Booster vaccinatie

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

laliz

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-21 21:55

DuoPenotti schreef:
in mei janssen gehad
Wil erg graag de booster want zo hoopvol klinkt het niet wat deze vaccinatie nog doet
Waarom worden Janssen en AZ mensen niet eerder uitgenodigd?

Net een artikel op Nu gelezen Het vaccin van Janssen is vier weken na de prik bij mensen van 50 tot en met 69 jaar voor 50 procent effectief tegen infectie met het virus. Na drie maanden is dat opgelopen tot ongeveer 75 procent, aldus het RIVM.. Misschien stelt dit wat gerust.

AstridJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-21 22:18

Relaxed schreef:
AstridJ schreef:
Mijn man kan waarschijnlijk niet meer de booster krijgen voordat zijn chemo start 27 december. :( Hij moet wachten tot hij aan de beurt is (1964) en dan een afspraak inplannen en dan gaan ze kijken of het wel samen kan met de chemokuur waar hij op dat moment mee bezig is. Hoe krom is dat zeg _-:( Of er moet dan toevallig toch ergens een plekje zijn vóór 27 december (en dan minstens 3 dagen van te voren ivm met de chemo). Ik vond de oncoloog er ook erg nonchalant over doen.

Maar heeft een vaccin voor de chemo wel zin? Ik ken iemand met borstkanker en zij kreeg juist na de chemo nog een 3e vaccinatie omdat de chemo waarschijnlijk haar 2e had vernietigd..

Dat zou ook nog kunnen inderdaad… mij lijkt dat de oncoloog dit wel zou moeten weten?

Anoniem

Re: Booster vaccinatie

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-21 22:18

Ja dat lijkt mij ook :j

Zebrastreep

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-21 22:21

Net een mail van een collega gezien pas halverwege januari... dan is mijn geboortejaar nog eerder zeg :')

Waardeloos de regering laat zorgmedewerkers nu risico lopen maar ook de cliënten

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-21 22:22

Zebrastreep schreef:
Net een mail van een collega gezien pas halverwege januari... dan is mijn geboortejaar nog eerder zeg :')

Waardeloos de regering laat zorgmedewerkers nu risico lopen maar ook de cliënten

Bizar.. Maar ondertussen ook gewoon voorkruipers op Bokt die eerder zijn :n waardeloos systeem :n

suffie

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-21 22:23

laliz schreef:
DuoPenotti schreef:
in mei janssen gehad
Wil erg graag de booster want zo hoopvol klinkt het niet wat deze vaccinatie nog doet
Waarom worden Janssen en AZ mensen niet eerder uitgenodigd?

Net een artikel op Nu gelezen Het vaccin van Janssen is vier weken na de prik bij mensen van 50 tot en met 69 jaar voor 50 procent effectief tegen infectie met het virus. Na drie maanden is dat opgelopen tot ongeveer 75 procent, aldus het RIVM.. Misschien stelt dit wat gerust.

Ik lees toch iets anders en baal hiervan ook echt, met nog steeds al die snotterende kinderen om mij heen....

https://www.rtlnieuws.nl/nieuws/nederla ... issel-rivm

Zebrastreep

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-21 22:25

Relaxed schreef:
Zebrastreep schreef:

Bizar.. Maar ondertussen ook gewoon voorkruipers op Bokt die eerder zijn :n waardeloos systeem :n

Nou ja dat heb ik maar wat losgelaten gelukkig zijn al mijn cliënten al geboosterd dat scheelt echt al een hoop stress

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-21 22:25

Dat is idd fijn :j

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-21 22:30

Ik kon vandaag via mijn werkgever een afspraak maken voor de booster.
Dus ik heb een afspraak gemaakt voor 22 december.
Maar nu zie ik net, dat ik mijn 2e vaccin pas op 28 juni heb gehad.
Dus er zit net geen 6 maanden tussen.

Kan ik gewoon gaan of kan ik beter een nieuwe afspraak maken? Een week later?

Ibbel

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-21 22:30

Relaxed schreef:

Ik heb me er tot nu toe niet in willen mengen, maar ik heb het sterke vermoeden dat er dinsdagavond een paar uur (en misschien de hele nacht wel) een verkeerde versie van de software geupload is geweest. Een versie waarbij 6 maanden is vervangen door 3 maanden maar waarbij het vinkje 'tot en met geboortejaar 1961' even vergeten was.
Er zijn meerdere mensen die dinsdagavond laat geboortejaren later dan 1961 hebben kunnen invullen en een afspraak hebben kunnen maken en daarbij ook gewoon dachten dat dat helemaal klopte met wat de Jonge die avond tijdens de persconferentie gezegd heeft.

