4: Afvallen zonder doel is ook ontzettend koel — lees de OP!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

linoleum

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-20 10:29

MarlindeRooz schreef:
Kan je niet thuis work-outs doen? Ik doe het ook (nog) niet hoor. Maar zorg dat ik wel 10.000 stappen per dag haal meestal.

Kan ik zeker, maar merk dat ik ook echt niet de motivatie er voor heb. Het geeft lang niet voldoening en dan heb ik echt zoiets van ‘laat maar’. Wandel wel veel, en ben sinds vorige week weer rustig aan paardrijden. Dus wel beweging.

Oja en einde middag yoga via werk, maar deze keer in eigen woonkamer ipv op werk zelf met een groepje.

Maanlicht

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-20 10:34

Welkom Neverland!
Succes Marlinde.
Heel herkenbaar linoleum, goed plan!

Gister heb ik wat minder gegeten, merk dat ik met warm weer minder honger heb, dus dat is wel fijn. Heb wel weer van te voren bedacht wat ik deze week ga eten, hopelijk geeft dat wat houvast.

O: proteine pannenkoeken
T: appel
L: 3 gebakken eieren
T: magere kwark met fruit en zaden muesli
A: biryani met tilapia en sperziebonen
T: grapefruit, proteineshake met magere kwark

Kimmie25501

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-20 10:40

Mara, hoe was je filmavondje?

Maanlicht, oeh lekker!

Fading, zo balen :(:)

Mjwb, we hadden afgehaald bij de Moluk en het was zo lekker. Ik zal even een lijstje maken van alles wat ik had :') speksaté, kipsaté, gambasaté, ayam smoor, rendang, daging smoor, ikan (vis) colo colo, sayor lodeh, gado gado, atjar ketimun, kroepoek, witte rijst, nasi kuning, bamigoreng en nasigoreng. Natuurlijk van alles maar klein beetje op, maar was echt heerlijk. Ik zal niet een al te grote spuit elf zijn, maar ben het met de meiden hier eens hoor wbt je lijstje.

Wij waren altijd in dit topic heel direct op elkaar. Niet altijd leuk, maar het zorgde wel dat je even met je neus op de feiten werd gedrukt.

Castilja, wat leuk dat je inmiddels in je nieuwe huis woont! En wat fijn dat alles zo goed is gegaan en dat je vader alsnog kon helpen met je meubels :j

Laura, ik denk dat het voor iedereen herkenbaar is dat het moeilijk is om in deze periode goed op te blijven letten.

Neverland, welkom!

Linoleum, goed plan!

Succes Marlinde!

Gisteren me best netjes aan mijn planning kunnen houden. Alleen iets anders avondeten, omdat we onverwacht gingen bbq'en. Twee keer yoghurt geskipt, dat had ik beter anders kunnen doen haha.
O: krokante muesli noten met kwark en een appel. (287)
L: extra gevulde kippensoep, lichte cracker spelt met kip kerrie en een haring. (337)
T: havermoutreep. (142)
T: suikervrije ontbijtkoek met roomboter. (266)
A: kikkerwtensalade met olijven, feta kaas, paprika, verse tomaat, dressing van olijfolie extra vergine en limoensap. gegrilde groente van de bbq en kipdijfilet en bbq worstje. (749)
T: krokante granenreep cranberry. (104)
B: 6000 stappen, 30 minuten paardrijden en 120 minuten paarden verzorgen.
Totaal kcal: 1884.

Maanlicht

Re: 4: Afvallen zonder doel is ook ontzettend koel — lees de OP!

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-20 11:24

Lekker lijstje Kim! Die salade klinkt lekker!

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-20 11:29

Klinkt erg goed! Ga als ik thuis ben denk ik ook salade maken als lunch!

