30 Day Shred (Jillian Michaels)

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Raponsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-13 17:48

Loesje88 schreef:
LisErm94 schreef:
logisch wel maar heb het idee dat ik nu teveel kcal binnenkrijg.

Een vrouw in de leeftijdscategorie 19-30 jaar zou ongeveer 2100 Kcal binnen moeten krijgen op een dag.

De dingen die jij noemt, stuk fruit, superveel crueslie, cracker, appel, mandarijn daar zitten niet echt veel calorieen in. En 6 toffees en een bastognekoek zetten ook niet meteen aan hoor! ;)

Het aantal calorieen je per dag binnen mag krijgen =

Je BMR = calorieen die je dagelijks verbrand in rust (als je dus de hele dag op bed zou blijven liggen).
Je kunt je BMR HIER berekenen.

BMR + onderstaande = aantal calorieen die je per dag mag eten om op gewicht te blijven.
BMR + onderstaande - 500 = aantal calorieen die je per dag mag eten om 0,5 kilo per week af te vallen.

Bij lichte tot geen activiteit (dagje bankhangen en wat huishoudelijke taken) BMR x 1.2
Bij 1 tot 3 uur per week sporten BMR x 1.375
Bij 3 tot 5 uur per week sporten BMR x 1.55
Bij 5 tot 7 uur per week sporten BMR x 1.725
Bij extreem actieve levenstijl (bijvoorbeeld fulltime horeca baan + 5 dagen actief sporten) BMR x 1.9

Rebel_Jits

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-13 17:49

6 toffees maar? Ik werk hier soms hele zakken M&M's (ja, die grootste versie) naar binnen. Momenteel een klein zakje in huis en die is al bijna leeg (sinds gisteren) :o Weet dat ik het niet moet halen, maar anders loop ik 's avonds gefrustreerd door m'n huis dat er niets is. En om nou een halve kilo aan mandarijnen naar binnen te werken..

Maargoed, dag 5 zit erop. Of zit ik nog maar op dag 4? In ieder geval 1 dag minder dan TS, omdat ik een dagje niet deed ivm ernstige spierpijnen.

Editje:
BMR: 1444
Die berekening: 1985,5
Moet ik ze nog optellen? Vind 3429 kcal per dag erg veel :=

Raponsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-13 17:53

Rebel_Jits schreef:
6 toffees maar? Ik werk hier soms hele zakken M&M's (ja, die grootste versie) naar binnen. Momenteel een klein zakje in huis en die is al bijna leeg (sinds gisteren) :o Weet dat ik het niet moet halen, maar anders loop ik 's avonds gefrustreerd door m'n huis dat er niets is. En om nou een halve kilo aan mandarijnen naar binnen te werken..

Maargoed, dag 5 zit erop. Of zit ik nog maar op dag 4? In ieder geval 1 dag minder dan TS, omdat ik een dagje niet deed ivm ernstige spierpijnen.

Editje:
BMR: 1444
Die berekening: 1985,5
Moet ik ze nog optellen? Vind 3429 kcal per dag erg veel :=

Nee. 1985 is je totaal aantal calorieen.
Bij 3429 per dag zou jij bijna 1.2 kilo per week aankomen.

Pasamba

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-13 17:55

Goed bezig allemaal! :D

Ik hev vanmiddag dag 2 gedaan, dit keer op mijn slaapkamer wat een beetje krap was. Sloeg bijna de fotolijstjes van de muur tijdens te jumping jacks haha. Vanmorgen had ik ook al 3 kwartier gefitnessed en 3 kwartier gespinned dus ik ben aardig dood nu. :D

Raponsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-13 17:56

Pasamba schreef:
Goed bezig allemaal! :D

Ik hev vanmiddag dag 2 gedaan, dit keer op mijn slaapkamer wat een beetje krap was. Sloeg bijna de fotolijstjes van de muur tijdens te jumping jacks haha. Vanmorgen had ik ook al 3 kwartier gefitnessed en 3 kwartier gespinned dus ik ben aardig dood nu. :D

Afbeelding

Goed bezig!

Destino

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-13 17:57

Mijn BMR is: BMR = 1352
Ik sport 3-5 uur (paardrijden + shredden) per week: 2095,60 om op gewicht te blijven.
Nu nog een dagje uitrekenen hoeveel kcal ik binnen krijg :')

Netjes Pasamba!!! *\o/*

Linni_

Re: 30 Day Shred (Jillian Michaels)

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-13 18:03

Telt een uur paardrijden ook echt als een uur sporten? Ik rij normaalgesproken (wanneer ik concoursen rij) wel 5 x in de week een uur..

