Curlsys methode/ tips voor krullend haar

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Eline_S_S

Re: Curlsys methode/ tips voor krullend haar

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-20 00:30

De conditioner die je gebruikt is eigenlijk ook niet geschikt als zo-wash :). Wassen met conditioner doe je vaak met echt speciale co-wash waar dus ook wat reinigende producten in zitten. Dat is bij deze niet het geval en wordt het inderdaad zo weer vet.
Voor mijn haar werkt een co-wash ook gewoon niet icm 5x per week een cap op mijn zweethoofd :=. Ik was het 2x per week. Doe altijd na het wassen een masker en doe een beetje op gevoel met of zonder proteïne. Standaard na het douchen de Kruidvat leave in en salon gel van de action. ‘S ochtends hoef ik alleen mijn haar nat te spuiten en klaar is Kees.

Maak je elke dag bij het douche je haar nat? Sommigen raden dat af maar ik raad het je aan. Zeker als je haar gauw vet wordt :j. Spoel de leave in etc goed uit en doe het er na het douchen weer opnieuw in. Anders krijg je inderdaad build up van producten.

MerleSimone

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-20 00:34

Nice, goede tips! Maak het niet elke douchebeurt nat inderdaad, juist tegen het vet worden. Heb je tips voor een co-wash conditioner? Zo diep zit ik er nog niet echt in haha.
Die leave in heb ik al een tijdje staan, ga die nog even gebruiken om te kijken of het met deze tips beter wordt :j

Eline_S_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-20 07:21

MerleSimone schreef:
Nice, goede tips! Maak het niet elke douchebeurt nat inderdaad, juist tegen het vet worden. Heb je tips voor een co-wash conditioner? Zo diep zit ik er nog niet echt in haha.
Die leave in heb ik al een tijdje staan, ga die nog even gebruiken om te kijken of het met deze tips beter wordt :j

Heb helaas geen tips voor je qua co wash omdat ik het dus niet gebruik :D Je moet het natuurlijk zelf weten, maar ik raad je echt aan om gewoon 2-3 keer in de week een cg shampoo te gebruiken :j

Ceetje_bokt

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-20 07:47

Wassen met conditioner is vooral geschikt voor heel zware krullen. Ik zou daar mee stoppen en gewoon twee keer (Max) per week wassen met een cg shampoo en daarna een masker. Mijn haar is inmiddels vrij kort en bijna helemaal grijs en hoewel mijn krullen verdwenen zijn, gebruik ik nog wel de methode. Alleen mijn shampoo is niet cg, cgzilvershampoo is lastig te vinden of peperduur. Maar ik ben dan ook van de rekkelijken.

Katja

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-20 08:52

Ik zou inderdaad beginnen met twee keer per week wassen met shampoo en ik zou een fijne leave-in zoeken. Die Nivea is super vet en voedt totaal niet en is niet geschikt als een vervanger voor een leave-in.

Lindor92

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-20 08:56

Ceetje_bokt schreef:
Wassen met conditioner is vooral geschikt voor heel zware krullen. Ik zou daar mee stoppen en gewoon twee keer (Max) per week wassen met een cg shampoo en daarna een masker. Mijn haar is inmiddels vrij kort en bijna helemaal grijs en hoewel mijn krullen verdwenen zijn, gebruik ik nog wel de methode. Alleen mijn shampoo is niet cg, cgzilvershampoo is lastig te vinden of peperduur. Maar ik ben dan ook van de rekkelijken.

Zilvershampoo van Hema is CG.

Ceetje_bokt

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-20 12:29

Lindor92 schreef:
Ceetje_bokt schreef:

Zilvershampoo van Hema is CG.

Vergat nog te schrijven dat de hoeveelheid paars ook goed moet zijn. Ik had nog Yellow out van cowboy Magic van mijn overleden schimmel. Die was perfect paars daarna waren de shampoos vrij kleurloos. Maar bedankt voor de tip, ik zal eens kijken bij de Hema.

