2018 afvallen. Wie doet er mee?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

plutolover

Re: 2018 afvallen. Wie doet er mee?

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-18 16:05

Vanmorgen gewogen en ipv 62 weeg ik 61.

Heb al paard gereden. En ga zo nog het huis stofzuigen en daarna mezelf een schop onder me kont geven om 45 min met de hond te gaan wandelen.. (geen zin in) maar vanavond gaat het regenen dus tja dan beter nu de grote wandeling..

Als ik thuis ben is het 16.15 bijna tijd om te gaan koken boerenkool stampot.

Sabini

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-18 16:07

Hoe vaak wegen jullie jezelf?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-18 16:09

Interessant ... er zit wel structuur in . Dus niet helemaal glad

Vers fruit is te duur voor mij zeker als ik het niet aanraak, ik kijk eens bij het diepvries fruit als ik boodschappen doen moet

zorro

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-18 16:10

Ik zit met enorme oorpijn, kan de moed niet opbrengen om naar de winkel te gaan voor kwark enzo.. dan maar even wachten daarmee, van de andere kant: ik snoep niet, dus dat scheelt al. En honger heb ik ook niet.

Wij zijn nog aan het verbouwen, als dat klaar is, wil ik graag een crosstrainer hebben. Lijkt me handig om dat thuis te doen, zeker in de wintermaanden. Dan heb ik geen zin om de deur uit te gaan om te gaan sporten, dan is het handig als hij een kamer verderop staat.

Mariska88

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-18 16:15

Hallo
Ik had me in het begin al eens gemeld
Topic gaat snel!
Ik wil er ongeveer 4 a 5 kilo af
Vooral om weer eens te kunnen gaan sporten..
Vanaf vandaag ook wel weer even bewust worden van wat ik eet
Niet dat ik me helemaal in moet houden, maar bewustzijn is wel goed

SharonIndezz

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-18 16:25

Ik las wat over sporten, zelf sport ik niet... ik rijd wel gemiddeld 5 dagen In de week paard. Verder loop en sta ik heel de dag, en werk in ploegen, heb simpelweg geen tijd om te sporten.

Verder las ik wat over wegen, ik wil zelf 1 x per week aanhouden, zelfde tijd, plaats, dag... ik wil 1 keer per week omdat het in het verleden een obsessie was voor mij, en soms zelfs 3 x per dag woog

Unicorn_xX

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-18 16:36

Sabini schreef:
Hoe vaak wegen jullie jezelf?

Ik meende gelezen te hebben dat iedereen zich 1 keer per week weegt die op het lijstje staat. (?)
(geen idee welke dag) En dat je dan wekelijks je vooruitgang in vult door de kilo's die je kwijt bent geraakt in te vullen.

zoiets dacht ik gelezen te hebben.

YellowLeaf

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-18 16:36

Ik ga 1x per week wegen.

Zijn er meer mensen die niet kunnen inloggen op mfp?

zorro

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-18 16:37

Ja dat moeten we eigenlijk even duidelijk afspreken he, wanneer wegen en hoevaak voor de lijst.

Imre

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-18 16:40

Ik kan wel op mfp. Heb net nog mijn lunch ingevoerd (milde yoghurt met muesli en een appel).

Hier ook een goede dag. Ontbeten met een banaan-ei pannenkoek en een buitenrit gemaakt met mijn bijrijder, ik op de fiets mee en halverwege omgewisseld.

Ik heb woensdag als weegdag trouwens.

Yonker

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-18 16:44

Ik sta niet op de lijst maar neem toch aan dat iedereen zelf kan bepalen wanneer die weegt?? :+

Ik weeg altijd op vrijdagochtend :) Denk dat iedereen voor zichzelf een moment moet vinden waarbij het goed voelt.

Nies_

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-18 16:49

Bij het opstellen van de lijst werd 1x per maand gezegd en daar wil ik me ook aan gaan proberen te houden.

