"Mollig" is de nieuwe standaard?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Neroo

Re: "Mollig" is de nieuwe standaard?

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-13 22:55

Omdat IK vind dat dat kan, en met mij de dierenarts. ( paard is revaliderend geweest afgelopen jaar, daarvoor ook jaar niet gereden. Inmiddels 40 kilo afgevallen. Even voor de duidelijkheid, daarvoor reed ik niet. )

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-13 22:56

Neroo schreef:
Omdat IK vind dat dat kan, en met mij de dierenarts. ( paard is revaliderend geweest afgelopen jaar, daarvoor ook jaar niet gereden. Inmiddels 40 kilo afgevallen. Even voor de duidelijkheid, daarvoor reed ik niet. )

Als je een groot paard hebt, dan denk ik dat het misschien wel kan?

Geryon

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-13 22:58

Rowdine schreef:
Geryon schreef:

Jeetje wat doe jij persoonlijk zeg. Gevalletje borderliner? Wat een onzin kraam je uit. De dikgedrukte vraag kun je beter jezelf stellen. Ik loop zelf bij een psycholoog en psychiater en weet daarom en uit eigen ervaring dat psychische problemen an sich kunnen zorgen voor grote lichamelijke problemen en veranderingen. En ik op mijn beurt denk dat de psychiater wel iets beter weet waar hij over praat.

Die aflevering van genante lijven heb ik ook eens gezien. Erg genant voor die familie := En zo zijn er nog veel meer die aanleg de schuld geven..

:7 Jij bent degene die persoonlijk wordt.
Anyway ik ga er ook niet meer op in. Feit dat je bij een psy loopt betekent blijkbaar dat jij veel weet en anderen niet.
Succes ermee

Nee, dat betekent dat niet. Het betekent dat ik gewoon deze informatie heb gekregen, en die informatie waarschijnlijk wel klopt. Een psychiater (dat is heel wat anders dan een psycholoog) is een betrouwbare bron lijkt mij :D Ik weet niet waar jij jouw informatie vandaan hebt? Maar je hoeft niet zo boos te worden als die misschien niet 100% lijkt te kloppen hoor :(:)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-13 23:04

Ehm hihi ik weet prima het verschil tussen een psycholoog en psychiater hoor.
Mijn info klopt prima hoor. Toevallig studeerde ik psychologie een jaar of 6 geleden ;)
Je komt niet 20 kilo aan van psychische problemen anders dan die zich uiten in een medisch probleem.

Killyenn

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-13 23:05

Volgende keer je opmerking over borderline maar even inslikken Geryon. Dat zo meerzetten is echt niet oké.

xSlvna

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-13 23:05

Je komt aan van eten (bij uitzonderingen door vocht) en ook alleen van eten. Goed als je psychische problemen vet veroorzaken :j

Nee maar het is wel zo dat problemen (stress) het metabolisme vertragen, als ik het zo goed schrijf.

Neroo

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-13 23:07

Rowdine schreef:
Mijn info klopt prima hoor. Toevallig studeerde ik psychologie een jaar of 6 geleden ;)
Je komt niet 20 kilo aan van psychische problemen.

Mensen met psychische problemen kunnen op allerlei manieren een uitweg zoeken.
De een kan aan de drank gaan, de ander aan de drugs, de een weigert nog te eten, de ander gaat juist eten.
Psychische problematiek kan zeker de grondslag zijn van overgewicht.

Obesitas is een ziekte, net als anorexia. Alleen wordt dat 9 van de 10 x niet zo gezien door de maatschappij.
Als je anorexia hebt wordt het wel geaccepteerd als ziekte. Mensen met obesitas moeten maar discipline tonen en zich niet zo aanstellen.

Neroo

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-13 23:09

eridinges

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-13 23:12

O dus door psychische problemen kan je niet aankomen?
Dat is de grootste onzin die ik ooit heb gehoord.
Psychische ziekten hebben meerdere uitwegen. gedrag komt altijd ergens vandaan.

Blijf bij je leest zou ik je als advies geven.
Zo'n opmerking over borderline kan je maar beter achterwege laten.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-13 23:14

Neroo schreef:
Rowdine schreef:

De een kan aan de drank gaan, de ander aan de drugs, de een weigert nog te eten, de ander gaat juist eten.

Obesitas is een ziekte, net als anorexia. Alleen wordt dat 9 van de 10 x niet zo gezien door de maatschappij.
Als je anorexia hebt wordt het wel geaccepteerd als ziekte. Mensen met obesitas moeten maar discipline tonen en zich niet zo aanstellen.