TamiBambi

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-13 18:06

Yes ik heb ook dag 2 erop zitten! Vanavond zou ik nog gaan spinnen, maar aangezien ik nog steeds zo duizelig ben doe ik dat maar even niet. Vanmiddag ook weer een flinke wegtrekker, dus toch maar even beetje rustig.
Maar dag 2 ging wel goed! Voelde lichtelijk mijn kuiten in het begin bij de warming up, maar dat was zo weg. Verder vind ik soms mijn gewichtjes echt te licht (2 kg), alleen voor de schouder oefeningen zijn ze goed. Morgen neem ik maar even aan paar flessen bij voor de andere oefeningen.

Raponsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-13 18:07

Linni_ schreef:
Telt een uur paardrijden ook echt als een uur sporten? Ik rij normaalgesproken (wanneer ik concoursen rij) wel 5 x in de week een uur..

Dat ligt er aan.
Manege ruiters bijvoorbeeld kunnen echt een uur flink zweten tijdens een uur les.
Ik krijg direct een flashback naar vroeger toen ik op een haflinger moest die je echt elke pas naar voren moest knijpen, het zweet liep over mijn rug.

Terwijl als je regelmatig of dagelijks rijd is het niet echt inspanning meer.
Je doet uiteraard meer dan dat je op de bank zit, ik zou een uur paardrijden daarom als half uur sporten tellen.
Je hebt de energie nodig maar het niet zo intensief als dat je een uur zou shredden of gaan hardlopen.

Pasamba

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-13 18:07

Dankjullie. :D

Davinia_

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-13 18:10

Celien, knap hoor! :D Je hebt de smaak weer lekker te pakken dus!

Ik moet ook maar eens gaan kijken of ik me op kan meten dan, misschien dat dat inderdaad wel leuker is!

_joellover_

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-13 18:15

Dag 1 voltooid! *\o/*
Moet eerlijk zeggen dat ik me boven benen nu al voel, dat word wat morgen....

Aranel

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-13 18:16

Echt leuk dat al zoveel mensen meedoen! Fijne motivatie :D

Ik heb net de derde dag gedaan, ging beter dan gisteren! En ik kan me nu opdrukken :oo Dat lukte me de eerste twee dagen niet!

En de tip over benen hoger bij sit ups helpt ook, heb nu geen pijn meer in mijn onderrug. Lig nu ook op een zachter kleed, dat zal ook wel helpen.

Dee_Es

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-13 18:18

Dit topic is natuurlijk niet te missen op bokt. Even meegelezen, stukje van het eerste filmpje gekeken en toen dacht ik, och waarom niet.
Pff was ietsjes zwaarder dan ik dacht! Ben blij dat ik maar 1kg gewichtjes heb gehaald. Hoop zo toch wat kracht in mijn bovenlijf te krijgen. In de zomer gaat het wel want dan sport ik meer maar nu is het hopeloos.

Ik kijk nu al uit naar dat moment dat het minder zwaar wordt ;-). Trappen jullie trouwens de mannen de kamer uit of doen die gewoon gezellig mee? Denk dat vriendlief zich bescheurd als hij mij ziet ploeteren.

Raponsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-13 18:20

DarkShines schreef:
Dit topic is natuurlijk niet te missen op bokt. Even meegelezen, stukje van het eerste filmpje gekeken en toen dacht ik, och waarom niet.
Pff was ietsjes zwaarder dan ik dacht! Ben blij dat ik maar 1kg gewichtjes heb gehaald. Hoop zo toch wat kracht in mijn bovenlijf te krijgen. In de zomer gaat het wel want dan sport ik meer maar nu is het hopeloos.

Ik kijk nu al uit naar dat moment dat het minder zwaar wordt ;-). Trappen jullie trouwens de mannen de kamer uit of doen die gewoon gezellig mee? Denk dat vriendlief zich bescheurd als hij mij ziet ploeteren.

Laat je vriend mee doen!
Het ziet er makkelijker uit dan het is en samen is dubbele pret toch?

