Corona patiënten op bokt?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Berdien

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-20 19:25

verootjoo schreef:
Ik probeer een afspraak te maken voor de test maar moet tekens 20min in de wacht, ja dan haak ik af hoor. Zorg gewoon dat die telefoon bemand is.

Maar goed blijf proberen.

De medewerker van de GGD die ik aan de lijn had zei dat het erg druk was op dit moment. Moest zelf ook 15 minuten in de wacht staan. Telefoon op de speaker naast me neergelegd en door gegaan waar ik mee bezig was :))

Muze

Re: Corona patiënten op bokt?

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-20 19:27

Ik kreeg direct iemand aan de lijn. Gelukkig.

Roosch

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-20 19:29

Ik heb ook niet gek lang hoeven wachten aan de telefoon gisteren. Gewoon op de speaker zetten inderdaad, en verder gaan met waar je mee bezig was.

tokedri

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-20 19:31

Ik vond het wel doodeng om te gaan testen
Niet voor de test zelf maar of ik het had
Ik vind het een enge ziekte ( heb wel onderliggend lijden)
Vinden jullie t ook eng?

Roosch

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-20 19:32

Ik had er geen moeite mee. Alles is supernetjes geregeld en het label "corona" resulteert voor mij hooguit in een paar dagen extra binnen zitten. Een label verergert mijn klachten niet.

Voor de test was ik ook vrij mellow, ik dacht "met 3 minuten sta ik wel buiten". Viel me best tegen. :')

Muze

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-20 19:33

Moest jij ergens naar binnen?
Ik moet door het straatje.
Ik vind het niet echt eng, al hoop ik natuurlijk op goed nieuws.

Mars

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-20 19:36

Ik vond t ook niet eng, t was bij mij in een soort klein tentje. Binnen een minuut sta je weer buiten.

Cemlys

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-20 19:41

Berdien schreef:
Gek he? Maar ik snap dus wel dat mensen afhaken. Want lang in de wacht, en ook niet een GGD die dus heel actief stuurt op testen. Terwijl het beleid inderdaad is: klachten = testen.

Oh en toen ik zei 'Dus dan moet ik vanaf nu tot de uitslag thuis blijven?' was het antwoord 'Ja, dat is wel aan te raden'.

Was bij mij dus ook zo. Het hoeft niet met die klachten maar als u er echt op staat. Tjah...

tokedri

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-20 20:43

Mars schreef:
Ik vond t ook niet eng, t was bij mij in een soort klein tentje. Binnen een minuut sta je weer buiten.

Ik bedoel niet de test maar corona an sich

Muze

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-20 20:53

Ja, ik vind het niet heel eng omdat ik eigenlijk niet verwacht echt wat te mankeren.
Mocht dat wel zo blijken te zijn dan vind ik het wellicht wel wat spannend.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-20 20:54

Ik begin nu wel wat kriebels te krijgen voor de test zelf := Viel het bij sommige ook mee of is het echt even flink.. uhm.. vervelend?

Trouwens, fijn Mars dat je test negatief is!!

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-20 21:03

[***]: ik vond het heel erg meevallen en ik hou echt helemaal niet dat soort dingen. Ik zag er best wel tegen op en het was veeeeeel minder erg dan ik dacht.

CynthiaV

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-20 21:08

tokedri schreef:
Ik vond het wel doodeng om te gaan testen
Niet voor de test zelf maar of ik het had
Ik vind het een enge ziekte ( heb wel onderliggend lijden)
Vinden jullie t ook eng?

Ik was ook best wel bang hoor, heb nog niet zo lang astma en het ook nog niet onder controle dus ik kneep hem wel.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-20 21:09

Shadow0 schreef:
[***]: ik vond het heel erg meevallen en ik hou echt helemaal niet dat soort dingen. Ik zag er best wel tegen op en het was veeeeeel minder erg dan ik dacht.

Dat stelt mij alweer wat geruster! Ik schrok al eventjes :=

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-20 21:11

[***] schreef:
Shadow0 schreef:

Dat stelt mij alweer wat geruster! Ik schrok al eventjes :=

Ik vond het ook meevallen. Het was niet echt lekker, maar als ik weer zou moeten, dan zie ik er echt niet tegenop.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-20 21:20

Ik ben sinds vandaag wat neusverkouden en heb een paar keer moeten niezen. Is dit reden om te laten testen? Verder geen klachten.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-20 21:22

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-20 21:22

safina schreef:
Joman schreef:
Ik ben sinds vandaag wat neusverkouden en heb een paar keer moeten niezen. Is dit reden om te laten testen? Verder geen klachten.

Hier heb je het lijstje klachten die een aanleiding zijn voor een test:

https://www.rijksoverheid.nl/onderwerpe ... eer-testen

Dankjewel!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-20 21:27

Joman schreef:

Ik begon ook met deze klachten en heb gebeld, later kwam er iets verhoging bij en uiteindelijk zelfs nog eventjes koorts. Tegen mij zeiden ze dat het zeker een reden is om te laten testen!

Succes

Lous

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-20 21:36

[***] schreef:
Joman schreef:

Ik begon ook met deze klachten en heb gebeld, later kwam er iets verhoging bij en uiteindelijk zelfs nog eventjes koorts. Tegen mij zeiden ze dat het zeker een reden is om te laten testen!

Succes

Let je wel op jezelf?!!
In jouw situatie ben je nu extra bevattelijk. :*

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-20 21:38

Lous schreef:
[***] schreef:
Joman schreef:

Succes

Let je wel op jezelf?!!

O:)
Ik heb oreoijsjees en een dekentje, is dat genoeg? Nee, ik hou mijn temperatuur goed in de gaten en bel eventueel de verloskundige of huisarts als het slechter gaat :j

Sheran

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-20 22:10

Ik zou bij twijfel áltijd bellen en laten testen. Ik vind het echt schokkend dat blijkbaar maar 12 procent zich bij klachten laat testen. En dat terwijl er eerst aldoor geroepen werd om meer testen, meer testen.
Liever een keer teveel getest dan een keer te weinig toch? En natuurlijk wil je niet testen, en wil je niet positief getest worden. Maar helaas wordt de uitslag niet anders van een test. Als je positief getest wordt had je anders helaas ook corona...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-20 22:14

[***] schreef:
Lous schreef:

Let je wel op jezelf?!!

O:)
Ik heb oreoijsjees en een dekentje, is dat genoeg? Nee, ik hou mijn temperatuur goed in de gaten en bel eventueel de verloskundige of huisarts als het slechter gaat :j

Ik ben ook zwanger. Misschien toch maar even testen dan. Vraag me overigens af of dat zorgt voor extra bevattelijk zijn?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-20 22:15

Ja sowieso handig, al is het maar om zeker te weten dat je gewoon nog naar de verloskundige kan. Ik moest mijn afspraak verzetten.

Wat ik las, maar ik heb niet de kennis! Is dat corona zelf niet schadelijk is voor zover ze weten, maar dat hoge koorts wel slecht voor je ongeboren baby kan zijn. Dus zekere voor het onzekere?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-20 22:15

Sheran schreef:
Ik zou bij twijfel áltijd bellen en laten testen. Ik vind het echt schokkend dat blijkbaar maar 12 procent zich bij klachten laat testen. En dat terwijl er eerst aldoor geroepen werd om meer testen, meer testen.
Liever een keer teveel getest dan een keer te weinig toch? En natuurlijk wil je niet testen, en wil je niet positief getest worden. Maar helaas wordt de uitslag niet anders van een test. Als je positief getest wordt had je anders helaas ook corona...

Dat is helemaal waar. Ik bel morgen!