Laten ontstoren van vaccinaties en medicatie en dergelijke

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Magrathea

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-16 12:07

Het punt is m.i. ook meer dat het fundamenteel verkeerd is om het idee te verspreiden dat vaccinaties 'ontstoord' moeten worden of iets dergelijks omdat ze gevaarlijk zouden zijn.

pmarena schreef:
Dat verhaal van die dame Anke in de link een stukje terug is trouwens inderdaad een hele mooie, precies hoe ik er ook over denk :j

Zeker als je beseft dat die monteur met jarenlange ervaring, die véél meer details weet en kan toepassen dan de "behulpzame" mevrouw... het eigen lichaam is en die mevrouw die het allemaal wel even beter zal doen.... de farmaceutische industrie ;)

Wat fijn dat jullie nu eindelijk goed begrijpen waarom steeds meer mensen voor "de monteur" kiezen....we zijn er uit, kan ik nu mooi dit topic dood laten bloeden en me richten op positievere zaken *\o/*

Mijn hemel, ik hoop niet dat je echt zo denkt. De monteur is de kritische prikker? Je kunt iemand met een jarenlange opleiding niet vergelijken met iemand die op internet allerlei dingen opzoekt. Mijn mond valt elke keer weer open als er wordt verkondigd dat iemand zich 'er ECHT in heeft verdiept, in tegenstelling tot de rest, ik heb me ECHT in de materie verdiept en concludeer dit daarom'. Degenen die zich er ECHT in hebben verdiept zijn de artsen, die daadwerkelijk 3+3+6 jaar studie/stage/onderzoek achter de rug hebben voordat ze iets zinnigs en onderbouwd mogen zeggen over dit onderwerp. En dan doel ik niet op degenen die wrok hebben tegen de farmaceutische industrie om wat voor reden dan ook (al zag ik eerder in dit topic een mooie beschrijving langskomen).

050206051012

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-16 12:17

marleen_usar schreef:
Waarom zou je steeds iets mankeren als je niet bent ingeent, ik denk dat dat iedereen kan overkomen.

Precies, alsof niet gevaccineerde kinderen wandelende open zweren zijn.

Hier ook al meerdere malen gezegd... wil je oprecht meer informatie over ontstoren: bel een homeopaat, mail een homeopaat, bel de Hahnemann apotheek, doe iets, maar ga niet ongefundeerd mensen afzeiken. Overigens is dat het enige dat in dit topic gebeurt, beide kanten op, jakkes.

DatBenIkNou

Re: Laten ontstoren van vaccinaties en medicatie en dergelijke

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-16 12:21

Nee, een niet gevaccineerde kind is voor mijn dochter en nog veel veel meer kwetsbaren gewoon een sluipmoordenaar. Voor velen is een 'eenvoudige' kinderziekte gewoon levensbedreigend.

050206051012

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-16 12:24

DatBenIkNou schreef:
Nee, een niet gevaccineerde kind is voor mijn dochter en nog veel veel meer kwetsbaren gewoon een sluipmoordenaar. Voor velen is een 'eenvoudige' kinderziekte gewoon levensbedreigend.

Dan heb je de keuze om je kind binnen te houden, simpel. Je hebt áltijd een keuze.

Mijn zoon is gevaccineerd, wat we met baby 2 gaan doen weten we nog niet, maar onderaan de streep gaat ook niemand dat weten; het doet er niet toe, het gaat niemand wat aan, simpel. Net zoals dat niemand hoeft te weten op welke partij ik stem, welk merk condooms ik gebruik en wat ik maandelijks verdien.

nps

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-16 12:28

Quellian schreef:
DatBenIkNou schreef:

Dan heb je de keuze om je kind binnen te houden, simpel. Je hebt áltijd een keuze.

Mijn zoon is gevaccineerd, wat we met baby 2 gaan doen weten we nog niet, maar onderaan de streep gaat ook niemand dat weten; het doet er niet toe, het gaat niemand wat aan, simpel. Net zoals dat niemand hoeft te weten op welke partij ik stem, welk merk condooms ik gebruik en wat ik maandelijks verdien.

