De ontwikkeling van het Coronavirus en de situatie in China

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Charlotte446

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-20 12:18

mvdende schreef:
Denken jullie nou echt dat dit nog te remmen is?

Het komt toch wel deze kant op, en snel ook als ik naar Italië kijk.

Je kan niet de hele wereld in quarantaine plaatsen, dat gaat nou eenmaal niet.

Je veroorzaakt alleen maar paniek door gebieden af te sluiten, terwijl het virus op het moment van ontdekking al lang buiten die gebieden verspreid kan zijn (is)

Ik zie dan nog meer heil in het uit voorzorg in quarantaine plaatsen van kwetsbare groepen zoals bejaarden en zieken, dan het in quarantaine houden van besmette gevallen. Dit virus is namelijk al besmettelijk voordat er zich symptomen voordoen.

Sluit verzorgingstehuizen af, laat geen bezoekers meer toe.

Geen bezoekers meer in het ziekenhuis en nieuwe patiënten met wat dan ook apart in isolatie verplegen.

Geen bezoekers vind ik ook niet realistisch. Wat met terminale patiënten, mag je daar geen afscheid van nemen? En zieke kinderen, lijkt me vreselijk dat die hun ouders moeten missen.

Berdien

Re: De ontwikkeling van het Coronavirus en de situatie in China

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-02-20 12:29

Ik kwam dit artikel tegen: http://nypost.com/2020/02/22/dont-buy-c ... rom-a-lab/

Over dat het dus mogelijk ‘ontsnapt’ is vanuit een laboratorium. Ook geeft het artikel aan dat besmette proefdieren gewoon ter consumptie worden aangeboden. Ik ben alleen nog niet in de betrouwbaarheid van deze website gedoken.

Pandora2

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-20 12:31

Berdien schreef:
Ik kwam dit artikel tegen: http://nypost.com/2020/02/22/dont-buy-c ... rom-a-lab/

Over dat het dus mogelijk ‘ontsnapt’ is vanuit een laboratorium. Ook geeft het artikel aan dat besmette proefdieren gewoon ter consumptie worden aangeboden. Ik ben alleen nog niet in de betrouwbaarheid van deze website gedoken.

Biologische oorlogsvoering ! :Y)

Nikass

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-20 12:38

mvdende schreef:
Denken jullie nou echt dat dit nog te remmen is?

Het komt toch wel deze kant op, en snel ook als ik naar Italië kijk.

Je kan niet de hele wereld in quarantaine plaatsen, dat gaat nou eenmaal niet.

Je veroorzaakt alleen maar paniek door gebieden af te sluiten, terwijl het virus op het moment van ontdekking al lang buiten die gebieden verspreid kan zijn (is)

Ik zie dan nog meer heil in het uit voorzorg in quarantaine plaatsen van kwetsbare groepen zoals bejaarden en zieken, dan het in quarantaine houden van besmette gevallen. Dit virus is namelijk al besmettelijk voordat er zich symptomen voordoen.

Sluit verzorgingstehuizen af, laat geen bezoekers meer toe.

Geen bezoekers meer in het ziekenhuis en nieuwe patiënten met wat dan ook apart in isolatie verplegen.

Je kunt wel zoveel mogelijk proberen het onder controle te houden. Waarom verspreid het zich in Duitsland niet verder? Ze zijn daar veel zorgvuldiger en strenger dan in Italië.
Jij kunt er wel makkelijk over denken, maar als je wel tot die kwetsbare groepen behoort ben je wel de pineut.

Loretta

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-20 12:39

Pareltjes schreef:
Gek gezegd vind ik dan weer iets positiefs aan het virus. Nu wordt de absurditeit van globalisatie duidelijk. Zonder deze globalisatie was het virus bij lange na niet zo snel verspreid. Nu kan iedereen eens de impact van ons gereis, handel etc. zien.

Klopt ook helemaal. De globalisatie zoals die nu is is op de langere termijn volledig onhoudbaar. Alleen ben ik ook zo realistisch om te beseffen dat na deze grote ramp de huidige netwerken helaas gewoon weer opgebouwd worden en de overheden ons weer zullen doodgooien met nutteloze klimaatmaatregelen die niets meer zijn dan een druppel op de gloeiende plaat maar die wel vooral de gewone mensen raken. Zolang de multinationals maar door kunnen gaan met hun globalistische agenda. Na deze ramp is het weer wachten op de volgende ramp.

