Op een stalen ros over wegen en door het bos

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Gothico

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-24 12:41

Sorry voor het late antwoorden.

@Zebrastreep dat is leuk nieuws zo voor het einde van het jaar.

De 27ste ben ik naar Rotterdam gefietst. Het weer zat niet echt mee. De mist zorgde ervoor dat ik het niet echt warm kreeg en warm hield. En op het laatste stuk reed ik in het donker in de mist op onbekend terrein. Daardoor deed ik er nog wat langer over.

Doordat het zo koud was had ik al last van mijn heupen en knie gekregen. En mocht gelukkig op het adres in een warm bad.

We zijn met zijn 4er uit eten geweest bij de Griek om gezellig bij te kletsen. En twee daarvan waren de organisatoren van deze oliebollentocht. Dus meteen gehoord waarom bepaalde dingen niet door gingen of juist wel.

De 28ste was dan eindelijk de oliebollentocht. En aangezien ik bij één van de organisatoren sliep moest ik er vroeg uit samen met een Belg die er ook sliep.

Erg leuk om als een van de eerste bij de start te zijn en iedereen zien aankomen. Ongeveer 110 velomobielen waren er uiteindelijk.

Afbeelding

Het was echt mega gezellig, maar opnieuw tijdens de tocht wel wat koud. Doordat we in een grote groep reden was natuurlijk het tempo een stuk lager.

Hier stapt iedereen in.

Afbeelding

En iedereen klaar voor vertrek.

Afbeelding

De pauze was bij de oude Van Nelle fabriek. Hier konden we lekker weer warm worden. En met een kop koffie met iedereen bijkletsen.

Afbeelding

Heb de tweede helft bij iemand gereden die de tocht voor het eerst reed en die mijn georganiseerde tocht mee had gedaan het begin dit jaar.

We hebben echt een mooie route gereden. Langs De Rotte, over de boulevard en onder de bekende bruggen door. Ook langs/onder de Euromast gereden en door het Kralingerbos.

Aan het einde natuurlijk oliebollen gegeten en nog lang na gekletst met een paar vrienden en kennissen.
Aangezien we ook als laatst weg moesten.

De 29ste terug naar huis. Ja dat was wel even een ding. Door opnieuw mist kreeg ik het weer niet warm.
Ben halverwege een pauze gaan houden in Rijswijk bij het ligfietscafé. Even een kopje thee en mijn bidons weer vullen.

Het laatste stuk was weer in het donker, maar ik ken hier gelukkig de weg en de mist was hier wat minder dan op de dijken. Echter ging mijn linker knie zo erg moeilijk doen dat het zeer deed en ik het laatste stuk met ene been heb moeten fietsen.

Vandaag gaat het gelukkig met rust wel al iets beter en kan ik weer redelijk ook normaal lopen.

Voor iedereen alvast het beste voor volgend jaar.

Time2Tri

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-24 17:48

Wat een mooi kleurrijk schouwspel weer @Gothico .
Fijn dat het toch allemaal weer gelukt is , ondanks wat pijntjes . *\o/*

Het weer is maar triest , nat en koud .
Blij als we dat weer achter ons kunnen laten :brr:

Iedereen alvast een hele fijne jaarwisseling .
Ik blijf gezellig thuis , in de pyama op de bank . :D
Maar zo eerst nog 70 minuten easy fietsen .

IMAY1990

Re: Op een stalen ros over wegen en door het bos

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-24 19:43

Hee, die roeibaan ken ik. De Willem-Alexanderbaan in Zevenhuizen toch? Daar doe ik al een paar jaar mee met een triathlon voor KiKa. Komend jaar heb ik zelfs 2 evenementen daar, begin April een Run-Bike-Run en en in Juni of Juli weer voor KiKa een OD triathlon

Gothico

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-24 22:10

@T2T, Ja ik ben wel blij dat het gelukt is. 350km in 3 dagen was het wel waard. En natuurlijk alle bekende weer zien en al die gekleurde fietsen bij elkaar.

@IMAY, Dat is inderdaad de Willem-Alexanderbaan in Zevenhuizen. De route was door Rotterdam, maar ze hadden wel de ruimte nodig voor een start. En het is een mooie locatie vind ik.

Padoertje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-25 12:21

Iedereen de beste wensen!

