De oplossing; als je nog wat aluminiumfolie over hebt van je hoedje maak je twee bolletjes, een voor in ieder neusgat, en dan nog een in je keel

Die bingo is ook mooi

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Sky_Britt schreef:Ik denk dat ik wel snap waar mensen die info vandaan halen. De neus is juist een zwakke plek in de BBB, vandaar dat sommige medicatie voor een betere/snellere werking in neussprays zit.
Als iemand met verder weinig verstand van zaken zoiets leest kan ik me voorstellen dat dit escaleert naar er zit daar dus een barrière die je kapot kan prikken
safina schreef:Ik heb altijd geleerd dat je BBB barrière in je bloedvaten zit, bij de overgang bij de haarvaatjes in de hersenen. Maar het is alweer een poosje geleden...
Magrathea schreef:Sky_Britt schreef:Ik denk dat ik wel snap waar mensen die info vandaan halen. De neus is juist een zwakke plek in de BBB, vandaar dat sommige medicatie voor een betere/snellere werking in neussprays zit.
Als iemand met verder weinig verstand van zaken zoiets leest kan ik me voorstellen dat dit escaleert naar er zit daar dus een barrière die je kapot kan prikken
Krijg je antipsychotica via neusspray? Nee toch?
Het neusslijmvlies is niet hetzelfde als de BBB tochde BBB zit veel dieper
Anders zou je érg kwetsbaar zijn voor bijv vies water of giftig gas.
Edit: er is ook niet zoiets als "de" blood-brain-barrier, het zit op heel veel plekken waar bloed nutrienten toevoert aan de hersenen
Marije_jiplover schreef:Nee, die pijnstillers zijn als neusspray omdat het via het neusslijmvlies sneller in het bloed wordt opgenomen dan wanneer het via je maag moet.
Daarom zijn er bv ook zetpillen, via het darmslijmvlies wordt het dan ook sneller opgenomen dan via je maag.
Het gaat via het slijmvlies gemakkelijker je bloed in, de bloed-hersenbarriere heeft daar verder niets mee te maken, die zit tussen bloed en hersenen, niet tussen neusslijmvlies en hersenen.
safina schreef:Marije_jiplover schreef:Nee, die pijnstillers zijn als neusspray omdat het via het neusslijmvlies sneller in het bloed wordt opgenomen dan wanneer het via je maag moet.
Daarom zijn er bv ook zetpillen, via het darmslijmvlies wordt het dan ook sneller opgenomen dan via je maag.
Het gaat via het slijmvlies gemakkelijker je bloed in, de bloed-hersenbarriere heeft daar verder niets mee te maken, die zit tussen bloed en hersenen, niet tussen neusslijmvlies en hersenen.
Ja, zo heb ik dat ook geleerd ooit. Via slijmvliezen betekent snel in je bloed. En snel in de bloed betekent snel op de plaats van bestemming.
Jullie weten dat je het resetknopje van je hersenen kunt vinden door het wattenstaafje in je oor te doen, toch?https://speld.nl/2018/05/29/man-stopt-w ... tellingen/
Magrathea schreef:'Zeker vijftig accounts verspreidden nepnieuws over corona in Nederland' - https://nos.nl/l/2344875
Zoveel nepnieuwsberichtenmaar goed daar zal de verlichte denker wel weer een mening over hebben
safina schreef:Magrathea schreef:'Zeker vijftig accounts verspreidden nepnieuws over corona in Nederland' - https://nos.nl/l/2344875
Zoveel nepnieuwsberichtenmaar goed daar zal de verlichte denker wel weer een mening over hebben
Wow, interessant. Ben wel benieuwd wie er dan op uit is onze samenleving te ondermijnen met nepnieuws over het virus. Welke mensen met nare bedoelingen zitten er achter die accounts?
bigone schreef:Had het op ig weer met zo iemand aan de stok, kan het niet laten om ze op de kast te jagen. Toen hij/zij door de schaap antwoorden heen was kreeg ik te horen dat ik maar één hersencel had, inkoppertje natuurlijk. Big smile en altijd nog eentje meer dan er in jouw bovenkamer zit als antwoord, heerlijk die conspiracy idioten.
bigone schreef:Hoeven geen eenlingen te zijn, er zijn ook groepen/organisaties die diverse accounts hebben puur om verdeeldheid te zaaien, bvb viruswaarheid . Dit zie je bij verkiezingen in de USA , overal op Twitter en andere social media duiken fake accounts op om mensen aan het twijfelen te brengen of ronduit foutieve informatie te delen. Waarom? Omdat ze uit zijn op instabiliteit .
bigone schreef:Had het op ig weer met zo iemand aan de stok, kan het niet laten om ze op de kast te jagen. Toen hij/zij door de schaap antwoorden heen was kreeg ik te horen dat ik maar één hersencel had, inkoppertje natuurlijk. Big smile en altijd nog eentje meer dan er in jouw bovenkamer zit als antwoord, heerlijk die conspiracy idioten.