Loretta

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-20 12:42

Nikass schreef:
Je kunt wel zoveel mogelijk proberen het onder controle te houden. Waarom verspreid het zich in Duitsland niet verder? Ze zijn daar veel zorgvuldiger en strenger dan in Italië.
Jij kunt er wel makkelijk over denken, maar als je wel tot die kwetsbare groepen behoort ben je wel de pineut.

Duitsland heeft een voorbeeldige gezondheidszorg. Maar Duitsland is ook afhankelijk van omliggende landen. Als omliggende landen er een puinhoop van maken komt er ook een moment waarop Duitsland het niet meer bijhouden kan.

Nikass

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-20 13:03

Ja dat klopt. Daarom zeg ik dat ik het egoïstisch vind als mensen er zo makkelijk mee omgaan. Je kunt de probleemgebieden beter zoveel mogelijk vermijden.

Popstra

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-20 13:05

Ik heb veel kennisen door mijn sport in het Noorden vAn Italië en die plaatsen veel foto’s. Er word nu flink gehamsterd in de winkels...hele rijen staan er voor de deur en de schappen zo goed als leeg. Bizar gezicht.

Loretta

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-20 13:17

Nikass schreef:
Ja dat klopt. Daarom zeg ik dat ik het egoïstisch vind als mensen er zo makkelijk mee omgaan. Je kunt de probleemgebieden beter zoveel mogelijk vermijden.

Dat is het ook. Ik vind het ook een walgelijke mentaliteit van "Ik ben gezond dus bij mij zal het wel overwaaien" Ondertussen kun je het wel gaan rond lopen spreiden. en dan vraag ik mij ook nog af of dat echt wel een garantie is. Zelf ben ik voor zover ik weet goed gezond en het is ook al behoorlijk lang geleden dat ik voor het laatst een verkoudhied had. Toch wil ik het er maar liever niet op aan laten komen omdat je gewoon niet weet wat dit virus precies kan en doet.

Kelly_ann

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-20 13:20

Pareltjes schreef:
...... Doe je gewoon wat langer met je huidige. Tekorten op meer urgente zaken zal andere landen doen beseffen producties wellicht dichter bij huis te houden om afhankelijkheid te voorkomen. Of het de economie een flinke klap zal geven? Die herstelt zich wel weer, hopelijk in een ander jasje minder consumerend gericht.

....

Eigenlijk ben ik het heel erg met je eens!!!

Wat alleen zo jammer is, is dat juist die fabrieksmedewerker die dat telefoontje maakt of dat kleine winkeltje dat via AliExpress zijn spulletjes verkoopt. Het hardst geraakt zijn/worden.

De grote jongens en de mensen bovenop de pyramide schrappen gewoon wat banen en blijven vrijwel ongeschonden.

Gelukkig had China dat wel enigszins door en nemen ze nu voor de kleine bedrijfjes die belasting maatregel.

Dat de mega rijken intussen überhaupt amper belasting betalen door allemaal slimme truukjes en politieke belangen ff terzijde :o

elnienjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-20 13:20

Loretta schreef:
Nikass schreef:

Dat is het ook. Ik vind het ook een walgelijke mentaliteit van "Ik ben gezond dus bij mij zal het wel overwaaien" Ondertussen kun je het wel gaan rond lopen spreiden.

Precies. Zeker als je dan ook nog gebruik maakt van het OV. Dan kom je in aanraking met allerlei jonge gezonde mensen die het wel allemaal mee naar huis kunnen nemen en hun grootouders kunnen aansteken.

germie

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-20 13:25

Wat raken mensen snel in paniek zeg:
https://www.telegraaf.nl/nieuws/1511095 ... a-vakantie

