Sport & voeding doelen/tips/tricks/motivatie/klets topic!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

secricible

Re: Sport & voeding doelen/tips/tricks/motivatie/klets topic!

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-16 13:46

Ik heb vorig jaar op mijn vakantie wat geknutseld maar wel actief geweest.
Dagelijks voor het onbijt een half uur gezwommen sowieso. Met de apparaten in de sportschool gedaan wat ik kon ongeveer 2x per week. Vaak zijn er wel dumbbells dus ik heb een schemaatje opgezocht dat ik daarmee kon doen. En ik heb een crossfitbox opgezocht waar we heen zijn geweest (maar slechts 1x door blessure van mijn man).

Monnie_

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-16 13:55

ECM schreef:
Wat goed Bono!! 3,9 is al echt wat!

Is zij mollig ja, Monnie? Dan wil ik echt even weten hoe zij haar foto's neemt/bewerkt. Zal een hoop schelen voor de vakantiekiekjes.

Over vakanties gesproken, hoe doen jullie het dan qua workouts en dingen?
Ik ga volgende week een weekje naar Kos, en er zit een sportschool in het resort waar we zitten. Maar ik weet niet of dat allemaal wel je van het is daar?

Hahah!
Ja zonder overdrijven.
is gewoon bepaalde hoek en bepaalde lichaamsdelen die wel strak zijn die ze dan op de foto zetten.

O m w l o.vingmy.b.ody aan elkaar zonder puntjes heeft zelfs gewoon echt overgewicht.

Travellust

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-16 13:57

Thirs jij bent al zo'n mooi persoon joh. Spieren wegen zwaarder dus al ben jij straks strak (wat je nu al bent :P ) ben en de weegschaal geeft meer aan dan 60kg maakt dat niet uit he. Dat is maar een getal. Beter is om jezelf te meten. Armen, benen, heupen, taille, kuit en borst.

Hier gaat alles zijn gangetje, weer wat kwijt dus ben tevreden.

Qua volgen doe ik niet echt, is soms niet goed voor je zelfbeeld :')

ECM, welkom.

Dreamy

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-16 14:38

Ik ga volgende week op vakantie en ben van plan daar ook te gaan sporten en hardlopen. Zit all inclusive dus wellicht is dat ergens wel zonde, aan de andere kant ga ik wel lekker alleen dus ik kan doen en laten wat ik zelf wil :D

Ik ben al weer een kilo kwijt sinds afgelopen zondag := beginnetjes gaan altijd zo snel, zal wennen worden als het minder hard gaat..

MilleniumK

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-16 14:39

Monnie_ schreef:
Gigigisele is echt geen goal vind ik :+ heb haar in real life gezien. Dat bedoel ik dus met insta fake..
Ze is echt behoorlijk mollig.

Netjes bono!!

Courses, lastig te zien natuurlijk op deze fotos. Kan ook niet echt een doel uithalen. 60 kilo is nl op vele manieren te bereiken, maar lijkt me niet echt een goed doel.. Eerder gespierder/lager vet%, betere conditie / mooiere benen/billen zoiets.

Haha snap wat je bedoeld, maar ik vind niet dat je perse een sixpack hoeft te hebben om een voorbeeld te kunnen zijn. ;)

xMyrth

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-16 14:41

Ik ga vrijdagavond naar een festival... Nu moet ik daar dus zaterdagochtend (en evt. zondagochtend) ontbijten... Wat kan ik het beste meenemen? Ik wil namelijk proberen zo gezond mogelijke dingen mee te nemen, maar ik kan niets koel bewaren...

Courses

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-16 14:44

xMyrth schreef:
Ik ga vrijdagavond naar een festival... Nu moet ik daar dus zaterdagochtend (en evt. zondagochtend) ontbijten... Wat kan ik het beste meenemen? Ik wil namelijk proberen zo gezond mogelijke dingen mee te nemen, maar ik kan niets koel bewaren...

