3:Afvallen zonder doel is ook ontzettend koel! - Lees de OP!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Suuszels

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-17 08:09

_xrose schreef:
Ik ben sinds 2 dagen gestopt met koolhydraatarm. Gister was ik nog 400 gr afgevallen en vandaag zit er opeens 900 gr aan. :\
Ik weet dat het waarschijnlijk vocht is, maar kan het toch niet zo goed hebben.

Ik zou ook niet iedere dag wegen maar bijv 1x per 2 weken

mellanion84

Re: 3:Afvallen zonder doel is ook ontzettend koel! - Lees de OP!

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-17 08:15

Vandaag een balansdagje, gister lekker lasagne op met focacia brood :P

O magere kwark
M salade met kipfilet en gekookt eitje
A courgette pasta met tomaat, punt paprika en falafel
T banaan, appel en pecan nootjes.

WillBokkers

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-17 08:52

Oef jullie gaan hard!
MarloesHJ jij schreef een paar pagina's terug over die volkoren wrap pizza's. Doe jij dan gewoon een wrap beleggen met saus en beleg 8 minuten in de oven? Of doe je eerst apart met saus en dan weet apart met ingrediënten? (Op de laatste manier doen wij onze huidige pizza, vandaar de vraag). :)

linoleum

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-17 09:08

Ik doe altijd wrap beleggen met saus en beleg en paar minuten in de oven. Zo klaar en erg lekker!

Laura82

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-17 09:10

Ik heb gisteren een fitcheck laten doen bij een instructrice van de sportschool (zij heeft ook een eigen welness praktijk en is herbal life verkoopster), was wel benieuwd. Kon ik gratis laten doen omdat ik laatst de bikini challenge had voltooid. Dat was een meting met zo'n apparaat waar je op gaat staan en dan met zo'n handmeter. Met het verhaal van Secricible laatst in mn achterhoofd (dus een enorme korrel zout :') ). Was echt even om te kijken hoe ik er (ongeveer) voor sta, het bracht dan ook geen grote verrassingen. Mn vetpercentage is (veel) te hoog, 40% :oo Spiermassa was wel goed, weet ff niet meer hoe veel. Visceraal vet was volgens dat ding dan wel weer laag, ondanks mn grote buikomvang. Geen idee of dat wel klopt, maar het klonk wel leuk iig :')
Daarna het aanbod om herballife te proberen vriendelijk afgeslagen. Gaat prima zoals het nu gaat, alleen een beetje te langzaam naar mn zin, maar daar heb ik chronisch last van haha.

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-17 09:17

Leerzaam zo'n meting! Wil ik ook nog wel een keer doen! :j

God straft meteen... had de hele week gezond gegeten en gister patatjes als avondeten. (Paste ruim binnen kcal) en kon vanmorgen rennen naar de WC. :')
Zo maar even rustig wat beschuitjes eten, heb weinig zin in eten, beetje buikpijn en gammel achtig nog. :=

O: 2 beschuitjes met aardbei
B: uur wandelen, 20 min fietsen
T: drinkyoghurt mok
L: mini ciabatta met beetje rode pesto en kaas (?)
T: wilde perzik
A: geen idee nog, iets in de stad met mijn zusje! <3 zij mag kiezen!

0091

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-17 10:23

Even een vraag/stelling naar aanleiding van iemand die poste gestopt te zijn met een koolhydraat arm dieet.

Mijn ervaring is dat ik zoveel koolhydraten kan eten als ik wil zolang ik daarbij weinig (dierlijke) eiwitten eet. Een veganistische dag val ik van af.
Tegelijk val ik ook af van een koolhydraat arm dieet welke dus relatief veel (dierlijke) eiwitten bevat.

In mijn hoofd vertaald dat naar:

"(Dierlijke) Eiwitten en koolhydraten gaan niet samen en maken dik"

Zelf kies ik per dag uit welke van de 2 ik ga eten en hou mij daar de rest van de dag aan. Het is ongeveer 50/50 en voor mij werkt het. Ben benieuwd of andere dit ook hebben opgemerkt of wat de eventuele theorieën hier achter zijn.
(Of dat het placebo effect mij blijkbaar dun maakt _O- )

WillBokkers

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-17 11:59

linoleum schreef:
Ik doe altijd wrap beleggen met saus en beleg en paar minuten in de oven. Zo klaar en erg lekker!

Dankjewel!

secricible

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-17 12:01

Niet het placebo-effect. Wel dat je componenten uit je voeding weglaat en daarmee minder kcal binnen krijgt. Voor khdarm is het iets genuanceerder, maar zeker vegan eten bevat stuk minder kcal doordat je veel vezelrijke voeding eet met lage energie-dichtheid.

Suzanne_J

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-17 12:51

Paulina schreef:
Even een vraag/stelling naar aanleiding van iemand die poste gestopt te zijn met een koolhydraat arm dieet.

