CrossFit

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Willl65

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-18 16:54

barbar schreef:
Ik vind het altijd wel lekker als ik niet meer kan, echt zo'n voldaan gevoel. Ik sta voor vanavond op de wachtlijst voor binnen, ik had me eigenlijk voor buiten ingeschreven maar sta tot nu toe als enige op de lijst dus me gister maar alvast op de wachtlijst voor binnen gezet aangezien die vol zit maar het schiet nog niet op, hoop wel dat ik vanavond kan sporten

Jmik vind dat ook heerlijk van die tot het naadje trainingen.
Wat balen dat je de enige ben voor buiten en dat binnen vol zit.
Ik hoop voor je dat het vanavond toch doorgaat

Skessa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-18 17:02

Oooohw wat zijn die 3 meiden toch stoer he!! 8-) Ik heb die documentaires zitten kijken op netflix over die games. Komen ze ook in voor. Ik zou niet kunnen kiezen, alle 3 toppers!

barbar

Re: CrossFit

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-18 19:28

Ik ben geplaatst vanuit de wachtlijst *\o/* dus word vanavond binnen sporten, een les gaat alleen door met 3 of meer aanmeldingen.

barbar

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-18 19:32

Volgende week vrijdag gaan we met een hele club een document kijken onder het genot van een hapje en een drankje, met daarna een teamwod. Zal denk die zelfde document zijn.

barbar

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-18 22:28

Ik zie nu pas dat mijn autocorrect weer bezig is geweest :evaw:

Seni

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-18 23:37

Ik meld mij ook graag hier! Inmiddels een aantal WOD’s gehad en net klaar met de On ramp/fundementals. Ik voel wel een verslaving aankomen. Ben nu begonnen met abbo voor 2 WOD’s maar merk dat ik nu eigenlijk al een tekort heb. Omdat ik graag mee wil doen met de Gymnastics WOD en de buddy WOD in het weekend (mijn vriend is ook gestart) maar wil toch ook graag nog een “gewone” WOD erbij pakken.

Wat ik zelf wel heel fijn vind is dat er een super sfeer hangt bij onze box maar dat er oprecht meegedacht wordt. Ik ben op dit moment ingetapt met 1 knie waar hoop vocht inzit. Twijfelde dus om te gaan om niet te grote belasting te hebben.
Maar zonder moeite/problemen een aangepaste training gekregen. Origineel was het 5 backsquads, 10 push-ups en 200m rennen(strongman WOD). Backsquads wel gedaan maar dan met box zodat ik niet tever kon zakken maar wel langzaam. Dus spierkracht en weinig belasting knie. En na 2x rondje rennen dacht ik al dat het niet pijnloos ging en zag trainer ook dus toen gauw omgebouwd en ipv rennen 200m gaan roeien, geen pijn en wel kracht. Dus ik ben afgemat, tevreden en pijnloos!

Zijn de WOD’s landelijk geregeld of per club verschillend? Alsin doen we allemaal hetzelfde hier of niet?

-Namiro-

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-18 00:03

Grappig Barbar, wij hebben dag paasmaandag! Eerst gezamenlijk een WOD en daarna documentaire kijken.

Welkom Seni! Verslavend is het zeker. Ik train nu ook 2x per week en baal als mijn vriend de 3e keer zonder mij gaat.. maar helaas zitten er maar 24 uur in een dag.

Wods zijn niet landelijk. We doen dus niet allemaal hetzelfde. Wel zijn er veel bekende wods die je regelmatig voorbij ziet komen.

barbar

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-18 09:03

Je hebt de hero wods en one of de girls wods, die zijn wereldwijd het zelfde, daarvan zijn Fran en Murph zo ongeveer wel de bekendste, en dan heb je ook nog wods met namen als dirty thirty, of, like a fight is going bad. Verder worden de wods door je trainers zelf in elkaar gezet.

barbar

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-18 00:43

Vandaag getraint voor de mudmasters, weer een paar blauwe plekken rijker

-Namiro-

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-18 09:26

Volgende week staat bij ons de Hero WOD weer op het programma.. kijk en huiver:

2 Rounds For Time
200 Double-Unders
50 Overhead Squats (135/95 lb)
50 Pull-Ups
1 mile Run

Gister mijn eigen springtouw gekregen dus deze week maar oefenen op de DU.. vrees dat het anders niks wordt met die Hero WOD

barbar

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-18 11:38

Timecap de rest van de dag?

Seni

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-18 12:02

Namiro; oeh dat ziet er pittig uit!
De dubble unders kon ik wel door single-dubble-single-dubble te doen.
Maar van de week laatste les fundementals/on ramp gehad en daar voor het eerst iets van 10/15 dubbles achter elkaar kunnen doen!

