zieke/revaliderende medebokkers gezocht

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

MonteKarlo

Re: zieke/revaliderende medebokkers gezocht

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-15 16:01

En, heb je de brace nu @vala ? Hoe bevalt ie ? :)

Vala

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-15 16:34

Ja, ik heb hem! Gaat een stuk beter dan met dat grote lompe ding. Heb ook alweer een stukje in de auto gereden maar ga voorlopig niet verder dan het dorp want heb toch nog een klein hakkeltje als ik mijn voet van het gas naar de rem moet zetten. Qua kracht lukt het best.
Ik oefen me suf, het is alleen wel irritant dat het buigen nog niet zo heel goed gaat, ik haal de 90 graden wel maar als ik dan even een half uurtje zit is de boel weer net zo stijf.

Coberlina

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-15 17:27

Fijn dat het al vlotter gaat. Succes met de verdere revalidatie!

Ik kan ook al stukjes goed stappen zonder kruk :D ben er blij mee!
Gisteren (met kruk) helemaal totaan de dijk gewandeld met mijn hondje. Is toch net iets meer dan een kilometer! Was zo mooi weer. Heb er wel bijna een half uur over gedaan voor een km, maar goed, toch tijd genoeg :+

Tyke

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-15 18:24

Wat zijn jullie allemaal goed bezig.

Ik heb volgens mij echt wat last van het weer. Laatste dagen veel last van mijn vingers die pijn doen vooral in de ochtend. Stijf. En ook verdere gewrichten.
Vanmorgen mee gedaan met bitpassessie. Verona was helaas echt Verona en vind dat niets steeds stilstaan en dan weer opnieuw opstarten en veranderingen enz. Kortom rijd nog op mijn oude bit verder die beviel nog het beste. Liefst nog een ander maar moet ik even naar zoeken. Leuk om te weten hoe het gaat maar geen tweede keer meer. Is niets voor mijn paard.

Tazzey

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-15 09:50

Jullie zijn snel gegaan. Ik had de laatste dagen niet echt puf om te reageren op dingen waar ik over na moest denken.
Van de week had ik even een inzinking, van die momenten dat alles wat fout kan gaan ook daadwerkelijk fout gaan. Toen kwam ook nog eens opnieuw het besef dat het nooit meer goedkomt en dat was even de druppel.

Gisteren bezoek gehad van mijn nichtje en haar vriendinnetje wat uiteindelijk een paar uur knutselen met nagellak werd. Ah well de meiskes waren happy en dat telt. Ik lig nu weer plat op bed. Ik ga vandaag maar even verder werken aan mijn blog.

Coberlina

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-15 10:29

:(:)

MonteKarlo

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-15 12:56

Tazzey schreef:
Jullie zijn snel gegaan. Ik had de laatste dagen niet echt puf om te reageren op dingen waar ik over na moest denken.
Van de week had ik even een inzinking, van die momenten dat alles wat fout kan gaan ook daadwerkelijk fout gaan. Toen kwam ook nog eens opnieuw het besef dat het nooit meer goedkomt en dat was even de druppel.

Gisteren bezoek gehad van mijn nichtje en haar vriendinnetje wat uiteindelijk een paar uur knutselen met nagellak werd. Ah well de meiskes waren happy en dat telt. Ik lig nu weer plat op bed. Ik ga vandaag maar even verder werken aan mijn blog.

Tyke

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-15 17:41

alcootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-15 05:54

Tazzey schreef:

BloemBloem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-15 06:15

Goedemorgen, mag ik mij ook melden?

Gisteren is er dmv een mri een behoorlijk grote hernia geconstateerd :=

Coberlina

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-15 08:45

Oei bloem dat is ook erg pijnlijk! :(:) hebben ze je enkel rust voorgeschreven of wordt het ook geopereerd?

Tazzey

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-15 10:25

Ai da's niet best.
Coberline, mijn arts vertelde dat rust bij een hernia vaak averechts werkt en je beter in beweging kunt blijven.

Hoe gaat het vandaag met jullie? Ik ben weer terug op mijn "normale" pijn niveau. Dus het is weer redelijk te behappen met de standaard dosis morfine.
Ze zijn in de VS bezig met iets wat mijn probleem zou kunnen oplossen. Ze hebben een siliconen stripje ontwikkeld wat twee delen van het ruggenmerg aan elkaar verbind en signalen door kan geven via een klein apparaatje wat in de buik geplaatst wordt. Ze hebben er al patiënten met een complete dwarslaesie mee laten lopen. :oo
Bij mij is het ruggenmerg op een haar na niet helemaal doorgesneden, dus als ze het laatste stukje door zouden snijden, waardoor ik een complete dwarslaesie zou krijgen, om vervolgens zo'n implantaat te planten dan zou mijn probleem voor een deel opgelost zijn.

