Net begonnen met hardlopen, ik zoek medestanders!!

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Djilna

Re: Net begonnen met hardlopen, ik zoek medestanders!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-16 15:25

Marall

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-16 15:32

Lillith24 Ha, ha leuk een welkom maar ik ben er al vanaf het begin bij *\o/* Lees veel mee dat vind ik erg leerzaam en motiverend om jullie voortgang te lezen.

Nelleke, Ik loop zon 3x per week probeer 2x per week naar de sportschool te gaan voor krachttraining.
Ik gebruik Runkeeper als app en heb ook evy op mijn telefoon staan. beginners lessen str.
Ik probeer om dagelijks minimaal 5 km te wandelen (met hond). Als ik hardloop dan loop ik ongeveer 7,5 a 8 km pu. (vlg mij is dat niet overdreven hard) Snel wandelen gaat me trouwens goed af.
Mooie broek trouwens :D

Daan inderdaad heb ik nog veel overgewicht dat heeft me ook doen besluiten om meer te bewegen en op mijn eetgewoontes te letten. Ik ga dan ook 1x in de maand naar een diëtist.

Vanavond ga ik naar de sportschool voor mijn krachttraining!

Lillith24

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-16 16:57

Haha oeps ik heb echt goed opgelet :')
Hartstikke goed van je! Lekker bezig ook.

egnie

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-16 17:52

Er is altijd iemand thuis ivm de kids hihihi

Marall

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-16 21:31

Vanavond naar de sportschool geweest voor krachttraining. Omplaats van de loopband ben ik eerder weggegaan om buiten te lopen. Ik had een rondje van 23 min. Evy opgezet en ze begeleide me door les 1. Dit x ging t super tijdens het hardlopen liep ik 7,8 km pu. Tijdens t wandelen 5,5 km pu. Niet ontevreden dus.
Vrijdag les 2 maar proberen.
Ik heb overigens de TomTom runners cardio 2 besteld. Ben benieuwd ( wel een hoop geld)

benangelique

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-16 21:51

Ik heb 179 betaald. Lager kon ik niet vinden

_Nelleke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-16 21:54

Wat goed Marall! Loop je met de app of met de mp3 van Evy??

Ben benieuwd naar die TomTom, ga even googelen.

Marall

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-16 22:23

Met de app van Evy.
Ik betaalde 178,- euro voor de TomTom.

Djilna

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-16 22:36

Ik heb vandaag een trailtraining gehad op de Posbank. Meer een gezelligheidsiets dan gericht training, maar 9km met +/- 133hoogtemeters is toch best pittig :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-16 23:07

Morgen mag ik weer! Nu al zin in!

_Nelleke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-16 07:13

Wauw Djilna, lekker bezig!

Kan iemand mij uitleggen wat die TomTom nog extra biedt tov een (veel goedkopere) activiteiten tracker?

Marall

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-16 07:15

Een ingebouwde hartslagmeter dus geen band meer nodig.

_Nelleke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-16 07:34

Ja maar dat hebben sommige activity trackers ook toch? Ik heb er geen verstand van dus ik zal wel iets over het hoofd zien. :D Ziet er wel goed uit zo'n TomTom. Heel profi!

Daan_O

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-16 07:59

Marral fijn dat je lekker hebt getraind!

Djilna dat klinkt leuk!

Ik heb gisteravond gelopen, ging wel lekker. Al merk ik wel dat ik volgens mij aan warming-up moet doen. De eerste minuten liep ik wat minder lekker, beetje zware benen. Maar daarna ging het fijn. 4,1 km gelopen in 20,41 met een gemiddelde snelheid van 11,86. Baalde alleen dat ik niet 12km/uur had gehaald haha.

Wat en hoe lang doen jullie aan warming-up? Cooling down doe ik ook nooit :o

Zucchero

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-16 08:15

Mijn hemel Daan wat loop jij hard! :oo

benangelique

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-16 08:15

_Nelleke_ schreef:
Wauw Djilna, lekker bezig!

