Hardlopen, tips, tricks en ervaringen #5

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Sherivey

Re: Hardlopen, tips, tricks en ervaringen #5

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-12-21 16:17

SV, had ze op Insta gezien, maar ze blijven mooi :D

Moet even kijken of ik wel een kerstmuts heb :))

Kylan

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-21 17:55

Puera ik ga iets kerstigs zoeken, leuk idee <|-

Net nog even genoten van het laatste daglicht met een mooi rondje langs de Grift. Het was mooi buiten met de laatste zonnestralen over de Grebbeberg! Afbeelding

Faringo

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-21 17:58

Mooi rondje met een erg mooie foto Kylan.

Ik ga wel op zoek naar iets kerstigs, moet toch wel iets hebben....en nu ik dit typ...jaja ik weet wat ik heb, maar dat blijft nog even een verrassing.

foxy80

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-21 18:48

Kerstballen, kerstkaarten, iets met glitter en rood, alles kan! Ik maak er werk van, leuk idee Puera!

Anouska, welkom, ik heb de start2run afleveringen tot 5 km op mijn telefoon staan, heb je geen internet onderweg voor nodig. Ik kan ze delen via whatsapp.

Ik heb na de rampoefening van 36 min over 4 km een week niks gedaan en dan de voorlaatste start2run week erbij gepakt: 13 min lopen, 2 wandelen, 13 min lopen, 2 wandelen en 8 min lopen. Ging ok dus gisteren weer "gewoon" 4 km aan 1 stuk gelopen op 31'20" en daar was ik erg blij mee.
Morgen gaan we (afhankelijk van de tijd die ik heb en weer) ofwel interval training doen of 5 km lopen.

Ik heb me ingeschreven voor de Antwerp park Run op 23 januari voor de 10 km dus moet nu echt opbouwen. Hoop dat het doorgaat want vandaag weer overlegcomité en we horen nu al dat indoor activiteiten afgelast worden (gisteren en vandaag nog net naar bioscoop gerend, goed gegokt van ons!) - wedstrijden zonder publiek - tenten bij buitenactiviteit zoals kerstmarkt ook verboven. Fitness blijft gelukkig open voor manlief. Nog 2.5 week eer de scholen weer openen, hiep hoi...

BB80

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-21 19:33

@Anoeska27: Welkom! Leuk dat je samen met ons je gympen aantrekt! Er zijn veel tips gegeven - heb je iets kunnen vinden wat bij je past?

@Duke: gefeliciteerd met je diploma! Niks leukers dan anderen enthousiasmeren over jouw favoriete hobby: hardlopen! Je trainingen klinken effectief en gezellig. Zijn deze op een atletiek baan of op een ander verzamelpunt, zonder club(gebouw)?

@Troi: Week 4 alweer! Knap en zeker met dit weer een uitdaging om in je ritme te blijven. Wordt steeds leuker hè?

@Faringo: wandelen voor herstel! Sterkte en even pas op de plaats… jammer. Sfeerplaatje maakt het hopelijk een beetje goed. Ziet er prachtig uit!

@SV: baas boven baas want phoe- dit hebben wij niet in de polder hoor! Jullie met dat ijshaar… ben gewoon jaloers!
En dan lees ik 8 en daarna nog 10!?!? Holy Moly - bedenk je dat tijdens het lopen als het lekker gaat of maak je van te voren altijd een plan!?
Je maakt aardig wat uurtjes in de buitenlucht en op je gympen! 6 paar verdien jij gewoon! :D

@Puera: Wat een leuk idee! Komt goed want ik heb geen kerstmuts in huis dus ik dacht daar kom ik mee weg…
Maar later schreef je “een gewei mag ook” en toen dacht ik dat niet meer…
Hahaha…wordt vervolgd #metbalkjevoormijnogen :Y)

@Kylan: dat lijkt meer op mijn landschap in de polder! Erg mooi was het hè?
Ik heb ik mijn pauze gewandeld en na mijn werk 6 km gedaan over de dijk bij ons.
Brr… koud nog hoor!

