Veel moeten afvallen...

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

gaucho

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-20 15:01

Voor mij werken smoothies met extra eiwit erg goed voor het hongergevoel :j

gaucho

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-20 15:04

Vwb betreft gewicht en paardrijden; ik voel me eindelijk wat minder bezwaard om op mijn paard te stappen en rijd nu ook wat langer / vaker. Is ook wel een hele goede motivatie voor het afvallen.

Afbeelding

landvrouw

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-20 15:17

gaucho schreef:
Voor mij werken smoothies met extra eiwit erg goed voor het hongergevoel :j

Ja door kijn maagverkleinding heb ik (bijna) geen hongergevoel meer. Maar gewoon zin om te snacken.. dat is nu beetje t probleem -O- ik geef de moed niet op!

miccamaaike

Re: Veel moeten afvallen...

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-20 15:26

Wat een leuk paard heb jij Gaucho!

Wel fijn weer wat fanatieker rijden.

Ik geloof dat ik volgens menig bokker ook niet op een paard moet stappen. Maar goed met een kolos van 1,80 zijn er gelukkig al weer meer mogelijkheden. T paardrijden helpt mij ook wel in t hele proces en paard lijkt er geen last van te hebben.

gaucho

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-20 15:31

Thx Miccamaaike :)

Landvrouw ben je op zoek naar gezonde snacks of iets wat de snack trek weghaalt? Met een maagverkleining ziet je eetpatroon er denk ik sowieso anders uit, grotere maaltijden zijn dan geen optie neem ik aan?

miccamaaike

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-20 15:34

Quir schreef:
miccamaaike schreef:
Welkom Quir!
Maar dan ben je nu dus 68 kilo? Dan kun je toch prima paardrijden?

Dankje!
65 nu. :j
Maar ik heb D pony's, 15% van hun gewicht (400kg) is 60kg incl zadel, dus 58. :D

Maar niet alleen gewicht, 2kg maakt ook geen verschil, maar mijn balans is heel slecht door mislukte hersenoperaties en links verlamd geweest, nu nog steeds geen gevoel of kracht links. Dus ook principe, voor mij heel belangrijk. Niet meer in de weg zitten dan nodig is. :=

Ah ja dat maakt t wel anders natuurlijk. Goed streven dan, straks weer lekker rijden!

landvrouw

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-20 15:42

gaucho schreef:
Thx Miccamaaike :)

Landvrouw ben je op zoek naar gezonde snacks of iets wat de snack trek weghaalt? Met een maagverkleining ziet je eetpatroon er denk ik sowieso anders uit, grotere maaltijden zijn dan geen optie neem ik aan?

Grotere maaltijden zit er inderdaad niet in nee :Y)
Ik weet over t algemeen wel wat ik kan/mag eten, maar het idee in mijn hoofd is dan weer even fout. Maar gezonde snacks zijn zeker welkom. Beetje variatie zou ik wel fijn vinden, dus mocht je leuke tips hebben dan graag!
Heel leuk paardje inderdaad, helemaal overheen gekeken net! Super gave foto ook

Mjetterd

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-20 16:11

Ik ben zo trots op jullie allemaal :D

Matheno

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-20 16:13

miccamaaike schreef:
Danjel, geniaal die pakken suiker foto. Ik heb ook wel eens overwogen om bij iedere kilo een pak meel of suiker te kopen, ter illustratie.

Dat doe ik met pakjes boter. 1 kilo eraf is 2 pakjes boter.

gaucho schreef:
Vwb betreft gewicht en paardrijden; ik voel me eindelijk wat minder bezwaard om op mijn paard te stappen en rijd nu ook wat langer / vaker. Is ook wel een hele goede motivatie voor het afvallen.

[ [url=m/dYMNUf.jpg]Afbeelding[/url] ]

Wat een prachtige foto!
Mooi paard en een mooie amazone!

gaucho

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-20 16:40

Afbeelding mijn gezonde snack opties:
- rauwkost (komkommer / cherry tomaat / wortel / paprika etc) met hummus of kwark met knoflook.
- delicate crisp crackers of rijstwafel / snack a jack / met cottage cheese, verschillende smaakjes slankie smeerkaas, zalmpate of een beetje pindakaas.
- gekookt ei met bv rookvlees
- watermeloen of galia meloen
- kwark of Skyr, favoriete hier is de kvarg van Nestlé.
- nieuwe favo met dit weer: ijskoffie met amandelmelk, schepje eiwitpoeder vanille / kaneel en O calorie hazelnoot siroop.
- kopje groentesoep
- zelfgemaakte blauwe bessen muffins of bananenbrood, ik maak ze zonder suiker en met eiwitpoeder, CA 100 kcal per portie.

