Het corona vaccin

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Laat jij je vaccineren?

Ja, zo snel mogelijk
592 (45%)
Ja, maar pas over een tijdje
152 (11%)
Nee
353 (27%)
Ik twijfel nog
194 (15%)

Totaal aantal stemmen: 1291

secricible

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-21 22:23

Pien, jij had het er over dat er al 10.000 vaccinaties zijn gezet in Frankrijk. Ik kees nu in NL nieuwsberichten dat er minder dan 150 zijn gezet in Frankrijk. Ik ben wel benieuwd.

https://www.volkskrant.nl/nieuws-achter ... ~b2802eee/
(Stukje over Frankrijk)

Overigens had het ad een interessant stuk over de werkwijze van de GGD in Zwolle. Zij hebben nu al een beperking van 266 mensen per dag, vanwege het tekort aan vaccins. Maw, binnen enkele dagen zijn de vaccins die NL op voorraad had liggen omdat we later zijn begonnen ingelopen en zijn we dus op hetzelfde punt als wanneer we wel in December waren beginnen. Alleen dan, hopelijk, met minder opstartproblemen.
Het is een premiumartikel, volgens mij kun je die bij ad.nl niet openen zonder abonnement.
https://www.ad.nl/binnenland/zo-gaat-de ... ~a2fe72e3/

Nynkster

Re: Het corona vaccin

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-21 23:04

Je zou de link kunnen openen op een Apple” privé “browser. Of op incognito modus. dan kun je vaak wel lezen

secricible

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-21 23:04

Ik heb zelf een account bij ad dus durf het niet te zeggen wat werkt bij ad.nl :D

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-21 23:19

Citaat:
Pien, jij had het er over dat er al 10.000 vaccinaties zijn gezet in Frankrijk. Ik kees nu in NL nieuwsberichten dat er minder dan 150 zijn gezet in Frankrijk. Ik ben wel benieuwd.

Iets van een klok en de klepel..

Ik heb gezegd dat ze ma 4 januari in de Haute Vienne starten.

Vervolgens heb ik gezegd dat de burgemeester van Nice op de radio was die stevige kritiek had op de Franse regering want ze moeten accelereren. Als vb gaf hij Duitsland waar toen (30 december) al 10.000 vaccins gezet waren.

Wat ik toen niet genoemd heb, dat de burgemeester ook Israël noemde die zo goed ging. Ik wist niet zeker of ik dat goed verstaan had. Later hoorde ik het nog eens en was toen wel zeker.

Wat ik trouwens heel vervelend vind is dat nu mijn kritiek op NL toegespitst wordt op het vaccinatie beleid. Ik heb vooral genoemd de huidige situatie→ leger dat te hulp is gevraagd, de zorgmedewerksters die hegt niet meer aan kunnen, het sluiten van ziekenhuizen, soms spoedeisende hulp, de normale zorg waar de operaties van worden uitgesteld en de toen zeer hoge besmettingsgetallen.
Ik heb toen genoemd dat Spanje en Frnakrijk het (toen) veel beter deden ook al lopen de aantallen hier ook weer op als het om de besmette getallen gaat.
Ik heb mijn zorgen daarover geuit.

Hier is het heel erg opgepakt als dat ik vanuit Frnakrijk een soort "kijk eens hoe goed wij het doen bezig". Dat is natuurlijk onzin.

Ik lees hier over de uitgestelde 2de prik in de UK. "kijk eens hoe verstandig NL het doet" levert dat hier op. Terwijl ik dan gelijk zoiets voel→ o jee toch→ het zal toch niet, wat zorgelijk.

Ik ben Europeaan, Nederlandse van nationaliteit, maar kijk eigenlijk meer Europees en wereldlijk. Nl is niet alles voor mij hoeveel ik ook van mijn geboorteland hou.
Dus eigenlijk vind ik jouw post een hele nare sfeer hebben van iets dat ik in mezelf totaal niet beleef.

mysa
correspondent/vertaler

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-21 23:31

Wat maakt het uit, welk land in deze initiële periode het meest vaccineert. De tijd zal leren welke methode het meest effectief is. Het is zinloos om de aanpak van de diverse landen nu te evalueren. Over een jaar kun je er wat zinnigs over zeggen. Maar dan alleen uit het oogpunt van lessons learned.

