Wie skate nog meer?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

xEliesx

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-14 15:35

Haha ja de prijs is inderdaad wel een struikelblok :) maar het is zo leuk dat ik het geld er wel voor over heb!

Suuszels

Re: Wie skate nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-14 12:53

:D
Zijn er nog meer die vandaag weer eens hebben geskeelerd? Ik had het niet meer verwacht dit jaar!
Waaide alleen wel flink en in het bos lagen bladeren dus maar door de polder

Thrive

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-14 14:06

Nee, ik durf het niet aan met die bladeren overal, plus dat hier de straten er uit hebben gelegen en daardoor overal zand ligt. Ik ben aan het genieten van het KPN NK Afstanden. :)

xEliesx

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-14 16:02

Ik zit ook voor de tv :) Heb zelf ook alweer zin om het ijs op te gaan! Dinsdagavond ga ik weer :) zijn er nog meer dames die ipv het skeeleren, zijn gaan schaatsen?

Thrive

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-14 17:15

Je bent niet de enige, ik krijg ook enorm zin in het schaatsen als ik dit zo zie! Ik heb deze week nog tentamens, vrijdagochtend de laatste, dus ik denk dat ik dan mijn schaatsen meeneem en een middagje naar Kardinge ga. :)

Suuszels

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-14 17:17

Met schaatsen heb ik wel een stuk minder dan met skaten op een of andere manier, misschien omdat schaatsen echt een uitje is omdat het geld kost ofzo.
Ik kijk het ook nooit op tv,

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-14 17:18

xEliesx schreef:
Zou je het willen leren takkie-muis? Dan is volgens mij alles mogelijk met het juiste materiaal en iemand die goed les kan geven. Het zijn echt superleuke sporten!

Skeeleren heb ik mezelf "aangeleerd" en voor schaatsen heb ik een basiscursus gehad van 8 lessen (toen ik 14 was, al ehhhh 14 jaar geleden :P) . Ik ben nu bezig met het 3e seizoen schaatsen (gewoon zonder les) en merk dat ik beter word door gewoon veel te oefenen.

Mijn vriend en schoonvader zijn vrij fanatiek en dat helpt mij ook om beter te worden :)

Mwah ik woon nabij thialf in feite , ze zeggen dat skeeleren en schaatsen 1 pot nat is maar echt niet :')

Ik voer dieren bij een dierenweide , zit een bosje tussen en dan het Thialf wat een drukte gisteren

andafries

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-14 12:48

Ik skeeler op dit moment niet meer. Vindt het ook te eng met bladeren op de weg, best wel glad. En ik ben ook weer gaan schaatsen en dat voelt toch anders aan. Lijkt mij niet handig om de ene keer te schaatsen en dan weer te skeeleren. Heb vanochtend weer rondjes geschaatst op kardinge Groningen. Dat probeer ik iedere maandag ochtend te doen. Heerlijk niet zo heel erg druk en weer lekker geschaatst. Bochten gaan ook iets beter maar nog niet zo als op de skeelers.

xEliesx

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-14 19:06

Haha takkie_muis, is idd echt niet hetzelfde! Schaatsen vraagt om meer balans en techniek, maar als je de beweging kent is het wel goed aan te leren :)

jij bent dus ook wel fanatiek andafries! Lukt het al een beetje op het ijs? Ik vind het nog erg wennen en heb nog veel last van kramp onder mn voeten!
Skeeleren durf ik nu door de bladeren ook niet meer, maar op een mooie droge dag pak ik ze wel weer uit de kast :)

Chantalla

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-14 19:11

De entreeprijs houdt mij behoorlijk tegen... ook omdat ik binnenkort op kamers ga en ik graag nog wat extra wil sparen. Daarnaast moet ik ook nog een paar goede schaatsen.. volgend jaar een nieuwe poging!

xEliesx

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-14 19:35

Is idd wel duur chantalla! Nu ik werk en samenwoon is het voor mij goed te doen. Een 10rittenkaart is in verhouding ook goedkoper :) maar voor een student is dat echt wel veel geld...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-14 00:24

Mijn balans is een giller :P , hoe duur?

