Zwanger uitgerekend najaar/winter 2023

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

_Juudith

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-23 13:20

Zijn er trouwens nog dames uit de buurt van Zwolle, Meppel Ommen die het leuk vinden om in juli model voor mij te staan? Ik heb een aantal nieuwe jurken en jurken die ik nog graag op de foto wil (zodat klanten weten wat voor jurken ik allemaal heb en ik wat extra portfolio materiaal heb)
Enige eisen zijn dat je het prima vind dat foto’s online gebruikt worden, je al een mooi opvallend buikje hebt (die je ook in een jurk ziet) en dat je zelf na de Sahara in Ommen kunt komen.
De jurken zijn te dragen van maat s tot en met L/XL

Nog even een toevoeging; ik ben dus fotograaf haha!

daffie1986

Re: Zwanger uitgerekend najaar/winter 2023

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-23 11:31

Lisitano, jaloers op jouw overal slapende ventje. Mijn dochter slaapt ook overal, maar die jongste wordt midden in de nacht schreeuwend wakker en wil acuut naar huis. Dat was dus een geweldige nacht hier 2,5 uur vandaan. Iedereen kwam terug van stappen in het hotel en wij liepen rondjes in de lobby. Geniet nog even van de vakantie. Hier blijft mijn gewicht schommelen, maar buik lijkt ook wel flink gegroeid.

Senna, goede reis en een fijne vakantie.

Samir, welkom. Hier nog iemand die het geslacht niet wilt weten. Gefeliciteerd met de goede nipt.

Nog meer mensen met een goede nipt of echo en veel gender reveal party's.

Ik zag iets over kleertjes. Wij hebben het geluk al een jongen en een meid te hebben. Van allebij zijn de kleren bewaard gebleven, dus daar gelukkig geen zorgen over. Heb voor het eerste jaar voor de eerste toen al zoveel mogelijk neutraal gekocht, gewoon witte rompers en verder heel veel grijs en mintgroen. Wel geinvesteerd.in de wat betere kwaliteit, gewoon echt katoen, goede wol en toen met zoontje ooo nog wat linnen bijgekocht. Bij dl heel veel meiden dingen gekregen aan kraamcadeaus en toen voor de 2de gewoon direct geïnvesteerd in jongens kleding. Kinderwagen grey melange, grijs ledikant, maxi-cosi was bruin en de eerste opvolg stoel grey melange. Daarna alleen nog maar zwart bijgekocht.

Ik heb het idee dat ik nog heel veel dingen vergeet sorry.

Hier gaat alles goed, baby beweegt en daar focus ik me nu gewoon op. Over bijna 4 weken al weer de 28-weken groei echo. Ben echt heel benieuwd, met 20-weken was het gewicht gemiddeld maar had baby wel hele lange benen. Ik hoop maar dat die lange benen voor de wat grotere baarmoeder zorgen.

daffie1986

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-23 11:33

Ik heb het laatste lijstje gepakt dus hoop dat iedereen er nog opstaat. Even toegevoegd dat deze nu definitief een verassing blijft.

Citaat:
- Saskia89 - 14 september - jongen
- x_Rebecca - 23 september - jongen
- JustOneBite - 23 september - meisje
- Bloem24 - 25 september - jongen
- daffie1986 - 27 september - verassing
- Gowlan - 5 oktober - meisje
- Rebel_Jits - 6 oktober - jongen
- haasje20 - 7 oktober - nog onbekend
- Ilse_123 - 15 oktober - nog onbekend
- SennaS - 27 oktober - meisje
- Lisitano - 4 november - meisje
- Claudiadvx - 7 November - Meisje
- _Juudith - 11 november - Meisje
- Primavera - 14 november - jongen
- Sylviej - 22 november - nog onbekend
- Lienepien95 - 24 november - jongen
- Larisske - 25 november - nog onbekend
- linn1502 - 25 november - nog onbekend
- Melewel94 - 26 november - jongen
- Maaike - volgens eigen berekening 30 november
- Evamarie -30 november - blijft tot dan onbekend
- Floortje88 - 1 december - Jongen
- Taartje - 9 december - nog onbekend
- MaTuMi - 9 december - nog onbekend
- Goldie - 14 december - blijft tot dan onbekend
- Kiichi - 15 december - nog onbekend
- Amillion - 31 december - nog onbekend
- Samir - 1 januari - (blijft tot dan) onbekend