Toevallig DTR? :P

Thanks guys! Ik weet dat ik vrij slank ben, maar het gaat me een beetje om wat ik zelf in de spiegel zie en daar wordt ik niet blij van. Ik hoor helaas vaak zat 'Ja je bent slank, waarom sport je dan en zeur je over kcal inname?' en daar word ik een beetje moedeloos van. Iedereen sport voor zijn of haar eigen doel ..

xMyrth

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-16 14:47

Nooowp niks voor mij haha.
Ik ga naar Jera on Air :')

Travellust

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-16 14:54

Courses schreef:
xMyrth schreef:

Toevallig DTR? :P

Thanks guys! Ik weet dat ik vrij slank ben, maar het gaat me een beetje om wat ik zelf in de spiegel zie en daar wordt ik niet blij van. Ik hoor helaas vaak zat 'Ja je bent slank, waarom sport je dan en zeur je over kcal inname?' en daar word ik een beetje moedeloos van. Iedereen sport voor zijn of haar eigen doel ..

Herkenbaar hoor. Gewoon lekker kracht oppakken zou ik zeggen :o :D

secricible

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-16 14:55

Bij de jumbo staan in het zonnaturagebeurenschap potjes havermout waar alleen warm water bij hoeft.
Niet top, maar ook niet slecht. Dat zou je kunnen doen. En anders gewoon brood mee, ook geen ramp voor 2dgn toch?

MilleniumK

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-16 18:45

Courses --> ik denk niet dat je met heel hard sporten je zelfbeeld veranderd. Dat is iets wat je mentaal moet zien te veranderen. Ondertussen kan je wel gewoon aan je lichaam werken en dat is helemaal geen probleem, maar wat jij zegt gaat meer over het mentale stuk dan fysiek.

Courses

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-16 19:24

MilleniumK schreef:
Courses --> ik denk niet dat je met heel hard sporten je zelfbeeld veranderd. Dat is iets wat je mentaal moet zien te veranderen. Ondertussen kan je wel gewoon aan je lichaam werken en dat is helemaal geen probleem, maar wat jij zegt gaat meer over het mentale stuk dan fysiek.

Ik ben mentaal goed stabiel hoor :) Ik sport ook niet hard, ik wil gewoon fit en actief blijven. Vanwaar ineens dat dit een mentaal iets is waar er nog meerdere Bokkers hier aangeven te willen sporten/afvallen? :+

secricible

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-16 20:03

Mijn week rust zit er eindelijk op, net lekker gecrossfit. Voelde ondanks de nare workout en het ranzige weer top.

Danique07

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-16 07:36

Courses, je moet doen waar jij je goed bij voelt! Er zijn mensen die dieeten en sporten om voller te worden, om gewoon straks te blijven of zoals vele doen om af te vallen. Jij bent al slank maar je wil gewoon bezig zijn met je lichaam/fitheid, dat is toch goed?!

ILoveJip

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-16 11:08

Hallo mag ik mij melden in dit topic? Ik heb een beetje extra motivatie nodig

Courses

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-16 11:15

Danique07 schreef:
Courses, je moet doen waar jij je goed bij voelt! Er zijn mensen die dieeten en sporten om voller te worden, om gewoon straks te blijven of zoals vele doen om af te vallen. Jij bent al slank maar je wil gewoon bezig zijn met je lichaam/fitheid, dat is toch goed?!

Ja dat lijkt mij ook :') Daarom snap ik niet helemaal vanwaar het 'mentale' gedeelte ineens komt :P

Travellust

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-16 11:38

Omdat het bokt is? ;)

Doen waar jij je goed bij voelt. Voor de een werkt een dieet heel anders dan voor een ander.
Niemand is het zelfde.

En vergelijk jezelf met een selfie :) (niet met anderen :P )

Ik krijg ook standaard te horen, boven windkracht 4 mag jij niet alleen naar buiten... :')

ILoveJip

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-16 11:54

Ik zal mezelf ook even voorstellen. Ik ben Ramoenja, 20 jaar. Ik ga nu naar het 3e jaar van mijn studie oefentherapie. Mijn studie is ook de voornaamste reden dat ik mij ben gaan interesseren voor een actief leven en gezonde voeding.
Ik heb echter meer kennis over bewegen dan over voeding.
Momenteel rijd ik 1x per week 60 min. paard en doe ik 2x per week zo'n 30 min. yoga (via filmpjes van Fightmaster Yoga - Yoga fix 90). Ik gebruik af en toe de app MyFitnessPal om mijn voedingspatroon in kaart te brengen maar ben hier niet heel vasthoudend in.
Mijn doel is om op gewicht te blijven omdat ik snel neig naar een te laag BMI, dit houd ik dus wel een beetje in de gaten.
Ik hoop hier meer over voeding te leren.

MilleniumK

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-16 13:34

@Courses, sorry, verkeerd begrepen. ;) Er is niks mis met actief en fit blijven!

