Gevaccineerden op bokt ?!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

kaatje77

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-21 09:18

DubbelFun schreef:
@kaatje: had mams er niet allang eentje kunnen hebben?? gezien de leeftijdsgroep ?

Dat klopt, in maart de uitnodiging gehad, maar ze wou hem niet....

Aangezien ze aan de grens woont en dan met boodschappen doen en zo beperkt wordt heb ik gezegd dat het wellicht verstandig is om hem toch maar te nemen :o
Ze heeft geluisterd, omdat haar broer ook geënt is is ze toch overstag gegaan :')

DubbelFun

Re: Gevaccineerden op bokt ?!

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-21 09:25

'Beter laat dan nooit' dus... hopelijk krijgt ze niet al te veel bijwerkingen...

luxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-21 13:21

Ik lees veel te veel veulentopics en ik wilde beginnen met 'ik ben gisteren geinsemineerd' maar dat is niet zo, ik ben gisteren gevaccineerd... Eerste uren helemaal geen last maar in de avond ging het los, ontzettende hoofdpijn wat ik op kon lossen met paracetamol en daarna voelde ik me heel vaag, moeilijk te omschrijven. Las hier dat mensen heel goed sliepen maar ik werd om 3 uur wakker en kon met geen mogelijkheid meer slapen, ben toen maar om 5 uur opgestaan. Voelde me echt niet goed, soort katterig, dus ik ben om 8 uur weer naar bed gegaan en heb tot half 12 heel lekker geslapen. Voel me nu nog steeds een beetje vaag en lichte hoofdpijn, prikplek doet ook best pijn. Maargoed vind het nog best meevallen, mijn buurvrouw zei dat ze een homeopathisch middel voor en na de prik had genomen ze gaat voor me opschrijven welke en dat wil ik dan voor de tweede wel gaan proberen, het is niet het einde van de wereld maar ook niet echt leuk natuurlijk en wie weet hoe de tweede dan uitpakt. Ben best een beetje teleurgesteld, fin, ik reageer eigenlijk nooit ergens gevoelig op ofzo had dus ook verwacht dat ik bij de groep zou horen die geen last heeft, misschien alleen prikplek pijn, maar daar heb ik me dus flink in vergist!

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-21 13:27

@luxx: :(:)
Maar ik moest stiekum wel lachen om je openingszin hoor :)

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-21 13:33

Welk vaccin had jij, Lux?
Mijn dochter 2 x vaccin AZ en 1 x erge klachten en de 2e keer klachten, maar wel wat minder.
24 uur en toen was het wel over.
Ik heb gisteren Pfizer gehad, nergens last van.

luxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-21 13:40

Ik heb Pfizer gekregen gisteren

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-21 14:08

luxx schreef:

Toch raar dat sommigen zoveel klachten krijgen en anderen niet.

luxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-21 14:26

Ja vind ik ook, vraag me af waar dat aan ligt! Ik had dus ook rotsvast vertrouwen in mijn lichaam omdat ik nog nooit ergens gevoelig op gereageerd heb, maargoed dat heeft er misschien niks mee te maken. Zag wel iets over dat de reactie erop sterker zou zijn, meer kans op bijwerkingen, wanneer je covid gehad hebt, maar naar mijn beste weten heb ik het niet gehad. Ik ben wel in januari / februari 2020 heel lang vrij ziek geweest maar niet speciaal long klachten, wel griep klachten en algehele malaise maar ik kwam ook uit nogal een heftige situatie waarin in mijn bedrijf kwijt geraakt ben en ik ben begin december verhuisd naar een nieuwe plek en ik dacht dat het de hele stress was die er uiteindelijk uitkwam, maarja, wie weet. En anders heb ik het gehad zonder klachten want ik ben daarna nooit meer ziek geweest, ook niet een beetje. Toen ik toen ziek was was er hier nog niet echt sprake van, het was er al wel maar was nog ver van ons bed, vanaf maart pas in lock down (Frankrijk) maar het zal hier vast al wel geweest zijn toen. Ik had misschien eigenlijk even een anti stoffen test moeten doen voor ik me ging laten vaccineren, maar daar heb ik eigenlijk niet echt aan gedacht omdat ik niet denk dat ik het gehad heb

Tiggs

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-21 15:45

Electra63 schreef:
luxx schreef:

Toch raar dat sommigen zoveel klachten krijgen en anderen niet.

Ik voel me op de tweede dag erna ook nog niet fit. Keelpijn, beetje verkouden/hooikoorts en slappe spieren. Ach, als het maar werkt, maar voel me idd een beetje een watje ;)

AstridJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-21 16:20

Ik denk dat voor het krijgen van bijwerkingen het niet uitmaakt of je corona hebt gehad of niet, of dat je jong, oud, gezond of niet gezond bent. Maar dat het maar net is wat je immuunsysteem voor reactie geeft. Dat dat linksom of rechtsom is, en dat je met linksom geen klachten krijgt en met rechtsom wel. Gewoon random dus. Ik krijg 'm morgen en ik ga er maar gewoon vanuit dat ik er ziek van wordt, dan valt het altijd mee als het niet zo is. :o Ik heb er ook bewust voor gekozen om de prik in het weekend te nemen, zodat mijn man de paarden kan verzorgen mocht ik ziek worden (doordeweeks moet hij werken). De 2e prik krijg ik ook in het weekend.
Laatst bijgewerkt door AstridJ op 21-05-21 16:25, in het totaal 1 keer bewerkt

