Afvallen zonder doel is ook ontzettend koel!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

SharonIndezz

Re: Afvallen zonder doel is ook ontzettend koel!

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-15 20:20

ik heb vanmorgen alleen een beker sinaasappelsap op, en een appel.

vanmiddag instant noodles, en 2 mandarijnen en een appel.

en daarnet als avondeten 1 aardappel en een worstje, met een lepel bruine bonen.

veel te weinig natuurlijk.. heb gewoon geen eetlust.. zit ff te bedenken wat ik nu nog kan pakken..?
jullie nog gezonde tips?

_Yasmine_

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-15 20:22

Hier mijn lijstje (vocht zal ik er niet bijzetten)
O: 2 witte boterhammen, 1x met tonijn en 1x met kipgrillworst
T: 3 mandarijntjes (zonder pit *D )
M: 2 Waldkorn crackers met sandwichsmeersel + ham kaas croissant
T: Verse stroopwafel + iets later een Snelle jelle met rozijnen
A: Aardappelpuree met verse gevulde bolognese saus met gehakt.

Voelt beetje als cheat dagje, probeer namelijk de dingen als croissant en stroopwafels te ontwijken...

Zo weer een uurtje te paard, vandaag ook braaf 7 minute workout gehad.
Al met al best okee zo.

@sharon ik denk dat bijna alles prima is wat niet onder snacks valt. Val je daar niet van om?
Geen eetlust of wel eetlust, ik geloof dat ik geen trap zou opkomen.

SharonIndezz

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-15 20:24

ben wel wat futloos en slap,, maar dat word ook mede veroorzaakt door stress en wat slaapgebrek.

ik ga ff een boterham smeren met filet american

Xjewillemijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-15 20:36

net nog iets gegeten, 150 ml yoghurt met havermout en 4 walnoten

SharonIndezz

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-15 20:51

ik heb 2 bruine boterhammetjes gepakt, met filet american met uitjes, en daarop plakjes komkommer en wat peper en zout... koste veel moeite om na binnen te werken.. maar beter als zo weinig eten

mm walnoten vind ik ook heel lekker :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-15 21:25

Ik ben op dieet, ik eet mijn BMR en daarbij sport ik. Vandaag:

O: Whey Delicious shake met 250 ml halfvolle melk en 250 ml water
L/T: Smart bar, 3 paaseitjes
A: 300 gram broccoli, 1 vegetarische kaasburger, 3 rösti rondjes, 15 ml curryketchup
T: 250 gram blauwe bessen/frambozen, 450 ml volle yoghurt

Vocht: 1 kop zwarte koffie en 1,5 liter water

1455 kcal, 46 gram vet, 130 gram koolhydraten en 97 gram eiwit.

Beweging: hardlopen, wandelen, crosstrainer, krachttraining voor de benen. Weet niet hoeveel ik heb verbrand met de krachttraining maar met de cardio 240 kcal.

Bhodi

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-03-15 21:43

Ik heb nu popcorn als tussendoortje :=

LizMD

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-15 22:24

O: 2 crackers met (gewone 48+) kaas en een beker halfvolle melk. Laat, dus geen tussendoortje.
L: 3 meergranen (donker) brood, 2x kipfilet en 1x appelstroop
T: mueslireep
Paar menthosjes gekregen van een client en een paar kroepoekjes met satésaus gepikt (kids aten bami)
A: opwarmlasagna, 2 tomaatjes en een halve komkommer aangemaakt met azijn en suiker. En een banana/apppel/mango smoothie van de Lidl (die zijn lekker!!)
T: sinaasappel, kwark met banana

Alleen een klein uurtje met de honden gewandeld vandaag. Merk dat ik voor mezelf flink wat gegeten heb vandaag, maar nog weinig calorieen heb.
Vind zelf vooral de tussendoortjes interessant om te lezen, vind dat altijd zo lastig om te bedenken!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-15 08:51

Eske_B

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-15 08:58

Ik heb nu zelf een kleine routine opgezet 15-20min), om de spieren bij te houden (heb 2 30-day challenges gedaan)

2x30 crunches
2x35 bicyclecrunches
3x25 op zij liggen been omhoog-omlaag (per been)
3x10 opdrukken
3x20 seconde wallsit
2x10 lunges (per been)
3x15 squats
45s jumping jacks
90s punches
45s high knees

Tot ik tijd heb om naar de sportschool te gaan of een andere challenge te doen :)

DeniseES

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-15 09:35

Goeiemorgen!

