Kim_89 schreef:Ik heb een gastric bypass inderdaadik pas wel op met de grootte van slokjes/hapjes maar probeerde vandaag steeds iets bij de hand te hebben. Slokje en weer even niks etc.
In de papieren van het ziekenhuis stond dat je in elk geval 1,5 liter vocht (inslag yoghurt, soep etc) moest binnenkrijgen om niet uit te drogen dus daar doe ik mijn best voor.
Hoe waren jouw eerste dagen dan?En hoe gaat het nu?
Serieus, wil je het weten?
De dag van de operatie mocht ik niks. Helemaal niks. De tweede dag mocht ik water en 2x per dag een eetlepel yoghurt.
Vanaf de 3e dag tot ongeveer 2 weken na de operatie nam ik denk ik over de hele dag verdeeld 150 ml yoghurt en 1 glas boullion. Meer kreeg ik ook echt niet op. Maargoed het verschilt ook per persoon hè.
Fijn dat je in iedergeval alles kan verdragen. Ik ben nu op vakantie in Spanje en mijn man nam een frozen yoghurt. Heb een paar hapjes gehad maar daarna ineens intens moe en misselijk. Ik weet dat het pas 7 maanden na de operatie is maar soms ben je het zat.
Nu ik toch aan het klagen ben. Ik vind, sorry meiden, het zo vervelend dat je meer moet poepen. Ik weet dat het logisch is als je darmen korter zijn maar joh!
Ik eet in de ochtend een kleine banaan, 2 boterhammen tussen de middag, wat kwark tussendoor, in de avond stukje vlees hapje groenten etc. En dan 2x per dag soms poepen vind ik echt heel vervelend. Zeker als je onderweg bent. Ik wist bv dat we gingen vliegen dus heb 2 dagen ervoor echt rustig aan gedaan met eten. Herkennen jullie dat?