Afvallen 2020

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Escamilla

Re: Afvallen 2020

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-20 16:53

Ik heb dus Lifesum gedownload en ingevoerd wat ik heb gegeten vandaag. Mijn avondeten staat er al in. En dan kom ik uit op 1290kcal... Ik zit nu al vol en moet nog avondeten, hoe ga ik ooit nog meer eten :( :?

Neverland

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-20 17:00

Niet? Voor 1 keer is er onder eten echt geen ramp hoor.

ClaudiaHS

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-20 17:02

Escamilla schreef:
Ik heb dus Lifesum gedownload en ingevoerd wat ik heb gegeten vandaag. Mijn avondeten staat er al in. En dan kom ik uit op 1290kcal... Ik zit nu al vol en moet nog avondeten, hoe ga ik ooit nog meer eten :( :?

Ik kom op 1369 uit totaal.
Dan eet ik vanavond nog 2 speltcrackers met filet americain en een gekookt ei denk ik.
Of 250ml yoghurt met een banaan.

xPabloBokt
Fotograaf

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-20 17:02

Ik zit vandaag op 1681, 19kcal onder mijn BMR. Vind het wel prima zo :) kan eventueel nog een rode paprika pakken voor de knaag.

san4nie

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-20 17:04

“Vroeger” was er natuurlijk sowieso veel meer fysieke arbeid dan nu. Zelf ben ik ook geswitcht naar ander soort werk en weer studeren, op m’n vorige plek was ik veel meer in beweging en dat scheelt echt wel.

Kan het zijn dat mijn spieren reageren op minder/ anders eten?
Had maandag wel wat squats enzo gedaan, maar niks extreems, dus kan haast geen spierpijn zijn lijkt me. Maar m’n benen voelen steeds zo raar aan.

ClaudiaHS

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-20 17:14

Mijn bmr is rond de 1500 zag ik.
Ik ben nooit een grote eter geweest en zal ik ook niet worden.
Vandaag ben ik vrij en op vrije dagen eet ik best vaak onder mijn bmr maar dan doe ik ook vrij weinig.
Ik heb zwaar lichamelijk werk, dus op werkdagen zal ik gemiddeld wel tussen de 1800 en 2000 kcal eten anders word ik echt flauw.

Escamilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-20 17:15

Neverland schreef:

Maar dit is niet 1 keer, heb vandaag al meer gegeten dan dat ik normaal eet

IMANDRA

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-20 17:18

Escamilla schreef:
Neverland schreef:

Dan zou ik kijken wat je in je eetpatroon kan veranderen, want structureel zo weinig is best slecht..
Is het een idee om producten met meer vet erin te verwerken? Dan heb je hetzelfde volume maar meer kcal.
Avocado heeft vrij veel kcal bijv, of zalm :j. Magere producten vervangen door volle kan ook

poes

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-20 17:27

Een half u tot een uur bewegen op een dag is echt al goed, begrijp me niet verkeerd. Maar het is niet waar we voor gemaakt zijn. Zoals mijn fysio zei: een half uur rennen/kracht zal nooit het effect van 10-12u zitten per dag kunnen compenseren in je spieren. Maar het is idd voor veel mensen de realiteit: kantoorbaan, veel auto. Ik sta elk half u of uur wel eens op van mijn bureau maar zit ook veel te veel hoor!

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-20 17:37

Escamilla schreef:
Neverland schreef:

Maar toch wil je afvallen. Dus of je eet met regelmaat meer dan je door hebt of je lichaam is kapot. :P

Ik ga lekker een paar dagen weinig bewegen. Beter voor mijn hak en ben ongesteld dus dan voel ik me niet echt super. :o

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-01-20 17:52

Afbeelding
Ha, mijn groentenbasis voor straks *\o/*

Pocca_Locca

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-20 18:08

Hoi iedereen! Nog even terugkomend op wat ik eerst zei ( calorieën tellen heeft weinig nut) hier is een korter filmpje van dr Fung waarin hij heel helder uitlegt waarom je bijvoorbeeld eenzelfde aantal calorieën afkomstig van broccoli of van bijvoorbeeld donuts niet met elkaar kan vergelijken (even een extreem voorbeeld.) Het lichaam reageert namelijk totaal anders op het ene dan op het andere. https://youtu.be/UIju_-yZa9k

Zertab

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-20 18:14

Kan helaas morgenavond waarschijnlijk niet gaan sporten. -O-

Zerena

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-20 18:32

Pocca_Locca schreef:
Hoi iedereen! Nog even terugkomend op wat ik eerst zei ( calorieën tellen heeft weinig nut) hier is een korter filmpje van dr Fung waarin hij heel helder uitlegt waarom je bijvoorbeeld eenzelfde aantal calorieën afkomstig van broccoli of van bijvoorbeeld donuts niet met elkaar kan vergelijken (even een extreem voorbeeld.) Het lichaam reageert namelijk totaal anders op het ene dan op het andere. https://youtu.be/UIju_-yZa9k

Kunnen jullie ophouden met deze discussie?
Het verpest echt dit topic!

