Vaccineren baby, Help ik weet het niet meer...

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-18 15:06

pmarena schreef:
Je moet wel een beetje schiften tussen alle paniek om schaafwondjes en boosheid over RIVM oproepen :P
Maar dan zie je toch echt wel interessante dingen langskomen af en toe van wat er nu weer onderzocht is.

Ja dat zeker!

Toen ik een keer noemde dat je voor je zelfonderzoek soms door "gekkie-materiaal" heen moet worstelen, kreeg ik zo'n fanatiekeling over me heen. Ik vond haar zelfs een beetje eng.
Er zitten veel mensen tussen die in mijn optiek echt wel met gedegen onderzoeksmateriaal komen maar er zijn ook genoeg simpele lui die idd van elk schaafwondje vaccinatieschade weten te maken en juist díe mensen laten zich horen op social media over het onderwerp "niet vaccineren". Zucht.

Ik vind onderzoeken van dhr. Pasma en van dr. Moolenburgh wel heel interessant om te lezen.

Ik begrijp dat verhaal over heroinehoertjes en HPV vaccin niet helemaal :+

Ierpier

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-18 15:08

Ja... dit bevestigt precies het beeld wat ik van die vrouwen had. Allemaal verontruste moeders met geen van allen met een (relevante) medische achtergrond. :')

Citaat:
Voelde haar hele leven intuïtief aan dat er meer moest zitten achter de dingen die de overheden en de media ons voorspiegelen

Like... kom op :')

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-18 15:17

pmarena schreef:
Nou het zegt mij echt helemaal niks Lieveli wie dat dan geweest zou moeten zijn, ik weet alleen dames die er achter zitten en vind dergelijke uitspraken ook helemaal niet passen bij wat ik van ze langs zie komen eigenlijk Y;(

Is er nog een handigheidje waarmee je kan zien wie de beheerder is / zijn van een Facebook-pagina?

Hier de "Over Ons" van hun website:
https://stichtingvaccinvrij.nl/over-ons/

Geen idee ook meer hoe hij heette...

IMJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-18 15:19

Ierpier schreef:
Ja... dit bevestigt precies het beeld wat ik van die vrouwen had. Allemaal verontruste moeders met geen van allen met een (relevante) medische achtergrond. :')

Citaat:
Voelde haar hele leven intuïtief aan dat er meer moest zitten achter de dingen die de overheden en de media ons voorspiegelen

Like... kom op :')

Oh my..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-18 15:39

Inmiddels zijn we op het niveau beland van het link-loos en bewijsloos bashen van anti-vaccinatie websites, maar nog steeds geen enkele zorg over 8 dode baby's in een rapport van infanrix-hexa.
Daar zakt je de broek toch van af.
Wat maakt het ook uit, 8 baby's meer of minder :roll:

Eliine

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-18 15:42

pmarena schreef:
Eliine schreef:
Ik heb de link al eerder benoemd daar hebben ze ook bronnen aangehaald, die kwam niet direct van vaccinvrij overigens maar claimt wel alles uitgebreid onderzocht te hebben en te kunnen staven met bronnen. Het lactose verhaal heb ik ergens anders vandaan die zou ik weer even op moeten zoeken

Hè...dus eigenlijk had VaccinVrij met beide beweringen niet zo heel veel te maken want je hebt het niet daar maar elders gezien?
Of snap ik het nou niet :)

Nee ik ben aan het factchecken geweest op dergelijke sites waar beweerd wordt dat ze alles staven met bronnen en feiten als absolute waarheid verkondigen. En mensen aanmoedigen om vooral niet te enten omdat we worden voorgelogen.

Eliine

Re: Vaccineren baby, Help ik weet het niet meer...