Goldie

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-23 13:33

Ik deed vandaag m'n broek op het werk aan, al een paar weken m'n werkbroek niet aan gehad. Er kon nog 1 knoop dicht van de 4 _O- Ik heb meteen de textielservice gemaild voor een zwangerschapsbroek.
Een collega dacht echt huh hoe kan jij nou ineens aangekomen zijn, die had het nog even gemist :))

Verder voel ik me sinds gisteren matig, moest vandaag of morgen prikken dus dat heb ik net maar even gedaan :j

Collega had een tas vol met neutrale kleertjes mee en wat hydrofiele doeken. Voor een symbolisch bedrag mag ik de box en de maxi cosi ook overnemen. Scheelt allemaal weer :)

Gisteren nog geprobeerd even met vriend te overleggen over het geslacht, we zijn nog niks verder. Hij wil het nog steeds weten en ik nog steeds niet :+ Meer mensen met dit issue?

Samir

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-23 17:07

Goldie dat gaat hard hè! Wij schelen iets van 2 weken maar ook ik ben vandaag gaan shoppen voor zwamgerschapsbroeken.. had verwacht dat dat pas veel later nodig zou zijn
Wij willen beide het geslacht niet weten dus dat is makkelijk :D
Edit: kop of munt? :')

Rebel_Jits

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-23 18:01

Dat shoppen blijft ook nog duren :') Ik heb al ondervonden dat er verschillende "maten" zijn qua buikruimte als het op broeken aankomt. Niet officieel, maar er zit toch duidelijk verschil tussen verschillende broeken.

Goldie, ik duim +:)+

Lisitano, fijn dat jouw zoon zo braaf kan slapen. Die is gewoon kapot moe van alle indrukken :knuffel:

Senna, zoiets had ik dus ook. Probeer het van je af te zetten. Als je niet buitensporig vreet als een zwijn, lijkt soms meer aankomen me heel normaal.
Geniet van je vakantie **\O/**

Judith, top! Een kleine meid, hoe fijn <3

Vandaag mocht ik de suikertest doen. Echt intens zoet, alsof je aanmaaklimonade puur opdrinkt. Nu afwachten of ik word gebeld in de komende 24u..

x_Rebecca

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-23 19:51

Lisitano, wat fijn dat je zoontje het zo goed doet en dat hij heeft genoten van Disney! Hoe gaat de rest van de reis?

Senna, veel plezier op Tenerife! Goede vlucht gehad?

Daffie wat fijn dat je de baby zo goed voelt bewegen, heel goed dat je je focust op wat gewoon lekker gaat voor nu!

Goldie, ja, als het eenmaal niet meer past, dan gaat het vaak hard, haha! Succes met je wel of niet geslacht weten struggle :(:). Hier geen tips. Ik wilde het gewoon perse weten zodat ik me kon voorbereiden. Achteraf alleen maar blij mee, want ik heb echt wel heel erg moeten wennen aan het idee van een jongen.

Rebel, is de suikertest standaard in Belgie of is het om een specifieke reden?

Ik heb vandaag zo'n vingerpriktestje gehad bij de verloskundige, dat is het enige wat ze doen na het bloedprikken aan het begin van de zwangerschap. Was gelukkig allemaal prima.

Sowieso was de controle prima, baby groeit mooi, baarmoeder is heel iets groter dan de termijn, maar niets wat buiten de maatstaven valt en hartslagje van de baby deed het goed. Er is me wel op het hart gedrukt om goed op te letten met mijn harde buiken/minder leven voelen/als er iets verandert omdat mijn lijf het dus echt niet lekker trekt en ze best een beetje bezorgd zijn voor een vroeggeboorte. Gelukkig is het wel een goed teken dat ik niet méér harde buiken heb gekregen, houdt ergens bij 10-12 per dag op :').

