Laten jullie je wel of niet vaccineren?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Elin_

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-21 13:00

bigone schreef:
Elin, succes morgen. Elke coronadode of ernstig zieke is er gewoon eentje teveel. Of dat door Corona of door vaccinatie komt. Maar door vaccineren zullen de meeste levens gespaard blijven en ook reguliere zorg weer op peil komen.

Bedankt! Ik sluit me volledig bij je aan.

Poekkie

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-21 13:01

Ibbel schreef:
Iedereen mag zelf bepalen dat-ie liever een groter risico op Covid krijgen loopt dan zich te laten vaccineren. Maar het argument om niet te vaccineren mag en kan nooit zijn dat het risico op ernstige bijwerkingen of overlijden groter is bij vaccinatie dan bij de ziekte. Want dat is onwaar. En heel heel simpel, dan was het vaccin écht niet goedgekeurd.

Maar even hypothetisch en om het uit de vaxx/anti-vaxx sfeer te halen:
Welk besluit neem je als je een zware hernia zou krijgen? Opereren of niet?
Met het risico dat je overlijdt door de narcose, of het risico dat je een dwarslaesie krijgt door die hernia en in een rolstoel belandt?
Vergelijkbare risico's, denk ik. Klein risico op dwarslaesie en een nog kleiner risico op overlijden door narcose, plus een risico dat ook de operatie die dwarslaesie oplevert.

Ik zou heel graag willen dat die eerste zin klopte. Helaas maken ze dat recht op zelfbeschikking wel heel moeilijk tegenwoordig.

Ik ben iemand die liever corona krijgt dan een vaccin neemt, maar zou mij bij die hernia wel laten opereren. Gewoon omdat een hernia echt wel een serieus iets is en dat voor mij absoluut te vermijden valt. Net als vaccins voor tetanus, hepatitis, …: ik ent me zonder enige twijfel in. Maar niet voor dit vaccin. Imo is corona niet iets waar ik erg ziek van zou zijn. (Nee, absoluut geen behoefte aan de statistiekrommel, doe geen moeite voor mij).

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-21 13:03

Elin, ik begrijp je reactie niet. Zal wel aan mij liggen.
Ik ben juist erg pro-keuze en stoppen met dat gepredik over en weer.
Een ieder maakt een bepaalde risicoafweging.

Toen mijn man een keer een vrouw in zijn spreekuur had met een tumor en tevens zwanger moest hij ook 3x slikken toen de vrouw zei: ik ga er niets aan doen aan die tumor, als het mijn tijd is is het mijn tijd.
Haar partner was duidelijk niet blij met die keuze.

Als zelf vader zijnde zag mijn man het doemscenario voor zich waarbij uiteindelijk het kind gehaald wordt bij een vrouw die aan het sterven is en het de vader moet overhandigen die op het punt staat zijn vrouw te verliezen die de keuze gemaakt heeft om te sterven.
Vreselijk. Maar haar leven.

Ik ben juist ook enorm geschrokken van de Italiaanse student die thuis dood gevallen is na zijn vaccin en de overleden bbc reportster die mijn leeftijd nog niet gehaald had door AZ.
Ook het verhaal van de gondel die neergestort is, is voor mij enorm wrang. Die familie was uit Israel, helemaal veilig op reis danzij hun vaccin en dan gebeurd zoiets. Het maakt mij juist nog bewuster hoe breekbaar het leven is.

Mijn beste vriendin is zwanger en niet ingeent. Natuurlijk hou ik mijn hart vast dat alles goedgaat. Maar het is niet aan mij, niet mijn lijf, niet mijn kind.

Kinke

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-21 13:04

Elin_ schreef:
Ik wil de mensen die niet meer kunnen spreken hierom meer een stem geven. Dan hoeft men niet ineens bang te zijn dat je doodgaat van het vaccin. Ik waarschuw ook niemand het vaccin niet te nemen hierdoor, maar wel dat "jullie" moeten stoppen met het niet benoemen of na het benoemen direct overgaan tot de minimale cijfers. Wat is er zo moeilijk aan het wel te benoemen? Ik lees bij zo weinig mensen hier uberhaupt begrip. En als het er al is, is het alleen in quotes op mijn berichten dat het wel erg is MAAAAAR. (Komt de maar weer).