Appaloosa9

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-20 10:24

Hoi dames,

Ik heb me hier nog niet eerder gemeld maar misschien kunnen jullie mij helpen. Ik ben een paar maanden terug begonnen met de cg methode en had:
- type 2b/c
- heel fijn en dun haar
- hoge elasticiteit
- normale porositeit
en heb ik de volgende producten gebruikt, shampoo bar argan olie van nature box, Petal Fresh rosemary en mint conditioner, leave-in aunt jaukie's quench moisture, als styling gebruikt ik de betty's aloe vera gel en ben ik het gaan fohnen met de diffuser maar na een maand zakte mijn krullen eruit en kreeg ik nog dunner haar dan dat ik al had en ben ik dus gestopt.
Nu ben ik gisteren naar een krullenkapper gegaan omdat mijn krullen volledig weg waren na de cg methode, ik ben dus 2 maanden niet cg geweest en heb nu dankzij de krullenkapper mijn krul weer terug maar wil ik het toch nog één keer gaan proberen alleen dan misschien met goede producten.

Ik heb nu alleen geen hoge elasticiteit meer maar een lage, veder is alles hetzelfde gebleven.

Hebben jullie iedeën?

Lindor92

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-20 10:28

Appaloosa9 schreef:
Hoi dames,

Ik heb me hier nog niet eerder gemeld maar misschien kunnen jullie mij helpen. Ik ben een paar maanden terug begonnen met de cg methode en had:
- type 2b/c
- heel fijn en dun haar
- hoge elasticiteit
- normale porositeit
en heb ik de volgende producten gebruikt, shampoo bar argan olie van nature box, Petal Fresh rosemary en mint conditioner, leave-in aunt jaukie's quench moisture, als styling gebruikt ik de betty's aloe vera gel en ben ik het gaan fohnen met de diffuser maar na een maand zakte mijn krullen eruit en kreeg ik nog dunner haar dan dat ik al had en ben ik dus gestopt.
Nu ben ik gisteren naar een krullenkapper gegaan omdat mijn krullen volledig weg waren na de cg methode, ik ben dus 2 maanden niet cg geweest en heb nu dankzij de krullenkapper mijn krul weer terug maar wil ik het toch nog één keer gaan proberen alleen dan misschien met goede producten.

Ik heb nu alleen geen hoge elasticiteit meer maar een lage, veder is alles hetzelfde gebleven.

Hebben jullie iedeën?

Met een lage elasticiteit heb je minder proteïne nodig. Hier zou je dus naar kunnen kijken. De Quench zit sowieso proteïne in. De rest weet ik zo niet.

Appaloosa9

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-20 10:32

in de shampoo bar zit ook proteine en in de gel niet maar die kan reageren als proteine.

Lindor92

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-20 10:33

Ik hoor veel goede verhalen over de producten van Giovanni, die heeft een lijn met en zonder proteïne. Ik krijg er vandaag ook wat van binnen. Dus ben benieuwd.

Appaloosa9

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-20 10:35

daar zat ik inderdaad net naar te kijken, ben heel benieuwd wat je ervan vind.

Katja

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-20 10:47

De gel van Betty's is ook geen styling gel. Je kunt die gebruiken om wat pluis uit je haar te krijgen maar je kunt niet verwachten dat het stevigheid geeft.

Giovanni zijn fijne producten vind ik en ook vrij licht. Ik vind de Kinky Curly Knot Today super fijn als leave-in. Heeeeeeeeel weinig van gebruiken dan werkt het super en maakt niet vet en zwaar.

Ik ga mijn haar maar eens even snel wassen en stylen want ik mag me over anderhalf uur bij de krullenkapper melden. Is een half jaar geleden dat ik geweest ben dus ik ben benieuwd wat er van gemaakt gaat worden.

