Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Rowdine schreef:Geryon schreef:
Jeetje wat doe jij persoonlijk zeg. Gevalletje borderliner? Wat een onzin kraam je uit. De dikgedrukte vraag kun je beter jezelf stellen. Ik loop zelf bij een psycholoog en psychiater en weet daarom en uit eigen ervaring dat psychische problemen an sich kunnen zorgen voor grote lichamelijke problemen en veranderingen. En ik op mijn beurt denk dat de psychiater wel iets beter weet waar hij over praat.
Die aflevering van genante lijven heb ik ook eens gezien. Erg genant voor die familieEn zo zijn er nog veel meer die aanleg de schuld geven..
Jij bent degene die persoonlijk wordt.
Anyway ik ga er ook niet meer op in. Feit dat je bij een psy loopt betekent blijkbaar dat jij veel weet en anderen niet.
Succes ermee
Rowdine schreef:Ehm hihi ik weet prima het verschil tussen een psycholoog en psychiater hoor.
Mijn info klopt prima hoor. Toevallig studeerde ik psychologie een jaar of 6 geleden
Je komt niet 20 kilo aan van psychische problemen.
Neroo schreef:Rowdine schreef:Ehm hihi ik weet prima het verschil tussen een psycholoog en psychiater hoor.
Mijn info klopt prima hoor. Toevallig studeerde ik psychologie een jaar of 6 geleden
Mensen met psychische problemen kunnen op allerlei manieren een uitweg zoeken.
De een kan aan de drank gaan, de ander aan de drugs, de een weigert nog te eten, de ander gaat juist eten.
Psychische problematiek kan zeker de grondslag zijn van overgewicht.
Obesitas is een ziekte, net als anorexia. Alleen wordt dat 9 van de 10 x niet zo gezien door de maatschappij.
Als je anorexia hebt wordt het wel geaccepteerd als ziekte. Mensen met obesitas moeten maar discipline tonen en zich niet zo aanstellen.
Neroo schreef:Rowdine schreef:Ehm hihi ik weet prima het verschil tussen een psycholoog en psychiater hoor.
De een kan aan de drank gaan, de ander aan de drugs, de een weigert nog te eten, de ander gaat juist eten.
Obesitas is een ziekte, net als anorexia. Alleen wordt dat 9 van de 10 x niet zo gezien door de maatschappij.
Als je anorexia hebt wordt het wel geaccepteerd als ziekte. Mensen met obesitas moeten maar discipline tonen en zich niet zo aanstellen.
eridinges schreef:O dus door psychische problemen kan je niet aankomen?
Dat is de grootste onzin die ik ooit heb gehoord.
Psychische ziekten hebben meerdere uitwegen. gedrag komt altijd ergens vandaan.
Blijf bij je leest zou ik je als advies geven.
Zo'n opmerking over borderline kan je maar beter achterwege laten.
eridinges schreef:O dus door psychische problemen kan je niet aankomen?
Dat is de grootste onzin die ik ooit heb gehoord.
Psychische ziekten hebben meerdere uitwegen. gedrag komt altijd ergens vandaan.
Blijf bij je leest zou ik je als advies geven.
Zo'n opmerking over borderline kan je maar beter achterwege laten.
Rebeccaa schreef:Neroo schreef:
Ehm hihi ik weet prima het verschil tussen een psycholoog en psychiater hoor.
Obesitas is niet per definitie een ziekte. Zat mensen die het gewoon niks uitmaakt en lekker litertjes cola en andere dingen naar binnen schuiven. Ik noem dat geen ziekte, hoor. Je gaat me niet wijsmaken dat 60% van Amerika dan een ziekte heeft.
Rowdine schreef:Neroo schreef:
Ehm hihi ik weet prima het verschil tussen een psycholoog en psychiater hoor.
Je leest niet goed.
Ik heb hiervoor al eens gezegd dat men vaak een uitweg kan zoekt in minder of meer eten/drinken/bewegen.
Overigens heb ik 2 weken geleden het programma 'je zal het maar hebben' gezien.
Er was een meid met obesitas. Ze kwam makkelijk aan, maar hee, wat wil je als je volledig stopt met sporten, niet meer uit huis komt en nergens meer op de fiets naartoe gaat.
Dat dit uiteindelijk een psychisch probleem kan worden, snap ik. Maar dat je vervolgens totaal stopt met het geven van lichaamsbeweging aan jezelf niet.
Hoe je het ook wendt of keert. Het is voor de meesten niet gemakkelijk om dun te blijven. Ook ik sport een keer of 5 in de week, drink weinig tot geen alcohol of zoete dranken en eet gezond.
Je kan mij niet vertellen dat iemand met obesitas dat ook doet? En iemand met anorexia doet dat ook niet.
Beide zijn ziek imo.
Depende schreef:minikatje schreef:ben ik nu dan de enige die bij de bokkers kijkt die van zichzelf zeggen "ik ben dik/dun en lelijk", en dan denkt "Meid, je bent prachtig en je zeurt."
mensen zijn zoals ze zijn, waarom zouden we het elkaar zo moeilijk maken?
die paar kilo's meer of minder maken van jou niet instant een perfect persoon.
stop met zeuren en miepen op elkaar en leef!
mensen hebben altijd wel wat te klagen of het nu over geloof, school of uiterlijk gaat.
laten we de energie van het klagen in iets positiefs omzetten, ga bejaarden knuffelen ofzo
Nu heb ik dan wel geen foto's van mijzelf in mijn profiel dus dit geld dan niet voor mij. Hoewel ik wel weet dat ik dik ben en mijzelf ook gerust zo noem, vind ik mijzelf niet lelijk of minder waard. Ja natuurlijk ik zou met een slankere buik mooier zijn, maar dat wil niet zeggen dat ik nu lelijk ben. Andere stevige/mollige/dikke vrouwen vind ik ook niet per definitie niet mooi.