Avondklok en naar je paard 's-avonds ?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Neonlight
Moderator Over Paarden

Re: Avondklok en naar je paard 's-avonds ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-21 21:16

Voor degenen die alles niet konden halen met de avondklok, hoe hebben jullie het nu opgelost? Toch hulp van anderen, of iets kunnen regelen dat het wel te halen is, of???

FrNo

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-21 21:43

Ik heb bij mijn eigen verklaring naast werk ook noodzakelijke zorg aangevinkt en voor paarden in eigen beheer bij geschreven.
Medisch heb ik doorgestreept.

Tevens heb ik een eigen verklaring met alleen reden werk bij me.

Ik ben van plan om als ik in de buurt ben mijn stal, waar ik als het ware van mijn woonplaats-werk route afwijk de verklaring met extra reden paarden te gebruiken.

De route naar mijn werk is (volgens Google maps) grotendeels dezelfde route als die ik rijd met een klein extra stukje naar stal.

Carol_Beer

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-21 11:41

Neonlight schreef:
Voor degenen die alles niet konden halen met de avondklok, hoe hebben jullie het nu opgelost? Toch hulp van anderen, of iets kunnen regelen dat het wel te halen is, of???

Kga nu toch maar wat vroeger weg, ondanks dat ik het een belachelijke maatregel vind (mijn mening voor iedereen me in de haren vliegt :+ )
Als dat niet lukt ga ik maar op de fiets zonder lampen aan, moet vaak toch verlaten weggetjes door de weilanden door dus dat scheelt n hoop, het is een beetje improviseren maar dat moeten we allemaal _/-\o_

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-21 11:52

oh, jij bent zo iemand die dus graag meewerkt aan vrijwillige orgaandonatie en chauffeurs een hartverzakking bezorgd :Y)

knollentuin

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-21 11:53

Varekaj schreef:
oh, jij bent zo iemand die dus graag meewerkt aan vrijwillige orgaandonatie en chauffeurs een hartverzakking bezorgd :Y)

:') jij zegt t, maar eigenlijk te triest voor woorden, want als je haar overhoop rijdt omdat je haar niet gezien hebt heb je wel een probleen

DuoPenotti

Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-21 11:54

En waarom niet met de fiets met lampen aan? Die beredenering snap ik niet.

Maar inderdaad Varekaj, organen zijn hard nodig :j

Gini

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-21 11:55

Toen ik het bericht las, dacht ik: wie hapt er als eerste en hoe lang zou het duren? :D
Soms moet je weten wanneer je iets geen water moet geven en wanneer je iets moet laten bloeien, laten we voor nu voor het eerste kiezen. Niet?

knollentuin

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-21 11:56

We laten t wel doodbloeden, ok?

DuoPenotti

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-21 11:57

Doodbloeden is zonde van de organen.

ooh, wacht, dat bedoelde je niet -O-

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-21 11:58

Ah komop, wat humor tussendoor mag best :Y)

@DuoPenotti: zonder lampen val je niet op, dus ook niet voor patrouilles in de buurt. Die zien dan niet plots een flauw lampje door de velden zwalken.

Ik wil alleen niet weten wat het oplevert als je dan nog de brute pech hebt van én zonder lichten te fietsen én alsnog op een patrouille te stuiten na 21u. Gok zo maar eventjes dat die boete helemaal niet mals zal zijn als ze je erop betrappen dat je bewust zonder lampen rond gaat fietsen om niet betrapt te worden.

Carol_Beer

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-21 12:00

Maar hoe kan ik overreden worden als er een avondklok is :')
En volgens mij rijden er geen trucks en politie op zandweggetjes maar aight ik bemoei niet :Y)

DuoPenotti

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-21 12:00

oh ja natuurlijk.... :o?