Sabini

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-18 16:51

Nies_ schreef:
Bij het opstellen van de lijst werd 1x per maand gezegd en daar wil ik me ook aan gaan proberen te houden.
Eén keer per maand klinkt idd ook wel realistischer dan elke week wegen..

Ik ben benieuwd naar ieders voortgang hier! *\o/*

theadora99

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-18 16:57

Ik ben ook geinteresseerd in een whatsapp groep! Hier ga ik binnenkort beginnen, het grootste probleem is nu dat we recht op een verhuizing afgaan (dus dat is thuisbezorgd af en toe ben ik bang). Verder nog veel lekkers van kerst over.
Dingen die ik nu al probeer te doen:
-Limonade met 0% suiker nemen of water (maar ben niet zo'n water drinker)
-Smoothies maken (vaak aardbei/sinaasappel en een beetje banaan, zelf maken)
Verder ben ik een slechte eter, probeer in de avond gewoon agv te eten, minder aardappel, meer groente, en wat minder jus want ik hou iets te veel van jus haha. Ik heb vooral problemen met het ontbijt.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-18 17:00

Fruit is gezond om de vitamines die erin zitten, maar vergis je er niet in dat er in fruit echt gigantisch veel suikers zitten en dat het dus lang niet in alle gevallen een verantwoord alternatief is in een 'dieet' waarin je kcal beperkt/telt. Als ik een goed vullende smoothie maak (bosvruchten, een banaan, amandelmelk, een slokje sinaasappelsap, lijnzaad en een lepel havermout om het wat in te dikken) zit je al snel aan 400/500 kcal voor een ontbijtje, en dan ook nog eens eentje die niet eens zo super denderend vult. Nou drink ik daar wel de hele ochtend van en is het dus ook gelijk een tussendoortje, maar ik eet dan liever een bak Skyr met een blok Weetabix ofzo. Het is misschien niet zo fancy maar het is een stuk vullender en ook nog eens vriendelijker qua kcal.

Ook in een verhuizing is thuisbezorgd wel een keuze he. Ik ben ook dol op thuisbezorgd en bestel meer dan me lief is hoor, maar zelfs als je midden in een verhuizing zit heb je altijd de keuze om een gezonde maaltijd voor jezelf te maken ipv een volledige pizza bestellen.

IMANDRA

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-18 17:04

theadora99 schreef:
Ik ben ook geinteresseerd in een whatsapp groep! Hier ga ik binnenkort beginnen, het grootste probleem is nu dat we recht op een verhuizing afgaan (dus dat is thuisbezorgd af en toe ben ik bang). Verder nog veel lekkers van kerst over.
Dingen die ik nu al probeer te doen:
-Limonade met 0% suiker nemen of water (maar ben niet zo'n water drinker)
-Smoothies maken (vaak aardbei/sinaasappel en een beetje banaan, zelf maken)
Verder ben ik een slechte eter, probeer in de avond gewoon agv te eten, minder aardappel, meer groente, en wat minder jus want ik hou iets te veel van jus haha. Ik heb vooral problemen met het ontbijt.

Bij de meeste thuisbezorgd dingen kan je ook nog enigzins 'gezonde' keuzes maken, zoals salades, of je pakt een kleinere portie (bij pizza bijv. 25cm ipv een 'normale' 30cm).

Nynkster

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-18 17:16

Voor de mensen die de whatsapp groep wat lijkt, zal ik maar een starten?
Als diegene mij dan een PB doen met voor+achternaam en 06?

zefiros

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-18 17:21

Nynkster schreef:
Voor de mensen die de whatsapp groep wat lijkt, zal ik maar een starten?
Als diegene mij dan een PB doen met voor+achternaam en 06?

Ik heb iedereen een PB gestuurd voor de nummers ;)

Cemlys

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-18 17:21

Morgenvroeg mag ik weer langs de diëtiste voor de derde keer. Benieuwd wat mn gewicht nu is en vooral hoeveel vet ik kwijt ben. Natuurlijk feestdagen ertussen gehad maar volgens mij heb ik de schade best kunnen beperken. Als ik thuis weet dan is er nu zo n 4kg vanaf.