@Gothico, dat ziet er heel gaaf uit! Mijn directeur rijdt in een knal oranje, maar geen idee of hij van de partij was.

@ Zebrastreep, gefeliciteerd! Benieuwd naar de foto straks.

Voor iedereen die de afgelopen week nog op de fiets is gestapt, respect! Voor mij vooralsnog intervalletjes in de sportschool en lekker veel wandelen. Kom maar op met het voorjaar hahahaha.

Zebrastreep

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-25 12:33

Ook de beste wensen nog allemaal! Op naar een mooi sportjaar en hopelijk dit jaar wel een bokt meeting :D

Hier ben ik aan het aftellen! Het is bijna zover. Gisteren de pedalen besteld, leuke is dat ik die gratis krijg omdat werk zo lief was om een kadobon van de bol te geven. En gelukkig stonden de pedalen die ik nodig was op de site dus helemaal blij! Scheelt toch weer een flink bedrag.

Verder ook maar nieuwe schoenplaatjes besteld en een beschermer voor de stang onder de ketting zodat het vet niet in de lak gaat bijten.

Ik moet er nog 1 bidonhouder op, maar die bewaar ik even voor volgende maand. Dan nog een keer wat Bidons denk ik, we gaan nu volledig in Canyon style. Nu moet alles ook perfect zijn :o

maaikemuis

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-01-25 14:50

Misschien niet all in canyon, maar ik zweer bij Camelbak podium insulated bidons. Lekdicht en er is een speciale cap verkrijgbaar zodat je niet met je mond hoeft te sabbelen aan een modderige bidon. Life savers!

Zebrastreep

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-25 15:02

maaikemuis schreef:
Misschien niet all in canyon, maar ik zweer bij Camelbak podium insulated bidons. Lekdicht en er is een speciale cap verkrijgbaar zodat je niet met je mond hoeft te sabbelen aan een modderige bidon. Life savers!

Oh dat is wel een top idee! Ik heb namelijk altijd het idee dat ik een halve liter zand mee naar binnen neem :')

Sakura789

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-25 15:29

Vele veilige kilometers toegewenst!

Mooie plaatjes Gothico!

Ik ben even aan het ontdooien van mijn fietstochtje van net. Hagel, natte sneeuw, zon, het is allemaal voorbij gekomen. Toch blijft het lekker om te fietsen, maar ik zou het ook niet erg vinden dat het iets warmer gaat worden. Nu lukken lange afstanden echt niet zonder bevroren thuis te komen.

Zebrastreep

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-25 17:11

Eerste gedeelte van de fiets is binnen , erg blij mee. Het zijn maar trappers maar nog helemaal glanzend en zonder krasjes vind ze toch wel shiny. Bedankt werk voor dit leuke cadeautje.

Ik had alleen de intelligentie niet dat er al schoenplaatjes bij zouden zitten. Ach nu heb ik een mooie voorraad.

Afbeelding

Officieel ook de bevestiging gehad van Canyon dat ik de fiets op de geplande datum en tijd op kan halen. Nog 11 dagen te gaan *D

MarliesV

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-25 20:44

Zebrastreep schreef:
maaikemuis schreef:

Oh dat is wel een top idee! Ik heb namelijk altijd het idee dat ik een halve liter zand mee naar binnen neem :')

Andere optie is om te gaan voor Fidlock bidons. Dit ook zo'n kapje op, ideaal idd met blub en stof.
In mijn fully kan ik op die manier 2 bidons kwijt. Nooit meer bidons verliezen en als je het in en uit doen gewend bent, gaat het makkelijker en sneller dan inschuiven.

Wel prijzig!

JesdaJinn

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-25 21:08

Mag ik mij ook melden?

Mijn naam is Mariska maar eigenlijk noemt iedereen mij online altijd Jesda.
Ben 33, bijna 34 en heb 3 honden waar ik heel fanatiek mee bezig ben. Zowel wandelen als hoopers en behendigheid.

Afbeelding

Daarnaat zocht ik ook nog iets om alleen te doen, iig zonder de honden en heb hardlopen geprobeerd maar dat is niet echt mijn ding.
Toen hadden vrienden van mij een elektrische mountainbike en daar heb ik een stukje mee gefiets en toen dacht ik. Dat wil ik ook! Noem het lui, prima :P Ik vind het fantastisch!
Zodoende eventjes uit gezocht wat ik wilde en wat wat goeie zijn. En ergens september werd de fiets geleverd. Ben toen rustig gaan fietsen.Beetje conditie opbouwen maar al gauw werd het weer slechter en vond mezelf niet kundig genoeg met wat slechter weer te fietsen. Al met al dus eigenlijk de fiets in verkeerde maand gekocht. Het is niet anders dus dan gaan we dit jaar maar met frisse moed van start.