Obesitas is niet per definitie een ziekte. Zat mensen die het gewoon niks uitmaakt en lekker litertjes cola en andere dingen naar binnen schuiven. Ik noem dat geen ziekte, hoor. Je gaat me niet wijsmaken dat 60% van Amerika dan een ziekte heeft.
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 03-07-13 23:14, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-13 23:14

Neroo schreef:
Rowdine schreef:

Je leest niet goed.
Ik heb hiervoor al eens gezegd dat men vaak een uitweg kan zoekt in minder of meer eten/drinken/bewegen.

Overigens heb ik 2 weken geleden het programma 'je zal het maar hebben' gezien.
Er was een meid met obesitas. Ze kwam makkelijk aan, maar hee, wat wil je als je volledig stopt met sporten, niet meer uit huis komt en nergens meer op de fiets naartoe gaat.
Dat dit uiteindelijk een psychisch probleem kan worden, snap ik. Maar dat je vervolgens totaal stopt met het geven van lichaamsbeweging aan jezelf niet.

Hoe je het ook wendt of keert. Het is voor de meesten niet gemakkelijk om dun te blijven. Ook ik sport een keer of 5 in de week, drink weinig tot geen alcohol of zoete dranken en eet gezond.
Je kan mij niet vertellen dat iemand met obesitas dat ook doet? En iemand met anorexia doet dat ook niet.
Beide zijn ziek imo.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-13 23:15

eridinges schreef:

Dat zegt niemand?

xSlvna

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-13 23:15

eridinges schreef:

En toch is altijd het eten afslikken de reden dat je dikker word, niet die ziekte die ervoor zorgt dat je meer wilt eten en dit ook gaat doen.
Zijn ook maar extreem weinig mensen die zo 'ziek' zijn dat ze MOETEN eten (net als drugsgebruikers de drugs nodig hebben, en mensen met anorexia niet KUNNEN eten).

Neroo

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-13 23:22

Rebeccaa schreef:
Neroo schreef:

Obesitas is niet per definitie een ziekte. Zat mensen die het gewoon niks uitmaakt en lekker litertjes cola en andere dingen naar binnen schuiven. Ik noem dat geen ziekte, hoor. Je gaat me niet wijsmaken dat 60% van Amerika dan een ziekte heeft.

Die mensen zijn er ook, maar niemand is voor zijn lol obees.

Rowdine schreef:
Neroo schreef:

Je leest niet goed.
Ik heb hiervoor al eens gezegd dat men vaak een uitweg kan zoekt in minder of meer eten/drinken/bewegen.

Overigens heb ik 2 weken geleden het programma 'je zal het maar hebben' gezien.
Er was een meid met obesitas. Ze kwam makkelijk aan, maar hee, wat wil je als je volledig stopt met sporten, niet meer uit huis komt en nergens meer op de fiets naartoe gaat.
Dat dit uiteindelijk een psychisch probleem kan worden, snap ik. Maar dat je vervolgens totaal stopt met het geven van lichaamsbeweging aan jezelf niet.

Hoe je het ook wendt of keert. Het is voor de meesten niet gemakkelijk om dun te blijven. Ook ik sport een keer of 5 in de week, drink weinig tot geen alcohol of zoete dranken en eet gezond.
Je kan mij niet vertellen dat iemand met obesitas dat ook doet? En iemand met anorexia doet dat ook niet.
Beide zijn ziek imo.

Mensen met obesitas raken vaak in een sociaal isolement ja. Durven hun huis niet meer uit, schamen zich ontzettend, belanden in een vicieuze cirkel en het is ontzettend lastig om daar uit te komen. Mensen die nooit obees zijn geweest is het lastig voor te stellen hoe dit is. En begrijpen dit vaak ook niet, is niet vreemd, vaak begrijpen deze mensen zichzelf ook niet.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-13 23:35

Ik begrijp maar al te goed dat je in een isolement raakt en je zal schamen voor je voorkomen.
Maar er zijn allerlei oefeningen die je beweging geven die je ook in huis kan doen. Eerlijk gezegd vind ik het feit dat je in een isolement raakt dus geen reden om niet (binnen) sporten.

minikatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-13 00:02

Depende schreef:
minikatje schreef:
ben ik nu dan de enige die bij de bokkers kijkt die van zichzelf zeggen "ik ben dik/dun en lelijk", en dan denkt "Meid, je bent prachtig en je zeurt."
mensen zijn zoals ze zijn, waarom zouden we het elkaar zo moeilijk maken?
die paar kilo's meer of minder maken van jou niet instant een perfect persoon.

stop met zeuren en miepen op elkaar en leef!
mensen hebben altijd wel wat te klagen of het nu over geloof, school of uiterlijk gaat.

laten we de energie van het klagen in iets positiefs omzetten, ga bejaarden knuffelen ofzo :)

