Bikinilijn

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Hoe scheer jij je bikinilijn?

Een streepje
162 (16%)
Ik scheer alles
712 (70%)
Ik laat het gewoon groeien
60 (5%)
Anders
69 (6%)

Totaal aantal stemmen: 1003

evaac

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-14 22:46

smurffie schreef:
Maaree.... Die set mag toch niet onder de douche?

Nee klopt. Maar je kan wel even je been alleen douchen en dan gauw afdrogen en dan meteen epileren

Lumea

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-14 22:47

Ik heb net mijn onderbenen weer even onder handen genomen. Wat een verschil is dat zeg.. Derde keer ofzo dat ik het doe en nu doet het helemaal geen pijn meer! Lekker gekriebel op mijn been, geen spatje pijn meer :D

Wilde toen verdergaan met mijn bovenbenen maar die vond ik wel erg pijnlijk en een groot oppervlak en daar had ik de tijd niet voor. Dit wil ik binnenkort nog gaan doen.

Toen een stukje bikinilijn geprobeerd. Viel me nog niet tegen qua pijn. Had het erger verwacht.. Klein deel ervan gedaan, rest wil ik in deze dagen afwerken. Wel heel mooi zo'n halfnaakte poes :')

Als laatste met moeite de epilator op mijn oksel gezet (heb niet de set en vokgens mij is deze nog iets te groot voor oksels voor het makkelijke) en man man man wat doet dat een pijn! Begon aan de binnenkant en die viel wel mee, voelde daar 0 pijn. Maar hoe verder ik naar het midden en vooral hoe verder ik omhoog ging hoe pijnlijker het werd... Wilde wel doorzetten want een half geepileerde oksel vond ik niks, maar ben echt 10x terug de douche ingerend om het te sussen. Toen had ik oksel 1 gehad en toen moest de ander nog.. Met de 'verkeerde' hand epileren dus dat was al helemaal een hel. Maar telkens wanneer ik de handdoek in de ring wilde gooien voelde ik even hoe lekker glad mijn andere oksel voelt en dat gaf mij moed om door te gaan. Super blij dat ik het heb volgehouden! :)

xMalibu

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-14 23:09

Maar als je te hard op je huid drukt met dat ding, rukt ie dan niet je hele huid eraf?

Heb m toch maar besteld, helaas 1 minuut te laat dus krijg hem woensdag pas. Kan ik alles wel eerst even laten groeien := :o

laughterline

Re: Bikinilijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-14 23:55

Haha Kim, bikkel!!

Welliej

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-14 00:11

ik moet echt stoppen met meelezen. ik word er hebberig van.
mijn vriend verklaart me voor gek, dat ik nu zooo graag een pijnlijk marteltuig (met gouden versieringen, dat dan weer wel) wil.
boys.. just don't get it :n

Sem_

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-14 00:12

Mijn moeder heeft ondertussen al aangeboden de helft te betalen als ze hem ook mag gebruiken. :+

Cinderella

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-14 01:49

Zolang iedereen maar beseft dat het echt even doorbijten is de eerste keer, anders kom je thuis van een koude kermis :Y)

xMalibu

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-14 02:07

_lies_ schreef:
Zolang iedereen maar beseft dat het echt even doorbijten is de eerste keer, anders kom je thuis van een koude kermis :Y)

Ik ben nu al bang en ik heb dat hele ding nog niet gezien of gehoord _O-

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-14 08:39

mariekerocky schreef:
Maar als je te hard op je huid drukt met dat ding, rukt ie dan niet je hele huid eraf

Als jij een hele rare huid hebt wel :Y)

Nee, dat kan helemaal niet. Het is gewoon een machine met enkele tientallen pincetten die de hele tijd open en dicht gaan op een ronddraaiend wiel. Het pakt dus echt alleen haartjes.

xMalibu

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-14 08:56

Kayleigh_ schreef:
mariekerocky schreef:
Maar als je te hard op je huid drukt met dat ding, rukt ie dan niet je hele huid eraf

Als jij een hele rare huid hebt wel :Y)

Nee, dat kan helemaal niet. Het is gewoon een machine met enkele tientallen pincetten die de hele tijd open en dicht gaan op een ronddraaiend wiel. Het pakt dus echt alleen haartjes.

Gelukkig maar :')

Hij komt morgen *\o/*

laughterline

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-14 12:43

Net voor de tweede keer m'n benen geëpileerd met die set van Philips. Deed minder pijn maar kreeg weer niet m'n benen glad, t lijkt wel alsof ie sommige haren afsnijd, voel gewoon overal korte haartjes, hoewel de meeste volgens mij wel eruit getrokken worden. Hebben meer mensen dit?

Ennn, met bloed zweet en geen tranen, jawel 1 hele oksel geëpileerd. Teeeeeeering hee :') AUW! had eerst met die grote gedaan want die deed minder pijn, daarna met die kleine, die pakte de haartjes beter maar die voelt veel scherper (?).

De andere oksel toch maar geschoren :+

Lauke

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-14 12:49

Ik heb dit ook wilke.
heb ook vandaag voor de tweede keer mn onderbenen gedaan en weer niet glad te krijgen.
Heb ook mn bobenbenen meegenomen vandaag. Wel overal rode bultjes, maar weer niet glad :=
Maar wie weet zijn sommige haartjes gewoon te kort.

laughterline

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-14 12:52

Lauke schreef:
Ik heb dit ook wilke.
heb ook vandaag voor de tweede keer mn onderbenen gedaan en weer niet glad te krijgen.
Heb ook mn bobenbenen meegenomen vandaag. Wel overal rode bultjes, maar weer niet glad :=
Maar wie weet zijn sommige haartjes gewoon te kort.