Sorry hoor, maar moeten anderen kinderen binnenblijven omdat jij weigert je kind te vaccineren? Ik vind dat oprecht heel erg. Niet gevaccineerde zijn geen wandelende open zweren, maar wel gevaarlijk voor kinderen met een verminderde weerstand. Zoals die van DatBenIkNou. JIJ hebt die keuze wel, DatBenIkNou niet. Jou keuze heeft gevolg voor anderen en is daarom wel degelijk relevanter dan welk merk je condooms gebruikt.

Dit is dus in mijn ogen echt de omgekeerde wereld en voor mij een argument vóór verplicht vaccineren of maatregelen aan niet vaccineren.

NatasjavE

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-16 12:29

Quellian schreef:
DatBenIkNou schreef:

Grapje hoop ik?

Je kan een kind toch niet zijn hele leven binnenhouden omdat er mensen zijn die niet enten?

Schemerdier

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-16 12:30

Quellian schreef:

Fout, het doet er wel toe, het gaat de hele bevolking aan omwille van de volksgezondheid.

050206051012

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-16 12:39

Nee geen grapje, ik kan begrijpen dat voor de 'anti vaccineerders' gevaccineerde kinderen een bedreiging vormen en dat voor de vaccineerders de niet gevaccineerde kinderen een bedreiging vormen, zo werkt het beide kanten op. Vraag me alleen af hoe concreet bepaalde gevaren zijn, maar veel onderzoeken zijn vanuit de overheid (pro vaccineren), dus ook niet geheel onafhankelijk, dus nietszeggend.

En natuurlijk kun je je kind binnen houden of kijken naar een KDV of school waar bepaalde regels gelden ofzo, geen idee. Je kunt ook voorkomen dat je überhaupt kinderen krijgt; keuzes te over.

Dit is iets waar mensen nooit uit zullen gaan komen en waar ik ook eigenlijk helemaal geen energie in wil steken, het boeit me vrij weinig wat andere mensen doen/willen/zeggen. Zal m'n stipje dus weer weghalen bij dit topic.

oomens

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-16 12:41

bigone schreef:
Inderdaad, op de vraag waarmee en hoe het ontstoren in zijn werk gaat word en kan geen antwoord gegeven worden.

Sterker nog, als je de vraag stelt ben je aanvallend. Je zou de discussie maar eens kunnen vervuilen met feiten 8)7

NatasjavE

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-16 12:45

Quellian schreef:
En natuurlijk kun je je kind binnen houden of kijken naar een KDV of school waar bepaalde regels gelden ofzo, geen idee. Je kunt ook voorkomen dat je überhaupt kinderen krijgt; keuzes te over.

.

Kinderdagverblijf? Denk je dat alle kinderen tot hun 18e op het KDV blijven?

De kwetsbaarheid van sommige groepen houd niet op na de peutertijd. Die gaan straks naar de basisschool, naar de supermarkt, naar de huisarts etc, etc.

En daar komen ze ongevaccineerde tegen.

Keuze om geen kinderen te krijgen is een ver gepasseerd station.

nps

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-16 12:48

Quellian schreef:
Nee geen grapje, ik kan begrijpen dat voor de 'anti vaccineerders' gevaccineerde kinderen een bedreiging vormen en dat voor de vaccineerders de niet gevaccineerde kinderen een bedreiging vormen, zo werkt het beide kanten op. Vraag me alleen af hoe concreet bepaalde gevaren zijn, maar veel onderzoeken zijn vanuit de overheid (pro vaccineren), dus ook niet geheel onafhankelijk, dus nietszeggend.

Dit is iets waar mensen nooit uit zullen gaan komen en waar ik ook eigenlijk helemaal geen energie in wil steken, het boeit me vrij weinig wat andere mensen doen/willen/zeggen. Zal m'n stipje dus weer weghalen bij dit topic.

Waarom zijn gevaccineerde kinderen gevaarlijk voor niet gevaccineerde kinderen?

oomens

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-16 12:49

Mochten er trouwens mensen zijn die zich ergeren aan de sfeer in het topic, dan hoop ik dat de mods uit coulance met TS alleen homeopatisch komen ontstoren en niet daadwerkelijk ingrijpen. Echte slotjes zouden geen recht doen aan de hele gedachte erachter. Dan is een groene hulk met oneindig verdund venijn een beter idee.