Als ik daar met kinderen geweest was, dan zei ik niets, want dat ben ik niet verplicht, want de rivm vindt dat er geen reden is voor enige aanpassing. Dit is alleen maar extra kosten maken voor de gezondheidszorg, want in de skigebieden is niets aan de hand.
Tot nu toe is er geen enkele reden om de skigebieden te mijden. Dus we moeten ook weer niet te spastisch en paniekerig worden. Er wordt gewoon aangegeven dat je zonder angst naar de skigebieden kunt. Maar ja, er zijn altijd weer mensen roomser dan de paus.
Laatst bijgewerkt door germie op 24-02-20 13:30, in het totaal 1 keer bewerkt

mvdende

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-20 13:26

Popstra schreef:
Ik heb veel kennisen door mijn sport in het Noorden vAn Italië en die plaatsen veel foto’s. Er word nu flink gehamsterd in de winkels...hele rijen staan er voor de deur en de schappen zo goed als leeg. Bizar gezicht.

Dit is nog gevaarlijker dan het hele virus op zich.

Er hoeft maar "dit" te gebeuren en er breekt een drama uit. Mensen die onder de voet gelopen worden, duwen, trekken, vechten enz om maar dat laatste kleine beetje eten te bemachtigen..

Mensen die pech hebben en met lege handen achter blijven, die dus stiekem uit de afzetting proberen te komen om maar iets van voedsel te bemachtigen...

Als er op black friday of tijdens een eerste 100 gratis actie bij de mediamarkt al complete chaos uitbreekt met gewonden enz tot gevolg, Hoe denk je dan dat het eraan toegaat als het letterlijk om leven of dood gaat? Immers voedsel is een 1e levensbehoefte.

germie

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-20 13:29

Precies. En het valt mij dan nog mee dat er niet al iemand gewoon maar door zo'n barricade geramd is. Ik denk dat dat in Nederland wel zou gebeuren. Men slaat al iemand in de lift in elkaar die wat zegt van zo'n corona-carnavals-parodie-liedje.

Loretta

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-20 13:31

Kelly_ann schreef:
Dat de mega rijken intussen überhaupt amper belasting betalen door allemaal slimme truukjes en politieke belangen ff terzijde :o

We hoeven er niet omheen te draaien. Maar het zijn de mega rijken die de oorzaak zijn van alle milieuproblemen. Maar hun zijn ook de oorzaak van deze enorm geglobaliseerde wereld waardoor een virus als deze zich zo makkelijk over de hele wereld verspreid.

Pareltjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-20 13:38

Loretta schreef:
Kelly_ann schreef:

We hoeven er niet omheen te draaien. Maar het zijn de mega rijken die de oorzaak zijn van alle milieuproblemen. Maar hun zijn ook de oorzaak van deze enorm geglobaliseerde wereld waardoor een virus als deze zich zo makkelijk over de hele wereld verspreid.

Nee, nee wij zijn net zo fout als de mega rijken. Wij kopen al hun producten, overvloedig. Als wij ze niet kopen worden zij niet megarijk. Wij moeten als consument andere keuzes gaan maken. Minder kopen en duurzaam kopen. Dan alleen gaat het roer om. Wat de consument niet aanschaft wordt niet geproduceerd.

mvdende

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-20 13:44

Jongens, Graag on topic blijven.

germie

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-20 13:55

Dat is toch ontopic? Dat wij zo afhankelijk zijn van China komt omdat zij het goedkoop produceren en wij de lonen hier te hoog vinden. En ja, wij consumeren lekker, want dat wordt ons opgelegd. Maar hierdoor komt zo'n virus harder aan. Ik hoorde al van een bedrijf wat het nog 6 weken uit kan zingen, maar als er dan geen nieuwe levering uit China is, dan zijn ze failliet. Elders worden het produkt en de onderdelen die zij verkopen niet gemaakt.

Pocca_Locca

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-20 14:07

Misschien is het wel een goed idee om het een en ander eens in perspectief te plaatsen.
Er sterven achtendertigduizend (38.000) mensen wereldwijd aan gewone influenza PER MAAND!!! Ook dat kan je als gezond persoon dragen zonder ziek te worden, en toch vrolijk verspreiden. Ik plaats hier een link waarin nog een paar doodsoorzaken zoals door ( fout) medisch handelen, aspirine, etc. op een rijtje gezet worden, naast het enorm opgeblazen verhaal van het covid 19.
Wat betreft de economische schade ben ik het wel eens dat dat erg kan worden. Maar vooral omdat het zo gigantisch uit verband wordt gerukt dmv media.
https://youtu.be/n05E2vN5Mxk

