[Centraal] Piercings (deel 16)

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Dreamy

Re: [Centraal] Piercings (deel 16)

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-14 13:42

Een piercer kan kijken of je dit idd het beste met rust kan laten of dat er actie moet worden genomen. Beter gelijk weten waar je aan toe bent en ermee beginnen, dan maar wat doen en te lang wachten :j Een piercer weet wel wat normaal is en wat niet.

Skessa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-14 13:55

Heb je er nou 2 boven elkaar Loes of dat er 1?

Wel lieve oortjes haha!

Beterschap Muntdrop! En als het kan idd even langs je shop gaan.

_Ekenna

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-14 16:52

Ik heb inderdaad 2 helixen boven elkaar in dat oor. Wil graag 1 twister laten maken die door beide helixen gaat, maar eerst nog even wachten tot hij genezen is. :D

muntdrop

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-14 21:23

Ik ben vandaag ff naar de piercer gegaan. Niet dezelfde als waar ik hem heb laten zetten aangezien die in een andere stad is. Hij raade me aan om te blijven spoelen met zeezout en als het niet verminderd maandag naar de huisarts te gaan voor antibiotica.

Nu vraag ik me sowieso af of die nog zo makkelijk antibiotica uitschrijft met al die resistente bacterien enzo nu maargoed, hoop gewoon morgen wakker te worden met een chill oor.

Ruby1995

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-14 21:25

Mijn tragus is weer meen, ga in de kerstvakantie maar nog een keer langs moet volgens mij weer op controle..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-14 22:19

muntdrop schreef:
Ik ben vandaag ff naar de piercer gegaan. Niet dezelfde als waar ik hem heb laten zetten aangezien die in een andere stad is. Hij raade me aan om te blijven spoelen met zeezout en als het niet verminderd maandag naar de huisarts te gaan voor antibiotica.

Nu vraag ik me sowieso af of die nog zo makkelijk antibiotica uitschrijft met al die resistente bacterien enzo nu maargoed, hoop gewoon morgen wakker te worden met een chill oor.

Let op dat je er vooral af blijft als aanraken niet noodzakelijk is. Hoe meer je er aan zit te prutsen, hoe erger de ontsteking wordt. Dus ook niet gaan voelen hoe dik het is etc.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-14 14:23

Ik wil graag mijn helix vervangen maar het is een ringetje en ik krijg het balletje niet los van die piercing die er nu in zit... Welke kant moet ik het balletje opdraaien, omhoog of omlaag?

edit: Er tussenuit trekken dus :Y) Hij zit!

muntdrop

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-14 16:30

Vannacht was er best wat wittig pus uit mn ontstoken oor gekomen. vanochtend gezeezout en met een wattenstaafje heel voorzichtig wat pus weg proberen te halen zodat de openingen niet afgesloten zouden raken en er altijd meer pus uit zou kunnen komen. Nu ziet het er wel een stuk rustiger uit heb ik het idee. Er is in ieder geval geen pus meer uit gekomen en ik heb het idee dat de roodheid en de zwelling ietsjes minder is. Dat is in ieder geval een goed teken. Het wordt ook niet erger dus daar ben ik ook wel blij mee.

muntdrop

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-14 12:05

Ik wu vandaag dus naar de huisarts gaan, maar natuurlijk is mn oor opeens veel rustiger, minder pijnlijk en minder rood :'). ik kijk het dus nog even aan. Kan altijd nog een andere keer deze week naar de huisarts mocht dat nodig zijn. Het feit dat het iig geen pijn meer doet tenzijn ik op mn oor druk lijkt mij iig een goed teken :')

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-14 13:36

Druk er niet op, blijf er gewoon helemaal af. Helemaal. Niet prutsen, niet voelen. Je oor is lava zeg maar :') Gewoon afblijven.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-14 13:45

Weet er iemand of er toevallig een piercingshop dichtbij het Rijksmuseum zit? Op een afstand die je daarvandaan gemakkelijk kan lopen?

muntdrop

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-14 14:04

Bizzybijtje schreef:
Druk er niet op, blijf er gewoon helemaal af. Helemaal. Niet prutsen, niet voelen. Je oor is lava zeg maar :') Gewoon afblijven.

Nouja ik ging er per ongeluk vol bovenop liggen zegmaar :')

Edit: het zakje zeezout wat ik van mijn piercer kreeg was bijna op, dus ik naar de appie gegaan om nieuwe te halen, hebben ze alleen maar met jodium? >:(. Mijn moeder had nog ergens dode zee zout liggen (als badzout) op de verpakking staat verder dat het onbewerkt is. Is dat ook gewoon prima denken jullie?