Welkom ladybird! (geweldige avatar :') ) succes met je doel! :j Ik denk dat het al scheelt als je je standaard gewoontes aanpast :j het hoeft niet direct op standje verhongeren, maar bewust zijn van wat je eet zal vast al schelen :j heb je een app die je gebruikt? My Fitness Pal vond ik zelf erg handig :j

SharonIndezz, netjes! :D nog een klein beetje te gaan!

Secricible, netjes lijstje! :D goed bezig geweest :j

Hahaha Steef, nog een slachtoffer van het weekend _O-

Ik krijg honger van al die lekkere dingen op jullie lijstjes -O-

Kayleigh, volgens jou mag je niet minder dan je BMR eten, maar vervolgens verbrandt jij zoveel calorieën dat je er ook weer ruim onder zit... dat klopt dan toch niet?

Edit: ik blijf trouwens al een tijdje hangen op de 67 -O- ik moet er nog 4 voor ik stabiel wil blijven...

Mandarijn12

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-15 09:38

Jeej, ik ben ruim 1,5 kilo kwijt in een week :+ Ook gedeeltelijk vocht, maar toch, de weegschaal geeft een lager getalletje aan :D

Bhodi

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-03-15 09:39

Dat probleem heb ik ook Denise, ik hang al 2 week op ongeveer 67 kg..

FennaK

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-15 09:46

Mag ik mij ook melden? Heb eerlijk gezegd niet alle 43 de pagina's gelezen.

Ik wil ook graag wat kilo's kwijt, alleen het probleem, veel eten is zo ongelofelijk lekker.. Hoowhh moeilijk!

Sinds deze maand fiets ik elke dag naar het station toe (10 minuten per keer) en sport ik 2x per week in de sportschool, daar doe ik de Milon Cirkel, weet niet of het bij jullie ook bekend is? Vind het erg leuk tot nu toe en daarom ook goed vol te houden.

Verder rij ik 4/5 keer per week mijn paardje.

Banjer
Lid Nieuwsredactie

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-15 09:49

Haaaa ik zie dit topic nu pas… :oo Ik wil hier graag mee gaan kletsen… ik zal ook proberen actief te kletsen en niet alleen maar mee te lezen.

Ik zal me even voorstellen. Mijn naam is Vera, geboren in 1977, woon in de prov. Groningen en Sharon ken ik irl… :P Ik woon nu sinds ruim 6 jaar in het hoge noorden… voor ik verhuisde woog ik ongeveer 57 kilo en vorige week tikte te weegschaal 65,8 aan…. ;(

Ik wil graag weer dichterbij mijn “begingewicht” komen, van voor de verhuizing… ik ben al tevreden als ik rond de 60 kilo zou “eindigen”.

Mijn grootste zwakte is zuivel: ik drink gemiddeld 2 liter chocomel en/of bananenmelk op een dag en daar kan ik echt niet mee stoppen…. Minderen probeer ik wel en soms houd ik het bij 1,5 liter. Overdag op werkdagen eet ik meestal 2 of 3 boterhammen (wit, met witte chocoladepasta), in het weekend wisselt het.. meestal 2 boterhammen met witte chocoladepasta, 2 gekookte eieren en snacks tussendoor. Sinds ik samenwoon eet ik elke dag warm… de ene dag gebakken aardappels, andere dag gekookte, dan weer pasta gerechten, rijst, etc.

Ik sta mezelf 1 dag in de week toe om te snaaien: dan eet ik (witte) chocolade tussendoor, chips, etc. Als er op mijn werk iemand jarig is dan neem ik ook een stukje taart.

Mijn sporten: paardrijden, Zumba (1x pw), Pole fitness (1x pw) en op vrije dagen loop ik 2x per dag minimaal een uur met de honden (geen zorgen… als ik werk doen mijn ouders dat :P ). Ik volg in de weekendes regelmatig bijscholingen van Zumba, of workshops pole fitness.

Vragen? Stel ze gerust… :)

secricible

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-15 09:52

voor de mensen die stabiel blijven: bekijk kritisch of je nog steeds volgens je plan eet en niet weer terug bent gevallen in oude gewoontes. Zo niet: doorzetten :)
Ik heb zelf 2 maanden stil gestaan, snapte er geen Iota van maar ben blij dat ik heb doorgezet. Langzaam begint de weegschaal nu weer een beetje in beweging te komen.