Nog 10 werkdagen verdeeld over 3 weken en dan heb ik verlof! *\o/*

_Juudith

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-23 20:32

Rebel_jits hopelijk word je niet gebeld! Vond je t meevallen qua smaak? Ik heb t idee dat ze niet overal t zelfde spul gebruiken. Ik hoor soms zulke horror verhalen, maar ik vond t qua smaak heel erg meevallen de vorige keer! Nog geen idee als ik hem nu ook moet. Hoop het niet, vond die 3 uur wachten echt niets aan haha!

@goldi ideaal dat je zoveel spulletjes kan overnemen! Lastig dat jullie het niet helemaal eens zijn over t geslacht nu al willen weten! Geen tips helaas

Taartje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-23 21:17

Vandaag controle bij de verloskundige gehad, alleen een wat hogere slankere baarmoeder dan de meeste dames, maar niks om je zorgen om te maken.
Kleine was flink aan het schoppen naar de doppler en liet maar heel af en toe het hartje een klein beetje horen, lekkere druktemaker.

Wij gaan zaterdag voor een pretecho om naar het geslacht te kijken.
Wij houden het wel geheim, maar vind het wel fijn om te weten.
Mijn man heeft een tijd getwijfeld maar vind het nu ook eigenlijk wel heel fijn om te weten wat het is.
Voor namen, maar ook zodat ik zelf kleertjes kan gaan naaien.

Goldie

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-23 21:20

@Samir: m'n gewone broeken had ik al verruild voor zwangerschapsbroeken. Tijdens m'n ziekenhuis opname zat ik me zo te irriteren aan m'n gewone broeken dat ik vriendlief ze van huis mee heb laten nemen :+
Vandaag was m'n eerste dag weer met patiënten en die broek was nog wel normaal :')
Had ook niet verwacht al zo snel die zwangerschapsbroeken aan te hebben, maar zit een stuk beter. Buik is gewoon snel gaan groeien omdat het geen andere kant op kan bij mij :+

@Rebel_Jits: klinkt smerig, hopelijk wordt je niet gebeld. Zwangere collega moest vandaag ook zoiets, glucose test. Werk laptop mee, had ze in de wachttijd wat te doen _O-
Mijn kalium was gelukkig weer wat gestegen, voor nu dus geen nieuwe opname gelukkig :)

@Rebecca: Wat heerlijk <3 geen idee nog wat ik me bij harde buiken voor moet stellen nog, maar 10-12 keer per dag klinkt wel als veel :=

@Taartje: Dat belooft wat :+ Die van mij ligt vooral dwars te zijn met echo's _O- dat wordt wat met die 20 weken later :')

Taartje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-23 21:29

Goldie schreef:
@Samir: m'n gewone broeken had ik al verruild voor zwangerschapsbroeken. Tijdens m'n ziekenhuis opname zat ik me zo te irriteren aan m'n gewone broeken dat ik vriendlief ze van huis mee heb laten nemen :+
Vandaag was m'n eerste dag weer met patiënten en die broek was nog wel normaal :')
Had ook niet verwacht al zo snel die zwangerschapsbroeken aan te hebben, maar zit een stuk beter. Buik is gewoon snel gaan groeien omdat het geen andere kant op kan bij mij :+

@Rebel_Jits: klinkt smerig, hopelijk wordt je niet gebeld. Zwangere collega moest vandaag ook zoiets, glucose test. Werk laptop mee, had ze in de wachttijd wat te doen _O-
Mijn kalium was gelukkig weer wat gestegen, voor nu dus geen nieuwe opname gelukkig :)

@Rebecca: Wat heerlijk <3 geen idee nog wat ik me bij harde buiken voor moet stellen nog, maar 10-12 keer per dag klinkt wel als veel :=