Edit: ik was / ben een twijfelaar, maar zeker niet over de streep getrokken door de gehele pro pleidooien hierzo, dus mocht dat je doel zijn dan weet dat het averechts werkt tot niet werkt. Het neemt de twijfel niet af namelijk. En aan het aantal pbs in mijn inbox van twijfelaars te zien, helpt het bij meerdere niet. Dus weet dat je je doel totaal voorbijschiet door zo verhit aan te vallen, zonder oprecht te luisteren. Iets met roeptoeteren inmiddels :+

Iedere dode is erg, of dat door een ziekte komt of door een vaccinatie. Er is niemand hier die zegt dat het dan minder erg is.
Maar aangezien dit topic gaat over wel of niet vaccineren is het logisch dat de cijfers vergeleken worden.
Jij neemt dan dus aan dat anderen geen begrip hebben omdat ze niet zo reageren als jij wilt.
Bij het besluit om wel of niet te vaccineren hoort een stuk kansberekening, that's it.

Dat stukje over dat pro pleidooien averechts werken is wat mij betreft echt dom. Om je hakken in het zand te zetten als iemand zegt dat vaccineren verstandiger is. Maar goed, dat vind ik sowieso altijd bij mensen die zeggen dat ze iets niet gaan doen omdat een ander zegt dat het een goed idee is om het wel te doen.

Elin_

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-21 13:07

Sizzle schreef:
Elin, ik begrijp je reactie niet. Zal wel aan mij liggen.
Ik ben juist erg pro-keuze en stoppen met dat gepredik over en weer.
Een ieder maakt een bepaalde risicoafweging.

Toen mijn man een keer een vrouw in zijn spreekuur had met een tumor en tevens zwanger moest hij ook 3x slikken toen de vrouw zei: ik ga er niets aan doen aan die tumor, als het mijn tijd is is het mijn tijd.
Haar partner was duidelijk niet blij met die keuze.

Als zelf vader zijnde zag mijn man het doemscenario voor zich waarbij uiteindelijk het kind gehaald wordt bij een vrouw die aan het sterven is en het de vader moet overhandigen die op het punt staat zijn vrouw te verliezen die de keuze gemaakt heeft om te sterven.
Vreselijk. Maar haar leven.

Ik ben juist ook enorm geschrokken van de Italiaanse student die thuis dood gevallen is na zijn vaccin en de overleden bbc reportster die mijn leeftijd nog niet gehaald had door AZ.
Ook het verhaal van de gondel die neergestort is, is voor mij enorm wrang. Die familie was uit Israel, helemaal veilig op reis danzij hun vaccin en dan gebeurd zoiets. Het maakt mij juist nog bewuster hoe breekbaar het leven is.

Mijn beste vriendin is zwanger en niet ingeent. Natuurlijk hou ik mijn hart vast dat alles goedgaat. Maar het is niet aan mij, niet mijn lijf, niet mijn kind.

Wat begrijp je niet? :) Ik licht het graag toe.

Wat een heftige verhalen overigens.

Mungbean

Re: Laten jullie je wel of niet vaccineren?

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-21 13:07

Waarom ik me niet ingelezen zou hebben.

Elin_

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-21 13:10

Sizzle schreef:
Waarom ik me niet ingelezen zou hebben.

Ik heb het geloof ik enkel gehad over het goed lezen van mijn berichten. Dus geen andere informatie eruit proberen te halen dan erin staat. Doel je daarop? Of quote je misschien de verkeerde? :)

anjali

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-21 13:29

Ibbel schreef:
Iedereen mag zelf bepalen dat-ie liever een groter risico op Covid krijgen loopt dan zich te laten vaccineren. Maar het argument om niet te vaccineren mag en kan nooit zijn dat het risico op ernstige bijwerkingen of overlijden groter is bij vaccinatie dan bij de ziekte. Want dat is onwaar. En heel heel simpel, dan was het vaccin écht niet goedgekeurd.

Maar even hypothetisch en om het uit de vaxx/anti-vaxx sfeer te halen:
Welk besluit neem je als je een zware hernia zou krijgen? Opereren of niet?
Met het risico dat je overlijdt door de narcose, of het risico dat je een dwarslaesie krijgt door die hernia en in een rolstoel belandt?
Vergelijkbare risico's, denk ik. Klein risico op dwarslaesie en een nog kleiner risico op overlijden door narcose, plus een risico dat ook de operatie die dwarslaesie oplevert.