Mijn ervaring is dat ik zoveel koolhydraten kan eten als ik wil zolang ik daarbij weinig (dierlijke) eiwitten eet. Een veganistische dag val ik van af.
Tegelijk val ik ook af van een koolhydraat arm dieet welke dus relatief veel (dierlijke) eiwitten bevat.

Zelf kies ik per dag uit welke van de 2 ik ga eten en hou mij daar de rest van de dag aan. Het is ongeveer 50/50 en voor mij werkt het. Ben benieuwd of andere dit ook hebben opgemerkt of wat de eventuele theorieën hier achter zijn.

Als meelezer wil ik even reageren op dit: de Belgische schrijfster Pascale Naessens gelooft in het idee dat eiwitten en koolhydraten niet samengaan en heeft er een hele theorie en methode rond ontwikkeld. Zelf geloof ik er persoonlijk niet zo in maar ze heeft wel fijne recepten en boeken. Dus als je er meer rond wilt lezen en weten, zijn haar website en boeken wel interessant

http://www.purepascale.com/nl/visie

IMANDRA

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-06-17 13:16

Paulina schreef:

Ik wil hier even bij vermelden (voor meelezers, niet voor Paulina zelf) dat beide voedingsstoffen een belangrijk onderdeel zijn en het dus niet aan te raden is om bijv. heel weinig eiwitten te gaan eten. Zeker als je bezig bent met afvallen zijn eiwitten een ontzettend belangrijke voedingsstof.

@Pauline: heb vaker gehoord dat mensen er inderdaad mee afwisselen. Komt eigenlijk neer op high carb / low carb days, toch? (want als je low carbs hebt zal je het aan moeten vullen met een andere voedingsstof, om wel aan je kcal te komen). Volgens mij deed navatu dat ook! Weet er alleen het fijne niet vanaf, maar als het voor jou werkt en je toch je voedingsstoffen binnen krijgt... prima toch :D?

God, het was echt een fout om gister met flinke spierpijn in m'n buik te gaan sporten. Nu is het nog erger :'). Grote moeite om recht te staan/zitten vandaag ;( . Als het morgen nog zo is, sla ik een dagje over denk ik (morgen weer crossfit les gepland).

Bhriseis

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-17 13:21

Ik geef even een korte zwaai, nierbekkenontsteking :-( eerst maar flink genezen, sporten en lijnen komt later wel.

0091

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-17 13:26

IMANDRA schreef:
@Pauline: heb vaker gehoord dat mensen er inderdaad mee afwisselen. Komt eigenlijk neer op high carb / low carb days, toch? (want als je low carbs hebt zal je het aan moeten vullen met een andere voedingsstof, om wel aan je kcal te komen). Volgens mij deed navatu dat ook! Weet er alleen het fijne niet vanaf, maar als het voor jou werkt en je toch je voedingsstoffen binnen krijgt... prima toch :D?

God, het was echt een fout om gister met flinke spierpijn in m'n buik te gaan sporten. Nu is het nog erger :'). Grote moeite om recht te staan/zitten vandaag ;( . Als het morgen nog zo is, sla ik een dagje over denk ik (morgen weer crossfit les gepland).

Ja klopt. Door af te wisselen krijg ik elke voedingsstof binnen, weliswaar op andere dagen maar geen tekorten. En je ontzegt jezelf niets. Iets wat niet in je schema vandaag past kan morgen weer. Met alleen een low carb dieet krijg ik enorme zin in brood of aardappelen. Nu eet ik dat dus gewoon alleen niet in combinatie met dierlijke eiwitten.

en met rust na sporten kunnen je spieren groeien. Niet tijdens het sporten :P dus lekker een dagje rust nemen ;)

@suzanne bedankt voor de link!

IMANDRA

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-06-17 14:43

Ja ik weet het, meestal zeggen ze 1 dag rust. Ik sport dus ook 3x per week en er zit steeds een dag tussen. Maar dit keer was de spierpijn iets erger dan normaal haha.
Normaal kan het wel minder worden bij het sporten (warm worden van spieren enzo), maar nu moesten we T2B doen (met zo'n swing dus dan strek je je buikspieren extra natuurlijk) en dat is waar het fout ging denk ik.

secricible

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-17 16:05

Montignac is, als ik me niet vergis, ook op dat principe gebaseerd ;)

black_kelpie

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-17 17:17

Bhriseis schreef:
Ik geef even een korte zwaai, nierbekkenontsteking :-( eerst maar flink genezen, sporten en lijnen komt later wel.

Ai, dat is heel naar :(:) inderdaad eerst maar even weer helemaal herstellen!!

Maanlicht

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-17 18:46

Jullie gaan zo hard!
Ik heb alles even vlug doorgelezen.

Was gister in de sauna met mijn moeder, was erg fijn. We gingen daar ook eten, dus was even een lastig momentje. Maar gezonde keuze gemaakt en voor de noodlesoep met groenten gegaan. Was erg lekker.

