Fitbit wie doet er mee ?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

ClaudiaHS

Re: Fitbit wie doet er mee ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-21 00:30

Hmm dat is jammer
Ik ga morgen eens met mijn fitbit en mijn Samsung om lopen.
Eens kijken wat het verschil is tussen de 2.

Britt_Sisi

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-21 11:36

Mijn fitbit werkt voor mijn idee prima, normaal. Vandaag heeft hij bedacht dat ik vanacht de halve marathon gelopen heb denk ik.. krijg hem niet meer goed..

Afbeelding

ClaudiaHS

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-21 11:37

_O-

Ik heb nu de gear om en de versa.
Versa geeft 338 stappen aan, gear 103 8)7

Britt_Sisi

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-21 11:55

ClaudiaHS schreef:
_O-

En als je telt met lopen? Dus stel je loopt 20 stappen, kijken of ze ze beiden pakken?

Amira_

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-21 11:58

Britt_Sisi schreef:
Mijn fitbit werkt voor mijn idee prima, normaal. Vandaag heeft hij bedacht dat ik vanacht de halve marathon gelopen heb denk ik.. krijg hem niet meer goed..

[ [url=m/igHl3x.jpg]Afbeelding[/url] ]

_O- _O-

Britt_Sisi schreef:
ClaudiaHS schreef:
_O-

En als je telt met lopen? Dus stel je loopt 20 stappen, kijken of ze ze beiden pakken?

Inderdaad, misschien is de versa gevoeliger en telt ie echt elke stap? Ik merk bij mijne wel dat ie iets meer telt dan ik daadwerkelijk loop, maar het zal niet veel schelen. M'n charge 2 telde juist heel vaak stappen niet die ik wel liep.

Pepperrr

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-21 13:05

Ik heb vanochtend even getest met mijn telefoon en fitbit. Stukje gewandeld buiten. Telefoon zei iets meer dan 2000 stappen, fitbit 2400. Maar daar zaten ook de stappen bij die ik sochtends gelopen heb met het aankleden, tandenpoetsen en ontbijt. En dan heb ik mijn telefoon niet op zak. Dus dat gaat wel gelijk.

ClaudiaHS

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-21 13:40

Ik had met mijn fitbit al 100 stappen voor ik überhaupt uit bed was.

Als ik 30 passen loop zegt de gear 33 passen en de versa 28 8)7

Edit: inmiddels heeft mijn versa 515 meer stappen geregistreerd dan mijn Gear.
Laatst bijgewerkt door ClaudiaHS op 21-01-21 13:53, in het totaal 1 keer bewerkt

ClaudiaHS

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-21 13:42

Dubbel

Seni

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-21 13:41

Het is stilletjes hier!

Vandaag komt mijn nieuwe fitbit binnen. Heb de Ionic destijds weggedaan en een Apple Watch genomen. Maar miste een hoop functionaliteit die de fitbit wel had. Dus nu weer terug naar de fitbit :D

Judith_H

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-21 19:57

Hoi Hoi,
Zijn er nog dames actief met de fitbit bezig? Ik heb bezig mij te oriënteren op welke ik zou willen. Ik vind de versa 2 wel heel mooi, maar lees ook veel negatieve commentaren. Jullie ervaring mee?

Nu twijfel ik of ik de fitbit inspire 2 zal nemen, stuk goedkoper, mooi instapmodel (ben een fitbit leek) en ziet er ook wel prima uit.
Ben een matige sporter, dat wil zeggen, ik sport niet :') . Ik loop wel met de kinderwagen, dus kom wel enigszins aan beweging en heb 2 kleine kinderen waar ik de hele dag achteraan ren.
Wil dus eigenlijk mijzelf motiveren om wat meer in beweging te komen.

Ben sinds een week of 4 ook flink aan het minderen met suikers (geen chips, hagelslag broodje, koek, chocola en andere zoete spullen) en probeer meer en bewuster tijdens de gewone maaltijden te eten, zodat ik tussendoor geen honger heb. Ook probeer ik meer fruit mee te eten met de jongens en bij lekkere trek pak ik een soepstengel hahahaah...

Echt dieten doe ik niet, want dat gaat mij alleen maar tegen staan. Dan krijg ik het gevoel dat ik niks meer mag. Dus ik probeer het eerst op deze manier.

Jullie nog andere ervaringen qua fitbits? Of andere tips?

dejoni

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-21 21:40

Judith_H schreef:
Hoi Hoi,
Zijn er nog dames actief met de fitbit bezig? Ik heb bezig mij te oriënteren op welke ik zou willen. Ik vind de versa 2 wel heel mooi, maar lees ook veel negatieve commentaren. Jullie ervaring mee?

Nu twijfel ik of ik de fitbit inspire 2 zal nemen, stuk goedkoper, mooi instapmodel (ben een fitbit leek) en ziet er ook wel prima uit.
Ben een matige sporter, dat wil zeggen, ik sport niet :') . Ik loop wel met de kinderwagen, dus kom wel enigszins aan beweging en heb 2 kleine kinderen waar ik de hele dag achteraan ren.
Wil dus eigenlijk mijzelf motiveren om wat meer in beweging te komen.

