Konstantine schreef:Ik zeg dit al langer tegen mezelf dan ik graag wil toegeven. Op zich geef ik niet echt om mode, maar realistisch bekeken zijn de meeste van die jurken ook echt niet meer hip en "verdien" ik misschien ook wel wat nieuws als het me inderdaad ooit nog lukt af te vallen (het gaat ook echt wel om 20 kg, dus zal nog wel even duren).
Wat je ook voor figuur hebt en hoeveel je ook weegt, je verdient altijd leuke kleding waar je je prettig (of zo prettig mogelijk) in voelt.
Ik zou de kast door gaan en alles wat niet minimaal een 6 is wegdoen. Alles wat een 6 of 7 is zou ik apart leggen (uit t zicht). Mis je dat item dan kun je het pakken en aan je garderobe toevoegen. Na een jaar niet gemist? Weg ermee.
Zo hou je alleen maar items die een 8 of hoger scoren. Mijn ervaring is dat die onderling meestal goed te matchen zijn. Mochten er nu belangrijke items ontbreken dan kun je super gericht naar de winkel gaan om bv een donkere broek of een koltrui te kopen.
Zo sta je nooit meer voor je kast te twijfelen wat je aan moet. Dat geeft echt zoveel rust! Ik hanteer dit systeem al jaren en wil nooit meer anders. Ik heb niet heel veel kleding maar dat voelt helemaal niet zo. En alles wat ik aantrek is top dus ik voel me altijd prima in mijn kleding.