Mjetterd

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-20 16:42

gaucho schreef:
- zelfgemaakte blauwe bessen muffins of bananenbrood, ik maak ze zonder suiker en met eiwitpoeder, CA 100 kcal per portie.

Dat klinkt zo lekker, maar bij mij gaan dat soort dingen altijd mis.
Ik kan het dan niet bij 1 portie houden -O-

gaucho

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-20 16:47

Ik vries ze in, in porties, duurt een dag om te ontdooien :-)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-20 18:14

Ik had echt een bleh-dag en totaal geen zin om te koken.. Dus ik ging echt naar de winkel met het idee om wat lekkers (en slechts) te halen :+ maar ik heb me beheerst en ben voor een broodje, carpaccio en rucola gegaan :D

juval

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-20 18:22

welkom femkee en quir! veel succes!

Sinds het weekend gaat het helaas weer mis, eetbuien, slechte dingen etc etc.. je kent het wel. Morgen staat een pittige dag op de planning, hoop dat ik dan wat liters/kiloos weg kan zweten.

mirjamalvaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-20 18:26

Balen juval, hopelijk lukt het morgen.

Hier gjng rits rechterlaars opeens dicht vandaag. :oo :D

landvrouw

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-20 18:36

gaucho schreef:
[ [url=Landvrouw]Afbeelding[/url] ] mijn gezonde snack opties:
- rauwkost (komkommer / cherry tomaat / wortel / paprika etc) met hummus of kwark met knoflook.
- delicate crisp crackers of rijstwafel / snack a jack / met cottage cheese, verschillende smaakjes slankie smeerkaas, zalmpate of een beetje pindakaas.
- gekookt ei met bv rookvlees
- watermeloen of galia meloen
- kwark of Skyr, favoriete hier is de kvarg van Nestlé.
- nieuwe favo met dit weer: ijskoffie met amandelmelk, schepje eiwitpoeder vanille / kaneel en O calorie hazelnoot siroop.
- kopje groentesoep

Dat zijn leuke tipa, bedankt!
Ben nog op zoek naar een goed recept voor bananenbrood, maar dan om muffins van te maken. Heb je er toevallig eentje?

gaucho

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-20 18:45

Dustinlover

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-20 12:31

Femke welkom en wat goed dat je die stap hebt gezet!

Quir ook welkom!!

Hier gisteren dus nog een keer BBQ gehad maar wat is het lastig na 4 mindere dagen de draad op te pakken. Moet er weer eventjes doorheen want moet echt even netjes eten deze week. Zaterdag weer BBQ... schade was + 0.7 dus hopelijk krijg ik dat met nog ietsje extra er voor zaterdag af.

Vulina

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-20 12:45

Ik heb gisteren, na de BBQ van zondag en de sushi van zaterdag, alleen maar fruit en groente gegeten. Echt een balans dag. Wel een glas kant en klare smoothi erbij en water en koffie. Erg laag in de calorieën gebleven, dan vandaag weer normaal eten. Na zo'n dag meteen weer afgekickt van de suikers en vetten :)

Roosch

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-20 12:53

Na een megaslecht weekend heb ik Foxy vandaag weer bestegen. Ik val erbij neer. Serieus.

Vulina

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-20 13:05

Blijf ademhalen :')

Roosch

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-20 13:39

Oh. Is dat de truc. Genoteerd.

:')

Kanonnen zeg. Het is dat ik van mezelf moet. Maar morgen ga ik toch maar zwemmen in de buitenlucht in plaats van Foxy te bestijgen. :7

landvrouw

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-20 13:55

Roosch schreef:
Oh. Is dat de truc. Genoteerd.

:')

Kanonnen zeg. Het is dat ik van mezelf moet. Maar morgen ga ik toch maar zwemmen in de buitenlucht in plaats van Foxy te bestijgen. :7

Afwisseling is ook erg fijn! En heerlijk dat je ergens kunt gaan zwemmen.

Hier alweer 2 dagen aan t sporten, ook een minder weekend gehad. Maar vandaag wel weer een goede dag op zich.. dus hoop het toch nog recht te kunnen trekken deze week

SandravdB

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-20 13:57

Ik hoop dat ik ook snel weer kan sporten, voel me op dit moment enkel moe en misselijk, zou dat ook van die allergische reactie zijn. Hoop donderdag na de controle te mogen sporten.

landvrouw

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-20 14:03

SandravdB schreef:
Ik hoop dat ik ook snel weer kan sporten, voel me op dit moment enkel moe en misselijk, zou dat ook van die allergische reactie zijn. Hoop donderdag na de controle te mogen sporten.

Antibiotica kan dat zeker met je doen. Daarnaast is je lichaam nu natuurlijk ook aan het vechten tegen datgene waar je last van hebt, dat kost ook energie.
Hoop dat je donderdag goed nieuws krijgt!