Draagdoek

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

manonutjuh

Re: Draagdoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-19 17:03

Mooie kleur Niwla!
Rs is echt handig hoor! Even snel in en uit.

_lautje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-19 17:12

Mooi die Leopard!

Dat is een mooie diepe kleur blauw Niwla!

Ik betrap mij er op dat ik toch stiekem rondkijk voor nog een doek. En dan eentje waar evt Julia nog in kan. Die wil ook graag in de doek, maar ben te bang dat mijn doek te dun voor is (195gr).
Aan de andere kant hoe vaak ga ik dr echt dragen. Ze is 2,5. Het is denk ik ook stukje jaloezie op kleine zusje :Y)

Peppertree

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-19 17:18

Als ik op de FBdraagdoek groepen zie hoeveel oudere kindjes nog gedragen worden is het helemaal geen gek idee hoor Lautje! Ik hoop stiekem dat mijn tweejarige het straks ook weer wil.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-19 17:27

De ByKay ringsling heb ik ook gehad maar was echt een ramp. Kon er niet mee overweg. Toen de Maisaa van Britt op reis gehad om dat te proberen en dat ging perfect. Dus nu heb ik een Natibaby en een banketstaaf ringsling waarmee het ook lukt!

Ik heb mijn Maisaa Rhombi Something Blue kunnen omruilen naar de Enchanted!!!! <3 Ben er zó blij mee <3

Gaaf Niwla en Peppertree. De Leo is helemaal mijn smaak.

manonutjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-19 17:39

Gewoon eens in deze doek knopen lautje. Dikke kans dat ze het na 2 minuten zat is.
Mocht ze het echt wat vinden kun je altijd nog een dikkere doek erbij.

Ik zag je maissaa voorbijkomen op Facebook. Vind die kleur zo mooi!

Kaygee

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-19 17:54

Niwla heel mooi!

En peppertree prachtig, ik heb een zwak voor luipaardjes.

Ik krijg ook steeds meer de neiging on voor straks een ringsling aan te schaffen. Gisteren "even snel" de Robin's hip carry in de dierentuin geprobeerd. Maar zon ringsling is Dan veel praktischer.

Britt

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-19 17:58

Laura, als je puur een keer wil proberen wil ik je ook best een doek uitlenen voor een weekje? Dan kost het je enkel de verzendkosten. Ik heb absoluut mooie, zachte peuterwaardige doeken, het zijn alleen geen AP's :P

Maar je eigen doek voldoet prima voor een keertje hoor. Je doek zal er niet van beschadigen, maar voor je rug/schouders zal het wel even pittig zijn.

Mooi Niwla! Die lisca's zijn fijn :j

Aranel

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-19 18:09

Wauw die Leopard! :D is die van Artipoppe?

Hangt de draagkracht van een doek eigenlijk vooral af van het gewicht? Materiaal is daarin minder belangrijk? Even uitgaande van geweven doeken. Ik let daar eigenlijk totaal niet op :=

Peppertree

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-19 18:12

Ja klopt, is een Artipoppe!

Ik dacht, maar ik ben echt geen expert, dat het idd voornamelijk van het gewicht/ dikte van de doek te maken heeft. Hoe dikker hoe meer draagkracht. Maar ik denk dat de soort stof ook wel heel veel invloed heeft.

_Siri

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-19 20:14

Aranel schreef:
Wauw die Leopard! :D is die van Artipoppe?

Hangt de draagkracht van een doek eigenlijk vooral af van het gewicht? Materiaal is daarin minder belangrijk? Even uitgaande van geweven doeken. Ik let daar eigenlijk totaal niet op :=

Materiaal maakt echt heel veel uit.
Ik heb een dunne met linnen en die is veel draagkrachtiger dan een dikker katoentje die ik had. Hoe groter ze worden, hoe meer je dat gaat voelen..

Zag mooie doeken voorbij komen :)

Cemlys

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-19 20:30

Ik draag nora ook nog regelmatig op de rug. Nu in de winter iets minder en sneller in de tula maar deze zomer nemen we doekje weer. Ik doe vaak s avonds nog een rondje weide en dan is dat in de doek fijn, voor ze op bed gaat.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-19 23:21

Zoek de baby :+

Afbeelding

Morgen komt als het goed is onze nieuwe draagjas binnen! Mijn wollen Angel Wings word nu toch wel een beetje te warm :=

Peppertree

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-19 10:27

Oewww mooi doekje! Wat voor draagjas heb je besteld?

Faelivrin

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-19 13:24

Ha dames! Ik val hier even binnen. Ik heb nog een Little Frog draagdoek liggen maat 7. Is maar een keer of 4 gebruikt omdat onze dame het geduld niet had voor knopen (nu heel happy met onze Tula ftg) iemand er hier belang bij?

Afbeelding

Afbeelding

Daarnaast nog even de vraag, iemand bekend met zowel Tula ftg als een Artipoppe draagzak? Ik heb soms met lange stukken dragen toch wat last van druk op de schouders, zag dat de Artipoppe kruislings gedragen zit op de rug. Is dat fijner?