_Ekenna

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-14 15:45

En als je 'm nu gewoon even met rust laat? ;-)
Zeezouten droogt het wondje ook steeds uit waardoor hij langzamer geneest. En nu je zegt dat het ergste weg is raad ik je aan om er gewoon af te blijven.

muntdrop

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-14 15:52

_Ekenna schreef:
En als je 'm nu gewoon even met rust laat? ;-)
Zeezouten droogt het wondje ook steeds uit waardoor hij langzamer geneest. En nu je zegt dat het ergste weg is raad ik je aan om er gewoon af te blijven.

Het is nog niet geheel genezen. Zie ook niet in wat een paar extra dagjes zeezouten nog meer schade kan aanbrengen als de piercer na het zetten al mininmaal 30 dagen zeezouten aanraad.

Ik vind het ook nogal moeilijk hoor. De 1 raad in dit topic aan om elke dag te wassen met antibacteriële zeep, de ander elke dag een paar keer zeezouten en de ander zegt weer doe niks. Zie door de bomen ook het bos niet meer zo :'). Bovendien heb ik op dit moment nogal last van een verminderde weerstand, dus ik blijf iets langer zeezouten.

Ik heb ook die fix olie besteld dat iemand in dit topic aan raadde. Zou morgen moeten binnenkomen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-14 16:04

Tsja mijn piercer raadde Sterilon aan. Zij zijn ook niet heilig :')

muntdrop

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-14 16:06

Bizzybijtje schreef:

Maar het was wel weer de piercer die heel veel mensen over heel het internet aanraden :'). En er zijn ook gewoon weer mensen die sterilon succesvol gebruiken dus helemaal fout is het ook weer niet :')

Zie je, er is gewoon zoveel tegenstrijdigheid :').

Dominique_96

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-14 16:24

Denk dat het maar net is wat bij de ene werkt :) Ik vind het persoonlijk fijn om een keer te zeezouten en erna gewoon eraf te blijven maar bij anderen werkt dat dan weer niet :)

_Ekenna

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-14 16:25

muntdrop schreef:
Het is nog niet geheel genezen. Zie ook niet in wat een paar extra dagjes zeezouten nog meer schade kan aanbrengen als de piercer na het zetten al mininmaal 30 dagen zeezouten aanraad.

Direct na het zetten minimaal 30 dagen zeezouten? Daar heb ik nog nooit van gehoord..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-14 16:30

muntdrop schreef:
Bizzybijtje schreef:

Maar het was wel weer de piercer die heel veel mensen over heel het internet aanraden :'). En er zijn ook gewoon weer mensen die sterilon succesvol gebruiken dus helemaal fout is het ook weer niet :')

Zie je, er is gewoon zoveel tegenstrijdigheid :').

Precies, mijn oor heeft nooit moeilijk gedaan met sterilon ;)

muntdrop

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-14 16:33

_Ekenna schreef:
muntdrop schreef:

Direct na het zetten minimaal 30 dagen zeezouten? Daar heb ik nog nooit van gehoord..

Ja. Was bij classic ink and mods in amsterdam. Werkte verder ook prima voor mijn forward helix en die is verder ook niet droog geworden. Je moet de oplossing uiteraard niet te sterk maken.

En aan de ene kant, tuurlijk is de piercer niet heilig, maar een bokker wel dan? Ik weet nog dat ik eerst commentaar kreeg omdat antibacteriele zeep veel beter zou zijn. En nu krijg ik weer commentaar omdat ik te veel zou zeezouten. Nou sorry hoor jongens maar ik word er een beetje gek van :').

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-14 16:34

Zeezouten is prima, maar met mate. Anders droog je de boel enkel uit. Onthoud ook dat je lichaam zelf ook helpt met het bestrijden van de ontsteking.

laetitia98

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-14 16:58

Hooi, ik heb een vraagje ;)
Ik wil heel graag een Industrial piercing, maar nu zei een vriendin vandaag me dat die niet meer gezet mag worden (geen idee waarom) nu wil ik al super lang een Industrial... maar ik kan er niets vinden op internet dat ie niet meer gezet mag worden dus ik denk ik vraag het aan jullie...

Dus weten jullie of de Industrial piercing nog (legaal :o ) gezet mag worden

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-14 17:00

:+ Zou niet weten waarom dat niet mag?
Misschien bedoelde ze dat die niet geschoten mogen worden?

laetitia98

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-14 17:01

Ik zou het ook niet weten :') Is toch een 'normale' kraakbeenpiercing lijkt mij.... :o

goldenarrow

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-14 17:02

Hij mag gewoon nog gezet worden hoor! Hoef je je geen zorgen om te maken.