Castilja

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-20 14:06

Wat een goede lijst Kim! Volgens mij maak je steeds gezondere keuzes :) Ik heb nu ook zin in salade, moet nog boodschappen doen voor vanavond dus ik denk dat ik deze inspiratie even mee neem lol. Ja het is inderdaad heerlijk in mijn nieuwe huis, het valt me tot nu toe eigenlijk best mee. Was bang dat ik heel veel heimwee zou hebben naar mijn oude huis (ben echt super sentimenteel wat dat betreft) maar het gaat goed! Komt ook door het lekkere weer buiten, dan ben ik sowieso altijd wel vrolijk. Hoe is het inmiddels met je paard, gaat beter?

Ik ga toch weer even lijstjes bijhouden ook. Rommelig gegeten de afgelopen dagen en wil me weer even op eiwitten focussen.
Ontbijt: Mr. Tom pindareep, koffie
Tussendoor: 2 Gekookte eieren, glas tomatensap
Lunch: 240 Gram vissnacks (soort witvis in een krokant jasje, heel lekker) met ravigottesaus
Tussendoor: Smoothie (eiwitpoeder, spinazie, diepvriesfruit, amandelmelk)
Avondeten: Iets van salade met gerookte kip en krieltjes uit de oven.

Ik heb echt een bigass koelkast van iemand over kunnen nemen met twee grote vriesvakken, dus kan eindelijk zonder gedoe wat meer inkopen en gewoon invriezen. <<)

Neverland

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-20 16:03

Ik zal mijn lijstje online zetten van vandaag.

O: Special Flakes rode vruchten met melk. (352kcal)
T: 3 stukken Milka chocolade. (108kcal)
L: twee crackers met banaan, low kcal ontbijtkoek en 260gram Skyr Fruit & Bite. (482kcal)
T: Een ijsje met twee (best wel kleine helaas :=) bolletjes. (even gegokt 259kcal)
A: Maaltijdsalade van Jumbo Kip & Kerrie (404kcal)

Totaal: 1.604 kcal

Het kan meer zijn vanwege het ijs. Maar vind het best wel netjes zo. Mijn onderhoud zat rond de 1950 kcal. :)

Beweging: Twee uur het balkon geschrobd en een uur rolschaatsen.

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-20 16:27

@Castilja, heerlijk is dat hoor! Ik heb ook een grote vriezer en dat is echt top! En lekker Neverland een ijsje! :9

Mijn dagje:
O/L: 3 tosti's met heel weinig kaas en wat curry
T: Peer, 2 oreo koekjes
A: Bami
T: fruit en evt wat lekkers. Ligt er aan hoe veel kcal ik verbrand heb.

B: wandelen, uurtje gefietst en vanavond nog even wandelen. :P

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-20 17:57

Welkom Neverland!

Ik deel hier voorlopig mijn lijstjes niet, die zijn namelijk alles behalve goed... Heb vandaag wel 13km gewandeld! Dat was fijn om mijn hoofd leeg te maken.

Castilja

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-20 18:59

Zo dan, 13 km!! Halleluja! Hoe lang heb je daar over gedaan? Dan kun je volgens mij prima een wat slechter lijstje hebben :') En owwww man ik geniet van die vriezer. Wil nooit meer zonder :+ Wat een leuk idee trouwens, rolschaatsen! Ik zie mensen met dit heerlijke weer ook skeeleren en volgens mij is het retegoed voor je lijf, misschien moet ik ook maar eens een rondje gaan <<)

Even mijn totale lijstje van vandaag hieronder, ben eindelijk weer tevreden. Beweging is wel echt precies helemaal ruk. Morgen komt er een yogamatje binnen en dan ga ik weer aan de bak. School vraagt echt van me veel achter de laptop te zitten en ik vind dat nog steeds lastig.

Ontbijt: Mr. Tom pindareep, koffie
Tussendoor: 2 Gekookte eieren, glas tomatensap
Lunch: 240 Gram vissnacks (soort witvis in een krokant jasje, heel lekker) met ravigottesaus
Tussendoor: Paar blokjes 30+ kaas, glas tomatensap
Avondeten: Geroerbakte spinazie in knoflookolie met knoflook, ui, rode peper, gember, cashewnoten en sojasaus (dit was lekker?!??!? ho-ly oliebol) met 200 gram kalkoenfilet en 200 gram aardappels uit de oven met light mayo. Zit momenteel best vol maar als ik trek krijg maak ik alsnog de eiwitsmoothie/shake die ik vanmiddag zou maken.

linoleum

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-20 19:01

Fading, fijn dat het wandelen je wat goed heeft gedaan!