Britt

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-19 13:27

He Fae! Leuk om je hier te zien, hoe gaat het met jullie?

De AP draagzak krijgt vanuit consulenten niet echt de beste reviews. Pasvorm is niet optimaal en rugpand is vaak te kort.
Er zijn er nog veel meer die je kunt kruisen hoor! Oa de Twist. Sowieso is contact met Nadine van de Twist misschien wel eens interessant voor jullie, ze heeft heel veel ervaring met draagzakken maken en aanpassen voor kindjes met wat extra zorg en bijvoorbeeld andere spierspanning. Daar zou je ook nog je eigen doek voor kunnen gebruiken, om te laten vermaken voor de perfecte draagzak voor jullie :)

Liex

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-19 13:29

Stille meelezer meldt zich:
Jammer van de kleur en de maat, anders had ik 'm graag van je overgenomen :j

Mocht iemand hier een goede doek weg doen, ik ben in verwachting van de eerste en op zoek naar een (tweedehands, om mee te beginnen) geweven doek.

manonutjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-19 13:42

Gefeliciteerd Liex!

Mijne mag weg, Afbeelding

Zou er eens wat meer moeite voor moeten doen om te verkopen, ik zie zoveel leuks!

Britt

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-19 13:44

Swah

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-19 13:46

Nou ik heb nu een Little Frog doek en een Marsupi draagzak, dus laat de kleine maar komen, zin in! {:}

Consulente komt na de bevalling langs om te helpen met knopen dan, wel fijn.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-19 13:48

Ik heb de Greyse softshell besteld. Hij ligt thuis op mij te wachten maar ben nu werken en daarna direct sporten dus kan hem vanavond laat pas uit pakken en morgen passen :(

Ik heb ook nog wel eentje te koop. De Maisaa Marbelous Stormborn maat 7. Ik gebruik 99/100 keer namelijk mijn Enchanted en dat gaat niet meer veranderen denk ik :=

Afbeelding

Geen ervaring met AP draagzak. Alleen LennyLamb en Tula.

Faelivrin

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-19 14:07

Britt schreef:
He Fae! Leuk om je hier te zien, hoe gaat het met jullie?

De AP draagzak krijgt vanuit consulenten niet echt de beste reviews. Pasvorm is niet optimaal en rugpand is vaak te kort.
Er zijn er nog veel meer die je kunt kruisen hoor! Oa de Twist. Sowieso is contact met Nadine van de Twist misschien wel eens interessant voor jullie, ze heeft heel veel ervaring met draagzakken maken en aanpassen voor kindjes met wat extra zorg en bijvoorbeeld andere spierspanning. Daar zou je ook nog je eigen doek voor kunnen gebruiken, om te laten vermaken voor de perfecte draagzak voor jullie :)

Soort van stabiel! Haha. Veel OK's achter de rug en nog weer 1 spannende in het verschiet. Maar Lotte doet het super. Meest makkelijke kind ooit, altijd vrolijk en super geduldig. Ontwikkeling loopt iets achter maar met een halfjaar achterstand mogen we zeker niet klagen. Hoe is het met jullie?

Zou een kruis band iets verlichting geven op schouders? Ik ben met de Tula al eens bij consulent geweest omdat ik dacht verkeerd te dragen maar dat is niet het geval. Nou loop ik zelf ook zo krom als een hoepel, over 2 weken krijg ik steunzolen dus misschien lost dat ook al een hoop op. :D

Ik ga eens zoeken op Twist! Thanks!

Liex schreef:

Ik heb eigenlijk ook maar een 6 nodig maar vond wat langer lekkerder knopen :)

Anoniem schreef:
Ik heb de Greyse softshell besteld. Hij ligt thuis op mij te wachten maar ben nu werken en daarna direct sporten dus kan hem vanavond laat pas uit pakken en morgen passen :(

Klinkt als een fijne jas!

Liselot

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-19 14:33

Isara the one kan je ook kruisen op de rug en er zijn er vast nog meer. Is vooral heel fijn als je wat smaller bent

Peppertree

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-19 16:09

Liex schreef:

Mocht iemand hier een goede doek weg doen, ik ben in verwachting van de eerste en op zoek naar een (tweedehands, om mee te beginnen) geweven doek.

Wat voor kleurtjes/ printjes vind je tot nu toe leuk? Heb ook nog wel wat doeken die ik niet per se wil houden.

Liex

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-19 16:26

Zal straks op iedereen per PB reageren, zo wordt het hier niet een verkooptopic :)

Peppertree: Ik vind diepe kleuren blauw erg mooi, of grijs is vaak ook wel goed. Print mag zeker maar niet te druk.

Tink89

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-19 21:16

Ergobaby adapt kan ik gekruist (en recht, m'n man draagt m alleen gekruist, ik recht)