Minimalisme

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Ir111

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-25 19:19

Konstantine schreef:
Ik zeg dit al langer tegen mezelf dan ik graag wil toegeven. Op zich geef ik niet echt om mode, maar realistisch bekeken zijn de meeste van die jurken ook echt niet meer hip en "verdien" ik misschien ook wel wat nieuws als het me inderdaad ooit nog lukt af te vallen (het gaat ook echt wel om 20 kg, dus zal nog wel even duren).

Wat je ook voor figuur hebt en hoeveel je ook weegt, je verdient altijd leuke kleding waar je je prettig (of zo prettig mogelijk) in voelt.

Ik zou de kast door gaan en alles wat niet minimaal een 6 is wegdoen. Alles wat een 6 of 7 is zou ik apart leggen (uit t zicht). Mis je dat item dan kun je het pakken en aan je garderobe toevoegen. Na een jaar niet gemist? Weg ermee.

Zo hou je alleen maar items die een 8 of hoger scoren. Mijn ervaring is dat die onderling meestal goed te matchen zijn. Mochten er nu belangrijke items ontbreken dan kun je super gericht naar de winkel gaan om bv een donkere broek of een koltrui te kopen.

Zo sta je nooit meer voor je kast te twijfelen wat je aan moet. Dat geeft echt zoveel rust! Ik hanteer dit systeem al jaren en wil nooit meer anders. Ik heb niet heel veel kleding maar dat voelt helemaal niet zo. En alles wat ik aantrek is top dus ik voel me altijd prima in mijn kleding.

Konstantine

Re: Minimalisme

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-25 19:49

Dankjewel Ir111, dat is een heel goed advies!
Bij het terug inruimen van de kast zal ik alles eens goed tegen het licht houden :)

cobiie

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-25 10:32

Net even door de kasten van mijn 3 meiden gegaan. Uiteindelijk kunnen bijna 2 wasmanden vol met truien/jurken en longsleeves de deur uit. De kleinste past nu in een maat groter dus veel was krap aan geworden.
Daarnaast weigert ze truien te dragen, dus heb daar hoeven ook niet veel van in haar kast te blijven

Bij de oudste bleven nog maar 5 t shirts over, daar moest ik mijzelf even toespreken om te wachten om dat aan te vullen. Ik heb nog een hele lade ergens anders met zomerkleding voor haar, dus moet daar eerst doorheen voordat ik werkelijk weet wat de uiteindelijke voorraad is.

Morgen tijd vrijmaken om een groot deel online te gooien op vinted.

Ir111

Re: Minimalisme

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-25 11:58

Ik ben de bankrekeningen aan het minimaliseren. :D

Jaren geleden 2 huishoudens samengevoegd en daardoor is er een wirwar aan rekeningen ontstaan. Het liep allemaal wel maar erg minimalistisch was het niet. Aantal rekeningen is gehalveerd nu én ik heb ze gelijk omgezet naar een bank die goed scoort op beleid op dierenwelzijn, klimaat etc.

Voelt heel lekker! :D