@Foxy: op naar de 10 km! Hopelijk kan het doorgaan. Ga je alleen?

Afbeelding

Hele pagina, pardon!! Maar jullie gaan zó snel in dit topic!

Faringo

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-21 19:55

Jij hebt ook nog een mooi sfeerplaatje BB80. Lekker rondje zo met ondergaande zonnetje. Knappe bijleespost ook!

Supervixen

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-21 21:26

Lekker rondje BB80!
Ik had dit van tevoren bedacht, mijn trailvriendin die meeliep kan niet zo snel en niet zo ver. Zij is ook nog herstellende van covid. Ik heb me aan haar aangepast. Ze had me wat gpx routes gestuurd, zij wilde 8 en toen zat er nog een gpx route bij van 10, dus vandaar.
Als ik ga trailen heb ik altijd wel in mijn hoofd hoeveel ik ongeveer ga. Dan pas ik het vaak nog wat aan tijdens het lopen. Als ik maandag nog een marathon wil lopen, moet ik nu wat afbouwen. Vandaar ook geen 20+km vandaag.

Foxy80 mooi doel, nu heel hard duimen dat het doorgaat!

BB80

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-21 22:04

GPX...Gpx?! Wat is dat dan? Amateur2.0 raadpleegd Google en verdwaald al een half uur in de leukste uitgestippelde routes per provincie op internet. Op afstand gesorteerd ook nog! Handig zeg! :o?

Maar je moet wel zelf “sturen” toch? Ik zou de eerste hardloper zijn die de uitgang niet kan vinden of het presteert 2x hetzelfde rondje te rennen! Hahaha... Oh en daar thuis pas achter komen door runkeeper! _O-

Kylan

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-21 23:08

Hopelijk kan je 10km doorgaan foxy!

BB80 mooi plaatje! Heerlijk om zo toch nog ff het weinige daglicht dat er is in deze dagen mee te pakken.

Gpx is super handig, dan kun je bijna niet meer verdwalen :D ik gebruik soms de wormnav app op mijn horloge, die geeft dan gewoon een pijltje op een lijn aan die je moet volgen. Maar zijn ook wel meer geavanceerde opties te vinden die echt alle paadjes laten zien. In vreemde omgeving vind ik het wel fijn en je komt nog eens mooie nieuwe routes tegen.

Supervixen

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-21 23:08

Je kunt een gpx bestand via je telefoon naar je sporthorloge sturen en dan geeft je horloge de route aan.
Tot een bepaald aantal punten geeft hij ook aan over hoeveel meter je links of rechts af moet slaan.
Als je per ongeluk verkeerd loopt, geeft hij een koersfout aan en weet je dat je fout zit.
Je wordt er steeds handiger in als je het vaak doet.
Zo loop ik vaak nieuwe routes.

Van een route die ik zelf loop kan ik ook weer een gpx maken en met anderen delen als ik dat zou willen.

Lien_

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-21 10:08

Wat een mooie foto's weer <3

Lekker rondje, BB80! Wat lijkt het rustig daar op de weg!

foxy, hopelijk kan de 10km doorgaan

Kylan ook al zo'n mooi plaatje :j Fijn dat je nieuwe schoenen hebt kunnen passen ondanks de lockdown!

Puera, super leuk idee! Ik doe mee {:)

Supervixen, wat een prachtige foto's! Mooi zo'n bevroren natuurgebied. Wat een afstand ook weer

Goed bezig hoor troi. Gewoon lekker doorgaan, daar mag je trots op zijn :j

Faringo, fijn dat een oorzaak gevonden is. Hopelijk kun je snel weer lekker lopen :)

En welkom Anoeska!

