[HK] De zomer komt er weer aan... (Motivatietopic)

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

_JTM

Re: [HK] De zomer komt er weer aan... (Motivatietopic)

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-15 17:25

Lins_vetra: mijn zelf discipline is niet zo groot duw heb het af en toe wel zwaar :') maar net dus een gezonde snack gehad en vriendlief zal ook wel zo thuis komen.
Smoothie's maken is ook wel lekker alleen dan sta ik in de winkel en vergeet ik de helft van de ingrediënten haha dus kom ik nog niet echt verder.

Sharon: ik vind aromat wel lekker, strooi het over plakjes komkommer of wortels ofzo heen. Vriendlief vind er niks aan, je moet er wel van houden dus.

Nanno_123

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-15 17:54

Hier ook een paard maar wel op volpension dus hoef mijn paard alleen maar beweging te geven iedere dag.
ik vind het soms ook wel moeilijk combineren studie/werk/paard/sport/sociaal leven/me-time..
dus die laatste twee sla ik nog wel eens over :o

over dat planken.. ik heb ook een holle rug, hypermobiel zoals al eerder gezegd en dat uit zich vooral in veeeeeeeel rugpijn.. maar ik heb met een fysio getraind dus ik weet hoe ik moet planken.. en Yasmine legt het wel goed uit maar denk dat je het echt moet voelen voordat je weet hoe het echt moet. Misschien iemand in je omgeving die hier ervaring mee heeft? want als je het fout doet lijkt het me inderdaad niet echt bevorderend voor je rug.

Lumea

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-15 18:09

Hier staan de paarden aan huis. Ik zit op school, werk daarnaast en moet dus alle verzorging en training ook zelf doen. Daarnaast wil ik nog genoeg tijd doorbrengen met mijn lieve vriendje en lekker gaan stappen met vriendengroepen, dus bij mij is sporten op dit moment gewoon een zelf gemaakte challenge voor het slapen gaan. Straks als het langer licht wordt dan ga ik actiever proberen te sporten op de fitnessapparaten thuis, maar op dit moment echt geen tijd voor.

DxFellow

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-15 18:13

Gisteren om 11 uur een rondje hardgelopen, aan een stuk door 1,73 km !
Ik was wel echt kapot daarna (licht in mn hoofd, geen gevoel meer in mn benen) MAAR ik heb het gedaan :) Vandaag had ik wel spierpijn hoor hahaa, dat is alleen maar een teken dat ik het vaker moet doen ;)
Nu proberen om elke zondag een rondje te gaan lopen :)

Edit: ga zo weer een rondje lopen met mijn vader :)

Sky

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-15 18:44

Heeft iemand tips om wat slankere bovenbenen te krijgen? Dat is echt mijn trouble zone..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-15 18:53

Sky schreef:
Heeft iemand tips om wat slankere bovenbenen te krijgen? Dat is echt mijn trouble zone..

Je kan geen vet op 1 plek verliezen. Je verliest vet over je hele lichaam of je verliest het niet. Oftewel; trainen en gezond eten!

ElSea

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-15 18:56

Ik neem morgen mee naar school wraps met hummus en komkommer. Das wel gezond toch?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-15 18:58

liekec schreef:
Ik neem morgen mee naar school wraps met hummus en komkommer. Das wel gezond toch?

Ja, en klinkt nog lekker ook!

Ik heb een variatie op mijn kip teriyaki gemaakt :') Had geen teriyaki saus meer dus heb nu de kip gemarineerd in ketjap met een scheutje suiker, wat knoflookpoeder en wat sojasaus, opgebakken met wat groente en om hem ietsjes zoeter te maken nog een scheutje chilisaus er doorheen. Is echt heel lekker!

Sky

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-15 19:07

Danique schreef:
Sky schreef:

Je kan geen vet op 1 plek verliezen. Je verliest vet over je hele lichaam of je verliest het niet. Oftewel; trainen en gezond eten!

Ik doelde op oefeningen/work outs.

Lumea

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-15 19:11

Ik had vanmiddag wraps met kipfilet, kaas, komkommer en een beetje rundvleessalade. :9
Even wat restjes opmaken nu ik thuis kon lunchen.

ElSea

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-15 19:20

Heb vandaag heel caloriearm gegeten maar wel een stukje chocolade gecheat.. Maar zit nog steeds onder mn calorielimiet dus is niet heel erg.

Silenna

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-15 19:50

Ik doe de sumo-squats Sky!
Dus met je benen een stuk wijder, tenen licht naar buiten. Zo voel je spanning op de binnenkant van je bovenbenen. :)

Mocht je/iemand nog meer oefeningen weten voor de binnenkant van je bovenbenen; let me know!

jolmer20

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-15 19:56

Zullen de single legs squats ook niet aan je benen meewerken?