Paardennamen

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-14 01:07

Momenteel skate ik ook niet, het is me even te nat en te glad ;)

Schaatsen vind ik harstikke leuk, maar wel op kunstschaatsen en op natuurijs :) Naar een schaatsbaan ga ik zelden, ook omdat het geld kost. Daarnaast is een baan minimaal een half uur met de auto, dus kost meer moeite.

xEliesx

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-14 14:56

Bij ons is Thialf helaas ook niet naast de deur (dik halfuur rijden) maar heb het er wel voor over :P
Haha balans is te leren takkie_muis :P 68 euro voor een tien rittenkaart, een enkeltje is 7,50 geloof ik

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-14 23:36

Pff is een flinke dosis geld idd := , scheelt ik woon naast het Thialf zowat :D

andafries

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-14 14:19

xEliesx ja gaat steeds beter op het ijs maar eigenlijk zou ik nog vaker moeten schaatsen en lessen nemen. Maar dat gaat helaas niet. Dan wordt het mij ook te duur, ik moet ook zeker een half uur rijden voordat ik op de ijsbaan ben. Gelukkig kan ik dat op maandags combineren want dan moet ik toch in de stad zijn. Als ik zo lees valt kardinge mee dat kost € 6,30 .

Thrive

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-14 14:42

Ik heb vrijdagmiddag nog even op het ijs gestaan in Kardinge, maar heb het idee dat het ijzer van m'n linkerschaats niet helemaal lekker onder de schaats staat en ik daardoor niet helemaal in balans ben. Als ik het aan tijd heb zal ik er binnenkort even door iemand naar laten kijken, ik krijg mijn schroevendraaier er niet goed tussen :')

Ik heb tevens vrijdag een racefiets aangeschaft en goh, dat is toch ook wel erg gaaf, ben er echt blij mee! :D

Chantalla

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-14 14:26

Is er iemand bekend met schaatsen van het merk Acro?

Afbeelding

Thrive

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-15 19:48

Zo wat een rust hier. Zijn er meer mensen die met mij echt steeds meer verlangen naar mooi weer om weer op de skeelers te kunnen staan? En hoe gaat het met de schaatsers onder ons?

Ik had afgelopen week de eerste mail van de skeelervereniging binnen. Dinsdagavond is de presentatie van de nieuwe clubkleding en dan kunnen we meteen een kijkje nemen bij de nieuwe skeelerbaan en skeelerpiste. Nog heel even en dan mogen we weer los met trainingen! *\o/*

Oh, heeft er hier iemand ook ervaring met trainingskampen van bijv. Maple?

kosseh

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-15 10:11

Ik dacht er net toen ik ze slaag staan weer er aan. Wil zoo graag weer fijn weer om te skeeleren. Maar met deze regen en gladheid ga ik het nu niet wagen.

Schaatsen vind ik leuk voor een keertje. Maar ijsbaan is half uur hier vandaan. Plus ik vind het saai om elke keer het zelfde kleine rondje te doen...

Haha helemaal blij dat de trainingen weer bijna beginnen?

Doubtless

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-15 16:47

Ik kan niet wachten! Lijkt er echter op dat het nog wel even duurt voordat we weer kunnen ;(

Doubtless

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-15 15:27

Oooh wat een mooi weer! Tijd voor een rondje :D Zijn jullie al (weer) een beetja actief?

Thrive

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-15 16:34

Ik stap net van de racefiets af, het is inderdaad heerlijk weer vandaag!

Maaiike94

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-15 19:02

Nog niet, heb wel ontzettend zin om weer te gaan beginnen, maar vond het nog steeds een beetje te koud.
Hoop dat mijn skeelerconditie niet teveel is weggezakt deze winter.

Doubtless

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-15 19:13

Ik kon m'n skates dus gewoon niet vinden :') Ben verhuisd dit najaar, hoop dat ik ze in de opslag bij mn ouders heb gezet?