Coberlina

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-15 10:36

Dat klinkt vooral eng Tazzey :o
Maar als het helpt, graag natuurlijk!

Met mij redelijk goed. Wandel al een paar dagen rond zonder krukken :D gaat nog wel redelijk traag, maar goed. Het lukt en de pijn valt mee.
Deze namiddag voor het eerst naar de fysio!

BloemBloem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-15 10:46

Opereren doen ze niet zomaar, ja als ik mn pies laat lopen :+

Operatie is ook niet mijn 1e keuze. Ga een behandelplan maken met mijn fysio.

De pijn is alleen vreselijk. Echt de hele dag en nacht door pijn, ondanks de pillen ( 16 op een dag ) die ik slik...

Tazzey

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-15 10:55

Coberlina, het is dood eng! Ik zou daar ook alleen aan beginnen als die techniek zich een aantal jaren bewezen heeft. Het is een loodzware keuze.

Wat fijn dat je zonder krukken loopt!! Dat is echt een hele vooruitgang! +:)+

Bloem, Kun je geen andere pijnstillers krijgen want 16 op 1 dag lijkt me ook niet goed voor je nieren.

BloemBloem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-15 11:00

Wat eng Tazzey.... :oo
Mag ik vragen wat je hebt?

Coberlina wat fijn dat er voor jou vooruitgang in zit.

Geen idee de HA gaat mij zo weer bellen. Ik ben op zoek naar een geweldig goede neuroloog regio Zuid Holland iemand hier toevallig tips?

Tazzey

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-15 11:06

Ik heb een aantal wervels gebroken en het ruggenmerg is ernstig beschadigd en ontstoken. Doordat het merg kapot en ontstoken is heb ik dagelijks enorme zenuwpijnen. Vergelijk het met een ontstoken kies, daar wordt de zenuw verwijderd en je bent klaar. Neem die pijn, keer 10, en je hebt een klein beetje een idee.
Zenuwpijn is niet te onderdrukken met lichte pijnstillers waardoor ik nu al een behoorlijk lange tijd leef op een forse dosis morfine op 1 dag.

Ik heb geen ervaring met neurologen in Zuid Holland, ik weet wel dat het verdomd moeilijk is om een goede te vinden. Kijk eens op Zorgkaart.nl.

BloemBloem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-15 11:08

Dat zenuwpijn HELS is ondervind ik nu ook ja. Zelfs opiaten werken niet.

Jeetje dat is ook wat zeg? Door een trauma gebeurd?

maatje987

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-15 11:10

tazzey , lijkt mij ook heel eng zoiets brr krijg er zelf de kriebels van

coberlina , super dat je een beetje kan lopen zonder je krukken

bloem , ik hoop dat ze jou ook snel kunnen helpen

hier gaat het allemaal wel redelijk heb alleen weer koorts maar dat komt hoop ik goed
vanmiddag belt mijn arts hoop ik eindelijk is , ik ben drie weken geleden geweest en ze zei geef me een week maar ze heeft nog niet gebeld :\
maar een plus puntje mijn moeder en ik hebben mij gister ochtend ingeschreven bij stichting hulphond nederland :D voor een therapie hond zodat die mij kan begeleide in het dagelijks leven en zodat ik ook meer buiten kom en alleen naar de winkel durf ik durf dit niet namelijk wel als er andere bij zijn maar alleen liever niet ( voor de mensen die het niet weten ik heb ook autisme / pdd nos :) )
en daar zou die hond ook super bij helpen want die mag natuurlijk overal mee naar toe en mee naar binnen bij winkels / bussen en treins enzovoort :D zou voor mij een hele grote stap zijn :) wil namelijk zo graag een keer naar mijn opa en oma reizen in amersfoort en dan helemaal alleen en dat durf ik nu echt niet :(

ben benieuwd of ik snel iets hoor van mijn arts en die stichting :)

Tazzey

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-15 11:15

Bloem, ik heb een ongeluk met een paard gehad een paar jaar geleden en vorig jaar uitgegleden en opnieuw al die wervels gebroken. Ze waren gewoon te zwak.
Niet alle opiaten zijn hetzelfde. Bij mij halen ze ook de pijn niet weg, het haalt de scherpe randjes ervan af waardoor ik niet tegen de muren opvlieg van de pijn.

