Zwanger, uitgerekend zomer 2024!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Farjen

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-24 15:22

redbutton schreef:
Dat van die harde bowlingbal herken ik soms farjen, heb me ook al afgevraagd of het harde buiken zijn maar ze doen niet pijn. Wel kan ik door m'n buik meer de vorm van de baby voelen dat is wel iets harder. Voel je de baby wel goed bewegen?

Ja de baby is mega actief en zeker als ik op mijn zij lig, zie je hele uitstulpingen van alle schoppen :')
Dus er wordt wel doorheen het harde heen geschopt en bewogen

annepaardoes

Re: Zwanger, uitgerekend zomer 2024!

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-24 15:30

Suus: let goed op jezelf. Neem de tijd en accepteer dat het gewoon niet anders is. Dan frustrerender ook minder.
Voor je rusteloze benen: magnesium olie smeren op je benen of voetenbadje met magnesium vlokken (nu in de aanbieding bij Holland & Barret).

redbutton

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-24 15:32

Nog maar even dames :) we kunnen nu toch wel echt langzaam aftellen. Maar het is fijn dat er een plek is om even te klagen.

Ik hoop dat als we ooit een 2e mogen krijgen het vanzelf gaat :+

nicole_floor

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-24 16:00

redbutton schreef:
Nog maar even dames :) we kunnen nu toch wel echt langzaam aftellen. Maar het is fijn dat er een plek is om even te klagen.

Ik hoop dat als we ooit een 2e mogen krijgen het vanzelf gaat :+

Ik weet wel dat het voor ons bij 2 echt op houd. En dat terwijl de 1ste nog niet eens geboren is. :')

redbutton

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-24 16:21

Ik heb al tegen mijn vriend gezegd dat hij de volgende zwangerschap mag doen, maar het schijnt niet zo te werken :')

Fenn

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-24 16:28

Oh Suus_toes, de laatste loodjes :(:) en het ergste is dat het enige dat gaat helpen niet meer zwanger zijn is. Dat en rust pakken af en toe. En
hopelijk helpen de andere tips. Rusteloze benen had ik niet. Wel heel moe zijn... :O

Ik vind er ook niets aan daarmee. Ik kan zo weinig. Droom van wat ik weer allemaal doe als ik straks niet zwanger en weer sterk ben. 2025 dus.

Mijn buik was soms ook keihard. Bij mij vaak een teken dat ik te veel deed. Hopelijk kom je er snel uit met je werk Farjen.

Vanochtend bij de verloskundige: baby lag nog goed, maar niet ingedaald. Platliggen dus als de vliezen breken. Ik ben ook echt aan het aftellen en roep aldoor: hierna nooit meer zwanger. Of idd dat mijn vriend het dan ook mag dragen.

annepaardoes

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-24 16:37

Heel fijn dat de baby nog steeds goed ligt Fenn. Dat indalen komt vanzelf. Wel een gek idee, direct plat liggen mochten je vliezen breken vind je niet. Je zou maar net in de supermarkt staan :')

Farjen: balen van het gedoe op je werk zeg!

Ik heb vandaag ook mij ziek gemeld voor 50%. Had het liever anders gezien, maar de slechte nachten breken mij op en mijn rug en bekken beginnen nu overdag ook goed zeer te doen (eerder alleen ‘s nachts en ‘s ochtends).
Dus volgende week nog 3 weken werken en dan met verlof.

Gister met mijn vader de babykamer behangen. (Nou ja, ik als supervisor en bangplakselmajoor en mijn vader de trap elke keer op en af).
Het resultaat is om verliefd op te worden, al zeg ik het zelf <3
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Fenn

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-24 18:51

Oh, wat een lieve kamer <3

En balen dat je je ziek moet melden. Maar fijn dat het nu aftellen is.

jasz

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-24 22:40

Ik snap je helemaal suus_toes, die laatste loodjes zijn vaak niks aan!

Ik ben er ook wel klaar mee, vooral m'n lichaam dat steeds meer aangeeft dat ik dingen niet kan. Het niet meer zo lang mee kunnen spelen met de jongens en altijd maar moe zijn. En hier ook heel veel harde buiken en maagzuur word ik ook aardig moe van. Maar hou jezelf gewoon voor wat het doel is en echt, er gaat een tijd komen dat je het mist!

Ik mis nu zo erg m'n eigen lichaam terug en m'n normale postuur en normale kleding. Maar alsnog mistte ij het zwanger zijn een aantal maanden na de bevallingen en dan zie je vaak alleen het positieve nog maar!

Wat een lieve kamer annepaardoes! En snap dat je baalt van het ziekmelden maar goed dat je het wel hebt gedaan en gelukkig is je verlof in zicht!