Elmira

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-18 17:33

Ik zou wel wekelijks willen wegen, zouden meer mensen dit willen? Ik denk dat dit iets meer een stok achter de deur is voor mij.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-18 17:45

Probleem met skyr is dat het veranderd is en veel te nep zoet is nu (heb altijd de vanille als het in de aanbieding is )

Die smoothie klinkt best goed !

Heb voorheen kilo's verloren door simpel 6 eetmomenten en werkzaamheden in een stal , hmm ik denk teveel na momenteel omdat ik graag in Augustus 20 kilo al kwijt wil zijn het liefst 30 kilo

plutolover

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-18 17:46

Ik vind een whats ap ook een goed idee

b485

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-18 17:46

Meld me hier ook maar aan. ( fanatieke meelezer). Ik zou graag 15kg kwijt geraken. 2 zwangerschappen en slechte eetgewoonten zijn de schuldige. Wil dit vooral bereiken door gezonder te eten, minder te snoepen en meer te bewegen (vooral wandelen).

Voor kerst een Fitbit gekregen. Zijn er misschien mensen die fitbit-vrienden willen worden? Dan kunnen we samen challenges doen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-18 17:50

Kijk, afvallen is niets meer dan een negatieve energiebalans ontwikkelen. Meer verbranden dan je eet. En dan het liefst wel binnen de perken, dus boven je BMR. Aan de andere kant van dat eten staat dus ook dat als je meer beweegt, je ook meer kan eten. Het nadeel is alleen dat het je ongeveer een uur kost om er 1 Mars-reep af te sporten en dat het in de meeste gevallen dus slimmer is om die Mars-reep gewoon te laten staan.

Een heel groot deel van je dagelijkse verbranding komt niet uit intensief sporten, maar uit kleine bewegingen die je maakt die je niet eens door hebt. Wiebelen met je voet, met je ogen knipperen, ergens op tikken met je vingers. Als je je verbranding omhoog wilt krikken hoef je dus echt niet radicaal zes uur per dag op een loopband te gaan staan, maar als je jezelf kleine gewoontes aanleert (elke dag rond de lunch een half uurtje wandelen ipv een uur over je eten doen, die twee verdiepingen met de trap ipv de lift etc) dan gaat je verbranding al flink omhoog.

Rebecca, ik denk dat het goed is om doelen voor jezelf te stellen maar ik denk dat je het los moet laten dat je voor een bepaalde maand een bepaald aantal kilo's kwijt wil zijn. Als jij 30 kilo wil afvallen voor augustus moet je meer dan een kilo per week afvallen en naast het feit dat dat bijna onmogelijk is zou je er zo weinig voor moeten gaan eten dat het op een crashdieet begint te lijken. Aan het begin zal het wel lukken, dan verlies je veel vocht vooral, maar op een gegeven moment zal je lichaam toch niet meer op dat tempo vet verliezen en zal je dus eerder rond de 0.5 kilo per week zitten of misschien zelfs nog wat minder. Als je dan een doel voor jezelf gesteld hebt van 30 kilo is dat enorm demotiverend en frustrerend, als je op een gegeven moment op zo'n plateau terecht komt. Je deadline is immers al heel strak.

Als iemand die al jarenlang jojo't met haar gewicht en nu eindelijk een balans heeft gevonden kan ik je aanraden om als doel te stellen zo goed mogelijk voor jezelf zorgen. Goed in de gaten houden wat je binnenkrijgt, vreetbuien proberen te voorkomen en lekker veel bewegen. Die kilo's raak je dan echt wel kwijt en daarnaast hoef je er geen dieet voor op te zetten waar je zwaar ongelukkig van gaat worden en waar je uiteindelijk weer van gaat relapsen omdat je het niet vol kan houden de rest van je leven.

Nachocheese

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-18 17:51

Elmira schreef:
Ik zou wel wekelijks willen wegen, zouden meer mensen dit willen? Ik denk dat dit iets meer een stok achter de deur is voor mij.

Ik ook graag wekelijks