Nu heb ik dan wel geen foto's van mijzelf in mijn profiel dus dit geld dan niet voor mij. Hoewel ik wel weet dat ik dik ben en mijzelf ook gerust zo noem, vind ik mijzelf niet lelijk of minder waard. Ja natuurlijk ik zou met een slankere buik mooier zijn, maar dat wil niet zeggen dat ik nu lelijk ben. Andere stevige/mollige/dikke vrouwen vind ik ook niet per definitie niet mooi.

jij bent niet Stephen Fry? -O-

Depende

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-13 00:08

Daar hoop ik nog iedere ochtend op als ik wakker wordt, maar helaas tot nu toe nog niet :\

AvWShots

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-13 00:21

Waarom zou iemand van 85kg van en paar van jullie per definitie geen paard mogen rijden?
Sowieso is het een heel verschil of dit een ervaren ruiter (stille zit) of onervaren ruiter is het(hobbelig).
Ook maakt het type paard en bespiering van het paard een groot verschil en hoe vaak en intensief er gereden wordt.
Persoonlijk zie ik liever ook geen te zware mensen op een paard, maar om nu zonder enige verdere informatie te roepen dat ze hun paard zeer doen vind ik toch echt eens stap te ver.

Een veel gebruikt rekensommetje is 12 tot 20 % van het gewicht van het paard, mag deze maximaal dragen.
Stel je hebt een paard van 600kg, dan is 85kg hier maar 14% van.

Er zijn nog genoeg andere opties om na te gaan of het paard in kwestie het aankan zoals controle door de dierenarts.
En kom op zeg, paarden zijn niet van suiker.

xSlvna

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-13 00:28

Dan moet je wel kijken of het paard van 600 kilo te dik is of niet.
Als het paard 500 kilo hoort te wegen is 20 % (wat ik tevens al teveel vind) 100 kilo, hij is zelf door vet die 600 kilo, en dan is die 85 kilo daar nog extra bovenop.
Laten paarden nu bijna allemaal te dik en zwaar zijn...

Paarden zijn niet van suiker? Nee die pony uit die filmpjes ook niet joh. Heeft wel gewrichten die sneller slijten etc etc etc etc

AvWShots

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-13 00:39

Lees 1e alinea, heb ik het daar ook niet over de bespiering van het paard?
Zo kun je natuurlijk op alles wel wat vinden om over door te gaan, natuurlijk heb ik het over een gezond paard, goed gewicht, conditie etc.
Gelijk uitgaan van de 20%, het voorbeeld was ik er mee wilde geven waarbij gelijk commentaar was(85kg) ging over 14%, dat is nogal een verschil.

Mijn hele punt is, dat er hier conclusies worden getrokken zonder enige informatie.

Buiten dat ben ik het met je eens dat in veel gevallen 20% te veel is. Daarom is het ook maximale belasting 12 tot 20%.
Dus voor sommige paarden is max belasting maar 12%.
Het is gewoon onmogelijk om 1 lijn te trekken, omdat het ene paard het andere niet is.

En over het filmpje, valt die binnen de absolute max van de 20%?
Eerder 200% :') of 300%, 400%
Daarom snap ik ook absoluut niet waarom je dat hierbij betrekt.

xSlvna

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-13 00:48

Ik bedoel maar, de pony loopt nog gewoon (althans, bij de andere film), je ziet het aan zijn lopen dus niet, hij schreeuw ook niet 'pijn' of 'auwa', toch kunnen jij en ik beide met zekerheid zeggen dat die die wel heeft. (veel dikke mensen op paarden zeggen "Maar hij loopt nog gewoon", doh).

AvWShots

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-13 00:53

Nou wat ik heb gezien loopt ie niet 'gewoon' en zie je duidelijk dat deze het zwaar heeft.
Er zijn meerdere filmpjes...
Maar ik begrijp niet waarom deze vergelijking maakt?
Bedoel het is duidelijk dat dit pure mishandeling is en ook ruim boven de 12-20% ligt en er is kookgek enkele da die .sit goedkeurt.
Dit soort mensen mogen ze van mij part zelf met een olifant op hun rug zetten.op zijn zachts gezegd

xSlvna

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-13 01:06

Ik bedoel dat je aan een paard niet gauw ziet dat die pijn heeft, mensen die zeggen 'Ik ben wel zwaar maar hij vind het niet erg', waar baseer je dat op?

AvWShots

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-13 01:13

Daarom geef ik ook aan dat controle van de da belangrijk is, deze kan echt wel bepalen of iets wel of geen pijn oplevert.
Buiten dat denk ik dat een 'APK' door bijv da of thermografie bij alle rijpaarden wijs is, ongeacht gewicht van ruiter.

xSlvna

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-13 01:17

Dat klopt.