Neverland, Milka en ijs <3 en welkom!

Kimmie, je avondeten klink heerlijk.

Castilja, diepvries zou ik echt niet zonder kunnen. Heb altijd ladingen groenten erin (vind ik alleenwonend makkelijker dan vers), vis, vleesvervangers, afbakbroodjes, al eerder gemaakte nasi/bonenschotel.

Ik heb net uurtje yoga gevolgd van collega. Ze zou het aantal weken op werk zelf doen, maar vanuit huis ging ook prima. Was best lekker! Verder door drukte een weinig fanatieke dag qua beweging. Komt morgen wel weer.

Eten van vandaag
L: kvarg met cruesli en whey crispy
T: rijstwafels met chocola, 2 gekookte eieren met rookvlees, halve h&c cookie
A: traybake van wortel, aardappel en zachte geitenkaas erna overheen
T: whey milkshake van halfvolle melk, whey en diepvries frambozen, los handje blauwe bessen
Totaal 1.939 en 119 gram eiwit

Vandaag werkt het verhoogde kcal doel goed. Heb genoeg kunnen eten, zonder extreem te gaan. Al is m’n valkuil meestal wel rond 20.00 uur, dus straks zien of het echt helemaal werkt zoals ik hoop.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-20 19:05

Afbeelding

Een slecht lijstje in de zin van ik heb bijna niets gegeten vandaag, dat wordt niet echt gewaardeerd..
Mijn vriend heeft het uitgemaakt, het is beter zo dat weet ik wel. En ik voel me er wel goed onder maar de manier waarop heeft hij gewoon totaal niet handig aangepakt en dat maakt mij emotioneel en boos...

Dus vandaar is mijn eetlust gewoon weg... Ik hoop dat het snel terug komt want ik val behoorlijk snel af.

Castilja

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-20 19:10

Oh lekkere lijst!! Succes vanavond om 20:00. Als je echt meer hebt gegeten denk ik niet dat je enorm de behoefte hebt om een zak chips open te trekken, maar mijn lijf doet ook wel eens gekke dingen so to speak. Hoe hoog zat je normaal overdag dan?
Ik ga binnenkort toch maar eens achter een grotere oven aan; heb nu zo'n klein schattig ding die het super doet, maar ik wil ook graag van die enorme traybakes met groenten hebben en dat gaat nu niet echt. Je hebt ook een zak groentes van Aviko met zoete aardappel, die doe ik in een ovenschotel met dan light mozzarella eroverheen. Heaven. Denk dat ik daar morgen mee lunch.

Ah sorry Fading ik denk bij slecht gewoon automatisch aan veel eten in plaats van aan weinig. Wat rot voor je van je vriend -O- -O- -O- Veel sterkte!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-20 19:12

Castilja schreef:
Oh lekkere lijst!! Succes vanavond om 20:00. Als je echt meer hebt gegeten denk ik niet dat je enorm de behoefte hebt om een zak chips open te trekken, maar mijn lijf doet ook wel eens gekke dingen so to speak. Hoe hoog zat je normaal overdag dan?
Ik ga binnenkort toch maar eens achter een grotere oven aan; heb nu zo'n klein schattig ding die het super doet, maar ik wil ook graag van die enorme traybakes met groenten hebben en dat gaat nu niet echt. Je hebt ook een zak groentes van Aviko met zoete aardappel, die doe ik in een ovenschotel met dan light mozzarella eroverheen. Heaven. Denk dat ik daar morgen mee lunch.

Ah sorry Fading ik denk bij slecht gewoon automatisch aan veel eten in plaats van aan weinig. Wat rot voor je van je vriend -O- -O- -O- Veel sterkte!