Ik vind dat iets heel anders want een hernia is niet besmettelijk. En dat is corona wel.Je hebt dus ook een verantwoordelijkheid naar de mensen om je heen en die je zomaar tegenkomt in de maatschappij.

nps

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-21 13:56

Cer schreef:
Maar, niet vaccineren is “eigen keus”… je kunt t eigen schuld noemen als nabestaande maar degene die het vaccin weigerde mag dat zelf weten, en als eventuele nabestaande kan je daar wat van vinden maar dat is niet aan jou..
iemand mag toch zelf weten wat ze met hun leven doen?

In den beginne wel, maar soms hebben jouw handelingen wel gevolgen voor anderen. En dan mag je alsnog doen wat je wil, maar anderen mogen daar ook iets van vinden. Ik vind het nogal luchtig om wanneer een persoon doodgaat aan Corona terwijl het voorkomen had kunnen worden te roepen "ah joh, hoort bij het leven". Het zou maar iemand zijn die dichtbij je staat, wiens dood of landurige gevolgen van Corona voorkomen hadden kunnen worden.

Elin schreef:
Dan gaat het nieteens om de percentages, want natuurlijk zijn er veel meer mensen die dood gingen aan corona in vergelijking met de ernstige zieke door bijwerkingen, maar he.. je zal maar net die ene zijn. Of je vader. Of je vriend zoals jullie eerder benoemden.

Natúúrlijk gaat het wel om de percentages, juist! Het is echt vreselijk simpele statistiek dat de kans op een ernstige bijwerking veel minder groot is dan de kans op ernstig ziekteverloop bij Corona. Het zou maar je familielid zijn die voorkombaar overlijdt. Laat die kans nou net wat groter zijn .

(ja, ik ben aan het bijlezen ;) ).

MoniqueT

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-21 14:04

Dank aan degenen die het voor me opnamen. Ik ga uit dit topic. Mijn boosheid brengt me toch niet verder.

Elin_

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-21 14:12

nps schreef:
Cer schreef:
Maar, niet vaccineren is “eigen keus”… je kunt t eigen schuld noemen als nabestaande maar degene die het vaccin weigerde mag dat zelf weten, en als eventuele nabestaande kan je daar wat van vinden maar dat is niet aan jou..
iemand mag toch zelf weten wat ze met hun leven doen?

In den beginne wel, maar soms hebben jouw handelingen wel gevolgen voor anderen. En dan mag je alsnog doen wat je wil, maar anderen mogen daar ook iets van vinden. Ik vind het nogal luchtig om wanneer een persoon doodgaat aan Corona terwijl het voorkomen had kunnen worden te roepen "ah joh, hoort bij het leven". Het zou maar iemand zijn die dichtbij je staat, wiens dood of landurige gevolgen van Corona voorkomen hadden kunnen worden.

Elin schreef:
Dan gaat het nieteens om de percentages, want natuurlijk zijn er veel meer mensen die dood gingen aan corona in vergelijking met de ernstige zieke door bijwerkingen, maar he.. je zal maar net die ene zijn. Of je vader. Of je vriend zoals jullie eerder benoemden.

Natúúrlijk gaat het wel om de percentages, juist! Het is echt vreselijk simpele statistiek dat de kans op een ernstige bijwerking veel minder groot is dan de kans op ernstig ziekteverloop bij Corona. Het zou maar je familielid zijn die voorkombaar overlijdt. Laat die kans nou net wat groter zijn .

(ja, ik ben aan het bijlezen ;) ).

Het punt waar je me op quote is maar een deel van een uitgebreider geheel waar ik pleit voor het feit dat het of het nou om 56, 200 of 20K mensen gaat. Het verlies of verdriet voor iedere nabestaande hetzelfde is. Het stukje begrip, empathie en vooral niet wegschuiven, niet benoemen of ... MAAAR + argument voor voor de groep nabestaanden van een vaccinatie doden ging het mij om :) Daar heb je een stukje van gequote. Niet over de discussie.

IMANDRA

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-21 14:18

Elin_ schreef:
Het punt waar je me op quote is maar een deel van een uitgebreider geheel waar ik pleit voor het feit dat het of het nou om 56, 200 of 20K mensen gaat. Het verlies of verdriet voor iedere nabestaande hetzelfde is. Het stukje begrip, empathie en vooral niet wegschuiven, niet benoemen of ... MAAAR + argument voor voor de groep nabestaanden van een vaccinatie doden ging het mij om :) Daar heb je een stukje van gequote. Niet over de discussie.