Beetje bijgelezen, jullie gaan zo hard! Ik heb vrijdag mijn proefschrift ingeleverd *\o/* Dus nu lekker vrij. Zaterdagochtend m'n boostervaccinatie gehaald, en de rest van het weekend heb ik niets gedaan vanwege de bijwerkingen :') Dinsdag ben ik weer naar Nederland gekomen om kerst met m'n familie door te brengen, wat best dubbel voelt met de lockdown := enfin, gisteren eindelijk weer gelopen sinds vrijdag, een rustige 15k. Was lekker, wel heel koud :brr: mijn schuld, meeste hardloopkleding is in Frankrijk achtergebleven

Afbeelding

Sherivey

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-12-21 11:02

Lien, goed bezig :D
Fijn dat je proefschrift infeleverd is :j

Ik ben weer bij de fysio geweest.
Heel simpel gezegd, ik moet opnieuw leren lopen. En mijn onderbuik en billen leren gebruiken.

Dus voor nu oefeningen mee gekregen om die spieren te trainen. En geleerd om met een juiste houding te wandelen.
Met een beetje mazzel, als ik de oefeningen komende week goed doe, mag ik volgende week beginnen met loopscholing :D

Supervixen

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-21 12:51

Dat geeft hoop! Ik duim dat je snel weer kunt beginnen.

Duke

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-21 18:05

Jeetje wat een prachtige foto's weer SV! Ik ben verder totaal niet jaloers ofzo... :o

@Kylan: Lekker nieuwe schoenen! Altijd leuk! Veel kilometers loopplezier gewenst! Ook een mooie foto trouwens!

@Puera: Leuk idee van die Bokt Christmas Event! En voor wie geen Kerstmuts heeft: kwestie van even erin photoshoppen? Ik wil 2e Kerstdag een kort loopje doen voor de (afhaal)brunch. Zal proberen eraan te denken! Heb nog een grappige kerstsportegging.

@Foxy80: Bij jullie dreigen ook strengere maatregelen begreep ik al. Ik vrees dat hardloopwedstrijden voorlopig niet gehouden gaan worden. -O-

BB80 schreef:
@Duke: gefeliciteerd met je diploma! Niks leukers dan anderen enthousiasmeren over jouw favoriete hobby: hardlopen! Je trainingen klinken effectief en gezellig. Zijn deze op een atletiek baan of op een ander verzamelpunt, zonder club(gebouw)?

Ik geef zelf nog geen echt training, maar 'oefen' op onze eigen groep en nu met de strengere regels oefen ik op ons eigen damesclubje. Normaal trainen we met circa 30 man op de baan van onze atletiekvereniging (waar we met ons hele gezin sporten: kids bij de junioren atletiek en mijn man en ik bij de senioren hardloopgroep). Ik wil voorlopig ondersteunen bij onze eigen groep, maar mijn ambitie is wel om zelf voor een groep te gaan staan. Een start to run groep, oftewel C25K. Dat lijkt me ook overzichtelijk.
Ook leuke foto van jouw loopje!

@SV: heb jij toevallig nog een leuke GPX-route voor een circa 15 km trail in de natuur? Ik weet niet van welke gebieden jij ze hebt, maar ik wil aankomende week zo'n trail lopen ergens op de Utrechtse Heuvelrug of daar in de buurt.

@Lien: Wauw 15 km in zo'n tempo! Wat lekker! En jij bent dus al geboosterd!

Nou, dan zijn mijn foto's niet eens zo spectaculair... en ik was al blij dat ik nu ook eindelijk overdag mocht buitenspelen. Dinsdag en woensdag was het mooier buiten, vandaag wat grauwer en veel rijp was al weg, maar alsnog wel genoten.
Afbeelding

En ik zit weer op de 20 km. Ik wil graag op conditie zijn voor een HM, mocht die georganiseerd worden ooit, weer, als het kan en mag, dan wil ik er klaar voor zijn. Plan was 19 km, maar ik was nog niet thuis en voelde goed, dus uiteindelijk nog kleine rondjes in het park hier in de buurt gelopen om toch de 20 vol te maken. Herkenbaar? O:)
Afbeelding
Niet de snelheden die ik hier voorbij zie komen, maar mijn duurlooptempo ligt wat lager, plus dat ik expres op een langzamer tempo wilde lopen. Bovendien moest ik de bevroren bruggetjes wandelend over. :o

Memuska

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-21 18:12

Jeetje wat gaan jullie hard!
Lopend én in 't topic :+

Mooie foto's weer SV! Dat zijn we ook van je gewend natuurlijk :D

Leuk dat je die schoenen thuis kan passen Kylan!

