Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
jesito schreef:Ik wil er juist een beetje soepel mee omgaan. Maar echt een tactiek heb ik daar niet in en dat is misschien ook juist het probleem.
Ik volg vaak wel eens van die mensen op insta enzo en die laten dan hun voeding zien. Sommige gebruiken veel alternatieve zoetstoffen om dingen lekkerder te maken of smaak te geven. En dat is juist waar ik mijn bedenkingen bij heb. Is dat nou wel allemaal zo gezond, wat is nog echt gezond en goed.
Ik zie door de bomen soms het bos niet meer en de valkuilen zitten overal, continue.
Het is me 1 keer gelukt veel af te vallen en iedereen vroeg hoe ik het had gedaan. Tja, we weten allemaal hoe we af moeten vallen. Maar volhouden is een ander ding, in alle situaties en omstandigheden.
DideH schreef:Wat knap Petrichor!
Mag je trots op zijn!!
En wat hierboven gezegd wordt herken ik heel erg! Het zit hem met name in het gewoon teveel eten van allesMet dat eten afwegen nu is dat wel echt even een realitycheck.
Ik woon alleen. Afgelopen jaren heel vaak er tegenaan gelopen dat je dan na het eten net geen portie overhoudt, dus dat laatste ook nog maar opeet, want weggooien is immers zonde. Daar moet ik echt mee kappen
ManonGrr schreef:DideH schreef:Wat knap Petrichor!
Mag je trots op zijn!!
En wat hierboven gezegd wordt herken ik heel erg! Het zit hem met name in het gewoon teveel eten van allesMet dat eten afwegen nu is dat wel echt even een realitycheck.
Ik woon alleen. Afgelopen jaren heel vaak er tegenaan gelopen dat je dan na het eten net geen portie overhoudt, dus dat laatste ook nog maar opeet, want weggooien is immers zonde. Daar moet ik echt mee kappen
Stille meelezer hier, maar ik heb twee tips voor jouw laatste probleem;
1: beseffen dat eten opeten, omdat het nou eenmaal over is, ook zonde is.
2: het restje bewaren en de volgende dag met een soepje ernaast opeten.
DideH schreef:Jullie hebben ook helemaal gelijk hoor! Moet me daar gewoon bewust van zijn dat het zinloze kcal zijn
Pastasauzen gaat gelukkig altijd wel goed. Heb daar een andere truc voor. 1x in de zoveel tijd maak ik een grote pan vol. Dat gaat allemaal in 1 persoonsporties in kleine bakjes de vriezer in. Dan hoef ik als ik haast heb alleen maar spaghetti oid te koken en de saus te ontdooien
Babootje schreef:DideH schreef:Jullie hebben ook helemaal gelijk hoor! Moet me daar gewoon bewust van zijn dat het zinloze kcal zijn
Pastasauzen gaat gelukkig altijd wel goed. Heb daar een andere truc voor. 1x in de zoveel tijd maak ik een grote pan vol. Dat gaat allemaal in 1 persoonsporties in kleine bakjes de vriezer in. Dan hoef ik als ik haast heb alleen maar spaghetti oid te koken en de saus te ontdooien
Nog een tip is: vries ook je spaghetti in. Door spaghetti in te vriezen of te laten afkoelen nadat je het gekookt hebt verandert de samenstelling van gewoon zetmeel en resistent zetmeel. Resistent zetmeel is een type zetmeel dat niet wordt verteerd door de dunne darm. Daarom valt het in de categorie van voedingsvezels. Resistent zetmeel wordt wel in de dikke darm gefermenteerd en kan zo een positief effect hebben op de darmflora. Dit geldt trouwens ook voor aardappelen en rijst. Neem je dan de volkorenvariant dan is dat nog beter. Het geeft een meer stabiele bloedsuikerspiegel en ook eerder een voller gevoel.
https://www.diabetesfonds.nl/over-diabe ... nt-zetmeel
Babootje schreef:DideH schreef:Vind ontdooide spaghetti altijd zo'n droge troep worden helaas. De hele consistentie wordt dan anders
Koud laten worden en daarna weer opwarmen is ook al voldoende. Klopt dat de consistentie anders wordt maar dat is ook de bedoeling. Beetje olie erbij en evt wokken.
DideH schreef:Ik denk dat ik bij deze maar accepteer dat het dan wat minder goed is als ik gewoon on the spot kook
Olie om te wokken pak je natuurlijk ooo meteen weer extra kcal.
Babootje schreef:DideH schreef:Vind ontdooide spaghetti altijd zo'n droge troep worden helaas. De hele consistentie wordt dan anders
Koud laten worden en daarna weer opwarmen is ook al voldoende. Klopt dat de consistentie anders wordt maar dat is ook de bedoeling. Beetje olie erbij en evt wokken.