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-18 15:43

Oja en dat je dus zelf ook moet onderzoeken net als wat ze zelf uitgebreid hebben gedaan

Ierpier

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-18 15:43

Ik weet niet waaraan die kinderen overleden zijn. Misschien een slechte reactie op het vaccin, misschien een allergische reactie op iets in het vaccin, misschien heeft het niks met het vaccin te maken. Niemand ontkent hier dat er in hele zeldzame gevallen kinderen inderdaad schade van kunnen ondervinden en ik sluit niet uit dat dit soms fatale gevolgen heeft. Net zoals dat een kind met een ongediagnostiseerde allergie voor pindas of sesam ook een enorm heftige allergische reactie kan krijgen en overlijden. Ik heb al meerdere keren gezegd dat dit voor mij geen reden vormt om maar te geloven dat we niet moeten vaccineren.

poes

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-18 16:17

Precies. Repelsteel je keert elke keer terug in de discussie. Ik zie niet in waarom ik mezelf moet blijven herhalen.

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-18 16:25

Dus omdat andere websites allerlei rarigheid schrijven, moet je VaccinVrij maar niet geloven...okee :P

Ik denk dat er op elke website wel zaken staan om minstens een wenkbrauw bij op te trekken of waar een zeer 1-zijdig beeld geschetst wordt of zelfs gelogen wordt maar dan net in dusdanige bewoordingen dat je het goed of fout op kan vatten....dat soort dingen.

Daarom vind ik het altijd fijn om van allerlei bronnen informatie te halen en dan verder te gaan graven waar die uitspraken nu precies op gebaseerd zijn. Dat is bij het RIVM ook al, er wordt zelfs keihard gezegd dat vaccineren veilig is...maar als je dan wat dieper in de bestanden op die website graaft kom je er achter dat hun definitie van veilig toch niet de definitie is van de gemiddelde moeder die nietsvermoedend haar baby "een onschuldig prikje" komt geven en echt oprecht denkt dat een rode plek en wat koorts de enige mogelijke bijwerkingen kunnen zijn.

Ik vind VaccinVrij eigenlijk niet minder neutraal dan het RIVM, ze hameren er vooral op dat het een eigen keuze is, dat je die keuze goed geïnformeerd moeten maken, en dat er meerdere wegen zijn om te bewandelen als je toch gedeeltelijk / uitgesteld / wat dan ook wilt vaccineren.

Terwijl het RIVM echt hamert op hoe belangrijk het is en zelfs de indruk probeert te wekken dat het gewoonweg moet. Bij de oproep en op het CB gewoon zeggen dat het tijd is voor de belangrijke prikjes (of hoe verwoorden ze het ook alweer) en geeneens een bijsluiter geven of het hebben over de mogelijke bijwerkingen ofzo. Ook al is de kans klein...je moet wel weten dat je een zeker risico neemt. In aan apotheek moeten ze voor elke scheet waarschuwen, dat zou hierbij ook moeten.

Ik vind het niet raar dat ouders zich dan "genaaid" voelen en zo'n instantie niet meer vertrouwen.

Ik begrijp overigens wel de keuze om ouders niet al te veel info te geven: daar zouden ze maar "onnodig bezorgd" door raken en wie weet leveren dan minder mensen hun kinderen aan om te laten prikken en dan wordt die vaccinatiegraad weer lager.

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-18 16:27

Je laatste alinea vind ik vreselijk suggestief van toon.

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-18 16:28

MarcoBorsato schreef:
pmarena schreef:
Nou het zegt mij echt helemaal niks Lieveli wie dat dan geweest zou moeten zijn, ik weet alleen dames die er achter zitten en vind dergelijke uitspraken ook helemaal niet passen bij wat ik van ze langs zie komen eigenlijk Y;(

Is er nog een handigheidje waarmee je kan zien wie de beheerder is / zijn van een Facebook-pagina?

Hier de "Over Ons" van hun website:
https://stichtingvaccinvrij.nl/over-ons/

Geen idee ook meer hoe hij heette...

Ik heb 1 van de dames toevallig als Facebook vrindje, heb het voor de grap eens nagevraagd of zij enige idee heeft wie deze Flip Fluitketel dan geweest zou moeten zijn :P

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-18 16:29

lieveli schreef:
Je laatste alinea vind ik vreselijk suggestief van toon.

Op welke manier? Wat vind je er precies fout aan dan? Ben je het er niet mee eens?

Vind jij het dan bijvoorbeeld ook niet raar dat ouders geen bijsluiter onder de neus geschoven krijgen voordat ze de prik laten zetten? Zelfs als voorstander moet je daar toch een zeker vraagteken bij kunnen zetten?