Ik kom hier echt voor de steun en niet voor die discussies.
Iedereen mag gewoon doen wat voor hem of haar het beste voelt en werkt.
Zonder daar op aangesproken te worden.

san4nie

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-20 18:32

san4nie schreef:
Had maandag wel wat squats enzo gedaan, maar niks extreems, dus kan haast geen spierpijn zijn lijkt me. Maar m’n benen voelen steeds zo raar aan.

Iemand die hier iets zinnigs over kan zeggen? Ik eet vooral minder suiker en vet (koekjes, snoepjes, chocopasta, etc).

Waarom niet zertab?

Lekker LadyMadonna! Eet smakelijk straks.

Zerena

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-20 18:34

san4nie je eet nu minder suikers, daar kan je best even slap van zijn of hoofdpijn van krijgen bijv.

Tiahastrona

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-20 18:40

MarlindeRooz schreef:
Pocca_Locca schreef:
En ik ben van mening dat vruchtensap hetzelfde is als cola.

En ik ben van mening dat als jij je net zo storend op blijft stellen als je nu doet. Het motiverender en beter is als jij je uit dit topic houdt.

Mee eens

Domi_94

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-20 18:45

Jullie gaan hard, weer een hele rits aan pagina's erbij.

san4nie schreef:
san4nie schreef:

Iemand die hier iets zinnigs over kan zeggen? Ik eet vooral minder suiker en vet (koekjes, snoepjes, chocopasta, etc).

Waarom niet zertab?

Lekker LadyMadonna! Eet smakelijk straks.

Ik heb hetzelfde gevoel vandaag, maar komt bij mij inderdaad door het minderen van suikers.
Ik begin wel te merken dat ik me langzaamaan weer wat fitter ga voelen nu ik mezelf dwing elke dag wat actiefs te gaan doen (sport, wandelen, fietsen, etc.).

xPabloBokt
Fotograaf

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-20 18:46

Ik had vandaag ook werkelijk waar zin om te gaan sporten, maar geen tijd door de tentamens morgen :+ anders was ik gewoon weer gegaan. Terwijl ik gister ook al ben geweest.

Domi_94

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-20 18:48

xPabloBokt schreef:
Ik had vandaag ook werkelijk waar zin om te gaan sporten, maar geen tijd door de tentamens morgen :+ anders was ik gewoon weer gegaan. Terwijl ik gister ook al ben geweest.

Hmmm ja ik twijfelde nog tussen vandaag en morgen, maar ben blij dat ik vandaag ben gegaan (ook al was het super druk voor een woensdagmiddag). Kan ik morgen weer vol gas met mijn neus in de boeken.

Zertab

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-20 18:48

@san4nie: ik ga een dagje shoppen, dus waarschijnlijk te laat thuis en sporten is al om 19:00 :/

Pocca_Locca

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-20 18:49

Zerena schreef:
Pocca_Locca schreef:

Kunnen jullie ophouden met deze discussie?
Het verpest echt dit topic!

Ik kom hier echt voor de steun en niet voor die discussies.
Iedereen mag gewoon doen wat voor hem of haar het beste voelt en werkt.
Zonder daar op aangesproken te worden.

Discussie? Sorry ik dacht dat het misschien nuttige info zou kunnen zijn.
Of gaat dit topic niet over vet verbranden?

Zertab

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-20 18:52

Iedereen heeft een andere kijk op wat gezond en goed is. En wat voor de een werkt, werkt voor de ander niet. Maar het is behoorlijk storend als anderen elkaars manier zo afkraken.

xPabloBokt
Fotograaf

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-20 18:54

Dit topic is er om elkaar te motiveren en om eventueel leuke recepten te delen. Als er vragen zijn mogen die gerust beantwoord worden, maar de discussie van enkele pagina's terug is gewoon niet de insteek van dit topic. Als je over de beste manier om af te vallen wil discussiëren wil ik dan ook suggesteren dit via PB te doen of een nieuw topic aan te maken. Meerdere mensen hebben al aangegeven zich eraan te ergeren, dus dan moet je ook gewoon stoppen.

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-20 18:54

Of je eigen "bron" (een van de velen) als waarheid opleggen en dingen blijven doordrammen. :=