L_iek

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-21 16:24

AstridJ schreef:
Ik denk dat voor het krijgen van bijwerkingen het niet uitmaakt of je corona hebt gehad of niet, of dat je jong, oud, gezond of niet gezond bent. Maar dat het maar net is wat je immuunsysteem voor reactie geeft. Dat dat linksom of rechtsom is, en dat je met linksom geen klachten krijgt en met rechtsom wel. Gewoon random dus. Ik krijg 'm morgen en ik ga er maar gewoon vanuit dat ik er ziek van wordt, dan valt het altijd mee als het niet zo is. :o

Zo stond ik er ook in. Uiteindelijk nergens last van gehad.

Lotus83

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-21 16:50

Wat vinden jullie: ik heb 10 mei mijn eerste prik gehad en vrijwel geen last, nu ga ik 14 juni voor de 2e, maar; de 15e moet ik testen (pcr) want ik vlieg de 17e heel vroeg naar Griekenland..

Eigenlijk zie ik het niet zitten want het is niet gezegd dat ik er nu weer zo goed doorheen kom..

Dus eigenlijk wil ik mijn 2e prik verplaatsen. Ben benieuwd naar jullie mening

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-21 16:51

Pfizer? Gewoon ggd bellen en vragen of je de afspraak kunt verzetten. Pfizer mag tussen drie en zes weken gezet worden.

Lotus83

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-21 16:53

bigone schreef:
Pfizer? Gewoon ggd bellen en vragen of je de afspraak kunt verzetten. Pfizer mag tussen drie en zes weken gezet worden.

GGD heb ik al gebeld.. er was nu geen plek om eerder te gaan.
Volgens mij mag er zelfs al langer tussen zitten bij Pfizer.

https://www.volkskrant.nl/nieuws-achter ... ~bb6d98de/

Want als ik het na de vakantie doe ben ik de 6 weken voorbij.(dat zou dan om 1 of 2 dagen gaan)

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-21 17:06

Op het moment dat de 2e prik gezet is heb je nog geen antistoffen extra aangemaakt, dus ik verwacht niet dat de PCR-test daar op gaat reageren.
Maar langer wachten kan ook geen kwaad.

Blue_Eyes

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-21 17:08

Ik ben dinsdagochtend geprikt met Moderna, gelukkig alleen een beetje een zere arm gehad. Op naar de 2e op 26 juni!

Blue_Eyes

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-21 17:10

DubbelFun schreef:
Op het moment dat de 2e prik gezet is heb je nog geen antistoffen extra aangemaakt, dus ik verwacht niet dat de PCR-test daar op gaat reageren.

De PCR-test gaat sowieso niet reageren op de enting, want die meet virusdeeltjes en geen antistoffen. Het gaat Lotus om het beroerd zijn als ze op reis moet toch?

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-21 17:15

Ah, op die fiets. Ja daar kan niemand echt antwoord op geven met alle verschillen die je hoort.
Voor het zekere zou ik dan na de vakantie de prik gaan halen.

Lotus83

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-21 17:17

Blue_Eyes schreef:
DubbelFun schreef:

De PCR-test gaat sowieso niet reageren op de enting, want die meet virusdeeltjes en geen antistoffen. Het gaat Lotus om het beroerd zijn als ze op reis moet toch?

Ja..2 redenen. Ik zie het niet zitten om beroerd Pcr test te doen (net ggd gebeld en die zeggen dat dat gewoon kan) en ik ga idd op vakantie. Moet in die 2 dagen zoveel doen. Ik kan dan gewoon niet ziek zijn..

Net de afspraken lijn ook gebeld.. na mijn vakantie kan niet.. dan zit er langer tussen dan 42 dagen en dat doen ze niet..
En eerder kan ook niet. Dus ze wilde de hele afspraak annuleren.. maar daar heb ik nog even mee gewacht want wat moet ik dan?

Dan krijg ik geen 2e prik?.

Lotus83

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-21 17:17

DubbelFun schreef:
Ah, op die fiets. Ja daar kan niemand echt antwoord op geven met alle verschillen die je hoort.
Voor het zekere zou ik dan na de vakantie de prik gaan halen.

Ja.. en dat kan dus niet
Vertellen ze me net bij de afspraken lijn.

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-21 17:20

Het is hier niet volgens de richtlijnen die ze graag aanhouden, maar waar een wil is...
In Engeland doen ze niet anders en het schijnt zelfs een betere immuniteit te geven ook.

Lotus83

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-21 17:23

DubbelFun schreef:
Het is hier niet volgens de richtlijnen die ze graag aanhouden, maar waar een wil is...
In Engeland doen ze niet anders en het schijnt zelfs een betere immuniteit te geven ook.

Ja. Het gaat om 1 of 2 dagen..
-O-

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-21 17:25

Gewoon op een ander tijdstip nog eens bellen, want het maakt soms ook uit wie je aan de telefoon hebt.

Lotus83

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-21 17:27

DubbelFun schreef:
Gewoon op een ander tijdstip nog eens bellen, want het maakt soms ook uit wie je aan de telefoon hebt.

Had maandag al gebeld. En nu weer :=

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-21 17:32

Kun je niet online zelf een afspraak maken ??