050206051012

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-16 12:49

oomens schreef:
bigone schreef:
Inderdaad, op de vraag waarmee en hoe het ontstoren in zijn werk gaat word en kan geen antwoord gegeven worden.

Sterker nog, als je de vraag stelt ben je aanvallend. Je zou de discussie maar eens kunnen vervuilen met feiten 8)7

Quellian schreef:
Hier ook al meerdere malen gezegd... wil je oprecht meer informatie over ontstoren: bel een homeopaat, mail een homeopaat, bel de Hahnemann apotheek.

Ik kan het je niet vertellen, IK ben geen homeopaat. Zou je deze vraag stellen over chemotherapie (of Prednison of of of of) dan zou IK het ook niet weten, IK ben namelijk ook geen arts. Je bent altijd vrij om te informeren naar zaken die je interesseren, toch? Wat houdt je tegen?

NatasjavE, kinderdagverblijf of school, zei ik. KDV is tot 4, school minstens tot 18, dus ik begrijp je vraag niet? Op straat lopen ook mensen met open TBC waar je niets van weet, of heel andere nog engere dingen. Er lopen ook moordenaars op straat, waarvan je het niet weet, wellicht staan ze voor je in de rij bij de kassa. Serieus? Wil je met zulke angst leven? Ben je iedere dag bang dat de lucht naar beneden komt? Maak voor jezelf keuzes waar je achterstaat, die je naar jezelf (en je kind) kunt verantwoorden, de rest van de wereld heeft er niets mee te maken. En of dat nou gaat om vaccineren, iedere dag patat, cadeaus, noem het op; het gaat niemand, maar dan ook echt niemand, maar íets aan. Leef je leven, geniet van je kinderen en laat een ander ook z'n leven leiden.

Wow, wat een gedoe hier zeg :D Wat een wespennest :D

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-16 12:50

Ik val hier binnen nadat ik het topic globaal doorgelezen heb omdat ik ook verbaasd ben over de anti vaccinatie beweging ...

Maar wat ik hier de laatste pagina lees vind ik echt zorgwekkend :oo
Mensen die hun kinderen bewust niet laten enten en dan bewust laten minglen met andere kinderen..??
Onder het mom van 'ik doe wat ik wil zoek het maar uit verder'...

Aan de andere kant, als de rest van de kinderen wel ge-ent zijn, dan zouden die niet ge-enten eigenlijk geen bedreiging zijn, of denk ik dan te simpel?

Het wordt weer een probleem als de ziektes die zo goed als uitgebannen zijn door de entingen (waar doktors van heel lang geleden erg hun best voor gedaan hebben) terug komen... maar goed, dan leggen de niet ge-enten als eerste het loodje, dat is dan toch een soort van natuurlijke selectie?

excuus als ik iets herhaal wat eerder gemeld is trouwens :j

050206051012

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-16 12:54

Cer schreef:
Mensen die hun kinderen bewust niet laten enten en dan bewust laten minglen met andere kinderen..??
Onder het mom van 'ik doe wat ik wil zoek het maar uit verder'...

Vaccineren is een KEUZE, net zoals stemmen. Het is geen verplichting, zoals het betalen van belastingen.

Mijn zoon is WEL gevaccineerd en onlangs hoorde ik dat sowieso 2 kinderen in zijn klas NIET gevaccineerd zijn. Werkelijk... heb er geen oog minder om dicht gedaan hoor. En 1 ervan komt toch regelmatig bij ons over de vloer, oeoeoeoeoeoeoehhhhhhh.

Het is gewoon regelrechte massahysterie hier, geen objectiviteit te bekennen, beide kanten op niet! :\

oomens

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-16 12:57

Quellian schreef:
Quellian schreef:
Hier ook al meerdere malen gezegd... wil je oprecht meer informatie over ontstoren: bel een homeopaat, mail een homeopaat, bel de Hahnemann apotheek.