Tinus heeft ook helemaal niet beweerd een ander geboortjaar ingevuld te hebben, integendeel. Zij was alleen maar heel blij en heeft geluk gehad omdat ze continu aan het proberen was en het lukte opeens.

Ibbel

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-21 22:32

Electra63 schreef:

5,5 maand mag sowieso (ook in NL), wordt in andere landen ook gedaan, en die paar weken gaan voor de immuunresponse echt niet uitmaken. Gewoon gaan dus.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-21 22:33

Ibbel, ik geloof daar geen barst van want a) ze heeft dit kunstje eerder geflikt b) dan had ze dat wel gezegd c) op het moment dat zij dat plaatste heb ik het ook geprobeerd en werd meteen na geboortejaar 1971 afgebroken met 'u kunt online geen afspraak maken'

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-21 22:34

Electra, is veranderd naar drie maanden sinds dinsdagavond .

laliz

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-21 22:35

suffie schreef:
Ik lees toch iets anders en baal hiervan ook echt, met nog steeds al die snotterende kinderen om mij heen....

https://www.rtlnieuws.nl/nieuws/nederla ... issel-rivm

Oja, dat lees ik nu ook, maar onderaan in het grijze kader staat het stuk hier ook waar ik op doelde.

friezenfan2

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-21 22:37

Zebrastreep heeft je collega ook een afspraak kunnen maken. Nadat ik die code van de sms had ingevuld kwam ik op een scherm waar stond dat ze alle zorgmedewerkers tussen half december en half januari geboosterd hebben. Heb je het daar over?

Zebrastreep

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-21 22:44

friezenfan2 schreef:
Zebrastreep heeft je collega ook een afspraak kunnen maken. Nadat ik die code van de sms had ingevuld kwam ik op een scherm waar stond dat ze alle zorgmedewerkers tussen half december en half januari geboosterd hebben. Heb je het daar over?

Nee.. ook pas vanwege half januari krijgen we weer bericht

suffie

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-21 22:45

Relaxed schreef:
Ibbel, ik geloof daar geen barst van want a) ze heeft dit kunstje eerder geflikt b) dan had ze dat wel gezegd c) op het moment dat zij dat plaatste heb ik het ook geprobeerd en werd meteen na geboortejaar 1971 afgebroken met 'u kunt online geen afspraak maken'

Ik kon ook t/m 1971 zonder problemen een afspraak maken als ik wilde, dus ja het kon toen wel. Heb dat hier ook gemeld.

Ibbel

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-21 22:50

En ik kon geen afspraak maken toen de laatste vaccinatie nog 6 maanden geleden moest zijn omdat ik daar net nog een paar dagen voor zat terwijl hier de één na de ander met een laatste vaccinatie van minder dan 6 maanden dat wél kon. Dus tja, de software heeft nogal wat gaten, en dat de één iets wel lukt en de ander niet is gewoon een gegeven.

friezenfan2

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-21 22:51

Maar dan schiet die hele booster campagne toch nooit op

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-21 22:56

Het ergste is nog dat er blijkbaar nog veel 80 + zijn, zonder computer, brieven komen niet binnen en ze melden zich dan maar bij vaccinatie centra waar ze in veel gevallen weer weggestuurd worden, in en in triest. Laten ze Rouvoet er per direct uitschoppen een generaal tijdelijk aan het hoofd van de ggd zetten.

Zebrastreep

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-21 22:57

Het is gewoon in 1 woord WAARDELOOS

Ibbel

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-21 22:58

Stel gewoon 'inloopspreekuren' in voor ouderen. 's Morgens tussen 8 en 9 (net als het ouwelullenboodschappenuurtje vorig jaar) en 's avonds van 5 tot 6 of zo. Hopsa, klaar. Hoe moeilijk kan het zijn.

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-21 22:59

Ibbel schreef:
Electra63 schreef:

5,5 maand mag sowieso (ook in NL), wordt in andere landen ook gedaan, en die paar weken gaan voor de immuunresponse echt niet uitmaken. Gewoon gaan dus.

Dank je wel !

