Fitness Beginners gezocht

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

secricible

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-15 17:22

renee16 schreef:
RESTDAY, Where is my restmuscle? And how do I train it???

Laura: Als je daar eenmaal mee bezig bent is het best makkelijk vol te houden, verbaasde mij ook. Ik kom van heel ongezond eten en heb dit eigenlijk van de ene op andere dag omgezet. Ik weet nog niet zo goed hoe en wat ik het beste kan eten, dus heel veelzijdig eet ik nog niet. Maar de meeste tijd heb ik niet eens zin in vet eten. Sommige dagen als ik het ruik ofzo dat het wel kriebelt. Zeker als ik een keer een kater heb, maar dan volgt er zo een buikpijn als ik het wel eet, dat ik het daarna wel weer even laat haha..

Ik merk dit wel in mijn gewicht, 15 dec. ben ik begonnen met mijn eetpatroon (drastisch) te veranderen, precies een maand geleden. Ik ben inmiddels bijna 3 a 4 kilo afgevallen, puur op eten en wat meer bewegen, want het echte sporten ben ik pas een week mee bezig. Vandaag voor het eerst weer een 5 vooraan mijn gewicht mogen zien ipv een 6, dan weet je waar je het voor doet :D ! (en dat terwijl bij mij de kilo's het probleem niet eens is).

Moonfish: Je bent er iig lekker mee bezig, klinkt goed !

Ik voe me echt dom, scroll er voor de 3e keer langs en vat hem nu pas... :') :o?

Carlijn101

Re: Fitness Beginners gezocht

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-15 17:31

Haha, kwam hem een x op facebook tegen, vond hem wel grappig ;)

Emita

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-15 23:28

Hoi :D
Zo'n 20 pagina's terug praatte ik hier mee maar daarna ben ik een maand in het buitenland geweest dus heb 't even niet gevolgd. Vanaf nu probeer ik jullie weer te volgen :D ! Dus bij deze

RoodZonnetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-15 23:55

Welkom terug :D

Gianti

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-15 23:56

welkom terug!!

ik heb spierpijnnnnnnn
5x 10 squats 40 kg
5x 10 legpress 61 kg
5x 10 abdornimal crunsh 35 kg
en nog wat dingen waar ik namen niet van weet gedaan :')

secricible

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-15 08:26

mijn spierpijn na gisteren valt echt ontzettend mee, had ik mooi anders verwacht.
Volgens mij weet mijn weegschaal wanneer ik officieel ga meten. Hele week blijf ik hoog hangen, maar vandaag toch netjes de 0,5kg er af die ik er af wilde hebben deze week.
Deze week een wat rustigere week, wel een etentje maar dat moet wel goed komen.
Nog 2 fundamentals en dan mag ik eeeeeiiiiiinnndelijk mee doen aan de echte workouts. Kan echt heel erg niet wachten, haha.

Gisteren voor het eerst gehad dat ik echt kapot was aan het einde van een WOD, jeetje wat was die zwaar...

5 rondjes zo snel mogelijk, maximaal 16 minuten
10 kettlebell swings 16kg
15 push ups
50 keer touwtje springen

en dan bij iedere 2 minuten burpees:
bij 2 minuten 5 burpees
bij 4 minuten 6 burpees
bij 6 minuten 8 burpees
bij 8 minuten 10 burpees
enz. enz.
Stomme knie besloot na 10 minuten pijn te doen op de burpees dus die daarna even laten rusten, maar met 4.03 op de klok de WOD afgerond, dus best tevreden.

Het was best een ingewikkelde WOD, zeker voor een fundamental, en volgens mij snapte de helft hem niet, want we stonden met 3 man burpees te doen en de rest ging gewoon door met wat ze deden.

RoodZonnetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-15 09:40

Die burpees zien er echt dodelijk uit := Maar ik heb ook nooit zo goed kunnen opdrukken :P

Ik baal een beetje, waarschijnlijk eergisteren met krachttraining een stukje schouder verrekt ofzo, blijft pijnlijk en voelt niet als gewone spierpijn :(

secricible

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-15 10:09

geen slijmbeurs? Dat heb ik snel bij de krachttraining.

Opdrukken doe ik nog op mijn knieen, haha

RoodZonnetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-15 10:13

Geen idee, zal er eens op Googlen en even rustig aan doen :)

Carlijn101

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-15 11:03

Kwam er wel achter dat er in het ene en andere apparaat nogal verschil zit !
Op mijn vorige sportschool (fysio) zat ik met de legpress op het laatst op 155 kg, kom ik hier begin ik nu op 80 kg...

Ik geloof niet dat mijn kracht er zoveel op achteruit is gegaan haha ! Gok dat de vorige sportschool niet helemaal klopte qua kilo's hahaha !

Alles heb ik lager staan dan op de apparaten daar (ben er ook wel wat maandjes uit geweest)

Burpees zijn idd echt dodelijk :P. Ik zak na een tijdje gewoon door mn benen en armen heen als ik moe/verzuurd raak haha..

Klinkt niet heel goed Roodzonnetje, plaatselijke overbelasting misschien? Of toch iets verrekt?

RoodZonnetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-15 11:55

Ik weet het niet goed, denk dat ik iets te enthousiast omhoog gegaan ben in gewicht.. Schoudertraining maar even overslaan dan vandaag :)

Emita

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-15 13:18

Ohh burpees vind ik ook vreselijk.. Maar toch doen we ze elke keer weer :') of met je benen wijd van de step springen, squatten en dan weer vanuit de squat op de step springen. Killing! Gisteren bootcamp gehad, had nog spierpijn van de vorige keer maar nu lijkt mn spierpijn ineens weg te zijn haha

Elmira30

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-15 15:38

Klinkt zwaar allemaal :)

Vervelend Roodzonnetje. Inderdaad verstandig even je schouder met rust te laten en andere spiergroepen trainen.

Opdrukken is zo rot :roll: ik doe het een paar keer op handen en voeten en daarna verder op mijn knieen. Ik ben er zo slecht in :=

Vanavond uit mijn werk weer lekker fitnessen :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-15 15:39

haha opdrukken kan ik ook écht niet. ik doe het inderdaad ook op handen en knieën

Carlijn101

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-15 21:26

Zo m'n personal trainer was lekker hoopgevend haha, hij vond mijn doel (strong Viking) volgens mij wat hoog gegrepen hahaha, maar niet onmogelijk.

Opdrukken gaat me steeds beter af, op knieen kan ik het goed. Op voeten moet ik om de zoveel wel even rust nemen..
Bij boksen moesten we dit ook Tussendoor, 10x kicken, 5x opdrukken en dan je 'tegenstander' en dan zo vaak mogelijk in 2 min.

Jessica_1998

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-15 21:38

Vandaag even een rustig rondje cardio gedaan, ben ziek geweest en nog niet helemaal opgeknapt..

Ik weet alleen niet waar te beginnen met m'n eetpatroon veranderen.. Heb een soort verslaving aan zout(chips vooral) en chocola en vet eten. Dus als iemand tips heeft graag!

RoodZonnetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-15 22:35

Ik gebruik de app "fat secret", daar voer je iedere dag al je eten in. Dan worden automatisch de kcal berekend, zo kun je zien waar je veel kcal inneemt en waar je dus op kan besparen :)

Carlijn101

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-15 23:56

Fatsecret gebruik ik ook!
Eigenlijk puur om me bewust te worden wat ik binnen krijg.

Maar Jessica dan is het heel simpel om te beginnen. Stop eens met snoepen en hou het bij de gewone maaltijden. Dat scheelt al enorm veel als je gewend bent veel te snoepen.

Emita

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-15 00:13

Goeie tip, die fat secret! Al denk ik dat ik echt te weinig calorieën binnen krijg op dagelijkse basis..

Jessica, ik denk dat je gewoon je mindset moet omgooien.. Gewoon eerst proberen om één dag er niet aan te zitten (en de hele dag gezonde maaltijden te eten), en als dat lukt dan de dagen uitbreiden. Ik mag van mijzelf één dag in de week snoepen, en de rest van de week moet het gezond zijn. Als ik toch ergens zin in heb dan mag ik er één of twee op een dag, maar niet meer. Je moet niet helemaal stoppen met snoepen, dan krijg je er alleen maar meer zin in haha

Mama3

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-15 01:01

Heb de app zojuist geinstalleerd en een berekening van kcal en beweging/sport gemaakt.
Kom op 1345 kcal aan voeding en koffie/thee terwijl ik er 2475 heb verbruikt. Lijkt me niet echt goed....

Aangepast, drinken vergeten toe te voegen aan de app.

Vandaag heb ik ook weinig gegeten. 2 ontbijtkoeken en koffie, sportschool, daarna koffie. Lunch 2 gebakken eieren met ham en kaas, avond wortelen, aardappelschijfjes en vis. 2 koffie en 4 thee in middag/avond

Morgen uitje met schoonfamilie incl diner, vul ik mn tekort weer aan:-) Ik was altijd wel benieuwd hoe het zat, handige app, ga ik een tijdje bijhouden

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-15 01:29

Ik roep nog niet te hard maar volgens mij begin ik al een klein beetje resultaat te zien. Met nieuwjaar had ik een jurkje aan die redelijk strak zat. Op mijn heupen zag je als ik mijn pantys niet tot over mijn navel trok toch wat vetrolletjes. Morgen moet ik dat jurkje weer aan maar mijn vader had het in de droger gedaan terwijl het eigenlijk niet mocht. Ik ging dus even kijken of het nog past, en ik zag dat mijn vetrolletjes op mijn heupen nog maar minimaal zijn :D

Het enige dat ik gedaan heb is beginnen met sporten (1x pw kickfun, 1xpw bodyshape en 2x pw bodypump) en al het snacken weglaten.

Gianti

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-15 01:30

Das echt niet goed hoor!! Meer ontbijten en tussendoortjes erbij

SteffiiY

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-15 01:40

Oef veel te weinig eten naar mijn idee.

RoodZonnetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-15 10:16

Van te weinig eten val je zeker af, maar niet op een gezonde en duurzame manier. Best zonde dus eigk van de moeite :)

Jessica_1998

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-15 10:41

Oke, ben nu wel al aan t afbouwen! En dan toe naar gezonde snscks ook enzo. Ik moet ook weer leren ontbijten..