Foxy, die heb ik ook overwogen maar ik ga 'm toch maar overslaan owv de organisatie. Hopelijk kan hij wel gewoon doorgaan.

Lien, wat leuk dat je proefschrift binnen is! Waar gaat het over?

Dilan: jij weet wel wat doen dus! Succes er mee, gaat helemaal goed komen!

Duke: ik loop ook vaak tot een mooi nummertje hoor. In jouw geval had ik wsn naar 21.1 doorgelopen. :D

Ik moest er gisteren 9, ging echt niet fijn, wsn omdat ik pas in de late namiddag ging ipv 's morgens (durfde niet wegens ijs en schrik op m'n neus te gaan). Weet je wat er gebeurde toen ik bijna thuis was? Juist, ik struikelde over een steen en ging alsnog op m'n neus. Op EXACT hetzelfde plekje als waar ik eerder dit jaar m'n enkel brak. Nu wel heel gebleven hoor.

Ik ben trouwens zwaar allergisch aan alles met kerst behalve kerstomaat dus die kelk laat ik even aan mij voorbij gaan. :+

Supervixen

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-21 18:24

Duke ik heb ze niet van de Utrechtse heuvelrug, maar kijk eens op afstandmeten.nl, daar haal ik vaak gpx routes vanaf. Superhandig.

Memuska ik hou ook niet van kerst. Echt 0,0 kerstversiering hier in huis. Ik doe wel een kerstbrunch met mijn zusje en ouders 2e kerstdag.
Gelukkig heb je je enkel niet opnieuw bezeerd!

Sherivey

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-12-21 18:41

Duke, flinke afstand :j

Memuska, aii, gelukkig dit keer niks stuk :=
Ik ben ook geen held wat betreft ijs op straat. Zowel met lopen als met de auto niet.

Ik heb niet heel veel met kerst.
Heb dan wel met vriendinnen ieder jaar tussen Sinterklaar en Kerst dat we gourmetten (gisteren gedaan) en heb wel wat kerstversiering thuis.

Zaterdag komen mijn schoonouders hier eten en zondag gaan we naar schoonfamilie in Friesland.

Maar ik heb dan niet dat ik al maanden naar kerst uit kijk ofzo en vind die hysterie die er normaalgesproken rond deze tijd in de winkels is maar niks :')

Memuska

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-21 18:49

't Is door ijs / sneeuw dat ik ooit een loopband kocht. Die staat nu omwille van nogal grote verbouwingen weg achter de meubels dus nu moet ik wel naar buiten (of de sportschool), dus nu ga ik maar wat later hé.

Morgen moet ik eigenlijk 13 maar ben toch best stijf aan 't worden. Dadelijk maar even de sauna in en dan zien we morgenvroeg wel. Ofwel gaat het en dan vertrek ik voor een rondje van 8 waarna ik een vriendin oppik voor de laatste 5, ofwel gaat het niet goed en dan loop ik de 5 met de vriendin en de 13 op zaterdag, ofwel gaat het helemaal niet en fiets ik met de vriendin mee. Plan A, B én C.

Ik heb niks kerstversiering, ik open niet eens kerstkaarten. Ik heb echt een afkeer :+

Duke

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-21 18:51

Hier wel een kerst versierd huis en drukke agenda met de families (proberen beetje coronaproof te doen wel). Kerstdiner met de kids maken op kerstavond, 1e kerstdag bij kampvuur buiten hapjes en borrel met schoonfamilie, daarna borrelen en hapjes met mijn familie en 2e kerstdag afhaalbrunch met schoonmoeder. Het is niet dat ik al maanden er naar uitkijk, maar ik vind het wel een gezellige tijd en mijn meiden zijn er wel druk mee dus dat verhoogd wel de kerstspirit.