Maakt niet uit, ik heb er vrede mee. Ik ben achter dingen gekomen waarvan ik wilde dat ik ze veel eerder wist. Heb erg lang achter hem aan blijven lopen en dat had ik nooit moeten doen. Maargoed, dat is allemaal achteraf..

linoleum

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-20 19:14

Fading hele dikke knuffel voor jou, hopelijk kan je wat afleiding vinden, ondanks dat er weinig te doen is op moment..

Castilja, ik hou normaal 1600/1700 kcal aan doordeweeks, en dan in weekend zo’n 2000/2100 kcal per dag. Dat red ik normaal, als m’n mindset goed is.
Maar doe nu doordeweeks 2000 en in weekend lekker even loslaten. Dan zou ik redelijk rond onderhoud moeten zitten gemiddeld.

_mjwb

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-20 19:19

Dikke knuffel Fading! :(:)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-20 19:21

linoleum schreef:
Fading hele dikke knuffel voor jou, hopelijk kan je wat afleiding vinden, ondanks dat er weinig te doen is op moment..

Castilja, ik hou normaal 1600/1700 kcal aan doordeweeks, en dan in weekend zo’n 2000/2100 kcal per dag. Dat red ik normaal, als m’n mindset goed is.
Maar doe nu doordeweeks 2000 en in weekend lekker even loslaten. Dan zou ik redelijk rond onderhoud moeten zitten gemiddeld.

Dat is het inderdaad ook, het is zo lastig dat ik niet naar dierbare mensen om mij heen kan, of gewoon even iets kan gaan doen... Maar gelukkig heb ik lieve vrienden en familie om mij heen..

Dankjwel allemaal, twijfelde om het hier te delen, omdat het hier de laatste tijd al niet altijd even gezellig is qua discussies, toch maar besloten om het wel te doen.

Neverland

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-20 19:28

Fading dikke knuffel voor jou! :(:) Ik snap dat je dan weinig eetlust hebt...

__Sannne

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-20 19:33

Wat verschrikkelijk naar Fading. Heel veel sterkte de komende tijd! Wat een goed stuk gewandeld!

Zie weer heerlijke lijstjes voorbij komen! Hier ook een grote oven, zo blij mee. Helaas nog geen vriezer maar die wil ik wel van de zomer aanschaffen.

Hier vandaag voor het eerst weer even op de racefiets gezeten. Wilde ik eigenlijk gisteren al doen maar kreeg materiaal problemen helaas. Wel echt te enthousiast van start gegaan. Was helemaal kapot toen ik thuis was, last van m'n nek en rug en knallende koppijn. Zaterdag weer, als het weer het toelaat, en dan even een minder grote ronde. Verder prima gegeten vandaag.
O: twee volkoren boterhammen met pindakaas + een cappuccino
T: banaan tijdens het fietsen
L: grote portie geroosterde muesli met 200 gram magere yoghurt
T: paar zoute suikervrije dropjes
A: twee grote wraps met gebakken kipstukjes, parmezaanse kaas, sla en ceasar dressing
T: eventueel nog een eiwit shake.

B: ruim 2 uur op de racefiets gezeten, +/- 44 km.

linoleum

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-20 20:03

Sanne, lekker eind gefietst! Wel jammer dat het resulteert in een zeer lijf.

Hier huishouden klaar, nu even milkshake maken en dan met boek op de bank.

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-20 21:00

Dikke vette knuffel fading!!!

Ik heb uiteindelijk vanavond samen met mijn vader een moestuin aangelegd. Inclusief 5 kruiwagens zand vol scheppen, de trapjes af in de tuin etc. Ondertussen nog met de hond gespeeld en gerend. Dus nu lekker chippies! :9

m9ara

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-20 21:12

Fading schreef:
[ [url=m/CxuGL3.png]Afbeelding[/url] ]

Een slecht lijstje in de zin van ik heb bijna niets gegeten vandaag, dat wordt niet echt gewaardeerd..
Mijn vriend heeft het uitgemaakt, het is beter zo dat weet ik wel. En ik voel me er wel goed onder maar de manier waarop heeft hij gewoon totaal niet handig aangepakt en dat maakt mij emotioneel en boos...