Ik kan het je niet vertellen, IK ben geen homeopaat. Zou je deze vraag stellen over chemotherapie (of Prednison of of of of) dan zou IK het ook niet weten, IK ben namelijk ook geen arts. Je bent altijd vrij om te informeren naar zaken die je interesseren, toch? Wat houdt je tegen?

Wat mij tegenhoudt? Als mensen hier hun geloof in een pseudotherapie komen prediken dan zou ik daar van die evangelisten graag zelf wat onderbouwing over horen.
Waarom moet ik daarvoor zelf actief aan kwakzalvers gaan vragen hoe zij hun eigen waar aanprijzen?

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-16 12:58

Wat word er toch steeds gepraat in termen als anti en pro, ik denk dat er niemand totaal anti of totaal pro is. En inderdaad moet iedereen weten wat hij/zij met zijn kinderen doet. Maar als er heel veel mensen komen die niet vaccineren en die richting lijkt het op te gaan want anders zou er niet meer voorlichting gegeven gaan worden, dan houd ik toch mijn hart vast voor die kinderen die dan net in de leeftijd zijn waarop ze studeren, uitgaan, stage lopen op plaatsten waar veel ziektes voor kunnen komen. Vraag aan alle ouders die niet gaan vaccineren, ga je hierover met je kind in gesprek zodra ze snappen waar het om gaat en laat je ze dan de keuze tussen alsnog vaccineren of probeer je dan ook nog voort te zetten dat ze er van alles aan over kunnen houden. En ja, alles kan bijwerkingen hebben dus deze vraag is zeker geen aanval, ik ken namelijk een aantal mensen die stiekem zijn gaan enten zonder dat ze dat aan hun ouders verteld hebben.

050206051012

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-16 13:00

oomens schreef:
Wat mij tegenhoudt? Als mensen hier hun geloof in een pseudotherapie komen prediken dan zou ik daar van die evangelisten graag zelf wat onderbouwing over horen.
Waarom moet ik daarvoor zelf actief aan kwakzalvers gaan vragen hoe zij hun eigen waar aanprijzen?

Waarom? Als iemand zegt chemotherapie te krijgen ivm kanker en ik zeg 'ik geloof niet in chemo', dan moet die persoon mij gaan vertellen (met onderbouwing) wat het zo goed maakt? Really?

Respectvol ook trouwens, 'pseudotherapie prediken', 'evangelisten', 'kwakzalvers'? -O- Ik begrijp wel dat mensen hier geen antwoord op willen geven, je hebt blijkbaar je mening al klaar.

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-16 13:01

Quellian schreef:
Vaccineren is een KEUZE, net zoals stemmen. Het is geen verplichting, zoals het betalen van belastingen.

Mijn zoon is WEL gevaccineerd en onlangs hoorde ik dat sowieso 2 kinderen in zijn klas NIET gevaccineerd zijn. Werkelijk... heb er geen oog minder om dicht gedaan hoor. En 1 ervan komt toch regelmatig bij ons over de vloer, oeoeoeoeoeoeoehhhhhhh.

Het is gewoon regelrechte massahysterie hier, geen objectiviteit te bekennen, beide kanten op niet! :\

Er staat nog een hele verhandeling onder hoor, waarin ik de boel nuanceer... maar in je massahysterie vergeet je dat te lezen...
Geeft niet :Y)

wel grappig dat het hier niet verplicht is, en mensen er dus zo moeilijk over doen...
vrije keus is vrije keus, me dunkt?

050206051012

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-16 13:03

Cer schreef:
Er staat nog een hele verhandeling onder hoor, waarin ik de boel nuanceer... maar in je massahysterie vergeet je dat te lezen...
Geeft niet :Y)

MIJN massahysterie? Volgens mij ben ik niet pro en ben ik niet anti, dus welke hysterie huist in mij? :+

Je bood je excuses aan voor het geval je iets herhaalde dat al was gemeld, dus excuses geaccepteerd, lees terug en je ziet dat het inderdaad al is gezegd. Dus wat vergeet ik te lezen?