Ben sinds een week of 4 ook flink aan het minderen met suikers (geen chips, hagelslag broodje, koek, chocola en andere zoete spullen) en probeer meer en bewuster tijdens de gewone maaltijden te eten, zodat ik tussendoor geen honger heb. Ook probeer ik meer fruit mee te eten met de jongens en bij lekkere trek pak ik een soepstengel hahahaah...

Echt dieten doe ik niet, want dat gaat mij alleen maar tegen staan. Dan krijg ik het gevoel dat ik niks meer mag. Dus ik probeer het eerst op deze manier.

Jullie nog andere ervaringen qua fitbits? Of andere tips?

Zelf gebrui ik de Inspire 2, erg tevreden mee. Gebruik hem niet als horloge (maar als stappenteller in m'n broekzak), maar ik kan me inbeelden dat je qua looks wellicht voor een andere versie wil gaan als je hem echt wil dragen als horloge. Op het moment dat ik ga sporten kan ik hem echter omdoen als een normale horloge om op die manier toch mijn hartslag te kunnen meten.

Zelf vind ik het in ieder geval prettig om op deze manier mijn stappen bij te kunnen houden. Ten opzichte van een normale stappenteller is het leuk dat je ook de stappen van vrienden kan zien en zo elkaar extra kan motiveren. Bij mij is helaas eigenlijk niemand actief in de challenges etc, dat zou het nog interactiever maken.

Fleury

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-21 10:55

Ik heb deze week voor het eerst bingo gedaan met mijn Fitbit. Erg leuk om te doen. Zijn er mensen die mee willen doen?

Mandyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-21 12:24

Bingo? Ik heb iets gemist denk ik?

dejoni

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-21 13:07

Nog nooit gedaan Fleury, maar het klinkt wel leuk! Wie weet een Bokt groepje?

Pepperrr

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-21 07:02

Lijkt me leuk. Klinkt grappig in elk geval :D

Seni

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-21 09:13

Ik ken het ook niet, interessant!

Winged

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-21 09:23

Judith_H schreef:
Hoi Hoi,

Ik heb de versa gehad. Ben er mee gaan zwemmen - moest hij tegenkunnen - en dat was niet het geval. Ding liep volledig vast, werd gloeiend heet en ik had een blaar op mijn pols. Ding een week of wat laten liggen. Toen opladen en daarna is het nog 2 maanden goed gegaan. Vervolgens weer vastgelopen en toen deed hij helemaal niks meer.

Ik ben overgestapt op garmin vivomove :j

Judith_H

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-21 09:58

Ik heb ondertussen de beslissing genomen om de fitbit luxe aan te schaffen. Nieuwste model, dus nu nog als pre order, eind deze maand komt die uit. Vond deze mooier als de inspire 2 (al lijken ze veel op elkaar) en vond kleurenscherm erg leuk. Ook de prijs is niet overdreven duur. Niet heel goedkoop, maar toch redelijk.

Tot die tijd hou ik alles bij op de gezondheid app op mijn telefoon, al is die niet erg nauwkeurig te noemen en moet je die continu bij je dragen voor een goed resultaat...

Het motiveert nog wel en dan straks alles wel goed bijhouden op de fitbit.

Ook ben ik begonnen met bijhouden wat ik eet, niet om zo min mogelijk calorieën binnen te krijgen, maar meer voor een overzicht wat ik precies eet en waar dan de meeste calorieën in zitten.
Zo kan ik bewuste keuzes maken.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-21 13:23

Winged schreef:
Judith_H schreef:
Hoi Hoi,

Ik heb de versa gehad. Ben er mee gaan zwemmen - moest hij tegenkunnen - en dat was niet het geval. Ding liep volledig vast, werd gloeiend heet en ik had een blaar op mijn pols. Ding een week of wat laten liggen. Toen opladen en daarna is het nog 2 maanden goed gegaan. Vervolgens weer vastgelopen en toen deed hij helemaal niks meer.

Ik ben overgestapt op garmin vivomove :j

Ah oh ik was net van plan om ermee te gaan zwemmen... -O-

Seni

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-21 09:23

Voordeel van Fitbit vind ik is dat dr klantenservice echt super is! Wel even in het Engels.

Bij alle keren dat ik contact opnam over mijn fitbit kreeg ik altijd een nieuwe fitbit of nieuw bandje of iets.

Winged: had je nog garantie? Denk dat ze niet moeilijk hadden gedaan om je een vervangende op te sturen!

Edit; mijn fitbit Ionic heeft nooit moeite gehad met zwemmen. De Sense is wel al mee onder de douche gegaan maar nog niet mee gaan zwemmen.

Winged

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-21 12:10

Seni schreef:
Winged: had je nog garantie? Denk dat ze niet moeilijk hadden gedaan om je een vervangende op te sturen!

Ik heb het volledige bedrag teruggekregen :j Wat dat betreft ontzettend netjes :j (had via bol.com bestelt, dus eigenlijk via daar garantie)

Pepperrr

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-21 12:39

Mijn fitbit geeft sinds kort een streep in het scherm helaas... Heb hem nu bijna een jaar. Zonde :(

Afbeelding

Seni

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-21 18:51

Nog garantie pepper?

Pepperrr

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-21 20:42

Geen idee of ik de papieren nog heb :')

dejoni

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-21 12:21

Misschien een leuk idee om voor degenen die daar interesse in hebben, een Bokt groep op te richten om elkaar wat te motiveren?