Zegt degene die een heftig, persoonlijk verhaal van een andere bokker compleet negeert en alleen op het desbetreffende bericht reageert met basically een 'haha de ironie'. :+. Over ironie gesproken. Daar had jij ook best wat empathie mogen tonen. Want dit was een concrete, échte anekdote. In plaats van de vage voorbeelden die jij noemt (gezien niemand die nu meepraat het specifiek over mensen heeft die ze kennen die zijn overleden door/ernstige bijwerking hebben van vaccinatie)

Elin_

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-21 14:22

IMANDRA schreef:
Elin_ schreef:

Zegt degene die een heftig, persoonlijk verhaal van een andere bokker compleet negeert en alleen op het desbetreffende bericht reageert met basically een 'haha de ironie'. :+. Over ironie gesproken.

Oh zeker niet. Nodig ik je toch uit beter te lezen. Staat zelfs in het bericht waar je het over hebt ;)

Helaas, try again.
Vooral ironisch gezien ik hier voornamelijk sta dat elk verlies erg is. En juist daar gelijkheid in wil in plaats van ene hoort onder doel heiligt de middelen en het ander is wel erg.

Lukt het lezen wel of zit je zo hoog in je eigen bol dat je wat er ook gezegd wordt je hetgeen ervan maakt wat jou het beste past? Man..man..

IMANDRA

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-21 14:31

Elin_ schreef:
Oh zeker niet. Nodig ik je toch uit beter te lezen. Staat zelfs in het bericht waar je het over hebt ;)

Een "Oh wat een heftig verhaal, sterkte en bedankt voor het delen" had niet misstaan.

In plaats daarvan reageer je enkel met:

Citaat:
"Bedankt voor je berichtje. Ik hoef alleen je eigen woorden te quoten om exact aan te geven wat ik dus bedoel..
Bijna ironisch als het niet om zo'n tragisch onderwerp ging."

Vind ik niet heel empathisch overkomen hoor, maar misschien ligt dat aan mij.

Elin_ schreef:
Helaas, try again.
Vooral ironisch gezien ik hier voornamelijk sta dat elk verlies erg is. En juist daar gelijkheid in wil in plaats van ene hoort onder doel heiligt de middelen en het ander is wel erg.

Niemand zit hier iets anders te beweren. Niemand zegt dat niet elk verlies even erg is. Wat men wil toevoegen is dat de context en het grote plaatje niet uit het oog verloren moeten worden wanneer men praat over dit soort dingen. Zéker niet in een topic dat nota bene gaat over wel of niet vaccineren en de voors-en-tegens daarbinnen.

Overigens heb ik ook nog niemand zien reageren zoals jij beweert dat men reageert. Iedereen toont wel empathie, maar de context benadrukken blijft belangrijk in dit soort topics. We zitten immers in een discussie, dan is het prima om te zeggen "ja, er zijn 56 mensen overleden door vaccinatie en dat is heel erg, maar [argument]". Wanneer je het met die nabestaande het erover hebt ga je dat natuurlijk niet op die manier formuleren.

Context is everything.

Elin_ schreef:
Lukt het lezen wel of zit je zo hoog in je eigen bol dat je wat er ook gezegd wordt je hetgeen ervan maakt wat jou het beste past? Man..man..

Misschien moet je zelf ook eens een cursusje begrijpend lezen volgen, gezien je ook van andermans reacties iets anders maakt.

Je mag wel uit je hoge toren komen hoor, zo heilig ben je niet dus je hoeft anderen ook niet zo te veroordelen voor de manier van reageren in een discussietopic..

Elin_

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-21 14:42

IMANDRA schreef:
Elin_ schreef:

Een "Oh wat een heftig verhaal, sterkte en bedankt voor het delen" had niet misstaan.

In plaats daarvan reageer je enkel met:

Citaat:
"Bedankt voor je berichtje. Ik hoef alleen je eigen woorden te quoten om exact aan te geven wat ik dus bedoel..
Bijna ironisch als het niet om zo'n tragisch onderwerp ging."

Vind ik niet heel empathisch overkomen hoor, maar misschien ligt dat aan mij.

Elin_ schreef:
Helaas, try again.

Niemand zit hier iets anders te beweren. Niemand zegt dat niet elk verlies even erg is. Wat men wil toevoegen is dat de context en het grote plaatje niet uit het oog verloren moeten worden wanneer men praat over dit soort dingen. Zéker niet in een topic dat nota bene gaat over wel of niet vaccineren en de voors-en-tegens daarbinnen.