Grapjasjes12

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-16 14:55

Ik denk dat mensen bang zijn dat je verstoord gedrag vertoond, omdat je zeer slank bent, maar niet tevreden bent. Denk dat het goed bedoeld is :)

Courses

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-16 15:38

Maar dat is dus exact wat ik steeds hoor en waar ik een beetje klaar mee ben. Mensen die wat breder zijn en gaan sporten 'dat is allemaal prima' maar zodra iemand die slank is aangeeft te willen sporten en letten op d'r figuur is dat ineens gek? :+ Omdat ik 'gezegend' ben met een slanke bouw hoeft niet te betekenen dat ik daar genoegen mee moet nemen lijkt me :) Ik heb nergens gezegd dat ik mezelf dik vind, maar ben gewoon niet happy met hoe ik er nu uit zie (en dat heeft ook deels te maken met strakker trainen inderdaad). Volgens mij ligt er nog steeds een beetje een taboe op slanke mensen die aangeven te willen sporten en op voeding letten, maar dat is echt niet zo gek :)

Het zal goed bedoeld zijn, maar om het meteen te betrekken op m'n mentale gesteldheid vind ik wel een beetje ver gaan :')

Dreamy

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-16 16:00

Volgensmij is daar maar een opmerking over gemaakt en verder reageert iedereen gewoon normaal toch? Dus blijf je er niet teveel aan ergeren en focus je op de rest van de reacties :)
Denk dat je daar meer aan hebt :)

Grapjasjes12

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-16 16:06

Dat komt omdat jij bent waar veel mensen alleen maar van kunnen dromen :) Probeer het van hun kant te bekijken, dan valt het allemaal wel mee. Zij zien dat en denken ' hoe kun je dat in vredesnaam beter maken? !'.
Tel daarbij op dat je het niet doet voor je gezondheid of omdat je weet dat je ouder gaat worden en waarschijnlijk niet tot in den eeuwigheid vanzelf slank gaat blijven, maar omdat jij jezelf niet ziet zoals anderen jou zien. Dan is de conclusie natuurlijk snel getrokken en niet helemaal ongegrond :) Helemaal je reactie erop. Als er 0% van waarheid in zou zitten zou je je schouders ophalen en erom lachen :)

Ik analyseer trouwens alleen de situatie, niet het onderwerp van de situatie. Je beweegredenen zijn van jou en daar bemoei ik me verder niet mee.

ILoveJip

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-16 16:47

@courses ik denk dat je er goed aan hebt gedaan de voedingsdeskundige te raadplegen. Afvallen lijkt mij geen prioriteit, goed dat je je doel hebt bijgesteld. Voor nu zou ik voornamelijk spier opbouwen om strakker in je lijf te komen. Het lijkt mij dat je genoeg sport maar denk erom dat je lichaam ook rust nodig heeft om te herstellen en spier op te bouwen, daar lijkt t nu mis te gaan. Bovendien kan je geen spier opbouwen bij een te kort aan voedingsstoffen vandaar dat ik het een goede keuze vind dat je een diëtist(?) betrokken hebt!
Verder heb ik geen verstand van de producten die je hebt besteld dus daar kan ik niks over zeggen.

MilleniumK

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-16 17:26

Courses schreef:
Maar dat is dus exact wat ik steeds hoor en waar ik een beetje klaar mee ben. Mensen die wat breder zijn en gaan sporten 'dat is allemaal prima' maar zodra iemand die slank is aangeeft te willen sporten en letten op d'r figuur is dat ineens gek? :+ Omdat ik 'gezegend' ben met een slanke bouw hoeft niet te betekenen dat ik daar genoegen mee moet nemen lijkt me :) Ik heb nergens gezegd dat ik mezelf dik vind, maar ben gewoon niet happy met hoe ik er nu uit zie (en dat heeft ook deels te maken met strakker trainen inderdaad). Volgens mij ligt er nog steeds een beetje een taboe op slanke mensen die aangeven te willen sporten en op voeding letten, maar dat is echt niet zo gek :)

Het zal goed bedoeld zijn, maar om het meteen te betrekken op m'n mentale gesteldheid vind ik wel een beetje ver gaan :')

Oh ik heb niks tegen slanke mensen die trainen hoor, helemaal niet zelfs. Maar er zijn genoeg mensen die wel doorslaan. En het was goed bedoeld, maar oke.