Maatje, ik zou die arts het liefst een schop onder z'n hol geven. Wat een laks figuur is dat! Hoe kan hij/zij je nu drie weken aan het lijntje houden? Ik kan daar echt boos om worden.
Ik hoop dat je zo'n hond toegewezen krijgt! Je lijkt helemaal op te leven in je post als je erover schrijft. Ik wist niet dat je autisme/pdd nos hebt. Dan schijnt zo'n hond helemaal een uitkomst te zijn. Wanneer hoor je er wat over? Ik zal voor je duimen!

maatje987

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-15 11:21

tazzey helaas heeft mijn arts ( zij) dit vaker gedaan een keer heeft ze mij een maand laten wachten en toen nog een weke omdat ze blijkbaar op vakantie was :\ maar dan had je daarvoor al kunnen bellen denk ik dan . mijn moeder heeft vanmorgen gebeld en die vrouw zij dat ze een notitie zal achterlaten voor haar dat ze vanmiddag even moest bellen dus daar zitten we nu op te wachten.

ik leef der inderdaad van op al van het idee alleen al dat ik misschien wel een therapie hond krijg zodat ik ook weer wat zelfstandiger word en dat wil ik heel graag en zo,n hond schijnt inderdaad ook heel erg te helpen ben zo benieuwd of het wat word :D

Cerilene_

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-15 12:03

Tazzey gelukkig gaat het vandaag weer een stukje beter met je. Vermoeiend, maar ook wel leuk freubelen met die meiden.
Wat een enge operatie idd, maar ook weer een sprankje hoop voor de toekomst. Hopelijk gaan ze er snel op grotere schaal mee aan de gang zodat het zich kan bewijzen en ook hier beschikbaar komt.
Vala fijn meer bewegingsruimte door die nieuwe brace!
En ook coberlina een beetje aan de wandel. Supervooruitgang!
Maatje vervelend dat je nu nog langer moet wachten, maar wel heel leuk als die hulphond door zou gaan.
Bloembloem wat een tegenvaller. Heel veel sterkte ermee!

Hier gaat het ook nog steeds wel goed. Ik blijf nog wel beperkt in energie en heb weer meer last van dat oog.
Maar de rest gaat goed. Van de week met ergo weer even op de fiets gezeten. Ik kan nog niet best omkijken enzo, maar rechtuit gaat al hardstikke goed.
Ook hoor ik van meerdere mensen dat mijn gezicht er beter uitziet en meer beweegt *\o/* . Straks ga ik weer naar de mimetherapeute om te oefenen.
Zenuwpijn is zo vervelend. Ik heb het gelukkig alleen licht in die arm en het wordt al steeds minder! Vooral nog als ik erg moe ben lijkt het of die arm in de brandnetels heeft gelegen, maar dat is natuurlijk niets vergeleken met jullie. Mijn gezicht tintelt alleen zelfs.
Ah jammer, mijn dochter sliep en ik wilde ook ff lekker liggen, maar ik hoor haar alweer jammeren. Tijd om er uit te gaan al dus.
Poes lag ook net zo lekker bij me...

Tyke

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-15 12:42

Zenuwpijn is vreselijk ik heb het vast niet in de mate als bij jullie gehad maar zo irritant...

Hebben jullie wel eens amytryptiline of lyrici geprobeert?

Klinkt heel heftig. Je loopt dus nog flink gevaar... Hoop dat het onderzoek positief wordt en zijn intreden doet.

@maatje balen zeg dat je arts niet aan afspraken houd..

@bloembloem oef flinke hernia. Bewegen is het beste. Alleen rust volgens mij niet goed.
Mbt opereren doen ze in België vrij snel maar in Nederland niet. Reden is dat wanneer het terug komt je vaak geen tweede of derde keer kan opereren en je dan verder weinig opties meer hebt.... Althans zo heb ik het begrepen.

Met mij gaat het wisselend. Pols en arm gaat aardig maar komen andere kwalen naar boven. Pijn in rug, heup, knie en enkel en in ochtend vingers stijf..... Voel me momenteel een oude oma. Mag zo gaan werken. Ga nog lekker onder warme douche en er lijkt opstopping onderweg ivm dodelijk ongeluk.

Tazzey

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-15 12:47

Ik gebruik amitryptiline voor het slapen. Op zich wel prettig want je slaapt snel in maar je krijgt er een ontzettend droge mond van.

Tyke

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-15 13:04

Oke dat is minder. Heb het nooit geslikt.