Overigens heb ik ook nog niemand zien reageren zoals jij beweert dat men reageert. Iedereen toont wel empathie, maar de context benadrukken blijft belangrijk in dit soort topics. We zitten immers in een discussie, dan is het prima om te zeggen "ja, er zijn 56 mensen overleden door vaccinatie en dat is heel erg, maar [argument]". Wanneer je het met die nabestaande het erover hebt ga je dat natuurlijk niet op die manier formuleren.

Context is everything.

Elin_ schreef:

Misschien moet je zelf ook eens een cursusje begrijpend lezen volgen, gezien je ook van andermans reacties iets anders maakt.

Je mag wel uit je hoge toren komen hoor, zo heilig ben je niet dus je hoeft anderen ook niet zo te veroordelen voor de manier van reageren in een discussietopic..

Citaat:
Waarom ik Monique quote is het feit dat ze na die zin over het kleine percentage mensen dat overlijdt nog benadrukt dat het maar weinig mensen zijn en nergens daarna ook enig medeleven toont voor degene die wel een dierbare hierdoor verloren is. Vervolgens wel haar verhaal vertelt (wat ik overigens verschrikkelijk voor haar vind, maar dat terzijde)

Zie dat het een reactie eronder was, maar tada.
Voor iemand die geen empathie heeft, maar vooral benadrukt geen leed "erg, erger ergst" in te delen toch nog een beetje empathie :+

En daarnaast (maar op mobiel quoten en zoeken is nogal lastig) wordt er meerdere malen gezegd dat het idd hard gezegd zonder emotie dat het idd voor die 56 mensen tragisch, maar pech is. Zal maar gezegd worden over je dierbare ;)

Op een enkeling hier na is het dus fijn discussiëren, maar ik ben niet de enige die jou arrogant vind en de toon naar twijfelaars / niet vaxxers (in normale zin, zonder complot) ronduit brutaal en soms belerend vind.

Al laat ik me dan al teveel gaan, gezien het niet de manier van discussiëren maar het tekort komen van empathie voor die kleine toch bestaande groep nabestaanden is, maar dat punt was inmiddels wel duidelijk.

Elin_

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-21 14:45

bigone schreef:
Elin, succes morgen. Elke coronadode of ernstig zieke is er gewoon eentje teveel. Of dat door Corona of door vaccinatie komt. Maar door vaccineren zullen de meeste levens gespaard blijven en ook reguliere zorg weer op peil komen.

Laten we het bij deze wijze uitspraak houden. En verder hopen dat iedereen er zo ongeschonden mogelijk uitkomt.
Laatst bijgewerkt door Elin_ op 01-10-21 14:54, in het totaal 1 keer bewerkt

Nikass

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-21 14:51

Elin, probeer eens uit de ruzie te stappen en iemand tegemoet te komen. Dat levert zoveel meer op.

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-21 14:52

nps schreef:

Het enige wanneer iemands handelingen gevolgen hebben voor anderen mbt Covid is als ze iemand anders besmetten, denk ik.
Als iemand niet heeft willen vaccineren, en dan overlijd, ook al is dat een naaste, dan is dat de keuze van die persoon. Die heeft daarvoor gekozen en wellicht zelf gedacht 'nou, dat risico neem ik'. En dan had het misschien voorkomen kunnen worden, maar diegene wilde dat niet, en daar hebben nabestaanden het (gechargeerd en bot) maar mee te doen...
De ' het zou maar iemand zijn die dichtbij je staat' snap ik in deze niet zo goed :)
Voor de achterblijvers is het ongetwijfeld naar (dat is ook een beetje onze cultuur) ... maar in de discussie waar dit in eerste instantie over ging, ging het volgens mij zelfs over derden.. ?

Elin_

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-21 14:55

Nikass schreef:
Elin, probeer eens uit de ruzie te stappen en iemand tegemoet te komen. Dat levert zoveel meer op.

Prima, ik heb een zin verwijderd en zal de komende post negeren.

Nikass

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-21 14:56

Cer: Als mijn vriend overlijdt aan covid omdat het vanwege te lage vaccinatiegraad niet lukt om het virus onder controle te krijgen, dan heeft iemands keuze dus wel degelijk gevolgen.