Overigens al reactie terug op mijn vraag of zij enig idee hebben waar dat verhaal met die hoertjes-man vandaan komt en het zegt hun niks. Er heeft überhaupt nooit een man bij gezeten :)

Kan het zijn dat je iets door elkaar haalt en het een andere groep was?
Laatst bijgewerkt door pmarena op 06-10-18 16:40, in het totaal 1 keer bewerkt

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-18 16:35

Van een te lage vaccinatiegraad hebben de niet-gevaccineerde kinderen nog het allermeest last :z

Trouwens, op mijn CB hebben ze netjes de bijwerkingen uitgelegd hoor, degene die bewezen zijn dan. Zoals dat hij koorts kan krijgen, hangerig kan zijn en wat je dan wel en niet moet doen. En wanneer je de HA moet bellen.
En nee, ze gaan natuurlijk niet de ouders vertellen dat er ook verschrikkelijk ernstige reacties op zouden kunnen treden, dat snap ik wel...
Hebben ze trouwens in het kort wel verteld toen mijn kind RS-prikjes kreeg. Daarvoor hebben ze dan adrenaline mee en weten ze precies wat ze moeten doen als er toch wel zo’n zeer zeldzame shock gebeurt. Dat hebben ze op het CB ook gewoon. Maar ook in elk verpleeghuis waar de ouderen de griepprik krijgen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-18 16:36

poes schreef:
Precies. [naam] je keert elke keer terug in de discussie. Ik zie niet in waarom ik mezelf moet blijven herhalen.

omdat ik de ophef hier, over bijvoorbeeld vaccinvrij, verontruste moeders zonder medische achtergrond e.d niet in verhouding vind staan tot 8 dode baby's die in het rapport van een in Nederland gebruikt vaccin als fatale uitkomst staan geregistreerd bij de bijwerkingen, boven de 14 andere dode baby's waarbij ze als oorzaak SIDS hebben gezet.
Het is echt raar om te zien.
Wanneer ik er niet op terug was gekomen was er niet eens een reactie op die baby's gekomen.
Boeit niet, zeur er niet over [naam].
:oo

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-18 16:48

Ik ben het met je eens hoor Repelsteel.

Die babies die als gevolg van de vaccinatie overlijden mogen gewoon opgeofferd worden voor het hogere doel.
Maar als er dan eens in de 15 jaar een keer iemand overlijdt aan een ziekte als Mazelen (of moet ik zeggen misschien toevallig na de mazelen? Zo doen ze het bij vaccins immers ook...) dan wordt het breed uitgemeten.

Weer dat meten met 2 maten.

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-18 16:59

Ik heb ook voor het enten een informatief gesprek gehad.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-18 17:10

pmarena schreef:
Ik ben het met je eens hoor [naam].

Die babies die als gevolg van de vaccinatie overlijden mogen gewoon opgeofferd worden voor het hogere doel.
Maar als er dan eens in de 15 jaar een keer iemand overlijdt aan een ziekte als Mazelen (of moet ik zeggen misschien toevallig na de mazelen? Zo doen ze het bij vaccins immers ook...) dan wordt het breed uitgemeten.

Weer dat meten met 2 maten.

Het gaat ook maar over een veiligheidsrapport van de fabrikant van het vaccin, stelt ook niet veel voor natuurlijk, dergelijke vage informatie.

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-18 17:12

Of dan is het: liever die paar dode babies dan dat er hele steden weggevaagd worden door de ziektes als we zouden stoppen met vaccineren.

Alsof er geen tussenwegen mogelijk zouden zijn als we daar een beetje ons best voor zouden doen -O-

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-18 17:20

pmarena schreef:
Of dan is het: liever die paar dode babies dan dat er hele steden weggevaagd worden door de ziektes als we zouden stoppen met vaccineren.

Alsof er geen tussenwegen mogelijk zouden zijn als we daar een beetje ons best voor zouden doen -O-

Wat ook maar een aanname is, want de toekomst wordt vergeleken met oude situaties uit tijden waar we nog geen riool hadden of waar het heel normaal was je kind en het behang van je babykamer in DDT te drenken zodat het maar geen muggenbulten op zou lopen.
Of de toekomst wordt gelijk gesteld aan een situatie nu gaande in een onderontwikkeld ondervoed derde wereld land. Erg reëel ook allemaal.

IMJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-18 18:18

Ierpier schreef:
Ik weet niet waaraan die kinderen overleden zijn. Misschien een slechte reactie op het vaccin, misschien een allergische reactie op iets in het vaccin, misschien heeft het niks met het vaccin te maken. Niemand ontkent hier dat er in hele zeldzame gevallen kinderen inderdaad schade van kunnen ondervinden en ik sluit niet uit dat dit soms fatale gevolgen heeft. Net zoals dat een kind met een ongediagnostiseerde allergie voor pindas of sesam ook een enorm heftige allergische reactie kan krijgen en overlijden. Ik heb al meerdere keren gezegd dat dit voor mij geen reden vormt om maar te geloven dat we niet moeten vaccineren.

Dit zei ik dus ook al.. en dat werd genegeerd..

Eliine

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-18 18:22

Ach pmarena ik wil best nog een extra rondje vaccinvrij factchecken hoor als dat je gelukkig stemt. Wat ik vooral wil zeggen met mijn post en ierpier ook aanhaalde is dat er geclaimd wordt dat er uitgebreid lees en onderzoekwerk is verricht terwijl de feiten van geen kant kloppen. En dat is dus niet uitsluitend toebedeeld aan vaccinvrij.

IMJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-18 18:23

Overigens lees ik eerst alle bijsluiters online, evenals RIVM en alles wat ik vinden kan en weg af voor ik overga tot vaccinatie. Heb ik ook bij Men. acwy gedaan. Heb er 2 maanden over getwijfeld.. tot er in indirecte kring weer 2 driejarigen overleden aan Men w.

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-18 18:56

Eliine schreef:
Ach pmarena ik wil best nog een extra rondje vaccinvrij factchecken hoor als dat je gelukkig stemt. Wat ik vooral wil zeggen met mijn post en ierpier ook aanhaalde is dat er geclaimd wordt dat er uitgebreid lees en onderzoekwerk is verricht terwijl de feiten van geen kant kloppen. En dat is dus niet uitsluitend toebedeeld aan vaccinvrij.

Nouja op dit moment claim jij dat de daar genoemde feiten voor geen kant kloppen....op basis van wat totaal andere websites zeggen :P

Ik sluit absoluut niet uit dat er zaken niet kloppen, maar zonder concreet voorbeeld kan ik er ook weer niet zo heel veel mee en klinkt het toch als dat het mogelijkerwijs slechts een aanname zou kunnen zijn dat er zo ontzettend veel onwaarheden op staan als mensen graag beweren (altijd zonder echt voorbeelden te geven) want zonder bewijs.... :)

Er zijn hier nu juist een paar zaken door jullie op het konto van VaccinVrij geschoven die bij nader inzien dus helemaal niet waar blijken te zijn.

Ik ben wel benieuwd wat er nou precies niet klopt, met hoeveel zekerheid het niet klopt (of er echt duidelijk bewijs is) en hoe ernstig die fouten dan zijn :j

Nu kan ik bijvoorbeeld voorspellen dat het stuk genoemd gaat worden over dat het geen zin heeft om tegen Tetanus te vaccineren. Want "dat is echt supergrote onzin!" Maar WAAROM is het volgens jullie onzin dan? Onderbouw het met goede bronnen :)

Ik wil graag wat meer dan alleen "haha er klopt niks van, hoe komen die gekkies erbij" want daar kan ik concreet niet zoveel mee :)

Eliine

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-18 22:32

Ik zeg nergens dat ik het enkel van vaccinvrij heb ik zeg dat ik óók een rondje factchecken heb gedaan. En dat ik ook tot de conclusie ben gekomen dat ze dingen presenteren als onderbouwde feiten met bronnen die eenvoudig te weerleggen zijn. Waardoor het wat lastig wordt om bepaalde sites/opvattingen geloofwaardig te blijven vinden. Ik heb al een voorbeeld met link gegeven en kan er nog wel wat meer geven hoor als ik tijd heb. Ze zijn niet echt moeilijk te vinden namelijk