Zo gezegd zo gedaan en door het wandelen en sporten met de hond heb ik een hele lichte conditie :P en natuurlijk omdat het een elektrische mountainbike is heb je er gewoon gemak van en daarom zijn we vanmiddag het jaar goed beginnen met een rit van 38km.

Ik moet de fiets echt nog leren kennen, moet nog goed oefenen met bochtjes rijden, snelheid, schakelen en eigenlijk alles maar ik heb geen haast en vind het super leuk!

De reden voor een elektrische is omdat mijn broer een zwaar motor ongeluk heeft gehad en moet blijven bewegen maar een gewone niet meer trekt. Toen dacht ik doe gezellig met hem mee en koop er ook 1.

Mijn mooie fiets:
Afbeelding

Ik vind het super leuk om te doen. Hoop echt lekker veel kms te maken en de natuur is prachtig.

Afbeelding

Gothico

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-25 23:26

@Zebrastreep, Dat is inderdaad al een start. Ik moet die van mij binnenkort eigenlijk ook gaan vervangen. Nog even wachten en dan is het zo ver.

@Jesda, welkom hier en wat een gaaf kleurtje fiets. En leuk die honden.

Ik heb nog een video van de oliebollentocht waar ik met mijn groene velomobiel best vaak in voor kom. En voor wie wil kijken is ook meteen een groot deel van de route te zien.

https://www.youtube.com/watch?v=F49sSNw ... L&index=20

Time2Tri

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-25 10:31

Goedemorgen :O

Lekker aftellen @Zebrastreep *\o/*
Top dat je de nieuwe fiets op de geplande datum kunt ophalen .

Wat een geld zeg voor bidons -O- .
Zou voor mij niet handig zijn aangezien ik in een wegstrijd bij een verzorgpost 1 fles weggooi
om een nieuwe te kunnen pakken . Zou een heel duur grapje worden dan .

@Jesda , welkom *\o/*
Gave fiets hoor , en bewegen is bewegen .Met hulp of niet .
Hij is idd nog wel heel schoon :D

Nou ,zeg .Hier ligt wat sneeuw .Maar als ik zo naar buiten kijk lijkt het snel een natte bende
te worden .

maaikemuis

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-01-25 11:33

@ Jesda, stoere fiets, ik vind het een mooi ding. En welkom!

Mijn Camelbak bidons gooi ik ook niet weg := . Ik verzamel gooi- en smijtwerk bidons voor een vriendin in triatlons die je tijdens de races meeneemt om op de voedingspunten weg te gooien. Maar voor fijne lange ritten door bos en over hei zweer ik bij koel drinken zonder zand.

Gisteren de nieuwjaarsgravelrit van de NLTR gereden. Wat was die leuk! En wat was ik vies! Wat wel een enorm irritant verschijnsel is bij dit soort evenementen, is dat volwassen kerels (bij voorkeur in groepen) werkelijk kilometers achter je blijven hangen. Rij je daar met twee vrouwen voorop met een clubje kerels achter je aan voor 25 kilometer. Schijnbaar trappen we lekker door, maar kom op! Ga er of voorbij en rij door, biedt aan om ook wat kopwerk te doen, of ga op zijn minst niet op mijn wiel zitten. Ik word zo a-relaxet van onbekenden die bovenop mij rijden. En ik vind het ergens gewoon zo sneu dat je als kerel zo achter een stel vrouwen blijft plakken :x . Gisteren ben ik steeds langzamer gaan rijden, maar met 15 km per uur hingen ze er nog altijd. Ik ben op 1 punt gewoon midden op de weg stil gaan staan, succes ermee.

Maar verder was het echt een heerlijke rit!

MarliesV

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-25 11:39

@Jesda, welkom hier!

Ik woon aan de groene/paarse mtb route, zo te zien op het kaartje heel dicht bij jou!

Mocht je het leuk vinden om met een ervaren mtb-er een rondje te fietsen, en wat tips en tricks te krijgen, of gewoon gezellig samen, dan ben je welkom! Ik ben niet snel maar wel technisch goed onderlegd haha.

