Voor mijn haar werkt een co-wash ook gewoon niet icm 5x per week een cap op mijn zweethoofd

Maak je elke dag bij het douche je haar nat? Sommigen raden dat af maar ik raad het je aan. Zeker als je haar gauw vet wordt

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
MerleSimone schreef:Nice, goede tips! Maak het niet elke douchebeurt nat inderdaad, juist tegen het vet worden. Heb je tips voor een co-wash conditioner? Zo diep zit ik er nog niet echt in haha.
Die leave in heb ik al een tijdje staan, ga die nog even gebruiken om te kijken of het met deze tips beter wordt
Ceetje_bokt schreef:Wassen met conditioner is vooral geschikt voor heel zware krullen. Ik zou daar mee stoppen en gewoon twee keer (Max) per week wassen met een cg shampoo en daarna een masker. Mijn haar is inmiddels vrij kort en bijna helemaal grijs en hoewel mijn krullen verdwenen zijn, gebruik ik nog wel de methode. Alleen mijn shampoo is niet cg, cgzilvershampoo is lastig te vinden of peperduur. Maar ik ben dan ook van de rekkelijken.
Lindor92 schreef:Ceetje_bokt schreef:Wassen met conditioner is vooral geschikt voor heel zware krullen. Ik zou daar mee stoppen en gewoon twee keer (Max) per week wassen met een cg shampoo en daarna een masker. Mijn haar is inmiddels vrij kort en bijna helemaal grijs en hoewel mijn krullen verdwenen zijn, gebruik ik nog wel de methode. Alleen mijn shampoo is niet cg, cgzilvershampoo is lastig te vinden of peperduur. Maar ik ben dan ook van de rekkelijken.
Zilvershampoo van Hema is CG.
Appaloosa9 schreef:Hoi dames,
Ik heb me hier nog niet eerder gemeld maar misschien kunnen jullie mij helpen. Ik ben een paar maanden terug begonnen met de cg methode en had:
- type 2b/c
- heel fijn en dun haar
- hoge elasticiteit
- normale porositeit
en heb ik de volgende producten gebruikt, shampoo bar argan olie van nature box, Petal Fresh rosemary en mint conditioner, leave-in aunt jaukie's quench moisture, als styling gebruikt ik de betty's aloe vera gel en ben ik het gaan fohnen met de diffuser maar na een maand zakte mijn krullen eruit en kreeg ik nog dunner haar dan dat ik al had en ben ik dus gestopt.
Nu ben ik gisteren naar een krullenkapper gegaan omdat mijn krullen volledig weg waren na de cg methode, ik ben dus 2 maanden niet cg geweest en heb nu dankzij de krullenkapper mijn krul weer terug maar wil ik het toch nog één keer gaan proberen alleen dan misschien met goede producten.
Ik heb nu alleen geen hoge elasticiteit meer maar een lage, veder is alles hetzelfde gebleven.
Hebben jullie iedeën?
Lindor92 schreef:Katja schreef:Ik denk dat een betere kapper er wel veel meer uit kan halen. Je hebt super mooi haar. In welke omgeving woon je?
Dankje. Ben ook erg blij met de krullen. Hoop dat m'n dochter (nu 6 weken) ze ook krijgt :p
Woon in Hardenberg (overijssel)