DuoPenotti

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-21 12:01

Hier rijden nog steeds vrachtwagens die melk halen, voer brengen enz.
Door een zandweggetje niet snel, maar wel op die hele kleine landweggetjes.

knollentuin

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-21 12:13

Carol_Beer schreef:
Maar hoe kan ik overreden worden als er een avondklok is :')
En volgens mij rijden er geen trucks en politie op zandweggetjes maar aight ik bemoei niet :Y)

Nee hoor, lekker blijven fietsen zonder licht schat, jij bent alleen op de wereld

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-21 12:15

Je kan nog altijd overreden worden door die patrouille die jou niet op tijd opmerkt. Of door een idioot in een auto die hetzelfde idee heeft als jij, alleen dan op 4 wielen ipv op 2. Dan toch misschien maar beter wel licht erop en duimen dat je niemand tegenkomt?

Hier rijden ze overal, zelfs op zandpaden tegenwoordig. Enerzijds om te bekijken of er geen stiekeme afspraakjes gebeuren van te grote groepen, ofwel ter controle op de kleine "recreatie"domeintjes met chalet dat daar geen groepsbijeenkomsten/zuipfeestjes zijn en anderzijds ook omdat die paden sowieso al als sluiproutes gebruikt worden.

Utixo

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-21 13:00

Hier loopt het eigenlijk prima. De klanten komen er onderling goed uit en ik doe mijn uiterste best om mij aan de avondklok te houden. Als ik mijn spullen niet schoonmaak na het rijden en niet teveel loop te poedersuiker lukt het ook wel. Ik zorg gewoon dat ik van te voren het meeste al gedaan heb (stallen gemest, hooikar gevuld). Op dagen dat ik moet werken lukt dit niet omdat ik dan pas 22.00u klaar ben, maar dan zet ik de verklaring in. En ook hier bieden pensionklanten aan om alvast te hooien en mijn paarden binnen te halen/pyjamapap te geven. De mest kan dan wel een keertje blijven liggen in de stal.

Babootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-21 13:16

Neonlight schreef:

Wij halen het regelmatig niet. De paarden staan op een half uur rijden van huis. Met name op de dagen dat we pas om 6 uur op stal kunnen zijn en de paarden voldoende beweging kunnen geven. Ik heb een mail van KNHS op zak en een eigen verklaring gedownload van de KNHS site. Ik sta op een stal waar het niet de bedoeling is dat je elkaars paarden "doet" en als ik het moet laten doen kost dat best een hoop geld (m.u.v. natuurlijk voeren en mesten, dat wordt gedaan). De keren dat we de avondklok niet hebben gehaald, zijn we niet gecontroleerd. Het zal dus nog best even lastig blijven.

FrNo

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-21 13:23

Tot nu toe heb ik nog geen controle gehad.

Deze week hoef ik alleen tijdens de avondklok naar stal toe te rijden. Vandaar naar het werk is na de avondklok.

FleurVP

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-21 13:37

Varekaj schreef:
Je kan nog altijd overreden worden door die patrouille die jou niet op tijd opmerkt. Of door een idioot in een auto die hetzelfde idee heeft als jij, alleen dan op 4 wielen ipv op 2. Dan toch misschien maar beter wel licht erop en duimen dat je niemand tegenkomt?

Hier rijden ze overal, zelfs op zandpaden tegenwoordig. Enerzijds om te bekijken of er geen stiekeme afspraakjes gebeuren van te grote groepen, ofwel ter controle op de kleine "recreatie"domeintjes met chalet dat daar geen groepsbijeenkomsten/zuipfeestjes zijn en anderzijds ook omdat die paden sowieso al als sluiproutes gebruikt worden.

