Elin_ schreef:Oh zeker niet. Nodig ik je toch uit beter te lezen. Staat zelfs in het bericht waar je het over hebt

Een "Oh wat een heftig verhaal, sterkte en bedankt voor het delen" had niet misstaan.
In plaats daarvan reageer je enkel met:
Citaat:
"Bedankt voor je berichtje. Ik hoef alleen je eigen woorden te quoten om exact aan te geven wat ik dus bedoel..
Bijna ironisch als het niet om zo'n tragisch onderwerp ging."
Vind ik niet heel empathisch overkomen hoor, maar misschien ligt dat aan mij.
Elin_ schreef:Helaas, try again.
Vooral ironisch gezien ik hier voornamelijk sta dat elk verlies erg is. En juist daar gelijkheid in wil in plaats van ene hoort onder doel heiligt de middelen en het ander is wel erg.
Niemand zit hier iets anders te beweren. Niemand zegt dat niet elk verlies even erg is. Wat men wil toevoegen is dat de
context en
het grote plaatje niet uit het oog verloren moeten worden wanneer men praat over dit soort dingen. Zéker niet in een topic dat nota bene gaat over wel of niet vaccineren en de voors-en-tegens daarbinnen.
Overigens heb ik ook nog niemand zien reageren zoals jij beweert dat men reageert. Iedereen toont wel empathie, maar de context benadrukken blijft belangrijk in dit soort topics. We zitten immers in een discussie, dan is het prima om te zeggen "ja, er zijn 56 mensen overleden door vaccinatie en dat is heel erg, maar [argument]". Wanneer je het met die nabestaande het erover hebt ga je dat natuurlijk niet op die manier formuleren.
Context is everything.
Elin_ schreef:Lukt het lezen wel of zit je zo hoog in je eigen bol dat je wat er ook gezegd wordt je hetgeen ervan maakt wat jou het beste past? Man..man..
Misschien moet je zelf ook eens een cursusje begrijpend lezen volgen, gezien je ook van andermans reacties iets anders maakt.
Je mag wel uit je hoge toren komen hoor, zo heilig ben je niet dus je hoeft anderen ook niet zo te veroordelen voor de manier van reageren in een discussietopic..