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-21 23:34

mysa schreef:
Wat maakt het uit, welk land in deze initiële periode het meest vaccineert. De tijd zal leren welke methode het meest effectief is. Het is zinloos om de aanpak van de diverse landen nu te evalueren. Over een jaar kun je er wat zinnigs over zeggen. Maar dan alleen uit het oogpunt van lessons learned.

Voila, helemaal mee eens. En kritisch kijken in het hier en nu mag. Anders heeft Bokt ook geen bestaansrecht _O-

secricible

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-21 23:34

Er zat geen enkele waarde achter mijn vraag Pien :) ik was gewoon benieuwd en ging er vanuit dat jij in Frankrijk betere bronnen hebt als een alinea in de Volkskrant ;) misschien had ik het anders moeten formuleren als ik nu terug lees, excuus.

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-21 23:44

secricible schreef:
Er zat geen enkele waarde achter mijn vraag Pien :) ik was gewoon benieuwd en ging er vanuit dat jij in Frankrijk betere bronnen hebt als een alinea in de Volkskrant ;) misschien had ik het anders moeten formuleren als ik nu terug lees, excuus.

Ok, we zijn weer vriendjes :*

secricible

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-21 06:10

Gelukkig :knuffel:

Overigens vind ik de signalen hier tot nu toe positief. Meerdere locaties geven aan dat de voorbereidingen zo goed verlopen dat ze eerder gaan vaccineren. Zuid Holland zuid start 3 dagen eerder en 8 januari starten nu al 3 locaties ipv 1. Hoopvolle berichten wat mij betreft.

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-21 10:32

Ja zeker weten, is heel erg hoopgevend.
Je was al vroeg op secrible.

secricible

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-21 10:45

pien_2010 schreef:
Ja zeker weten, is heel erg hoopgevend.
Je was al vroeg op secrible.

Ik had helaas een heel ziek ukje dat vannacht naar de seh moest dus er zat weinig slaap in vannacht ;)

besita

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-21 10:55

Wat is zelf niet zo schitterend vind zijn al de tegenstrijdige berichten over de werking vh vaccin
Vooral omdat in onze (BE) media de "experten " elkaar zo tegenspreken als ze in kranten of tv komen spreken naar aanleiding van eventueel eerst zoveel mogelijk eerst een 1ste prik en pas veel later de 2 de prik
In het begin toen het Pfizer vaccin klaar was werd gesproken over 40 % beschermong na de eerste prik en enkele weken later een tweede prik waardoor je naar 90% en meer bescherming gaat ( is dit correct ? )
Nu echter beweerde de expert dat je prima eerst 1ste prik aan zoveel meer mensen kon geven welke een een hoge bescherming gaf want de tijd tussen de 2 prikken was niet zo belangrijk ‐ mocht perfect ergens binnen de 6 MAAND zijn -
Want de tweede prik is eigenlijk alleen een boost om je lichaam te herinneren de antistoffen aan te maken (niet een hogere bescherming )
Klinkt zo tegenstrijdig allemaal

Vooral nu ze nog niet weten of je nog mensen besmet of niet

Arabesk

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-21 11:13

Vacinaties van paarden gaan toch ook altijd met een basis en boost en daarna jaarlijks een onderhoudsvaccinatie. Ik zie het probleem niet.

besita

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-21 11:32

De boost moet binnen de 6 weken
Bij rhino vaccin is het bvb zo dat hoe regelmatiger je vaccineerd hoe beter beschermd ,toch ?

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-21 11:33

besita schreef:
Wat is zelf niet zo schitterend vind zijn al de tegenstrijdige berichten over de werking vh vaccin
Vooral omdat in onze (BE) media de "experten " elkaar zo tegenspreken als ze in kranten of tv komen spreken naar aanleiding van eventueel eerst zoveel mogelijk eerst een 1ste prik en pas veel later de 2 de prik
In het begin toen het Pfizer vaccin klaar was werd gesproken over 40 % beschermong na de eerste prik en enkele weken later een tweede prik waardoor je naar 90% en meer bescherming gaat ( is dit correct ? )
Nu echter beweerde de expert dat je prima eerst 1ste prik aan zoveel meer mensen kon geven welke een een hoge bescherming gaf want de tijd tussen de 2 prikken was niet zo belangrijk ‐ mocht perfect ergens binnen de 6 MAAND zijn -
Want de tweede prik is eigenlijk alleen een boost om je lichaam te herinneren de antistoffen aan te maken (niet een hogere bescherming )
Klinkt zo tegenstrijdig allemaal

Vooral nu ze nog niet weten of je nog mensen besmet of niet

Wanneer die eerste prik zorgt voor 40% en die boost na drie weken voor 90% is die tweede nog belangrijker dan die eerste.