@Taartje: Dat belooft wat :+ Die van mij ligt vooral dwars te zijn met echo's _O- dat wordt wat met die 20 weken later :')

Haha ook al zon onruststoker, ik ben ook benieuwd of we zaterdag wat kunnen zien!
En inderdaad die 20 weken echo zal wat worden.. al zijn ze dan misschien wat groter en liggen wat meer vast.. haha

daffie1986

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-23 08:44

Goldie, hoe lang moet je dan nu wachten op je nieuwe werkbroek? Dat is een mooie meevaller dankzij die collega. Mijn man zou het ook wel willen weten ivm de naam, heb hem gewoon gezegd dat ik het gewoon echt niet wil weten en dat hij dus gewoon pech heeft. Hij verspreekt zich altijd. Wat fijn dat je kalium gestegen is.

Rebel, ja dat is ook gewoon zo van die maten. Heb ook al eens spijkerbroeken geprobeerd die juist de band onder de buik hebben, maar dat zat ook niet lekker. Heb nu vooral sportbroeken van het NZ'se merk Cadenshae, deze hebben ook het elastiek op een speciale manier zodat het onder het litteken van mijn keizersnede zit. Maar merk nu ik verder in mijn zwangerschap kom het elastiek boven toch echt ruimer mag. Dat drankje is idd echt smerig, ik moet mijn afspraak nog even gauw maken voordat de oudste weer schoolvakantie heeft.

Ik dacht dat die suikertest/glucose test ook in NL gedaan werdt eigenlijk? Je moet een heel vies drankje drinken, dan moet je een uur wachten (hier tenminste wel) en dan gaan ze bloedprikken om te zien of die suiker afgebroken wordt of dat je juist kans hebt op zwangerschapsdiabetes. Onder invloed van zwangerschaps hormonen kan de afbraak stoppen met werken zoals het hoort, waardoor dus ook de baby kans maakt op diabetes.

Taartje, wauw wat fijn dat je zelf kunt naaien. Ik wou dat ik dat kon, liet altijd elke naaimachine vastlopen dus niemand wou het mij meer leren. Ach, hier nu 25 weken maar de kleine bounced nog lekker heen e weer. Dan zit baby boven, dan overdwars (die vind ik echt een beetje naar) en dan weer hoofd omlaag beneden. Ze hebben nog best lang de ruimte om te draaien eigenlijk. Veel plezier met de pretecho. Zijn jullie niet bang om je te verspreken dan?
Laatst bijgewerkt door daffie1986 op 23-06-23 09:12, in het totaal 1 keer bewerkt

daffie1986

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-23 09:10

x_Rebecca schreef:
Er is me wel op het hart gedrukt om goed op te letten met mijn harde buiken/minder leven voelen/als er iets verandert omdat mijn lijf het dus echt niet lekker trekt en ze best een beetje bezorgd zijn voor een vroeggeboorte. Gelukkig is het wel een goed teken dat ik niet méér harde buiken heb gekregen, houdt ergens bij 10-12 per dag op :').

Die harde buiken heb ik ook altijd zoveel. Maar hebben ze dan verder nog meer aanleiding om aan een vroeggeboorte te denken? Jij was iets verder als mij toch?

Goldie

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-23 10:03

@daffie: die hebben ze meteen erbij gezet op m'n pas waarmee je kleding uit de automaat kan halen dus heb ze gistermiddag na m'n dienst vast opgehaald. Prima systeem zo, je gooit het daarna in een soort bak en die registreert dat je het weer inlevert en dan komt het krediet er weer bij op je pasje en kan je schone kleding halen :)
Nou ik vind ook wel dat het mijn buik is en dat ik dus bepaal :Y)

Die glucosetest wordt volgens mij niet standaard gedaan, bij jullie wel dan?