germie

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-20 14:10

Pocca_Locca schreef:
Misschien is het wel een goed idee om het een en ander eens in perspectief te plaatsen.
Er sterven achtendertigduizend (38.000) mensen wereldwijd aan gewone influenza PER MAAND!!! Ook dat kan je als gezond persoon dragen zonder ziek te worden, en toch vrolijk verspreiden. Ik plaats hier een link waarin nog een paar doodsoorzaken zoals door ( fout) medisch handelen, aspirine, etc. op een rijtje gezet worden, naast het enorm opgeblazen verhaal van het covid 19.
Wat betreft de economische schade ben ik het wel eens dat dat erg kan worden. Maar vooral omdat het zo gigantisch uit verband wordt gerukt dmv media.
https://youtu.be/n05E2vN5Mxk

Geheel mee eens.
Zeg ik ook de hele tijd al. Maar je mag dat hier niet zeggen. Je moet dat eigenlijk benoemen in dat 'unpopular topic'. Want daar mag het gewoon zonder dat je afgebrand wordt.

Het enige verschil is dat die virus 'nieuw' is. En men denkt nog niet alles te weten. Je hebt doemdenkers die denken dat het een biologisch wapen is, dat gaat mij vooralsnog te ver, maar ik denk dat het gewoon een mutatie is van een ander al bekend virus, maar dat deze nu even wat heftiger inkomt, en het zou me niets verbazen als Trump gelijk krijgt met zijn 'in april is Corona weg'. Dat is heel vaak zo als het voorjaar zijn intrede doet. Dan heeft dat niets te maken met de persoon die het roept of raaskallen, maar gewoon gebaseerd op gedrag van andere griepvirussen. Ik hoop natuurlijk ook dat gewoon eind maart alles weer open gaat. Maar dat er nu mensen roomser willen zijn dan de paus is wel verontrustend. Als de 'deskundigen' A zeggen, dan vinden anderen toch dat je B moet doen. En kies jij dan voor het volgen van A, dan ben je asociaal. en dat vind ik wel schokkend.

Pocca_Locca

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-20 14:15

Oh is dat zo? Haha oeps... maar het is een heel interessant en verhelderende opsomming die hij in dat filmpje doet, hoor! Er zijn dingen waar we ons ECHT druk en “ bang” om zouden kunnen maken, waar veel meer mensen aan onderdoor gaan.
Maar de impact van nieuws is op deze manier wel mooi te zien.

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-20 14:16

Het griepvirus is hier al zo normaal en veel voorkomend, dat je dat bijna niet kunt ontlopen, het coronavirus kun je nog wel ontwijken. Paniekzaaierij is niet nodig maar logisch nadenken wel.

Danielleeee_

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-20 14:25

Wie kan mij vertellen hoe het mogelijk is dat er in no time zoveel besmettingen in Italië zijn? Worden mensen met symptomen daar minder snel in quarantaine gezet? Of zit daar een andere oorzaak achter?

Als ik kijk naar andere Europese landen, blijft het aantal besmettingen volgens mij aardig gelijk, terwijl in Italië in twee dagen tijd wel geëxplodeerd lijkt.

Loretta

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-20 14:26

bigone schreef:
Het griepvirus is hier al zo normaal en veel voorkomend, dat je dat bijna niet kunt ontlopen, het coronavirus kun je nog wel ontwijken. Paniekzaaierij is niet nodig maar logisch nadenken wel.

Het probleem van Covid19 is dat ons lichaam geen antistoffen heeft. En ook vooral dat er nog heel veen zaken niet bekend zijn over dit virus. Dat maakt het gerechtvaardigd om juist zo voorzichtig te zijn. Daarom is het ook belangrijk dat voorkomen wordt dat het over de hele wereld verspreid wordt.

Ze gooien echt niet voor de lol complete steden dicht, daar zijn hele goede redenen voor.

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-20 14:29

Italie is ten eerste een land waar wel vaker ziektes rondwaaien die dat noordelijker niet doen en ten tweede is de omgang met andere mensen veel intiemer (meer omhelsen en kussen). Dat laatste lijkt me wel invloed te kunnen hebben.