Ik vandaag een redelijk gezond dagje, alleen betrap mezelf echt op te weinig drinken... Blijft een puntje

Sky

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-15 19:58

Dankjullie :))

Thesserd

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-15 20:03

Wraps zijn helemaal niet zo heel gezond toch? Als je het vergelijkt met brood. zei een vriendin van mij (bokker Mjetterd) laatst, geen idee eigenlijk waarom ook alweer :')

Oefeningen voor je bovenbenen gaan er niet voor zorgen dat je daar vet verliest toch? Mijn bovenbenen zijn ook mijn troublezone. Maar met activiteit zie ik wel dat er behalve vet, ook veel spieren in mijn bovenbenen zitten :') bijna mannelijk lijkt het. Dus ik zelf focus me liever qua oefeningen niet op mijn bovenbenen...

ElSea

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-15 20:14

Volgens vele is brood ook slecht... Heb deze week speltbrood om te proberen. Mensen die hier meer van weten?

Romyv

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-15 20:21

Sky schreef:
Danique schreef:
Je verliest vet over je hele lichaam of je verliest het niet. Oftewel; trainen en gezond eten!

Ik doelde op oefeningen/work outs.

Check deze site eens, staan veel goede oefeningen op plus uitleg. Als je op YouTube zoekt op de naam van de oefeningen zijn er ook filmpjes van

http://www.fitnessschemas.nl/fitness-oefeningen/benen

Ik ben geen fan van bewerkt eten... Een van de weinige dingen die ik uit een pakje eet is rijstwafels, havermout en kwark. Dus voor mij bijna tot geen brood, wraps ed. Meer een extraatje :)

Romyv

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-15 20:22

Trouwens, iemand de documentaire van focus gezien op npo!? Twee delen over overgewich: "wie maakt je dik" en "de toekomst "

Aanrader! Mooie analyse met soms verassende wetenschappelijke onderzoeken

ElSea

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-15 20:24

Romyv schreef:
Ik ben geen fan van bewerkt eten... Een van de weinige dingen die ik uit een pakje eet is rijstwafels, havermout en kwark. Dus voor mij bijna tot geen brood, wraps ed. Meer een extraatje :)

Wow maar hoe eet je dan avond enzo? Heb je een eigen moestuin of hoe moet ik dat voor me zien :D

Blacky94

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-15 20:25

Sqauts, lunges (walking, backward, forward).. ik doe beide met gewicht..
Fietsen, cross/ergotrainer...

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-15 20:30

liekec schreef:
Volgens vele is brood ook slecht... Heb deze week speltbrood om te proberen. Mensen die hier meer van weten?

Helaas is niet alles wat verkocht wordt als brood ECHT brood.
Echt brood is eigenlijk hetzelfde als bier.
Brooddeeg hoort te fermenteren met gist voor het gebakken wordt.
Sodium-bicarbonaat is GEEN alternatief, dat lijkt dan op brood maar is wat anders.
Is het brood niet/ niet goed gefermenteerd en dan daarna ook nog eens niet echt goed gaar bakken, dan is het lastig verteerbaar.

En dan heb ik het nog niet eens over zuurdesem ;)

'Mijn' vriendin is wat je regelrecht artesenaal broodartiest kan noemen.
Die maakt de ongelooflijkste broden. Heeft kookwedstrijden gewonnen, overall, met een broodje :D
Maakt op bestelling de broodjes voor restaurants die aan tapas concoursen deelnemen.
Verkoopt ook op bestelling (hier locaal in het Spaanse dorp.
Vanavond gaat de een bestelling walnootbroden en multi-granenbroden bakken. Het deeg staat al te fermeteren.
Ze maakt ook veel speltbrood. Helaas is door de mode daarin het spelt erg duur geworden.

Ze gebruikt het meest granen van ecologische teelt welke ze zelf maalt.
Maakt ook haar eigen mout.

SMULLEN hoor!

Romyv

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-15 20:34

liekec schreef:
Romyv schreef:

Wow maar hoe eet je dan avond enzo? Heb je een eigen moestuin of hoe moet ik dat voor me zien :D

Nee, gewoon groente van de supermarkt.. met bewerkt eten bedoelde ik alles wat niet zo groeit zeg maar :+ dus dingen met e -nummers, meer dan 5 ingrediënten enz. Natuurlijk eet ik ook wel eens een liga of een toetje, maar over het algemeen is het eten wat je zelf moet bereiden.

Lumea

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-15 20:46

Nee wraps zijn ook niet het gezondste dat weet ik :)
Moest alleen even wat restjes opmaken, dus probeerde er wel een enigszins gezond iets van te maken.

Romyv

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-15 21:02

Het is wel super lekker, moet toch kunnen?

jolmer20

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-15 21:14

Ik eet ook vaak 's middags speltbrood. Vind het erg lekker, maar helaas weet je tegenwoordig nooit meer wat nou gezond is of 'gezond gemaakt' is..

Ik ga zo maar weer eens even oefeningen doen, en dan vlak voor het slapen nog.
Heb een bokkepootje op, dus voel me schuldig... haha.

Morgenochtend is mijn weegmoment weer.