Vandaag buddy-WOD.
AMRAP 42-30-18 in 30 minuten
Deathlift en daarna TTB. Daarna samen 400m rennen.
TTB lukt nog niet, dus het werd TTC.
Wel geprobeerd alles te geven, na workout wist ik niet of ik nu wilde spugen of door m’n benen wilde gaan :P in ieder geval 3 blaren extra :P
Jullie nog een WOD gedaan vandaag?
Laatst bijgewerkt door Seni op 25-03-18 12:07, in het totaal 2 keer bewerkt

-Namiro-

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-18 12:06

Haha Barbar! Dat zou mijn timecap zijn ja! :D

Vandaag WOD in de achtertuin.. puin afvoeren!
Morgen weer aan de slag in de box!

sunnybellami

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-18 18:32

Ik lees gewoon lekker stiekem mee om te kijken wat jullie allemaal doen en merk dat ik nog veel termen moet leren :p

Vandaag weer een uur crossfit gedaan, was weer heerlijk :)

barbar

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-18 19:35

Die termen (en afkortingen) komen vanzelf, toen ik net begon dacht ik dat ik het nooit zou snappen maar vorige week stonden er twee meiden die mij en een sportmaatje verbaast aankeken van snappen jullie nu echt wat er staat en weten jullie echt wat je nu moet doen? Dan besef je pas hoe snel je dat eigenlijk leert

Skessa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-18 10:54

barbar schreef:
Die termen (en afkortingen) komen vanzelf, toen ik net begon dacht ik dat ik het nooit zou snappen maar vorige week stonden er twee meiden die mij en een sportmaatje verbaast aankeken van snappen jullie nu echt wat er staat en weten jullie echt wat je nu moet doen? Dan besef je pas hoe snel je dat eigenlijk leert

Klopt, leuk is dat he!

Wij hebben gisteren weer overhead squat gedaan, pffff nu al de 3e keer op een paar weken tijd. Ben m nu wel zat :') Nu was het in stationnetjes. Met plate, stang en KB. Duurde gelukkig niet zo lang :=

Daarna nog even touw klimmen, handstand en Dubble unders. Ik heb het bij DU gehouden. Die gingen echt super goed *\o/* *\o/* Ik kon nu gewoon Single Single Dubble Single single Dubble en dat nog een paar keer achter elkaar ook! Was echt trots *\o/*

Wod was 8 min, rondjes tellen. 10 x pull ups, 20 prisoner lunges.

Nu flinke spierpijn :=

De eigenaar van onze box is 3e van NL geworden in zijn categorie (men 55-59 rx) van the open *\o/* *\o/* *\o/*

ontherun

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-18 12:56

Ik houd van overhead squats _O-
Knap zeg van die eigenaar skessa!

Mijn trainers zitten beide bij de top 100 in NL, eentje zelfs beste 50

Hier de hele wod aan moeten passen laatst, mijn pols doet toch wel moeilijk. Maarrr ik kan toch veel gewoon doen, dus dan doen we maar andere oefeningen.

barbar

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-18 16:53

Wij hadden vandaag
3 min airbike
3 min skyer
3 min roeien
3 min burpees
3 min du's
De du's gingen echt voor geen meter dus het maar bij singels gehouden

Bij ons heeft niemand met de open mee gedaan ivm opening binnenlokatie.

-Namiro-

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-18 19:18

Die DU blijven gewoon ***..
gisteravond fanatiek DU geoefend met als resultaat dat mijn benen en bovenarm eruit zien alsof ik door iemand met een zweep onder handen ben genomen.. -O-

Handstand ook ff geoefend en ik kon zowaar even blijven staan.. ook zo’n dingetje..

ontherun

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-18 20:46

O ja dat heb ik ook regelmatig na DU... wordt nog leuk van de zomer _O- ik sprong er laatst ineens zomaar 8 achter elkaar door. Normaal moet ik single double single double enz doen. Toen gingen ze ineens. Was er zo verbaasd van dat het spontaan niet meer lukte _O-

Seni

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-18 21:34

Wat een leuke verschillende WOD’s zie ik voorbij komen!
Heb vanavond gymnastics mee gedaan, was handstand progression. Daarna nog een WOD meegepakt, was ook gebasseerd op handstanden, WOD zelf was 200m rennen, 15 (werd voor iedereen ingekort naar 8) meter handstand walk en 30 sec handstand hold. En dat AMRAP in 12 minuten! Leuke WOD dus!

-Namiro-

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-18 22:14

Dat zou dus niks voor mij zijn Seni!
Ik heb echt de muur nodig bij mijn handstand.. -O-

Seni

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-18 07:08

-Namiro- schreef:
Dat zou dus niks voor mij zijn Seni!
Ik heb echt de muur nodig bij mijn handstand.. -O-

Die handstand hold was ook tegen de muur hoor! Alleen de walk dan niet, maar ik kende de handstand nog van vroeger, maar ik had nooit gedacht dat ik ‘m zou kunnen lopen, maar lukte toch wel :D

Noisy

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-18 09:53

Zondag 18.5 klaar en is de "Open" voor mij voorbij.
Die laatste wod was echt niet mijn ding, Thrusters -O- daar ga ik altijd zo op kapot.
Ik ben uiteindelijk geëindigd op de 17e plaats, in mijn klasse, dus op zich nog niet verkeerd. Ik weet in ieder geval waar ik aan moet werken, die fijne Thrusters :+ , en het doel voor volgend jaar is om alles rx te doen.

Maandag nog wel een wodje gedaan op rustig tempo, een beetje een hersteltraining van gemaakt want ik was op weg naar mega spierpijn van die Thrusters. Vandaag nog een lesje Gymnastics en dan morgen lekker een paar daagjes naar de sneeuw *\o/*

-Namiro-

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-18 10:11

Knap Noisy! Ik doe het je niet na!!
Veel plezier in de sneeuw!