Oh maar in Nederland is dat geloof ik echt anders. Ik zie hier nooit politie, echt nooit. Terwijl er wel best weleens afval gedumpt wordt in de polder.
Met die rellen duurde het op sommige plekken trouwens ook best even voor de ME er was. Sowieso valt me dat in het buitenland vaak op dat er veel meer politie zichtbaar is dan hier. Hopelijk snappen ze na corona dat ze wat minder hard moeten bezuinigen op zorg en politie.

lenaa_tje

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-21 13:39

FleurVP schreef:
Varekaj schreef:

Oh maar in Nederland is dat geloof ik echt anders. Ik zie hier nooit politie, echt nooit. Terwijl er wel best weleens afval gedumpt wordt in de polder.
Met die rellen duurde het op sommige plekken trouwens ook best even voor de ME er was. Sowieso valt me dat in het buitenland vaak op dat er veel meer politie zichtbaar is dan hier. Hopelijk snappen ze na corona dat ze wat minder hard moeten bezuinigen op zorg en politie.

Dit die patrouilles ken je hier echt niet, al nu misschien in de steden maar op andere plekken is er nog steeds weinig controle.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-21 13:46

Je wil niet weten hoeveel rotzooi langs de kant gedumpt wordt, zowel in dorpskernen als langs de straat als in de velden. Dan zwaaien ze even met hun vingertje "mag niet" en kan de stadswerker het komen opruimen. En de dag nadien ligt het weer vol, 99% van de tijd door dezelfde sluikstorter als ervoor :+ Daar handhaven ze dan weer veel minder op jammer genoeg.

Binnenkort krijgen wij bijvoorbeeld containers met een chip geregistreerd per woning het dorp voor afvalophaling. Per ophaling wordt de container gewogen en daar krijg je dan achteraf een factuur van. Nu is het vuilniszakken aan de deur zetten en een zak heeft een vaste prijs. Echter gaat de prijs/kilo met die containers OOK fiks omhoog.
Stel dat een zak voor 15kg afval nu 10 cent kost, dan zal je met de container voor 10 cent/kilo moeten betalen -> €1,50 voor hetzelfde gewicht. We vrezen nu al dat dat dus gaat zorgen voor enorme toename aan sluikstorten én dat je weleens 's avonds thuis kan komen en je container gevuld met zooi van een ander gaat aantreffen.

Ons vuilnis mag trouwens de avond voordien vanaf 19u worden buiten gezet, aan de weg bij je oprit, garagepoort of voordeur. Wat ze laten staan wegens niet reglementair dien je de dag van de ophaling weer naar binnen te nemen en te zorgen dat het voor de volgende ronde wel in orde is.

@ lenaa_tje: het zal vast niet overal zo zijn, maar onze regio dus wel. Net omdat die weggetjes al langer gekend zijn voor bijvoorbeeld drugsdealen, er zitten recreatieve vakantiewoningen her en der, ze vormen een ideale sluipweg om bijvoorbeeld controles op de gewone weg te omzeilen, dat soort zaken.

lenaa_tje

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-21 13:57

Ahja! Maar ik denk in het algemeen dat de politie in België wat strenger is dan hier maar misschien is dat ook wel een vooroordeel en klopt dat niet.
Dat van betalen per kilo was hier ook :') om die reden zet ik ook nooit ‘s avonds de boel buiten. Standaard dat iemand anders een zak afval bij jou er ingooit :')
En nu gaat dat eraf dus betaal je meer afvalstoffenheffing en maar klagen dat het zo duur is nu en ze eerder nooit afval hadden ... nee goh dat stop je in mijn bak :+

Ipsilonka

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-21 15:40

Wij reden gister in de polder met paard en op een parkeerplaats stonden 2 auto's met jongeren en daar stond echt een auto van handhaving bij als 3de auto. Thuis zie ik ook minstens 1 x per dag de politie langs rijden op patrouille (in de polder dus)

Josien_

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-21 15:41

Ik woon in een dorp, om de hoek van het politiebureau maar nog geen politie in de straat gezien.

DuoPenotti

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-21 15:43

Hier ook nog geen politie gezien, maar wij wonen dan ook echt tussen de velden in.
Hier besmet je niemand als je buiten komt al zou je het willen.
Hier ook geen lege schuren in de buurt voor feesten oid.
Denk dat ze daar wel langs rijden.