Viruswaanzin

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

8nnemiek

Re: Viruswaanzin

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-20 12:17

Levensgevaarlijk ja, dat testen..
De oplossing; als je nog wat aluminiumfolie over hebt van je hoedje maak je twee bolletjes, een voor in ieder neusgat, en dan nog een in je keel :j

Die bingo is ook mooi :')

Rosebud

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-20 12:29

serieus de test die hersenen beschadigen... waar halen de mensen deze info vandaan echt waar. Check eerst even de anatomie van een mensenschedel, danku!

Sky_Britt

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-20 13:08

Ik denk dat ik wel snap waar mensen die info vandaan halen. De neus is juist een zwakke plek in de BBB, vandaar dat sommige medicatie voor een betere/snellere werking in neussprays zit.
Als iemand met verder weinig verstand van zaken zoiets leest kan ik me voorstellen dat dit escaleert naar er zit daar dus een barrière die je kapot kan prikken :+

Magrathea

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-20 14:19

Sky_Britt schreef:
Ik denk dat ik wel snap waar mensen die info vandaan halen. De neus is juist een zwakke plek in de BBB, vandaar dat sommige medicatie voor een betere/snellere werking in neussprays zit.
Als iemand met verder weinig verstand van zaken zoiets leest kan ik me voorstellen dat dit escaleert naar er zit daar dus een barrière die je kapot kan prikken :+

Krijg je antipsychotica via neusspray? Nee toch?
Het neusslijmvlies is niet hetzelfde als de BBB toch := de BBB zit veel dieper
Anders zou je érg kwetsbaar zijn voor bijv vies water of giftig gas.

Edit: er is ook niet zoiets als "de" blood-brain-barrier, het zit op heel veel plekken waar bloed nutrienten toevoert aan de hersenen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-20 14:22

Ik heb altijd geleerd dat je BBB barrière in je bloedvaten zit, bij de overgang bij de haarvaatjes in de hersenen. Maar het is alweer een poosje geleden...

Magrathea

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-20 14:25

safina schreef:
Ik heb altijd geleerd dat je BBB barrière in je bloedvaten zit, bij de overgang bij de haarvaatjes in de hersenen. Maar het is alweer een poosje geleden...

Niet in, maar er omheen dus.
Ik krijg het plaatje niet gekopiëerd maar de eerste die je tegenkomt op deze pagina staat het op. https://link.springer.com/protocol/10.1 ... 9-8946-1_1

Sky_Britt

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-20 14:52

Magrathea schreef:
Sky_Britt schreef:

Krijg je antipsychotica via neusspray? Nee toch?
Het neusslijmvlies is niet hetzelfde als de BBB toch := de BBB zit veel dieper
Anders zou je érg kwetsbaar zijn voor bijv vies water of giftig gas.

Edit: er is ook niet zoiets als "de" blood-brain-barrier, het zit op heel veel plekken waar bloed nutrienten toevoert aan de hersenen

Antipsychotica heeft geen moeite met door de bbb te komen dus dat is niet nodig. Sommige sterke pijn medicatie als fenthanyl wordt wel in neusspray toegedient omdat het via de bloedvaten in je neus makkelijker het brein in komt.
Gassen zijn ook veel sneller neurotoxisch als dingen die je in slikt.

Edit: wel grappig dat je dus precies illustreerd wat ik probeerde te zeggen, als iemand ergens schrijft dat de neus een zwakke plek is van de BBB wordt er aangenomen dat dit gaat om het fysieke neusslijmvlies.
Laatst bijgewerkt door Sky_Britt op 19-08-20 14:58, in het totaal 1 keer bewerkt

Marije_jiplover

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-20 14:55

Nee, die pijnstillers zijn als neusspray omdat het via het neusslijmvlies sneller in het bloed wordt opgenomen dan wanneer het via je maag moet.

Daarom zijn er bv ook zetpillen, via het darmslijmvlies wordt het dan ook sneller opgenomen dan via je maag.

Het gaat via het slijmvlies gemakkelijker je bloed in, de bloed-hersenbarriere heeft daar verder niets mee te maken, die zit tussen bloed en hersenen, niet tussen neusslijmvlies en hersenen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-20 15:05

Marije_jiplover schreef:
Nee, die pijnstillers zijn als neusspray omdat het via het neusslijmvlies sneller in het bloed wordt opgenomen dan wanneer het via je maag moet.

Daarom zijn er bv ook zetpillen, via het darmslijmvlies wordt het dan ook sneller opgenomen dan via je maag.

Het gaat via het slijmvlies gemakkelijker je bloed in, de bloed-hersenbarriere heeft daar verder niets mee te maken, die zit tussen bloed en hersenen, niet tussen neusslijmvlies en hersenen.

Ja, zo heb ik dat ook geleerd ooit. Via slijmvliezen betekent snel in je bloed. En snel in de bloed betekent snel op de plaats van bestemming.

Jullie weten dat je het resetknopje van je hersenen kunt vinden door het wattenstaafje in je oor te doen, toch? :+ https://speld.nl/2018/05/29/man-stopt-w ... tellingen/

Sky_Britt

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-20 15:18

safina schreef:
Marije_jiplover schreef:

Ja, zo heb ik dat ook geleerd ooit. Via slijmvliezen betekent snel in je bloed. En snel in de bloed betekent snel op de plaats van bestemming.

