Slecht/niet kunnen plassen na operatie...

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

IMJ

Re: Slecht/niet kunnen plassen na operatie...

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-18 23:36

Ach meid.. wat is dit naar allemaal!
Ik kán me voorstellen dat je er doorheen zit.
Huil even lekker.. en dan vol goede moed morgen weer een nieuwe dag..

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-18 23:51

Jeetje meid! Wat een verschrikkelijk nieuws allemaal.
Ik zou eens bellen naar een ander ziekenhuis, daar je verhaal doen en dan kijken wat die zeggen. Want op deze voet verder in dit ziekenhuis gaat gewoon niet meer.
Je gewoon flink kwaad maken en eisen dat er schot in de zaak komt. Dit is geen manier meer

wendy1987

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-18 00:52

Jeetje wat naar zeg..

Vanuit hier een hele dikke knuffel! Ik hoop heel erg voor je dat deze ab wel iets gaat doen en je je weer iets fijner gaat voelen!!

J1995

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-12-18 04:53

Bedankt!
Even flink gejankt, verdrietig, boos, hopeloos geweest... En nu gaat het wel weer :') Voelde me al niet goed, dan 4.5 uur in het ziekenhuis wachten, weer met een volgend recept naar huis, zonder duidelijk plan.. Als ik ziek ben, kan ik dat niet hebben, blijkbaar :+

Maar ik ga maandag de Uroloog bellen. Helemaal niet aan gedacht, tot ik het berichtje las van Genja! Want de Uroloog die ik vandaag sprak was niet de Uroloog die het onderzoek toen deed. Zij heeft me toen de AB gegeven en zei dat het niet onmogelijk was om van de ontsteking af te komen. Ik denk dus dat zij nog wel verder wil kijken. Als het nodig is dan, hoop dat het gewoon beter word nu!
Maar sowieso, nu ik erover nadenk, is het wel raar dat ze niet zeker willen weten na deze kuur of het echt over is.. Want ik moet straks wel de onderhouds ab gaan slikken. En toen ik de vorige keer de Arts assistent sprak en vroeg of dat wel verstandig was als ik nog een ontsteking heb, vond zij dat zeker niet verstandig. Moest daar toen ook direct weer mee stoppen.
En nu moet ik gewoon beginnen zonder te controleren, omdat deze AB echt moet werken... Tja, meerdere van de 9 kuren die ik heb gehad hadden ook moeten werken...

Bacteriofagen ga ik eens meer info over opzoeken :j Had er ook al een pb'tje over gehad.

Op dit moment heb ik nog geen psychologische hulp, maar dat word wel geregeld :j Heb dat wel echt nodig... :=

3:50 En nogsteeds niet geslapen... 2e nacht wakker al %) Hele dag niet overgegeven, halve liter kunnen drinken, niks gegeten... Vanavond de nieuwe AB genomen, paar pepernoten gegeten (Super voedzaam, maar totaal geen zin in eten, moest alleen iets bij de AB nemen), blikje drinken... En het is weer feest; Constant overgeven en aan de schijt. Hebben alleen een wc beneden, dus ik krijg iig genoeg beweging... :roll:
Hoop dat de AB er nog in zit.. Ben er een beetje bang voor. Maargoed, kan er ook weinig aan veranderen.

Irritante is dat ik wel heel erg dorst heb. En die mini slokjes verdeeld over de dag helpen daar echt niks bij.. Kan wel een 1.5 liter fles leegdrinken, dat soort dorst.

SecretLIN

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-18 09:03

heel veel sterkte wat een gedoe ook al

Noukie

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-18 09:17

Ga je niet richting uitdrogen als je zo ziek bent en niet echt kan drinken?

genja

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-18 10:42

Getver Ts dat schiet niet op Zo. Als het nu nog zo is zou ik of de 1e hulp of de huisartsenpost even bellen. Je lichaam is nu zo van slag. Gok als je iets tegen de misselijkheid krijgt dat het dan wat rustiger wordt. Tegen de diarree kan je iemand loperamide laten halen bij de drogist. (Wordt toch niet vergoed op recept en bij drogist goedkoper als bij apotheek)
En probeer dan met droge crackertjes en boulion te beginnen . Is licht en je krijgt toch wat zout binnen .
Sterkte weer vandaag!!