DatBenIkNou

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-16 13:04

Gelukkig ben ik in het bezit van wat humor...mijn dochter levenslang binnenhouden..serieus? Wij moeten wel wachtruimte in ziekenhuis, ehbo's vermijden en bij verjaardagen en dergelijke altijd eerst informeren naar zieken en verkoudheden. Maar totaal isoleren gaat wel ietsepietsie ver misschien?

rien10

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-16 13:05

Ik lees al een tijdje mee maar kan me toch niet aan de indruk onttrekken dat TS koste wat kost gelijk wil hebben.
En weet je wat? Niemand heeft gelijk, iedereen heeft gelijk, gelijk bestaat niet en ongelijk is een bult. (Zoals mijn moede altijd zei).
En het "gelijk" interesseert me ook helemaal niet. Maar...... als er aan TS gevraagd wordt "kom dan even met dat en dat feit" zegt ze doodleuk "Ik ga daar niet mijn energie in steken." of "dat zoek je zelf maar op" of woorden van gelijke strekking. Dat vind ik wel raar.

Verder denk ik dat hier een aantal groepen zijn. De kritische niet-prikkers. De kritische wel-prikkers. De uit-gewoonte-wel prikkers.
Wat is er mis met verschillende groepen? Ja, ik snap dat het in het geval van kwetsbaren, zoals hier ook genoemd wordt, wel een probleem is. En we zijn een samenleving om die problemen netjes met elkaar op te lossen.
De vraag/opmerking over ontstoren is na 43 pagina's gelijk willen krijgen nog steeds niet beantwoord?
Opmerkelijk.

Ik heb trouwens geen enkele ervaring met ontstoren van dit soort zaken.
Laatst bijgewerkt door rien10 op 29-11-16 13:07, in het totaal 1 keer bewerkt

oomens

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-16 13:05

Quellian schreef:

Leuk voorbeeld, dat stemmen.
Voor de Belgen onder ons is stemmen ook gewoon een verplichting, net als het betalen van belasting.

Vreemd eigenlijk dat een helm dragen op de brommer en een gordel in de auto - twee zaken die in principe puur een kwestie van de eigen veiligheid zijn - al jaren als verplichting geaccepteerd zijn, terwijl iets met maatschappijbrede gevolgen als (niet-)vaccinatie nog steeds aan de vrije keus wordt overgelaten.

rien10

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-16 13:09

Ik denk, Oomens, dat dit komt omdat vaccineren rechtstreeks met het lichaam te maken heeft. En dat niemand een ander kan verplichten iets met/in het lichaam te doen wat hij of zij (of in het geval van minderjarigen, de ouders) niet wil.

050206051012

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-16 13:11

DatBenIkNou schreef:
Gelukkig ben ik in het bezit van wat humor...mijn dochter levenslang binnenhouden..serieus? Wij moeten wel wachtruimte in ziekenhuis, ehbo's vermijden en bij verjaardagen en dergelijke altijd eerst informeren naar zieken en verkoudheden. Maar totaal isoleren gaat wel ietsepietsie ver misschien?

Misschien wel :j Maar angst hebben voor alles ook...

Rien10, blijkbaar is er geen homeopaat hier in het topic? Is there a homeopath in the house??

Oomens, er kloppen wel meer dingen niet. Er is een verbod op roken in openbare ruimtes, maar drinken is daarentegen geen probleem. Ik heb nog nooit gehoord dat iemand onder invloed van nicotine een gezin heeft doodgereden... Ook daar ligt imo de interesse verkeerd en in wel meer dingen, maar ja... we hebben er maar mee te dealen. Je mag niet te hard rijden, maar 1km te hard kost je 30 euro, heeft dat iets te maken met veiligheid of met burgertje pesten? Is het eerlijk dat ik mee moet betalen in mijn premie aan mensen die door overgewicht een maagverkleining moeten ondergaan? Hebben ze er immers zelf aan gevreten. Maar hee, dát is een maatschappij! Je kunt naar de andere kant van de wereld verhuizen, maar daar gelden weer andere dingen en het kan niet iedereen naar de zin gemaakt worden.

Ben wel even benieuwd; komen ze bij je aan de deur om je te laten stemmen? :P Hoe verplichten ze je tot zoiets?