Magrathea

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-21 11:38

Wie zijn die experts dan?
En waarom ken je meer waarde toe aan een aantal tegensprekers dan aan de mensen die het vaccin daadwerkelijk hebben ontwikkeld?

besita

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-21 11:55

Maar met heel veel mensen op 40-50% bereik je sneller groepsimmuniteit was de boodschap
Zo kon voor de zomer de hele bevolking al een eerste prik krijgen en blijven er minder mensen over waar het virus kan gaan muteren

Maar goed ..ze gaan het toch niet doen en blijven bij eerste piste

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-21 11:56

besita schreef:
Maar met heel veel mensen op 40-50% bereik je sneller groepsimmuniteit was de boodschap
Zo kon voor de zomer de hele bevolking al een eerste prik krijgen en blijven er minder mensen over waar het virus kan gaan muteren

Fout gedacht van die heren.

besita

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-21 11:57

Magrathea schreef:
Wie zijn die experts dan?
En waarom ken je meer waarde toe aan een aantal tegensprekers dan aan de mensen die het vaccin daadwerkelijk hebben ontwikkeld?

Virologen en epidemiologen die in de raad zitten
Canada overwoog deze aanpak ook

besita

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-21 11:58

bigone schreef:
besita schreef:

Fout gedacht van die heren.

Neen helemaal niet fout gedacht
Het zijn gewoon 2 verschillende denkpistes

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-21 12:04

Hier gaan mijn man en ik alleen als we 2 prikken krijgen binnen 3 a 4 weken. Anders heeft het voor ons geen zin en dan blijf ik liever super voorzichtig. OP persoonlijk vlak noem ik dat schijnveiligheid en kunnen we nog niet naar Nederland.

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-21 12:04

Ja , een goede en een gewenste . Ik snap de overweging wel maar wanneer het bedrijf aangeeft dat dit voorlopig geen optie is moet je het niet doen . Je kunt wel een proef doen met personen die hier aan mee willen doen, vaccineren en dan elke week bloedonderzoek op antistoffen. Dat zal Pfizer ongetwijfeld zelf ook doen. Komt daar uit dat je ipv na drie weken ook na zes weken prima voor de tweede keer kunt vaccineren ligt er een goede basis maar niet nu, de tijd dat er gevaccineerd is is gewoon veel te kort om met dit soort conclusies te komen.

Sheran

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-21 12:13

Wat een mooi plaatje een paar pagina's terug over de werkzame stoffen. Fijn om te zien. Misschien helpt dit mensen.

Weet iemand ook wat het verschil is in stoffen tussen dit vaccin en DTP / hepatitis A? Ik kan de stoffen bij de laatsten niet specifiek vinden. Van die vaccinaties (hoewel waarschijnlijk maar 1 ervan) werd ik altijd enorm ziek, dus ik vraag me af of dat echt een ander type vaccin is.

Kwanyin

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-21 13:02

x
Laatst bijgewerkt door Kwanyin op 16-01-25 11:40, in het totaal 1 keer bewerkt

Roodvos

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-21 13:32

@Kwanyin, ik vind dit:

Citaat:
Waardoor een allergische reactie na een coronavaccin optreedt, is ook nog niet bekend. "Er is geen component in het vaccin - het vaccin zelf of een toegevoegd product - waar we nu al de vinger op kunnen leggen. Vandaar het advies voor voorzorgsmaatregelen."

"Pfizer heeft na de 2 allergische reacties een lijst met ingrediënten openbaar gemaakt", vervolgt hij. "Die lijst leest als de achterkant van een tandpastatube; veel ingrediënten zijn vet- of zeepachtige stoffen. Verder zit er een beetje suiker in. Maar daar kun je eigenlijk niet allergisch op reageren."

Bron: https://www.rtlnieuws.nl/nieuws/nederla ... men-gevaar