Op 25 januari is er ook een mtb rit gepland vanuit de FVC (Fietsvrouwen club), ik leid die groep. Pb anders maar als je meer info wilt!

Gothico blijft toch mega gaaf om al die ligfietsen te zien!

Herkenbaar Maaike! Ik zeg er gewoon wat van, hop heren, nu jullie op kop of iets van die strekking. Ben geen kopvrouw voor hun haha.

Hier net ingeschreven voor mtb Mania Hellendoorn in oktober, man wat een drama om daar door te komen maar gelukt.
Nu de twijfel of ik een rondje van fietsen met alle sneeuw of toch ga wandelen...

JesdaJinn

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-25 15:26

Oo MarliesV, dat zou top zijn.
Ik ben echt nog sloom en slecht maar zoals ik al zei ik heb geen haast. Vind het leuk en de rest komt door kms maken wel.

Wel leuk om een keer af te spreken!

Thanks voor de rest. Ben ook blij met de fiets.

In oktober is hier een mountainbike mania in het donker. Heb me opgegeven samen met 4 vrienden dus das ook wel leuk!

Zebrastreep

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-25 16:28

Mooie fiets , en elektrisch of niet als het voor jou werkt en passend is , is er niks mee. Laat je zeker niet uit het veld slaan als mensen zeggen dat het geen echte fiets is. Hier zal dat niet gebeuren, maar in sommige fietsgroepen reageren mensen behoorlijk bijzonder op elektrische mountainbikes.
En een full suspension is altijd erg fijn! Ik zal ook niet meer zonder kunnen!

--
Fietsen hier nog mensen met een dropper? Het zit straks op mijn fiets, ik ben erg benieuwd hoeveel voordeel het heeft. Ik lees er lovende verhalen over en dat het super fijn fietst. Ik zal er behoorlijk aan moeten wennen.

De bidons ga ik ook nog aanschaffen, ik wacht nog heel even of een huis waar ik op plek 3 sta niet aan mij verhuurd gaat worden. Anders besteed ik liever het geld aan meubels ect. Maar waarschijnlijk gaat dat toch niet door dus dan kan ik nog even wat spullen bestellen.

Probleem is alleen dat de auto met trekhaak stuk is gegaan. Omdat dit de zoveelste keer is gebruiken we de auto nog maar voor kleine afstanden. Naar Eindhoven is niet verstandig met een airbag wat mogelijk niet afgaat en een haperende auto. Ik had net een fietsendrager geregeld via via.
Wordt waarschijnlijk nog een auto huren, maar dan gaan we maar voor een klein busje. Helaas zit er op mijn eigen auto geen trekhaak, en om nu de fiets gelijk in een auto te proppen vind ik geen fijn idee.

JesdaJinn

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-25 16:32

Gelukkig boeit het mij niet wat een ander vindt. Zolang ik het leuk vindt kunnen ze me wat :P

Hier heb ik een fietstas met een waterzak en een slangetje. Kan 2 of 2.5 liter in en dat is voor nu meer dan genoeg voor de stukken die ik fiets.
Hij lekt niet en drinkt fijn

Zebrastreep

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-25 16:40

JesdaJinn schreef:
Gelukkig boeit het mij niet wat een ander vindt. Zolang ik het leuk vindt kunnen ze me wat :P

Hier heb ik een fietstas met een waterzak en een slangetje. Kan 2 of 2.5 liter in en dat is voor nu meer dan genoeg voor de stukken die ik fiets.
Hij lekt niet en drinkt fijn

Gelukkig maar! Ik zit bijv. op een facebook groep met mensen die fietstochten maken in het buitenland. Als ik soms lees hoe bizar mensen reageren als een ander met een elektrische fiets dit doet. Dan denk ik ook laat mensen lekker , als iemand met een elektrische fiets zijn hobby uit kan voeren is dat alleen maar fijn en leuk voor diegene.

Waterzak in de vorm met een rugtas is helaas niet passend voor mij. Ik krijg last van mijn nek, en met het marathon rijden wil ik zo licht mogelijk bepakt zijn. Ik fietste vroeger wel met een klein tasje, maar dat zat mij enorm in de weg. Ik kan beter wat extra gewicht op de fiets hebben. Maar voor het water mee nemen zou een tas wel even wat handiger zijn.