Lindor92

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-20 10:53

Ik ben ook nog maar een paar weken bezig, dus ook echt nog dingen aan het testen qua styling enzo. Maar m'n haar pluist momenteel heel erg.

En in september ben ik naar krullenkapper geweest waar ze Global Curl techniek deden. Maar eigenlijk ben ik nu niet zo tevreden. M'n haar is erg ongelijk en heb aan de achterkant vaak een krul die er onderuit komt. Daarvoor paar keer Curlsys laten knippen, maar kon ook niet zeggen dat dat geweldig was. Misschien ben ik dus nog niet de goede kapper tegen gekomen :(

Volgende week vrijdag ga ik naar een 'gewone' kapper voor highlights en laat ik het ook knippen en laat ik weer laagjes knippen. En misschien dat ik het wat ronder laat knippen. Volgens mij is het nu allemaal zowat op 1 lengte. Heb ook olaplex besteld voor na de behandeling. Maar heb begrepen dat ik nr 0 er ook bij moet hebben.

Afbeelding
Om te huilen dit! Foto's net gemaakt. Refresh gedaan vandaag. Gisteren gewassen.

Katja

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-20 11:26

Ik denk dat een betere kapper er wel veel meer uit kan halen. Je hebt super mooi haar. In welke omgeving woon je?

Lindor92

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-20 11:27

Katja schreef:
Ik denk dat een betere kapper er wel veel meer uit kan halen. Je hebt super mooi haar. In welke omgeving woon je?

Dankje. Ben ook erg blij met de krullen. Hoop dat m'n dochter (nu 6 weken) ze ook krijgt :p

Woon in Hardenberg (overijssel)

ClaudiaHS

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-20 12:14

Lindor92 schreef:
Katja schreef:

Dankje. Ben ook erg blij met de krullen. Hoop dat m'n dochter (nu 6 weken) ze ook krijgt :p

Woon in Hardenberg (overijssel)

Ben benieuwd bij wie jij je haar laat knippen.
Ik woon redelijk in de buurt :)

Lindor92

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-20 12:40

Ik ga nu naar een thuiskapster die gewoon normaal knipt. Maar zat net ff naar kapper Huub te kijken. Die zit in Tubbergen.

ClaudiaHS

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-20 12:41

Huub heb ik ook naar zitten kijken en ervaringen gevraagd in dit topic, maar geen reacties gehad.

Lindor92

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-20 12:52

ClaudiaHS schreef:
Huub heb ik ook naar zitten kijken en ervaringen gevraagd in dit topic, maar geen reacties gehad.

Huub kan ik ook geen ervaringen vinden op facebook. Zizzer by Kim zit in Veenoord (Drenthe). Die schijnt wel goed te zijn lees op facebook.

Lindor92

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-20 13:19

ClaudiaHS

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-20 13:23

Ommen is ook wel te doen inderdaad.
En die is nog niet zo heel duur ook.

fleurtjeuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-20 11:10

Ik wil toch een keer mijn geverfde haar laten krulknippen...
Ben heel benieuwd of het wat wordt.. en dan overstappen op de CG methode voor haar wassen.
Heeft iemand aanbevelingen voor een fijne krullenkapper in de omgeving wageningen\arnhem\nijmegen?

Spoiler:
Impressie van mijn haar

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

fleurtjeuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-20 16:46

Jammer dat niemand aanbevelingen heeft.

Ik heb ook nog een andere vraag.
Zijn er hier ervaringen met de producten van johnbeerens.com?
Ik zie vrij veel spul voor CG op de website staan maar heb er niet genoeg verstand van om te zien of het echt wat is.
Onder andere
Sachajuan
Waterclouds
Chi
Biosilk
Maroccanoil

Maar ook meer generieke merken zoals
loreal en Schwarzkopf en Wella en Kerastase

Katja

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-20 16:49

johnbeerens.com is een prima site om te bestellen maar hun CG aanbevelingen zijn niet altijd kloppend.