Jullie weten dat je het resetknopje van je hersenen kunt vinden door het wattenstaafje in je oor te doen, toch? :+ https://speld.nl/2018/05/29/man-stopt-w ... tellingen/

Die uitleg sluit de mijne ook niet uit. Maar het is toch echt een feit dat de BBB zwak is bij de bloedvaten van de neus. Bij deze een linkje van een van de vele artikelen https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pmc/articles/PMC7076467/

"The use of the nose-to-brain delivery route is an important and noninvasive method of drug delivery to bypass the BBB. In fact, it is well-known that there is an intranasal direct anatomical connection between the nasal cavity and the CNS, which suggests the development of nasal formulations for brain targeting of drugs."

Magrathea

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-20 17:00

Huh, daar heb ik nog nooit van gehoord. Die ga ik zo eens bekijken :)

Magrathea

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-20 08:49

'Zeker vijftig accounts verspreidden nepnieuws over corona in Nederland' - https://nos.nl/l/2344875

Zoveel nepnieuwsberichten :wow: maar goed daar zal de verlichte denker wel weer een mening over hebben

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-20 09:01

Magrathea schreef:
'Zeker vijftig accounts verspreidden nepnieuws over corona in Nederland' - https://nos.nl/l/2344875

Zoveel nepnieuwsberichten :wow: maar goed daar zal de verlichte denker wel weer een mening over hebben

Wow, interessant. Ben wel benieuwd wie er dan op uit is onze samenleving te ondermijnen met nepnieuws over het virus. Welke mensen met nare bedoelingen zitten er achter die accounts?

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-20 10:09

safina schreef:
Magrathea schreef:

Wow, interessant. Ben wel benieuwd wie er dan op uit is onze samenleving te ondermijnen met nepnieuws over het virus. Welke mensen met nare bedoelingen zitten er achter die accounts?

Hoeven geen eenlingen te zijn, er zijn ook groepen/organisaties die diverse accounts hebben puur om verdeeldheid te zaaien, bvb viruswaarheid . Dit zie je bij verkiezingen in de USA , overal op Twitter en andere social media duiken fake accounts op om mensen aan het twijfelen te brengen of ronduit foutieve informatie te delen. Waarom? Omdat ze uit zijn op instabiliteit .

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-20 10:24

En het meest vervelende is dat het lijkt te werken... hopelijk houdt de meerderheid van NL gewoon zn hoofd erbij..

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-20 10:48

Had het op ig weer met zo iemand aan de stok, kan het niet laten om ze op de kast te jagen. Toen hij/zij door de schaap antwoorden heen was kreeg ik te horen dat ik maar één hersencel had, inkoppertje natuurlijk. Big smile en altijd nog eentje meer dan er in jouw bovenkamer zit als antwoord, heerlijk die conspiracy idioten.

Roodvos

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-20 10:59

bigone schreef:
Had het op ig weer met zo iemand aan de stok, kan het niet laten om ze op de kast te jagen. Toen hij/zij door de schaap antwoorden heen was kreeg ik te horen dat ik maar één hersencel had, inkoppertje natuurlijk. Big smile en altijd nog eentje meer dan er in jouw bovenkamer zit als antwoord, heerlijk die conspiracy idioten.

Ach, dan kan jij je in elk geval veilig laten testen. De kans dat ze die ene hersencel raken bij het doorboren van die bloed-hersenbarrière is nihil :+ .

IMANDRA

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-20 11:01

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-20 11:16

Ik kreeg laatst ook een filmpje van iemand. Dat was opgenomen op het malieveld en door een arts. Ik zei dat ik niet van die filmpjes gediend was

Sky_Britt

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-20 11:32

bigone schreef:
Hoeven geen eenlingen te zijn, er zijn ook groepen/organisaties die diverse accounts hebben puur om verdeeldheid te zaaien, bvb viruswaarheid . Dit zie je bij verkiezingen in de USA , overal op Twitter en andere social media duiken fake accounts op om mensen aan het twijfelen te brengen of ronduit foutieve informatie te delen. Waarom? Omdat ze uit zijn op instabiliteit .

Is dit niet net zo goed conspiracy denken? Waarom zouden mensen bewust verdeeldheid willen zaaien, wat voor baat hebben ze daar bij? Dat zou ook impliceren dat daar een organisatie achter zit met een achterliggend doel.

Ik ga er vanuit dat die mensen echt denken dat ze iets 'goeds' doen door die (foutieve) informatie te delen. Net zo als ik er vanuit ga dat de regering het beste met ons voor heeft. Maar geen van beide kan ik echt bewijzen.

Cookies

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-20 11:36

Er zijn natuurlijk ook wat organisaties die graag hun anticoronakruiden en anti 5 G kettingen enzo willen slijten. Die hebben wel degelijk baat bij het verspreiden van dit soort informatie.
En er zijn ook nogal wat trollen met een zeemeeuwenmentaliteit, die het heerlijk vinden om de boel op te ruien.

sureido

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-20 11:37

bigone schreef:

Die zal zich vast echt klote gevoelt hebben door jouw opmerking :') not. Geef ze gewoon geen aandacht dan :+

mysa
correspondent/vertaler

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-20 12:14

Ik lees dat de meeste complotdenkers zitten bij pvv, FVD, SGP en in mindere mate de SP en 50+.
Daarbij gaat het zowel om de stelling dat er via een vaccin een chip wordt ingebracht als om de stelling dat het virus expres is gemaakt om geld aan een vaccin te gaan verdienen.

_Penotti

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-20 12:22

Dat zijn wel 2 heel uiteenlopende stellingen.

Janinevv

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-20 12:33

Jeetje wat een haat aan beide partijen. Omdat anderen anders denken is dat gelijk achterlijk en zijn ze dom?