Oke ... ik wil mij hier ook even melden.
Ik loop al 2 jaar rond met de volgende klachten: vermoeid, problemen met concentratie en geheugen, duizeligheid, koud hebben (vooral m'n handen en voeten zijn ijsklompjes, zelfs hartje zomer), spierpijn als ik ook maar iets doe, moeite krijgen met lezen in de avond/waziger zien, moeite met uit m'n woorden komen (dacht dat dat kwam doordat ik thuis altijd Engels spreek en op het werk Nederlands) en nog een riks aan klachten.
Heb in 2012 voor het eerst bloed laten prikken, voornamelijk omdat mijn schildklier als een bobbel op m'n keel zat. Ook een echo laten maken. Bloed was goed (TSH van 1.4) en echo gaf niets bijzonders aan, alleen een licht vergrootte schildklier. Geen actie dus.
In 2013 weer bloed laten prikken, nog steeds zelfde klachten. Ditmaal ook laten testen op T4 en T3, alsmede vitD en vitB12, Pfeiffer en Lyme. Alles weer goed (TSH van 1.3, T4 van 16.4, T3 van 4.8, vitD3 van 110 en vitB12 van 234). Weer geen actie dus.
In 2014 toch maar weer naar de HA, had inmiddels nergens meer fut voor of zin in, kon hele dagen slapen als ik vrij was en kon nog geen 2 verdiepingen traplopen zonder bekaf te zijn en pijn in m'n knieën te hebben. Ditmaal kreeg ik een vervangster (HA in opleiding) en zij vond dit ook niet normaal (joh!). Ze wilde dat ik weer bloed liet prikken en een hartfilmpje liet maken. Ook kreeg ik een check-up van haar en bekeek ze de echo van mijn schildklier die zij wél behoorlijk vergroot vond. Ze wilde dat ik na een week weer een afspraak moest maken en zelfs al zou alles goed blijken wilde ze toch een afspraak maken met een internist.
Dus na een week weer een afspraak gemaakt en helaas kreeg ik dit keer weer mij eigen HA. Alles was goed, dus geen verdere acties nodig. Ik kon nog een longfoto krijgen, maar meer niet. Eerst maar stoppen met de pil en als het dan niet beter ging maar stoppen met m'n werk (ploegendienst) en een dagdienst baantje zoeken.

Ben nu 2 maanden gestopt met de pil (geen verandering behalve een slechtere huid) en sorry ... maar stoppen met werken of een dagdienstbaantje zoeken zit er toch echt niet in.

Weet even niet meer wat ik nu moet doen, zit zelf te denken aan veranderen van HA maar of dat helpt? Ik was erg gefocussed op schildklierproblemen (doordat die nog steeds als een bobbel op m'n keel drukt) en keek dus nergens anders naar. Alles is echter normaal qua waardes, dus zal het probleem ergens anders liggen.
Nu zag ik dit topic en vraag me af of die smelttabletten mij zouden kunnen helpen?
Bij de laatste bloedtest was alles voor de schildklier (weer) goed: TSH van 2.0, T4 van 15.5 en T3 van 5.5. De vitB12 was 198, foliumzuur 33, vitD3 is niet getest.
Ik wil zo graag weer energie krijgen!