Vandaag weer een mindere dag, was erg onrustig vandaag en veel te snacken op het werk. Paar handjes M&M's en chips gehad. Maar vanavond eet ik weer gezond, gegrilde kipfilet met paprika.

Mama3

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-17 19:00

Oh meiden, de bloemkoolpizzabodem. Ik heb hem net op, zit tjokvol en wat was ie heerlijk!

Bedankt voor de tip om het eerdt even in de oven te doen en daarna te beleggen en af te bakken.

Ik heb nog nooit zelf pizza gemaakt, dus voor de kids ook een bodem gemaakt van koopmans, daar zat voldoende saus bij waar ik mijn pizza ook nog mee kon besmeren.

Ik had echt veel teveel beleg dacht ik, maar in de praktijk prima.

Tomatensaus, geraspte kaas, paprika, champignons, kalkoen filet, tomaat, mozatella en spinazie. Voor herhaling vatbaar!

Mama3

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-17 19:04

Lijstje;

O; Havermout pannenkoeken
T; 2 rijstwafels pindakaas 100%
L; 2 gebakken ei met kaas en ham op 1 snee brood
T; appel
A; pizza
T; geen idee..zit nu nog tjokvol

B; les funxtion en 15 min crosstrainer

Annikoe

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-17 19:53

Ik ben net ook bij de appie geweest voor de kvarg en de pizzabodems. Ik heb uiteindelijk 2x zo'n pak van die pizzabodems waar ook nog zo'n 35% korting sticker van de ah op zit. En dan ook nog in de bonus. 2 pakken voor €3,20 , lucky me :)) gelijk in de vriezer gegooid, dan kunnen ze nog even mee.

Ook zon zak met allemaal kleine zakjes chips gekocht, vind ik een goed idee van jou Laura! Want als ik eenmaal aan een zak begin.. :')
Laatst bijgewerkt door Annikoe op 16-06-17 19:54, in het totaal 1 keer bewerkt

Yentaah

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-17 19:53

Even een aantal dagen niet zo actief geweest. Heb het momenteel erg druk en het was gister voor mij een emotionele dag. Ik ben een emo-eter dus dat ging niet geweldig. Het weekend is bij mij ook een grote treat met alle snacks, ik zit nu al op 1900 kcal en er komt waarschijnlijk vanavond nog iets bij qua tussendoortje. Vaderdag zal ook niet meehelpen, er gaat cake zijn en afbakbroodjes en koekjes en ga zo maar door. Volgende week weer wat netter gaan eten, ik heb er in 2 weken nu 2 kilo af en dat voelt toch wel goed :)

WillBokkers

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-17 20:31

Annikoe schreef:
Ik ben net ook bij de appie geweest voor de kvarg en de pizzabodems. Ik heb uiteindelijk 2x zo'n pak van die pizzabodems waar ook nog zo'n 35% korting sticker van de ah op zit. En dan ook nog in de bonus. 2 pakken voor €3,20 , lucky me :)) gelijk in de vriezer gegooid, dan kunnen ze nog even mee.

Ook zon zak met allemaal kleine zakjes chips gekocht, vind ik een goed idee van jou Laura! Want als ik eenmaal aan een zak begin.. :')

Hoeveel bodems zitten er dan in 1 pak?
Ik maak ze altijd zelf, wel veel werk (maar heeelll lekker) dus als t een keer druk is zou ik dit dan kunnen proberen.

Annikoe

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-17 20:34

WillBokkers schreef:
Annikoe schreef:

Hoeveel bodems zitten er dan in 1 pak?
Ik maak ze altijd zelf, wel veel werk (maar heeelll lekker) dus als t een keer druk is zou ik dit dan kunnen proberen.

2 bodems, dus ik heb nou 4 bodems in de vriezer liggen :j

Mama3

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-17 20:52

Mama3 schreef:
Oh meiden, de bloemkoolpizzabodem. Ik heb hem net op, zit tjokvol en wat was ie heerlijk!

Bedankt voor de tip om het eerdt even in de oven te doen en daarna te beleggen en af te bakken.

Ik heb nog nooit zelf pizza gemaakt, dus voor de kids ook een bodem gemaakt van koopmans, daar zat voldoende saus bij waar ik mijn pizza ook nog mee kon besmeren.

Ik had echt veel teveel beleg dacht ik, maar in de praktijk prima.

Tomatensaus, geraspte kaas, paprika, champignons, kalkoen filet, tomaat, mozatella en spinazie. Voor herhaling vatbaar!

Afbeelding

Mama3

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-17 20:55

Sorry voor de quote, ik wist niet hoe ik een foto kon toevoegen.

Yentaa, misschien kun je zelf wat gezonde snacks bakken/maken en meenemen? Pinterest staat er vol van.

Wat een mazzel Annikoe!
Laatst bijgewerkt door Mama3 op 16-06-17 20:55, in het totaal 1 keer bewerkt