DiantaM

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-21 23:07

bigone schreef:
Het ergste is nog dat er blijkbaar nog veel 80 + zijn, zonder computer, brieven komen niet binnen en ze melden zich dan maar bij vaccinatie centra waar ze in veel gevallen weer weggestuurd worden, in en in triest. Laten ze Rouvoet er per direct uitschoppen een generaal tijdelijk aan het hoofd van de ggd zetten.

Klopt, zowel mijn ouders als schoonouders van 70+ hebben geen brieven gehad.

Vandaag bij de priklocatie waren er verschillende mensen die vroegen of ze als mantelzorger met mijn schoonmoeder mee naar binnen mochten in de hoop dat ze geprikt konden worden. Ze waren wanhopig.

Mizora

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-21 23:23

Aangezien de vaccinatielocaties op maximale snelheid draaien en er de komende weken meer locaties geopend worden, schiet het uiteindelijk toch wel op. Nee, de volgorde is niet altijd logisch. Het is vandaag eindelijk voor mijn oma (92) gelukt om gevaccineerd te worden, het lukte eerder gewoon niet om een afspraak te maken, maar daar zijn we weken mee bezig geweest.

Ik verwacht bij een heel aantal mensen in de zorg ook dat ze eerder op jaartal dan op zorgvoorrang aan de beurt zullen komen, zeker de oudere zorgmedewerkers. Hoewel ik snap dat er van hogerhand zo veel mogelijk jaartallen vrijgegeven worden, zou ik het liever zien dat het iets trager zou gebeuren, dan lukt het iedereen die aan de beurt is ook daadwerkelijk om een afspraak te maken. Dus ook de zorgmedewerkers.

Het gaat om 0.8 miljoen 80+'ers, 1.5 miljoen 70-80 en 1.9 miljoen 60-70 (90% van die leeftijdsgroepen, de rest heeft namelijk geen basisvaccinatie). Totaal dus er zijn nu 1.4 miljoen boosters geprikt, waarvan een klein deel (100.000?) bij risicogroepen niet-leeftijdsgebonden, en nog een 1.3 miljoen boosters komende week ingepland. Dat betekent dat nog 1.5 miljoen mensen van de nu benoemde jaren meer dan een week moeten wachten op de prik of zelfs nog aan het vechten zijn voor een afspraak.

Als ze nu al weer de volgende jaartallen open gooien, wordt het voor deze mensen nog weer lastiger. Ik heb nu al data voor januari voorbij zien komen omdat mensen dan pas een afspraak konden maken (en die moeten we helaas wegsturen). Geef eerst de huidige groep tijd om een afspraak te maken. De scheelt een hoop frustratie. Een paar dagen extra geeft een hoop ruimte/lucht en vertraagt niet/niet echt, doordat we toch wel volle bak draaien.

Vandaag voor het eerst in 4 dagen geen nieuw record. Gisteren gingen we iets over de 1500 prikken heen, vandaag zaten we tegen de 1500 prikken aan. Dat is nog steeds een 2e plaats op onze locatie qua prikken.

Ibbel schreef:
Stel gewoon 'inloopspreekuren' in voor ouderen. 's Morgens tussen 8 en 9 (net als het ouwelullenboodschappenuurtje vorig jaar) en 's avonds van 5 tot 6 of zo. Hopsa, klaar. Hoe moeilijk kan het zijn.

Je hebt echt geen flauw idee hoe moeilijk dat kan zijn. Zelfs op afspraak draaien we al volle bak en is de administratie (met 12 administratiebalies op 7 priklijnen en 5 incheckbalies) meestal de beperkende factor (we zijn aan het puzzelen of we er niet toch nog 3 extra administratiebalies bij kunnen passen). Inloop kost minimaal dubbel zoveel tijd als afspraak. Er worden al langere dagen gemaakt. Oorspronkelijk waren er plannen voor een extra lange opening maar daarvoor kon onvoldoende personeel gevonden worden. Er zijn gewoon niet genoeg mensen om alles te doen. We moeten een uur voor opening aanwezig zijn en zijn minimaal nog een half uur na ingang sluiten bezig, soms langer. Die tijd hebben we ook echt nodig op het moment.

Op afspraak maakt dus enorm uit qua capaciteit voor de priklocaties. En dan kan je wel zeggen: vanaf zo laat niet meer, maar dan krijg je enorme rijen die dan toch willen. Ze staan met afspraak al een half uur voor openen voor het hek.