@Taartje: wat leuk dat je dat zelf doet, ik moet het eigenlijk ook weer oppakken (kan het een beetje) maar weet gewoon niet waar ik de tijd en energie vandaan moet halen :=

Rebel_Jits

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-23 10:14

Hier ook regelmatig harde buiken, maar geen 10 per dag :oo Ik heb ze vooral op m'n werkdagen of als ik teveel thuis doe (meubels schuiven :o ). Echt een teken dat je beter niet de held uithangt en hulp vraagt.
Ook bij veel wandelen krijg ik soms harde buiken, maar zo'n buikband helpt al enorm. Wij zijn in de week een dagje A'dam geweest en toen heb ik 's middags een paar uur zo'n band om gedaan. Een zaligheid :')

Geen idee of de glucosetest standaard is? Ik moest een uur wachten. Mocht die niet goed zijn, is er ook een variant waarbij je nuchter drie uur moet wachten. Ik vond de smaak best meevallen, gewoon mierzoete suikersiroop met citroen smaak. Niet nadenken en atten O:)
So far so good, nog geen telefoon *\o/*
Edit: even online gespiekt en de uitslag is goed *\%/*

_Juudith

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-23 10:25

De glucose test is in nl niet standaard. Alleen als je een verhoogd risico hebt. (Ik moest omdat mijn vader suiker ziekte heeft) ik moest nuchter prikken, drankje drinken 3 uur wachten (en niets eten en drinken) en dan weer prikken. (Dat was is 2021)

Fijn dat je uitslag goed is Rebel!

OO daffie vervelend hè als ze zo dwars liggen. Ik heb zo’n voorgevoel dat deze dat ook gaat doen (ons zoontje deed het extreem, men wat vervelend soms)

daffie1986

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-23 12:22

Goldie schreef:
Die glucosetest wordt volgens mij niet standaard gedaan, bij jullie wel dan?

Ja, hier in NZ standaard. Afhankelijk van de eerste waardes tijdens je eerste bloedtest bepalen ze welke test je krijgt. Een is die ik moet als "laag risico" groep en die van 3 uur en nuchter is voor de "verhoogde risico" groep. Geen idee eigenlijk of die dan allebij krijgen of alleen die nuchter afgenomen moet worden.

Uit de automaat, dat is wel handig dat je het dan idd meteen kunt ophalen.

Rebel_Jits schreef:
Hier ook regelmatig harde buiken....Echt een teken dat je beter niet de held uithangt en hulp vraagt.
Ik vond de smaak best meevallen, gewoon mierzoete suikersiroop met citroen smaak. Niet nadenken en atten O:)

Ja met nog een 2-jarige in de luiers valt het gewoon niet erg mee om niet te tillen of te hurken.
Ik drink en eet nagenoeg geen suiker, dus voor mij echt een verschrikking. Het is dan ook nog iets dikker hier dan gewoon drinken en lauw. Ik denk als het koud zou zijn dat ik er al iets minder moeite mee zou hebben. Alles moet altijd gloeiendheet of ijskoud zijn :')

Juudith, ja geeft toch een wat rare trek aan je buik. Kan het niet goed uitleggen, maar het is een apart gevoel.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-23 15:44

Wat ik bij de Joga geleerd had was dat tillen en bukken en alles wat met spieren rondom de buik te maken heeft je beter zoveel mogelijk kunt vermijden. De buikspieren gaan opzij en gaan moeilijk weer terug als dat te veel getraind/belast wordt gedurende zwangerschap waardoor je na de zwangerschap een minder mooie buik over kunt houden.

Daarom rol ik uit bed :D

De spieren na mijn vorige zwangerschap waren weer snel terug op zijn plaats.

Ook tegen straille smeer ik de buik.

Hopelijk kom ik er deze zwangerschap weer zo goed vanaf.

Hebben jullie nog foefjes/tips mee gekregen?

Goldie

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-23 17:56

Ja dat smeren op je buik onzin is, want striae komt van binnenuit :P

Ik heb me aangemeld voor een sportklasje voor zwangeren bij een fysio :)

daffie1986

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-23 02:32

Evamarie schreef:
Hebben jullie nog foefjes/tips mee gekregen?