Dus vandaar is mijn eetlust gewoon weg... Ik hoop dat het snel terug komt want ik val behoorlijk snel af.

Heel veel sterkte fading :(:) wat enorm naar zeg.

m9ara

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-20 08:26

@MarlindeRooz, Duidelijke doelen heb je voor jezelf gesteld! 8 kg afvallen in 2 maanden is misschien wel wat veel? Al gaan de eerste kilo's meestal wel snel. Succes!

@Linoleum, Klinkt als een goede aanpak, beter gecontroleerd wat hoger in kcal dan steeds flink overeten. Met 2000 kcal zou je normaal gesproken prima op gewicht moeten blijven. Gisteravond ook vol kunnen houden?

@Maanlicht, je lijstje ziet er heel netjes uit, hopelijk lukt het je om je aan je planning te houden deze week. Voor mezelf werkt vooruit plannen in ieder geval heel fijn altijd.

@Kimmie, Het filmavondje was gezellig hoor! En heerlijk zeg, bbqen! Ik mis het echt om een tuin te hebben haha. Je lijstje is nog hartstikke netjes hoor.

@Castilja, Super fijn zo'n grote vriezer! Die van mij is redelijk klein en ik merk dat ik, vooral nu ik hele dagen thuis ben, toch wat ruimte tekort kom.

@Neverland, Chocolade en ijs <3 En nog netjes qua kcal!

@_Sannnee, Lekker lijstje zeg. Een racefiets lijkt me heerlijk in deze periode, mits je in een wat rustiger gebied kan gaan fietsen. Heb ook overwogen er een aan te schaffen, omdat mijn vriend ook een racefiets heeft.

Ik heb me gisteren goed aan mijn lijstje kunnen houden! Doordeweekse dagen geven me toch meer ritme om me makkelijker aan mijn doelen te kunnen houden. Vandaag staat dit op de planning:
O: 'Joe cake me nuts' met 100gr magere kwark
T: Smart bar crunchy en 200gr aardbeien
L: 'restjeslunch', halve volkorenboterham met kipfilet, pesto en zuivelspread light en een halve volkorenboterham met gebakken ei en oude kaas
T: 200gr Melkunie protein
A: Groene mac 'n cheese van Jamie Oliver
Totaal 1737 kcal (130 gr eiwit)

Zodirect boodschappen doen, omdat ik nu voor een heleboel dagen in 1x ga (normaal ging ik elke dag) is dat al een workout op zich :') De supermarkt is op loopafstand, maar die zware tas naar huis dragen valt toch iedere keer weer tegen haha!

Yonker

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-20 08:31

Heel veel sterkte Fading :(:) Eten lijkt me nu niet belangrijk, eerst maar eens even het allemaal verwerken! Lekker eten waar je zin in hebt als je al ergens zin in hebt... even het gezonde los laten en vooral aan jezelf denken!

linoleum

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-20 08:40

M9ara, ja gisteren netjes gelukt! Dus vandaag weer met dezelfde motivatie er tegenaan.
En boodschappen doen is echt verschrikkelijk op moment. Normaal haal ik wel altijd al grotendeels voor hele week in 1 keer, maar woon tegenover supermarkt, dus betrap mezelf er toch vaker dan nodig :') op moment hou ik het toch echt bij die 1 keer.

Vanochtend op de weegschaal gestaan, voor het eerst in een maand. Veel minder erg dan verwacht. Ben 400 gram aangekomen ten opzichte van 11 maart. Al zal ik ook wel wat spier kwijt zijn, maar dat komt wel weer als ik echt fatsoenlijk kan sporten.

Planning vandaag
L: kvarg met cruesli en whey crispy
T: 3 rijstwafels met chocola, gebakken ei met plak kaas op kaiserbroodje, halve h&c cookie
A: zalmfilet met asperges en hollandaisesaus <3
T: tonijn in water uit blik met mayonaise op 6 melba toastjes
Totaal 1.958 kcal en 121 gram eiwit
Heb nog een uur overleg waarvoor ik niet achter pc hoef te zitten, dus oordopjes in en wandelen, minstens 10k stappen halen verdeeld over de dag.