Lien_

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-24 11:17

Kabayo bedankt!
Die bevalkamer is een kamer in het ziekenhuis die minder traditioneel ziekenhuisstijl is ingericht, met een bad en andere dingen voor een fysiologische bevalling. Het lijkt mij wel fijn (ik wil in principe geen epidurale en zo min mogelijk interventie), en als er iets mis gaat (of ik ga over 41 weken) ga je naar een normale kamer.
Ook al een pup <3 wat een schatje, en je husky is ook prachtig. Leuke foto's, knap paardenkind ook :)

Heb ook genoten van jullie andere hondenfoto's! Als wij wat groter wonen zal er ook een hond komen. Ik hoop dat baby dieren ook leuk gaat vinden

Fenn vakantieplannen hebben wij niet. Baby lijkt me pittig genoeg, maar misschien dat we nog besluiten ergens met de trein naartoe te gaan. Nu wonen we ook praktisch aan zee, dus dat is een beetje vakantie zonder weg te hoeven gaan :)

redbutton curaçao is wel heel ver met een kleine baby inderdaad, dat snap ik wel := Vliegen met een baby zie ik ook niet zo zitten, ik vlieg sowieso als het kan liever niet. Maar ik ken ook mensen bij wie dat heel makkelijk ging, vrienden van mij zijn met een jonge baby naar Zuid Afrika gevlogen zonder enig probleem

suus_toes dikke knuffel. Klagen mag best, lucht lekker op. Wel heel fijn dat je zwangerschapsshoot leuk was! Verder lekker je rust pakken wanneer dat kan, snap dat het pittig is als je zoveel moet doen. Ik ken het ook wel, ik ben continu moe nu maar ik moet/wil nog zoveel doen. Ben ook te koppig om alles te delegeren :=

Farjen wat rot om te horen van je werk. Het was ergens wel te verwachten denk ik :(:) maar op dat termijn is dat echt niet acceptabel (dat is het nooit, natuurlijk)
Qua buik, ik lees dan dat je buik normaal zacht zou zijn en harde buiken zijn hard (logisch :+ ) maar mijn buik is nooit echt zacht geweest, het voelt allemaal stevig/hard. In het ziekenhuis hebben ze er nooit iets over gezegd. Als je wel verschil voelt tussen dagen zou ik ernaar vragen bij controle

annepaardoes ik kan me voorstellen dat je baalt van het ziek melden maar als het nodig is, is het goed zo. Wat een lieve kamer!

Ik heb ook zo'n zin om klaar te zijn nu. Lijkt me heerlijk om weer normale kleding aan te kunnen, en straks weer gewoon te kunnen sporten. Maar baby mag nog even een paar weken blijven zitten, voor mijn gevoel zijn we er nog niet helemaal klaar voor := ben nu alles aan het wassen, opruimen, laatste dingen regelen. Wanneer hebben jullie de tas voor het ziekenhuis ingepakt? Ik heb het gevoel dat ik nu al laat ben daarmee :+

suus_toes

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-24 11:34

Weet iemand van jullie wat er precies in de vluchttas moet zitten? Met name voor de baby.

Was beetje aan het rond snuffelen, maar op heel veel sites staat net weer iets anders. :D
Mocht ik nog iets moeten kopen, dan doe ik dat liever eerdaags dan op de laatste dag.

Fenn

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-24 12:09

Ik had 'm met 36 weken staan. Niet hoeven gebruiken, dus weet ook niet wat precies. Er zit nu in voor de baby: 2 setjes kleding (inclusief mutsje en sokjes) en een omslagdoek. Verder niets...

jasz

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-24 12:13

Ik had 2 plastic zakjes met in allebei een pakje. 1 keer maar 50 en 1 keer maat 56. Met een pakje, romper, sokjes, mutsje. Verder een paar hydrofieldoeken en monddoekjes voor als ze spugen. M'n oudste was erg misselijk na de bevalling. Een warm berenpakje voor in de maxi-cosi of een voetenzak in de maxi-cosi. En een fles als je dat wil gebruiken en eventueel andere poedermelk als je geitenmelkpoeder ofzo wil gebruiken. Verder hebben ze alles daar.

nicole_floor

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-24 12:33

Ik moet hem ook nog pakken, stel het steeds uit hahaha. Zal het maandag echt doen. De maxicosi staat al wel in de auto.

En kleding waarin je wil bevallen en een comfortabele setje kleding voor jezelf is ook wel handig. En de kraamverzorgster gaf ons nog als tip om bijvoorbeeld een snelle jelle of sultana voor je partner mee te nemen.

Ik heb op dit moment heel erg last van hooikoorts echt verschrikkelijk. Maar durf ook niet zo goed zwaarder medicatie te vragen, want ik heb gehoord dat je baby daar ook duf van kan worden en bij de bevalling wat moeite kan hebben met ademhalen.

redbutton

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-24 13:32

Afbeelding
Deze lijst heb ik van de kraamzorg gekregen en wil ik aanhouden.

Balen van de hooikoorts nicole_floor, als het heel erg is evt met de huisarts overleggen? Die zou moeten weten of het eventueel kan lijkt me.

Annepaardoes, mooie kamer! Heel lief behang.

nicole_floor

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-24 17:30

Jaa ga maandag ook met de huisarts overleggen als het niet beter wordt.

suus_toes

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-24 21:25

Bedankt voor de reacties! :)
Heb al 3 setjes klaar liggen wat tegen die tijd zo de koffer in kan.
Nou de rest nog... _O-

Vandaag druk aan het opruimen geweest!
Bedje is nog leeg, moet nog een likje verf op. Afbeelding

annepaardoes

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-24 21:43

Oh al bijna helemaal klaar Suus! Heerlijk. Wat een leuke kamer!