Julia

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-13 18:22

Jeeeej Celien *\o/*

Ik ga nu voor day 6. Merk wel dat de spierpijn niet minder wordt omdat ik geen hersteltijd heb. Maar ja, word er nu wel telkens aan herinnert dat ik echt wat doe. :')

Mijn BMR volgens dat ding is 1445. Geen idee wat dat betekent. :D

s1993

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-13 18:27

Super allemaal! Er doen echt veel mensen mee :D

Ik mag volgensmij iets van 2300 kcal per dag eten, maar houd niet echt bij hoeveel ik eet

Dee_Es

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-13 18:29

Raponsje schreef:
Laat je vriend mee doen!
Het ziet er makkelijker uit dan het is en samen is dubbele pret toch?

Dan moet ik er eerst stiekem voor zorgen dat ik beter word en dan vragen of hij mee wil doen :D

Ik vind het matje van de Aldi trouwens een succes, was een goeie tip (35 pagina's terug ofzo).

Aranel

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-13 18:30

Ik zou ook pas echt calorieën gaan tellen als je echt flink moet afvallen. Ik let nu gewoon op wat ik eet, niet te gauw een extra boterham nemen.
Als ik ééécht lekkere trek heb 's avonds (en dat gebeurt bijna elke avond :+ ), neem ik een snack a jack rijstwafel :9 Lekker hartig.

Raponsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-13 18:31

Calorieen tellen word nuttig wanneer je af blijft vallen terwijl je op gewicht wilt blijven.
Of geen resultaat haalt uit sporten terwijl je bijvoorbeeld wilt afvallen.

Als je op gewicht wilt blijven en dat nu prima doet dan is er geen reden om ineens calorieen te gaan tellen.

Nickolay

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-13 18:34

Volgens de berekening zou ik 2245 kcal moeten eten om op gewicht te blijven.
Afgelopen week de eetmeter ingevuld en ik at maar 900 kcal.
Nu elke dag aan het invullen en is echt leuk puzzelen.

Ga nu beginnen aan dag 1 Level 1. Wens me maar succes haha

Aranel

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-13 18:36

Vanavond lekker spaghetti eten :9 Zal er geen kaas over doen :Y)

Ik merkte trouwens wel dat ik sportschoenen aan had vandaag! Gewoon simpele, ouwe Scapinootjes hoor, maar de 'klappen' op mijn kuiten waren echt minder. In het vervolg maar de schoentjes aanhouden dus!

Rebel_Jits

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-13 18:38

Succes aan alle nieuwelingen +:)+
Schop onder de kont voor iedereen die er een nodig heeft _-:(
Klopje op de schouder voor iedereen die al een aantal dagen goed bezig is :(:)

Estera

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-13 18:40

Ik heb echt serieus GEEN idee hoeveel cal ik eet. Ik ben nu wel aan het opletten wat ik eet en heb vandaag het volgende gegeten/gedronken:
1 glaasje optimel (weet iemand een alternatief?);
2 Lu crackers, 1 met een klein plakje kaas, 1 met 1 plakje kipfilet;
200 ml magere melk met 2 schepjes whey proteïnen;
1 wrap (meergranen) met een smeerlaagje kruidenkaas, 2,5 plakje kipfilet en een dot sla;
1 appel en 1 peer;
+/- 150 gram runderreepjes, 200 gram groenten en een plukje eiermie;
verder drink ik water met een klein beetje siroop er door en groene thee.

Te veel? Te weinig? Ik vind het verrot weinig lijken eigenlijk.

Destino

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-13 18:40

Raponsje schreef:
Linni_ schreef:

Dat ligt er aan.
Manege ruiters bijvoorbeeld kunnen echt een uur flink zweten tijdens een uur les.
Ik krijg direct een flashback naar vroeger toen ik op een haflinger moest die je echt elke pas naar voren moest knijpen, het zweet liep over mijn rug.

Terwijl als je regelmatig of dagelijks rijd is het niet echt inspanning meer.
Je doet uiteraard meer dan dat je op de bank zit, ik zou een uur paardrijden daarom als half uur sporten tellen.
Je hebt de energie nodig maar het niet zo intensief als dat je een uur zou shredden of gaan hardlopen.

En als je een uurtje per week rijdt en daarnaast de stallen uitmest/veegt etc?
Dat is ook best zwaar werk..

Ik ga gelijk dag 3 doen! Vriendlief is minimaal 3 kwartier later thuis en de aardappels koken ook wel zonder dat ik erbij sta *\o/*