JesdaJinn

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-25 16:46

Jaa al die internet helden die kunnen er wat van.

Dan is idd een waterzak niet handig. Ik heb er geen last van maar misschien als ik verder of langer ga ook wel maar tot nu toe niet.

Heb je dan een bidon op je fiets en dan bij elke stop een bidon wisselen of hoe werkt zo iets?

En dan nog een vraag. Ik heb gewone trappers en geen klikkers/clickers/hoe je het noemen wil maar wil nog wel goeie schoenen er voor hebben.
Heb nu mijn gewone sketchers aan en heb wel goed grip maar dat zijn ook mijn gewone schoenen en gister na het rondje in de modder zijn ze bruin ipv zwart.
Welke schoenen hebben jullie als je geen clicktrappers hebt?

Zebrastreep

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-25 16:49

JesdaJinn schreef:
Jaa al die internet helden die kunnen er wat van.

Dan is idd een waterzak niet handig. Ik heb er geen last van maar misschien als ik verder of langer ga ook wel maar tot nu toe niet.

Heb je dan een bidon op je fiets en dan bij elke stop een bidon wisselen of hoe werkt zo iets?

Ik kan twee bidonhouders plaatsen op de fiets, ik zou dus in totaal 1,5 liter mee kunnen nemen. Ik vergeet vaak te drinken, ben ik niet zo goed in om dat bij te houden. Eigenlijk komt het nooit helemaal op ( wat wel zou moeten). Soms plan ik de rit zo dat ik langs stal kom en dan vul ik het daar wel eens bij.

Bij de marathons heb je pauze punten waar je je bidon bij kan laten vullen. Is altijd wel een hoop geduw en getrek omdat iedereen zo snel mogelijk weer verder wil.

MarliesV

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-25 21:54

Ik ben niet zo snel, zit niet bij de eerste rijders, dat duwen en trekken bij de stop herken ik totaal niet haha. Ik heb bij lange ritten altijd extra sportvoeding/poeder mee om een extra bidon te maken. Kan 1.2 liter meenemen op de fiets en heb een camelbag mocht ik weten dat ik niet onderweg kan bijvullen.

Rugzak geen last van maar wel snel warm (ik heb het altijd warm haha)

Qua schoenen ben ik dan van Adidas five ten. Die hebben zowel voor klik pedalen als flat peddals. Fijn, degelijk merk.

IMAY1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-25 04:09

Ik heb twee bidonhouders, maar niet een heel groot frame. De voorste bidonhouder kan ik al mijn bidons goed in kwijt, maar de achterste doe ik liever geen 750ml bidon in omdat die dan lastiger te pakken is. Ik heb er tot nu toe altijd ruim genoeg aan gehad, en als je bang bent zo lang weg te zijn dat je tekort komt kan je een route plannen met een waterpunt er in. Ik gebruik soms deze site daarbij: https://drinkwaterkaart.nl/waar-kan-ik- ... er-tappen/

@maaikemus zijn die camelbak insulated bidons hard of zacht? Als in, kan je er in knijpen om er drinken uit te laten komen? Dat is namelijk mijn persoonlijke voorkeur wel altijd, maar als deze insulated zijn en mijn drinken beter koud kunnen houden als ik bijvoorbeeld mijn fiets bij een triathlon eerst nog een uur in de zon heb staan voor ik er op slim zou dat wel chill(letterlijk en figuurlijk <<) ) zijn

Ik heb nieuw speelgoed op mijn fiets laten zetten. Bikefitter er meteen ook maar naar laten kijken of ik 1. nog goed op mijn fiets zit en 2. wat de beste afstelling voor het nieuwe speelgoed is. Nu lekker eerst 2 maanden binnen oefenen met de nieuwe houding en daarna buiten verder oefenen met hoe het handlet zegmaar. Het gaat natuurlijk niks doen wat een extra jaartje trainen en een paar kilo minder niet ook zouden kunnen doen maar soms moet je jezelf ook gewoon iets leuks gunnen...

Afbeelding

Time2Tri

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-25 07:18

@Imay , zo te zien hebben wij dezelfde Tacx , en zo,n soort tafel heb ik ook :j
Voor waterdrink punten gebruik ik de App Waterspots , echt super handig .

Je hebt je opzet(lig)stuur nieuw ?