Balen dat zulke erge last van hooikoorts hebt nicole_floor.

Ik las op een forum ook nog een handige tip voor in de vluchttas. Badkleding voor je partner. Als je veel onder de douche staat kan je partner gewoon dichtbij je blijven staan zonder de kleren zeiknat te hebben.
Verder hebben wij bij de cursus al veel gehad over wat helpt ontspannen. Dus bij ons gaat mee/zorgen dat het aanwezig is:
- Foto’s van leuke herinneringen (goed voor aanmaken van endorfine)
- Schapenvacht (ik vind het heerlijk om door vacht te woelen)
- Zo’n ding met pinnen om je hoofd mee te masseren
- Massageolie
- Boxje voor muziek

Maar wat ook nog mee gaat:
- lekkers om te snaaien
- blikjes frisdrank
- druivensuiker
- bidon voor drinken
- grove kam (kun je in je handen houden/knijpen tijdens de weeën)
- Tens apparaat
- Haarelastiekjes

redbutton

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-24 21:53

Oh de druivensuiker is ook een goede!
Moet zeggen dat ik er nog niet mee bezig ben, maar ben ook pas 32 weken.

Suus_toes mooie kamer! Mooie stoel, die zag ik ook voorbij komen en leek me erg lekker zitten.

Ik begin ook wat nesteldrang te krijgen, wilde de cosleeper al op gaan zetten. Maar wacht even tot m'n verlof.
Heb nu ook wel weer echt in m'n rug. Gelukkig nog maar 1,5 week werken en dan langzaam aftellen.

suus_toes

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-24 10:01

Redbutton;
Die stoel is inderdaad heel fijn, moet je alleen wel de rugleuning op de juiste manier vast zetten. _O- :')

Iets met 3x is scheepsrecht.

(Één van de katten is er ook al dol op) Afbeelding

Kabayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-24 16:52

Suus_toes leuke foto met de kat :D Mooie kamer!

Redbutton herkenbaar. Al moet ik nog een cosleeper halen.

Nicolefloor vervelend van de hooikoorts. Hopelijk wordt het snel wat minder. Ik zou morgen inderdaad even bellen met de huisarts

Annepaardoes handige tip qua badkleding :) Goed hoor om nu aan jezelf te denken. Ik snap dat het dubbel voeld maar zoveel last hebben is ook niet leuk. Mooie kamer!

Lien_ oke! Klinkt wel heel fijn zo'n bevalkamer. Dankje!
Ik heb de ziekenhuistas nu zo goed al klaar. Morgen ben ik 35 weken

Jasz heel herkenbaar. Ik wil ook weer uitmesten en paardrijden :+ nahja.. nog even

Fenn waarom moet je dan direct plat liggen? Hoe ver ben je nu? Haha zou mooi zijn als de mannen hierna zwanger mogen zijn :P

Farjen wat een lieve foto's met de honden <3
Wat jammer van je werk. Ik zou aan jezelf denken en lekker ziekmelden... niet gezond en ook niet leuk... sterkte.

Hier gaat het wel. Wel veel last van pijnlijke harde buiken. Ze is inmiddels ingedaald en ligt goed. Ben benieuwd hoe lang het nog gaat duren.. Morgen 35 weken.

Deze lijst hebben wij
Afbeelding

Fenn

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-24 21:59

@kabayo, als de vliezen breken en je baby is niet ingedaald, dan kan er een handje of navelstreng vast komen te liggen. Kans dat het gebeurt, die is klein. Maar lijkt me toch niet fijn km zsm ergens te moeten gaan liggen. Vanmiddag wel een klein rondje in het bos gelopen. Dat was al even lekker. Nu ruim 38 weken trouwens. Vorige keer duurde het 41 weken. Dus ga er niet echt vanuit dat ik eerder dan 40 beval. Maar blijf wel een beetje in de buurt.

En fijn dat die bij jou ingedaald en goed ligt! Bijna daar :)

redbutton

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-24 19:08

Wij zijn vandaag in het heel klein getrouwd, daarna geluncht met ouders en broers/zussen, maar ik ben nu echt bek af :') blij dat we in het derde trimester niet gekozen hebben het uitgebreid te doen dit was wel genoeg

Fenn

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-24 19:21

Gefeliciteerd Redbutton!

Kabayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-24 19:23

Gefeliciteerd redbutton! Kan geloven inderdaad dat dit meer dan genoeg was :j
Toen we erachter kwamen dat ik zwanger was hebben we vrij vlot een trouwdatum geplant en volgens mij was ik toen 12 weken. Dus nog geen buikje. Trouwfeest hebben we net gehad, in mei. Van 8u tot 1u. Dit was nog prima te doen
Nog wel een mooie fotoreportage gemaakt?

Fenn oh vandaar. Klinkt wel logisch. Lijkt mij inderdaad lastig direct te gaan liggen. Begrijpelijk dat je niet ver van huis gaat