Kan iemand mij uitleggen wat die TomTom nog extra biedt tov een (veel goedkopere) activiteiten tracker?

hartslag, afstand totaal, gemiddelde snelheid, huidige snelheid, gps. je kan doelen stellen, controleren hoe het met die doelen is, trainingen volgen en er in zitten, koppelen aan diverse app's.
deze tomtom kan je ook nog eens voor meerdere sporten gebruiken

benangelique

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-16 08:17

direct zo hard gaan lopen is een onwijze aanslag op je spieren (en dus ook je hart). bovendien zijn je longen niet voorbereid, waardoor je ademhaling in het gedrang komt. Begin en eindig met een minuut of 5 heeeeel rustig lopen. echt dribbelen.

egnie

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-16 08:21

Ik wandel hier de straat uit en dan hef ik even mijn knieeen en hakken billen. Vervolgens zwaai ik mijn armen wat rond en dan begin ik met een rustig looppasje. Zodra ik voel dat ik warm ben voer ik het tempo iets op. Ik woon aan een plein en als ik terug kom dan wandel ik dat rondje even. Ik maak dan soms wat grotere passen zodat ik alles nog iets rek.

Ik probeer juist om niet zo heel snel te lopen. Ik hoop namelijk om wat meer vetverbranding te krijgen en dan haal je niet als je hard gaat.

Ik ga zo ook nog even op de loopband even een half uurtje dom hobbelen met spotify in de oren.

benangelique

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-16 08:25

over de vetverbranding; ook ik ben geen snelle loper en zo volgens de hartslagzone echt geregeld in mijn verbranding moeten zitten. ik val echter geen gram af. echt 0.0. Ik eet daarnaast ook nog eens heel bewust (weight watchers) maar er gebeurt dus totaal niets.

Djilna

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-16 08:25

Daan gaat idd hard.

De trailrun was heel leuk, alleen plukte ik daar al 2 teken van me af en na het douchen thuis ook nog 2. Terwijl ik me al 3x had gecontroleerd dus waar die ineens vandaan kwamen? Bizar hoor!

Djilna

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-16 08:26

Benangelique vergeet niet dat je ook spieren ontwikkelt en die zijn zwaarder dan vet ;) Dus kan best zijn dat je wel al minder vet hebt, maar niet lichter vanwege je spieren.

benangelique

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-16 08:30

ik weet het djilna, maar zoveel spier dat ik gelijk blijf in gewicht? ik zie mijn lijf ook niet echt veranderen. misschien maar eens gaan meten.

hebben jullie trouwens ook geregeld spierpijn in jullie buik? Ik heb sinds vorige week, waar ik veel interval heb getraind, echt spierpijn diep in mijn buik. ik denk dat dit komt omdat je bij versnellingen je benen hoger op moet trekken, maar het houdt aan?

petitparis

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-16 08:32

Benangelique: als je echt wil weten of je vetverbranding op gang komt, moet je vetpercentage meten. Ik ben ook al weken stabiel qua gewicht, maar mijn vetpercentage is wel nog gedaald. Plus vetverbranding (aerobe vervbranding) komt pas echt op gang na 30-45min. Vandaar dat het belangrijk is rustig en vooral lang te lopen.

Wow Daan, jij loopt echt wel hard!

Daan_O

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-16 08:33

Djilna getsie teken :oo Gelukkig zag je ze wel!

Ok, ik ga in het vervolg aan warming-up doen. Dus meer tips over wat te doen zijn welkom :)

Ik probeer altijd wel een soort van rustig te beginnen maar het tempo wat voor mij lekker loopt ligt tegen de 12km/uur. Dus ik moet denk creatief zijn met in de warming-up iets afwisselends doen ofzo. Ik had gisteren ook nog best wel wat over en een eindsprintje van een kleine minuut gedaan waarbij ik 15km/uur liep, wat ik achteraf gezien best langer had kunnen volhouden. Maar hardlopen zit wel in mijn genen hoor. Mijn zus heef op topniveau gelopen en is inmiddels met kids toch ook weer aardig op niveau. Zij loopt 5km in 18 minuten := Vader is ook fanatiek hardloper (geweest, tegenwoordig wat minder) en heeft marathons gelopen onder de 3 uur.

Djilna

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-16 08:36

Ah, geen actieve sporters hier. Ja een Gelders Kampioen squashen (mijn moeder) en mijn vader deed aan voetbal en tennis. Maar geen echte snelheidsporten. Maar goed, paardrijden heb ik ook van een vreemde :') Hardlopen dus ook :))