Goed Elin! Soms helpt het om even een stap terug te doen en af te wegen wat je precies nog wil bijdragen. Geeft je zelf ook rust. (en ik heb je punt in elk geval wel gesnapt)

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-21 14:59

Ik ben even kwijt wanneer we van het ' zelf kiezen voor geen vaccin en daardoor zelf overlijden' ineens aangekomen zijn bij ' iemand laat zich niet vaccineren en daardoor overlijd een andere (niet gevaccineerde?) '
maar ik heb ook niet alles meegelezen..

verder hoop ik dat we (in het algemeen) over een jaar van nu allemaal weer door dezelfde deur kunnen (voor zover dat al ging) :j Want heel veel gezelliger wordt het er allemaal niet van...

IMANDRA

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-21 15:19

Ik was aan het twijfelen of ik nog zou reageren, maar wil dit nog wel even benadrukt hebben.

Elin_ schreef:
En daarnaast wordt er meerdere malen gezegd dat het idd hard gezegd zonder emotie dat het idd voor die 56 mensen tragisch, maar pech is. Zal maar gezegd worden over je dierbare ;)

Tja, feiten zijn hard. En we zijn niet in gesprek met die nabestaanden, dus de manier van praten erover verschilt daar dan ook van.

Er zit een verschil in de statistieken interpreteren en daarover praten, VERSUS het over de specifieke, individuele sterfgevallen hebben (evt. naast/met nabestaanden). Hier in het topic wordt over het algemeen het eerste gedaan. Dan zijn de feiten, de cijfers en de context rondom dat sterfgeval belangrijk om te benadrukken, omdat het impact heeft op de risicoanalyse daarvan, op het interpreteren van die sterfgevallen als geheel. Omdat je het eigenlijk wel moet vergelijken met de impact van Corona zelf.

We hebben het daarbij niet over de individuele sterfgevallen, of dat het niet erg zou zijn. Dat is een andere context en daar zal dus ook anders over gesproken worden.

Of mogen we alleen nog maar reageren met "oh oh oh die 56 zijn er 56 te veel, wat erg", en niet naar het grote plaatje kijken? Mogen we niet benoemen dat het, ondanks dat het natuurlijk heel erg is, ook gewoon objectief gezien het een geval is van jammerlijke pech hebben? Hoe erg dat individuele overlijden ook is? Maar dat de reden vóór die overlijdens, namelijk vaccinaties, tegelijkertijd wel zo veel meer mensen redden en dat het eigenlijk ook ontzettend onethisch en on-empathisch is om die overlijdens die zijn voorkomen dan maar aan de kant te schuiven omdat het zo erg is voor die 56 individuen?

Elin_ schreef:
Al laat ik me dan al teveel gaan, gezien het niet de manier van discussiëren maar het tekort komen van empathie voor die kleine toch bestaande groep nabestaanden is, maar dat punt was inmiddels wel duidelijk.

Ik zal het nog maar eens herhalen want het lijkt niet bij je over te komen:
Er is geen sprake van gebrek aan empathie in het topic. Iedereen die ik hier zie reageren, heeft empathie als er iemand overlijdt. Niemand zal zeggen 'die overlijdens doen er niet toe'. Niemand zegt dat die overlijdens niet erg zijn. Of minder erg dan die van corona.

Werkelijk niemand zit dat hier te beweren en ik vind het behoorlijk kwalijk dat je dat wel lijkt te impliceren. En je zet jezelf daarbij ogenschijnlijk op een voetstuk zet want jíj́ hebt wél empathie.

Poekkie

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-21 15:31

Nou imandra, wat kan jij drammen zeg :')
Zelfs als meelezer zonder dat deze discussie aan mij gericht is vind ik het al ontzettend storend eig. Maar weet je wat? Neem je gelijk en be happy… man toch…

imaudy

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-21 15:54

Iedereen moet zelf weten of hij zich laat vaccineren of niet. Neem je een vaccin dan krijg je de bijwerkingen op zeker. Neem je geen vaccin dan hoef je niet perse corona te krijgen he.

MarliesV

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-21 15:59

imaudy schreef:
Iedereen moet zelf weten of hij zich laat vaccineren of niet. Neem je een vaccin dan krijg je de bijwerkingen op zeker. Neem je geen vaccin dan hoef je niet perse corona te krijgen he.

Is dit serieus?

Dat je geen Corona hoeft te krijgen, zonder vaccin, dat ben ik met je eens hoor.

Maar zeker bijwerkingen van een vaccin? Hoezo beweer je dat? Ben daar oprecht benieuwd naar.