DeniseES

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-15 09:54

Netjes mandarijn! :D

Sharon, -O- sucks heah! Ik begrijp dat het op een gegeven moment stagneert, maar dit vond ik al vrij snel...

Welkom FennaK en Banjer :D we zijn met een flinke groep inmiddels! :D

Wat is Milon Cirkel? Ik heb er nog nooit van gehoord.

Wat is je lengtje Banjer? Je bent al lekker bezig :j ik blijf My Fitness Pal aanraden, dan heb je ongeveer een idee van wat je mag eten en wat je naar binnen werkt zonder er erg in te hebben, voor mij was het een eye-opener :j ik ben een stuk bewuster gaan eten

PowerReiner

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-15 09:56

Woooow, jou grote zwakte is denk ik wel chocolade _O-
Ik denk dat ik in mijn leven nog niet zoveel chocolade heb gegeten als wat jij in een week doet haha.

Misschien kun je de chocolade alleen nog in het weekend doen? Dan wordt het echt een cadeautje :)

Succes in ieder geval!

Ymke_Z

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-15 09:58

Ik wil beginnen aan krachttraining, maar weet de ballen van die apparaten. En er is bij basic fit geen begeleiding. Weet iemand toevallig een site oid waar alles word uitgelegd?

Bhodi

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-03-15 10:00

Ha Vera! Gezellig :)

Ach ik ben 11 weken bezig en 4 kg afgevallen, dat is ook wel weer netjes :)
Nu nog 4 te gaan!

Mijn eten ongeveer:
O: Brinta met een banaan en groene thee
T: 2 crackers met smeerkaas
L: eierwrap met sla en komkommer
T: boterham met pindakaas
A: dat weet ik nog niet

Beweging zal weinig zijn, want ik ga met school bezig, misschien nog een rondje wandelen oid

Eulogy

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-15 10:00

Staan er niet van die plaatjes op de apparaten? :)

Banjer
Lid Nieuwsredactie

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-15 10:20

DeniseES: ik ben 1,73 mtr... ik ben niet heel dik, maar ik heb wel duidelijk een zwangerschapsbuik, zonder zwanger te zijn... bedankt voor de tip van MyFitness Pal... ga zo in mijn pauze eens kijken :)
Sharon: netjes!
Powerreiner: klopt, ik ben chocoholic... :+

FennaK

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-15 10:27

DeniseES schreef:
Netjes mandarijn! :D

Sharon, -O- sucks heah! Ik begrijp dat het op een gegeven moment stagneert, maar dit vond ik al vrij snel...

Welkom FennaK en Banjer :D we zijn met een flinke groep inmiddels! :D

Wat is Milon Cirkel? Ik heb er nog nooit van gehoord.

Wat is je lengtje Banjer? Je bent al lekker bezig :j ik blijf My Fitness Pal aanraden, dan heb je ongeveer een idee van wat je mag eten en wat je naar binnen werkt zonder er erg in te hebben, voor mij was het een eye-opener :j ik ben een stuk bewuster gaan eten

Hier mee info over de Milon Cirkel:http://www.miloncirkel.com/

echt ideaal!

Ymke_Z

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-15 10:27

Ik ben me aan het inlezen voor het zigzagdieet, lijkt mee een goed (gezond) en makkelijk vol te houden een pratroon!

DeniseES

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-15 11:24

FennaK, dat ziet er goed uit zeg! Jammer dat zoiets alleen in de grote steden zit en je er dan veel moeite voor moet doen om heen te gaan, maar het lijkt me wel ideaal :j

Banjer, vindt je onder de 60 dan niet weinig? Mooi getal dan toch? :j Chocoholic :') een veel voorkomende aandoening bij vrouwen _O-

Ymke, bij ons staan er inderdaad plaatjes op de apparaten (en beetje voor beetje kijk ik bij andere mensen af hoe ze trainen voor ik het zelf probeer :'), zo kom ik op steeds meer apparaten te zitten _O- )

Secricible, dat klinkt hoopvol :P al zijn 2 maanden wel lang zeg :') ik hoop voor juni op de 63 te zitten... vakantieeee!!!