Polly
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-18 10:44

Als het een virus is is loperamide niet een heel handige tip, het moet er namelijk wel uit.
Ik zou de SEH terugbellen, daar ben je gister geweest dus als je nu de HAP belt verwijzen die je waarschijnlijk door naar de SEH.

genja

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-18 10:54

Polly schreef:
Als het een virus is is loperamide niet een heel handige tip, het moet er namelijk wel uit.
Ik zou de SEH terugbellen, daar ben je gister geweest dus als je nu de HAP belt verwijzen die je waarschijnlijk door naar de SEH.

Ben apothekers assistente dus dat Weet ik. Maar die tip durf ik hier wel te geven. Ze is gisteren op de SEH nagekeken en verder niks gevonden.
Dus meest logische is toch van de ciproxin en ook al krijg je het niet meer binnen de klachten stoppen niet meteen. En dan moet je lichaam soms even geholpen worden om het weer tot rust te brengen .
Buiten dat al die antibiotica kuren al een aanslag zijn geweest op de darmen .

Polly
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-18 10:59

Dat weet ik ook, ik werk (o.a.) op de HAP, maar dit soort adviezen via internet geven vind ik evengoed gewaagd :)

Hannanas

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-18 11:37

Ah meissie wat ontzettend naar!
Kijk je uit met je dorst, en uitdroging?
Die nieren kunnen er een klapper van krijgen, of je nieren kunnen ook juist je dorst veroorzaken.
Terug naar het ziekenhuis hoor!

MissBmx

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-18 17:05

ORS, kan je bij de kruidvat kopen en door je water mengen. Je krijgt dan zouten en mineralen binnen waardoor je je hopelijk beter gaat voelen.
Dat is nu beter dan loperamide.

Bij zo'n enorm dorst gevoel en niks binnen houden gewoon weer bellen naar het zkh
Wat een gedoe allemaal zo. Je voelt je al maanden slecht, dit ziekenhuis faalt naar mijn idee enorm door je maar steeds zo aan het lijntje te houden en amper iets te doen. Af en toe een advies dat het helemaal lijkt te zijn en dan na 3 dagen toch weer niet en vervolgens voel jij je weer weken beroerd.
Heel veel sterkte

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-18 17:25

Ts, pak eens een velletje boven op je hand vast , trek omhoog, blijft er een plooi staan direct actie ondernemen want dan ben je uitgedroogd, desnoods sloten cola er in.

esje01

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-18 17:47

Daarnaast heerst er ook een vervelend virus met overgeven en buikloop.
Er zijn al veel raadgevingen voorbij gekomen.
Idd goed drinken en toch maar contact opnemen met de seh

J1995

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-12-18 19:57

Vel gaat dan direct terug :j Dus dat valt mee..

Maar is een kwestie van tijd op deze manier.. Vanochtend met katheteriseren 150 ml, vanmiddag 100 ml en net 150 ml. Tot nu toe gaat de hele dag door kleine slokjes drinken goed, nog niet overgegeven, wel 101 keer bijna. Eten nog niet gedaan, maargoed dat is minder belangrijk.. Heb ook nog geen zin in eten.
Wel eindelijk even kunnen slapen gelukkig.

ORS heb ik nog wel als het goed is!

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-18 20:02

Cola is ook prima, gewone cola geen light.

raket

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-18 20:17

400 cc in 18 uur is echt weinig. En waarschijnlijk heb je voor 24.00 gecatheteriseerd.
Normale minimale urineproductie is zón 30 cc/ per uur.
Misschien kun je met de laatste keer catheteriseten .et de thuiszorg overleggen als het dan nog niet lukt om vocht binnen te houden. En anders toch maar weer aandeel trekken.
Als je wel wat binnen kunt houden kun je kijken of het weer normaler wordt.
Beterschap.
En als je belt is het handig om ne temp te meten.

