wij hebben in juni onze bmw 1-serie omgeruild voor een bmw-3serie! Erg blij mee! Hebben er nog andere velgen en een zwarte grill op laten zetten.

Afbeelding

Wij gaan in september 2 weken naar Frankrijk op vakantie. Ben dan een week of 22. Heb er wel heel veel zin in.

@lene: dat je placenta daar ligt is wel erg vervelend. Dan weet je, als die niet opschuift, het sowieso een keizersnede wordt.

Wij hebben vandaag de 13weken (met 14 weken) echo gehad! Alles was goed! Dat is echt super fijn. Placenta ligt wel aan de voorzijde. Nog even afwachten wat die gaat doen. Over 3 weken de volgende echo en dan over 2,5 week weer! Bloeddruk blijft tot nu toe heel netjes. Soms 118/87 maar vaker 104/72 :D Oh en we hadden een goede NIPT!

Ik heb overigens geen last van hoofdpijn icm de ascal. Ik slik ook 160mg.

@joloen: die glucose test lijkt mij echt hels. Wanneer krijg je de uitslag?

Zira1994

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-07-24 21:23

Wat een gave auto!
En wat goed een goede nipt en 13 week echo! Super! Geniet van dit goede nieuws *\o/*

Hier is de hoofdpijn gelukkig ook weer over. Wat het geweest is geen idee. Misschien toch wat te veel gedaan en gewoon moe.

Sweetgirl1

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-24 21:35

Vandaag die glucose test gehad en helaas niet goed gegaan. Na 30 a 40 min werd ik enorm misselijk en kwam helaas alles er uit. Dus ipv 4 uurtjes werden het ruim 6 uurtjes ziekenhuis.

Alsnog via vingerprik kunnen meten. 1e keer 4.9. 2e keer was die 5.7

san4nie

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-24 21:37

Gave auto lucifertje! Mooie kleur ook. Ik ben verzot op m’n 1serie, maar snap dat meer ruimte fijn is. En fijn die goede uitslagen! Geeft toch een gerust gevoel. Had je zorgen om je bloeddruk? Of is daar de ascal voor? (Geen verstand van.) Fijne termijn denk ik om nog op vakantie te gaan!

Fijn dat jij je beter voelt zira! En dat behang is leuk! Goed geregeld dat dat voor je geplakt wordt.

Voor jou dus nog even spannend Iene. (Begint jouw naam met een hoofdletter i of een kleine letter L?)

heleen06

Woonplaats: in het weekend vlakbij Assen/doordeweeks in Rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-24 22:21

Dat is balen sweetgirl, voel je je inmiddels wat beter?

lucifertje

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-24 22:29

san4nie schreef:
Gave auto lucifertje! Mooie kleur ook. Ik ben verzot op m’n 1serie, maar snap dat meer ruimte fijn is. En fijn die goede uitslagen! Geeft toch een gerust gevoel. Had je zorgen om je bloeddruk? Of is daar de ascal voor? (Geen verstand van.) Fijne termijn denk ik om nog op vakantie te gaan!

Fijn dat jij je beter voelt zira! En dat behang is leuk! Goed geregeld dat dat voor je geplakt wordt.

Voor jou dus nog even spannend Iene. (Begint jouw naam met een hoofdletter i of een kleine letter L?)

De ascal is voor de aanleg van de placenta. Lees maar ff m’n eerste berichtje daar leg ik het uit. De 1serie was een fantastische blauwe smurf maar echt te klein voor 2 volwassenen en een baby. Deze 3 serie kwam mooi op ons pad.

Sweetgirl1 schreef:
Vandaag die glucose test gehad en helaas niet goed gegaan. Na 30 a 40 min werd ik enorm misselijk en kwam helaas alles er uit. Dus ipv 4 uurtjes werden het ruim 6 uurtjes ziekenhuis.

Alsnog via vingerprik kunnen meten. 1e keer 4.9. 2e keer was die 5.7

Wat vervelend -O- maar uiteindelijk toch wel een goede suiker?

Sweetgirl1

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-24 22:57

Jaa de vinger prikken gaven goede uitslag. Het kan nog wel iets beter met me maar het eten is er in gebleven.
Kleine was weer gegroeid en lag onderin te zwemmen