Zoveel onzin al voorbij horen komen. Maar recent wel weer ergens een nieuwe gelezen waarvan ik me afvraag of het waar is. Dat als de placenta in je rug vast zit je (meer kans op) rugweeën krijgt/hebt en als de placenta voor zit juist in de buik. Bij mij klopt dat wel een beetje, dochter was achterliggende placenta en rug- en beenweeën zoon voorliggende en idd buikweeën. Wat was jullie ervaring?

Saskia89

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-23 08:03

Mijn placenta lag achter en had alleen persweeën. Zeer benieuwd hoe het dit keer zal gaan. Kan haast alleen maar tegenvallen :')

Fijn van de goede test Rebel!

Rebecca, jouw zwangerschap gaat niet echt over rozen hè :(:) Zijn de harde buiken echt van het teveel doen of zijn ze sowieso moeilijk te voorkomen?

Ik vind weinig tillen en bukken praktisch niet te doen met een kleine in huis. Als papa thuis is laat ik hem zoveel mogelijk tillen, maar ik ben ook vaak alleen met m’n zoontje. En laten we zeggen dat we het niet altijd met elkaar eens zijn en ik een opstandig object moet verplaatsen :Y) . Hij maakt ook dagelijks een zooitje van de woonkamer met z’n speelgoed. Dat ruimt zichzelf helaas ook niet thuis haha.

Donderdag heb ik m’n knie verdraaid. Dat is voor mij niet ongebruikelijk, maar dit keer was het erg pijnlijk. Zelfs stilzitten was uiterst onprettig. Om het maar niet over de nacht te hebben. Het lijkt gelukkig weer iets beter te gaan, want heb hier zo geen tijd voor. Maandag gaan we een weekje op vakantie en heb weinig zin om daar alleen op de bank te zitten :+

Taartje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-23 14:16

Citaat:
- Saskia89 - 14 september - jongen
- x_Rebecca - 23 september - jongen
- JustOneBite - 23 september - meisje
- Bloem24 - 25 september - jongen
- daffie1986 - 27 september - verassing
- Gowlan - 5 oktober - meisje
- Rebel_Jits - 6 oktober - jongen
- haasje20 - 7 oktober - nog onbekend
- Ilse_123 - 15 oktober - nog onbekend
- SennaS - 27 oktober - meisje
- Lisitano - 4 november - meisje
- Claudiadvx - 7 November - Meisje
- _Juudith - 11 november - Meisje
- Primavera - 14 november - jongen
- Sylviej - 22 november - nog onbekend
- Lienepien95 - 24 november - jongen
- Larisske - 25 november - nog onbekend
- linn1502 - 25 november - nog onbekend
- Melewel94 - 26 november - jongen
- Maaike - volgens eigen berekening 30 november
- Evamarie -30 november - blijft tot dan onbekend
- Floortje88 - 1 december - Jongen
- Taartje - 9 december - geslacht bekend, blijft geheim voor anderen.
- MaTuMi - 9 december - nog onbekend
- Goldie - 14 december - blijft tot dan onbekend
- Kiichi - 15 december - nog onbekend
- Amillion - 31 december - nog onbekend
- Samir - 1 januari - (blijft tot dan) onbekend

Wij hebben vandaag een pret geslachtsecho gedaan.
We weten nu wat we gaan krijgen!
Moest het wel even verwerken hoor haha.
Besloten dat we het wel voor ons tweetjes houden.

x_Rebecca

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-23 20:13

@ daffie, heel herkenbaar hoor, dat het eigenlijk niet te doen is om niet/weinig te tillen of te hurken. Mijn dochtertje is nu 20 maanden en zit volle bak in de peuterpubertijd :'). Naast dat ze sowieso gewoon nog veel geholpen moet worden moet ik d'r ook regelmatig in een soort ninja-houdgreep pakken omdat zij een andere mening heeft dan ik en ze dus écht niet van plan is om de kant op te gaan waar ik naartoe wil.

De bezorgdheid om de vroeggeboorte is met name omdat de harde buiken bij mij redelijk regelmatig komen (ook zomaar als ik op de bank lig te rusten) en soms ook behoorlijk pijnlijk zijn, dus in hoeverre het echt harde buiken zijn en niet toch voorweeën is even de vraag.