Sherivey

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-12-21 19:05

Ik vind het ook wel gezellig, maar niet per se omdat het kerst is.
Maar gewoon bij familie/vrienden langs en/of samen eten vind ik ook hartstikke gezellig.

Vind alle kerstchocolade dan wel weer dikke prima :))

Al valt het dit jaar nog mee met de winterkilo's :+
Weeg normaal altijd rond de 60 kg, maar zodra er Sinterklaas- en Kerstsnoep in de winkels komen, sluipt naar nog wel eens 1 á 2 kg bij.

Zit nu rond de 59 kg, dus kan nog even dooreten :')

Kylan

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-21 19:32

Lien gefeliciteerd met inleveren van je proefschrift!

Dilan goed nieuws, hopelijk kun je snel weer lekker lopen.

Duke wat een afstand! Goed bezig, heel herkenbaar ook om tot een mooie afstand door te lopen. En leuk dat jullie met het hele gezin actief zijn bij de vereniging :)

Oohjee memuska! Gelukkig dit keer wel heel gebleven, die stoeptegel is wel erg gemeen, doe je zo voorzichtig...

Kerst hysterie hou ik ook niet van, ik heb dit jaar ook geen decoratie in huis. Meestal heb ik wel een boom, maar het kwam er dit jaar niet van. Het luxe en lekker eten daarentegen vind ik wel erg leuk :o
Wij gaan morgen bij mijn ouders eten (kerstmenu afhalen bij een restaurant) en tweede kerstdag bij de schoonfamilie gourmetten. Eerste kerstdag zijn we lekker samen thuis en heb ik ook wat lekker eten in huis gehaald. Dus ook maar wat lopen de komende dagen.

Ohja, ik zag ineens op de site van Nike dat de epic luxe trail broek flink afgeprijsd was, dus mezelf nog een kerst cadeautje gedaan {:)

Sherivey

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-12-21 19:44

Extra kerstcadeautjes zijn nooit vervelend :D

Ik heb voornamelijk zin om met mijn schema aan de slag te gaan de komende week.
Kan niet wachten tot ik weer kan/mag lopen

gaucho

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-21 19:50

Vind ik echt een fijne broek die Epic luxe trail, misschien nog wel fijner dan Fusion.

Hier net 7 km gedaan net voor het ging regenen. Gisteren flink krachttraining, dat was goed te voelen in de hamstrings en de billen, dus liep eigenlijk pas na 4 kilometer echt lekker. Wel na het inlopen 6 kilometer op 5:30 / km kunnen lopen en dat is voor mij wel echt snel op deze afstand.

Ik ga even speuren Duke, ik ga zelf bij 's Graveland maar dat is voor jou beetje verkeerde kant van de heuvelrug.

https://www.komoot.nl/tour/528489248?ref=atd ff kijken of dit zo lukt

BB80

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-21 20:39

Eindejaarsuitkering + Nike.com = schoenen! {:) [&] #oops
Schuld van Kylan daardoor ging ik bij Nike kijken... hahaha #bedankt

Die kerstgekte, ook niks voor mij. Wat een drukke bij AH vanmorgen al, blij als het maandag is en alles weer voorbij is...#kerstbarbaar

@Duke wat een sportieve familie zijn jullie! Leuk zeg en wat een wassen zullen jullie draaien met al dat sportspul!

Benieuwd naar alle routes en bijbehorende plaatjes van dit weekend! Ik lees leuke voornemens en ook ik wil voor morgen op zoek naar een leuke plek voor een rondje.
Hopelijk zijn de weervoorspellingen oké en kan iedereen Puera’s verzoek opvolgen :+ :Y) #hint

Succes met je nieuwe schema Dilan, je klinkt vastberaden!

Supervixen

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-21 21:09

Ik keek ook bij nike, jammer dat alleen de blauwe in de aanbieding is.
Het lijkt maandag marathonweer te worden :P
Morgen eerst nog een korte trail denk ik.