Ja dat kan ook idd, maar had juist de haartjes wat laten groeien.. Heb er nu met de kleine eroverheen gegaan en wel weer wat haartjes weggekregen. Misschien moet je om t echt glad te krijgen even met scheermesje overheen gaan? Ben alleen bang dat t dan weer dikker terugkomt, waar ik juist vanaf wil :')
Iemand de oplossing? Of iemand die t wel echt glad krijgt met de Philips set?

Britt_Sisi

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-14 12:57

Als het goed is krijg ik hem vandaag binnen! alleen denk ik dat mijn haar nu nog te kort is helaas haha! toch ga ik het proberen!

@Wilke met mijn oude apparaat vergat die gewoon haartjes, wel voelde het in het begin als stoppeltjes maar dit kwam door de bultjes toen. Met de Philips nog geen ervaring.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-14 13:20

Wilke93 schreef:
Ja dat kan ook idd, maar had juist de haartjes wat laten groeien.. Heb er nu met de kleine eroverheen gegaan en wel weer wat haartjes weggekregen. Misschien moet je om t echt glad te krijgen even met scheermesje overheen gaan? Ben alleen bang dat t dan weer dikker terugkomt, waar ik juist vanaf wil :')
Iemand de oplossing? Of iemand die t wel echt glad krijgt met de Philips set?

Had ik al eens gepost: bij mij wordt het nooit glad. Voor het gladde gevoel ga ik er altijd nog even met een scheermes over.

En nogmaals: haren veranderen niet door scheren. FABEL.

laughterline

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-14 13:25

En toch worden haren donkerder en harder bij mij als ik er overheen ga met een scheermes :') ooit als 16 jarige gedacht: joh laat ik dat stukje donshaar bij m'n navel wegscheren. Zijn nu toch echt geen donshaartjes meer _O-

Maargoed, kan ik ook eens proberen dan :+

Ik ga nu echt m'n oksel ff koelen denk ik :') t treeekt als ik m'n arm omhoog doe :')

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-14 13:26

Toen was je 16, nu ben je 21?, je hormoonhuishouding is veranderd. Logisch. Komt niet door het scheren!

laughterline

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-14 13:28

De rest van m'n haartjes zijn toch nog dons :+

Maar je haren worden dan dus donkerder oid naarmate je ouder word of volwassen word?

Iris82

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-14 13:34

Wanneer je een niet afgeschoren 'nieuwe' haar hebt, is het bovenste gedeelte dunner en blonder.
Een afgeschoren haar is donkerder en dikker omdat ie de bovenkant mist. Daarom ziet het is veel donkerder uit. Als je zou gaan epileren heb je wel de kans dat die nieuwe haren die groeien weer wat minder stug zijn.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-14 13:36

Ja, ook het haar op je hoofd veranderd vrijwel je hele leven. Ik had bijvoorbeeld zwart haar bij de geboorte, ben in mijn jeugd blond geweest en naarmate ik ouder word, wordt mijn haar steeds donkerder. Dit kan ook weer verder veranderen als je bijv. zwanger raakt, omdat je hormoonhuishouding dan ook veranderd.

Dat is ook zo met lichaamshaar. Veel donkerharige vrouwen, ongeacht of zij hun navel geschoren hebben of niet, hebben daar donkerdere zwarte haren.
Ik heb ook veel donshaar op mijn lijf, maar onder mijn navel zijn het ook donkerdere haren. Deze structuur verandert niet, het maakt niet uit of ik scheer of epileer. Epileren is gewoon mooier, omdat je dan geen smerige stoppels hebt.

Het haar op je benen bijvoorbeeld zal in je jeugd ook blond geweest zijn, maar naarmate je verder in de puberteit raakt wordt dat gewoon donker, scheren heeft daar totaal geen invloed op.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-14 13:36

Iris82 schreef:
Wanneer je een niet afgeschoren 'nieuwe' haar hebt, is het bovenste gedeelte dunner en blonder.
Een afgeschoren haar is donkerder en dikker omdat ie de bovenkant mist. Daarom ziet het is veel donkerder uit. Als je zou gaan epileren heb je wel de kans dat die nieuwe haren die groeien weer wat minder stug zijn.

Maar als je deze 'donkere, stugge' haren twee weken met rust laat, worden ze vanzelf weer lichter. De haar ziet er donkerder uit omdat deze nog niet of weinig is geconfronteerd met licht.

laughterline

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-14 13:37

Dat klinkt wel logischer idd :j

Tot nu toe bevalt epileren beter dan scheren maar vind dat ik dat pas over een tijdje kan zeggen, heb t net 2x gedaan haha. Haren blijven wel echt heel lang weg vind ik :)

Ik had vroeger ook donkerbruin haar en nu bijna zwart :P

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-14 13:37

Overigens is mijn beenhaar helemaal niet stug :') Als ik geen vriend heb en het is winter, ben ik niet erg consequent met scheren. Mijn vachtje is dan gewoon lekker zacht hoor :D

laughterline

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-14 13:38

Ik ben dan schuurpapier :') maar ik bleef ook gewoon doorscheren, ik haat haar :P

Joey

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-14 13:38

Wilke ik mis ook het echte zachte gevoel idd.. :n Erg jammer.. Dan ook maar binnenkort met scheermesje erover heen toch!