Oei, Saskia, wat vervelend van je knie! Hopelijk kun je snel alles weer. Waar ga jij naar toe op vakantie?

Taartje, wat leuk dat je het geslacht nu weet! Helemaal niet gek hoor, om echt even te moeten wennen aan het geslacht en het een beetje te moeten verwerken. Komt uiteindelijk allemaal goed! :)

_Juudith

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-23 22:08

Oooo wat leuk taartje! Knap dat jullie het voor jullie kunnen houden (ik zou dat echt niet kunnen, iedereen ziet t dan al aan m’n smoel haha)

Heeeeel herkenbaar dat niet tillen en een kind dat in een peuterpubertijd zit whahaha.

Gowlan

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-23 04:54

Ah wat leuk al die reveals en geslachten die bekend zijn :D

Hier ga ik ook de suikertest doen (mijn BMI was iets verhoogd dus het was een vrijblijvend advies, maar laten we het maar doen). Doe het vandeweek wel even. Ik moet vanwege mijn rhesus factor ook binnenkort weer bloed laten prikken (C negatief).
Verder ben ik alweer 25+3 vandaag, de tijd vliegt voorbij. Ik merk dat dit heel anders is en ik er totaal niet zo mee bezig ben als mijn andere zwangerschap.
Ik denk dat het komt omdat ik nogal wat stress en druk ervaar, omtrent werk wat me nu helaas ook gewoon echt niet meer lukt vanwege opnieuw zodanig hevige bekkenklachten (ik werk in de zorg). Ik kom ook op vrije dagen met pijn mijn bed uit ‘s morgens en ik ga met pijn er weer in, het is echt best wel afzien. Verder voel ik mij steeds vermoeider dan ooit.

En verder ervaar ik ook heel veel stress omtrent ons kleine mannetje, hij is over een week een jaar oud maar is sinds september echt alsmaar ziek met de nodige ontstekingen en antibiotica kuren ook. En in deze periode waarin je beterschap verwacht ivm ouder worden en beter weer, is hij alleen maar vaker ziek..
Hij wordt binnen 6 weken geopereerd en krijgt sowieso trommelvliesbuisjes, maar er gaat door de huisarts toch nog even overlegd worden of zijn amandelen niet toch meegenomen kunnen worden (dat wilde ze aanvankelijk niet doen omdat ze hem eigenlijk nog wat klein vind ervoor).
Verder hebben we in juli een afspraak bij de kinderarts ook, de huisarts gaat hier echter ook maandag mee overleggen omdat het gewoon de spuigaten uitloopt. Aangezien er dit weekend wederom een nieuwe koortsperiode aangebroken is (20e periode sinds november, verkoudheidjes etc niet meegerekend) ga ik toch even maandag ochtend overleggen of we niet gewoon zijn bloed uitgebreid kunnen nakijken. Ik wil gewoon zeker weten dat hij geen verstoord afweersysteem heeft en misschien niet voor de hand liggend, maar eigenlijk wil ik ook zijn urine gewoon nagekeken hebben.

Ik moet zeggen dat het mij ook totaal opbreekt om hem zo te zien en er gewoon niks aan of mee te kunnen doen, de huisarts weet dit ook.
Ook zij maakt zich zorgen en gaf vrijdag aan dat ze hem er echt heel slecht uit vond zien (hij heeft echt al een hele periode nu enorme wallen ook en hij eet en drinkt de laatste tijd behoorlijk slecht, terwijl hij dat eerst als een dijker deed). Hij is in de laatste paar maanden veranderd van een mannetje wat ondanks hij nagenoeg nooit fit was, nog altijd super gezellig was en veel lachte naar een mannetje dat echt constant oververmoeid is (ondanks hij nu eigenlijk goed slaapt), veel humeurig, verdrietig en ook zichtbaar slecht in zijn vel zit en bijna niet meer lacht zoals hij deed. ;(