MarjanB

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-18 20:19

Ik zeg gewoon hap bellen! Ik snap eigenlijk niet zo goed dat je zo enorm afwachtend bent, je hebt maar 1 lichaam...

J1995

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-12-18 22:40

Oke, Cola drinken deed ik al, maar Zero, dus neem vanaf nu gewone :j

Ik heb gisteren om 20:30 als laatst gekatheteriseerd. Vanavond was 200 ml. Dus totaal 600 in 24 uur.

Ik wacht deze nacht nog af. Als het morgen niet beter gaat, bel ik het ziekenhuis weer..

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-18 22:44

Jeetje TS, jij hebt wel echt pech. Lijkt wel of alles fout gaat wat fout kan gaan.

Naar dat je niks binnenhoud. Overigens klopt dat van het rechtopstaande velletje ook niet altijd. Toen ik enorm veel kotste bij m’n zwangerschap en niks binnenhield was ik binnen 24 compleet uitgedroogd, en ik zat ook zo aan m’n huid te plukken, maar het bleef niet rechtop staan. Maar de urinetest wees toch echt ernstige uitdroging uit.
Dus kijk goed uit of je genoeg binnenhoudt. Beter dan water is iets met suiker of zout of idd dat ORS.

IMJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-18 23:44

MarjanB schreef:
Ik zeg gewoon hap bellen! Ik snap eigenlijk niet zo goed dat je zo enorm afwachtend bent, je hebt maar 1 lichaam...

Afwachtend? ze is nog geen 24 uur geleden weer naar huis gestuurd vanuit het zh..

Een virus heeft tijd nodig maar de uitwerking van een AB waar je niet tegen kan ook. Dus begrijp heel goed dat je niet weet direct belt..

orkaan

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-18 02:35

afgezien van het spugen, heb je koorts? indien ja hoe hoog?

(als je moeite hebt met paracetamol binnen te houden neem dan een zetpil)

Darm/maag klachten zijn erg gebruikelijk bij AB gebruik.

Anders de HAP bellen voor pillen tegen de misselijkheid (anti-emitica) (bv ondansetron).

En voor de rest blijven drinken zoveel je kunt. (of bv waterijsjes eten dat maakt allemaal niet uit)

J1995

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-12-18 04:22

Nee, geen koorts. Beetje wisselens gewoon/verhoging. Maar geen korts.

Uurtje terug de HAP gebeld. Had zo'n vreselijke hoofdpijn, noet normaal. Ze vond me ook erg emotioneel en dat hielp niet bij hoofdpijn :+
Mocht komen, maar ik zou echt niet weten hoe ik daar gekomen was, kon niet eens naar de wc komen. Dus had nog ibuprofen 600, die mocht ik nog nemen naast de paracetamol die ik al genomen had.
Direct na de ibuprofen nog overgegeven, maar gelukkig de ibuprofen zat er nog in. Iets later zelf nog 2 tramadol erbij genomen.. Dom, ik weet het, maar wist niet waar ik het zoeken moeest van de pijn en nu gaat het weer veeeel beter.

Vraag me af of het wel door de ciprofloxacine komt... Eerder gewoon ziek. Of gewoon door de hoeveelheid AB de laatste tijd..

Voor nu maar proberen te slapen, maar als het morgen niet beter gaat, wil ik echt weer een arts spreken. Liefst een Uroloog, als dat te regelen valt.
Want ik zie het niet zitten om zo die AB te blijven slikken...

MissBmx

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-18 07:36

Wat voor een pijn heb je dan als je tramadol moet innemen. Je klinkt heel erg beroerd. Hoezo kunnen jou ouders je niet naar de hap brengen?
Als je zo ziek bent van een ab dan is dat niet acceptabel hoor om dat thuis alleen te doen zo

Sanet

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-18 08:41

Hoofdpijn kan ook heel goed komen door te weinig drinken! Ik krijg daar ook altijd hele rare hoofdpijn van.
Hopelijk gaat het nu toch beter.